Wymiana sprężynek wałków rozrządu.

Postprzez pawelc » 13 lut 2013, 07:50

Już Ci tłumaczę ...napisałem nie polecam amatorom (dla mnie amator to osoba ,która pierwszy raz będzie rozbierać ten silnik i ma mgliste pojecie o mechanice) a to dlatego że łatwo popełnić błędy skutkujące większa awarią ,napisałem gdzie można popełnić błędy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Schodek » 13 lut 2013, 13:20

pawelc napisał(a):Już Ci tłumaczę ...napisałem nie polecam amatorom (dla mnie amator to osoba ,która pierwszy raz będzie rozbierać ten silnik i ma mgliste pojecie o mechanice) a to dlatego że łatwo popełnić błędy skutkujące większa awarią ,napisałem gdzie można popełnić błędy


Nie będę sie kłócić ponieważ nie jestem mechanikiem, specjalista. Fotorelacja ma za zadanie pokazać jak to wyglada, co mniej wiecej trzeba zrobic.
Nikogo nie namawialem ale służę pomocą jezeli tylko ktos jej potrzebuje. Fachowców od V6 jest mało, w moim "miasteczku" z tego co sie zorientowałem nikt nie robił V-ki mazdy i jak pisałem wcześniej większość nawet nie wie na jakiej zasadzie pracuje ten silnik...
To moj "pierwszy raz" z mazda... Ostatnio z 8lat temu robiłem cos przy Fiacie 126 P.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 21:13
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992

Postprzez Krysek » 15 lut 2013, 09:48

Dziękuję za podpowiedzi będę szukał niebawem i dam znać . Ale gdyby jeszcze jakieś pomysły Was naszły piszcie.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2010, 20:49
Posty: 6
Skąd: Oborniki Wilekopolskie
Auto: mazda xedos 6 1996r. 2.0 24v

Postprzez SzWaGieR89 » 15 lut 2013, 16:12

Witam podpinam się do tematu, mam podobny problem tylko ze u mnie identyczne stukanie pojawia sie gdy poziom oleju spada na minimum to zaczyna tak gadac. Sam nie wiem czy ma to zwiazek z tym ze Madzia ma apetyt na olej. Gdy zrobie dolewke oleju to automatycznie cykanie zanika.

Własnie trafiłem na ten temat moze okazac sie bardzo pomocny dla nas:
viewtopic.php?f=127&t=147133&view=unread#unread
Pozdro
Początkujący
 
Od: 11 lut 2013, 01:08
Posty: 6
Auto: Mazda Xedos 6 CA 2,0 V6 1996r.

Postprzez Cinek » 14 mar 2013, 00:16

Jakie oznaczenie mają te sprężynki ? Jakiś kod ? Jak pytam o nie w sklepach to w większości nie wiedzą o co chodzi.Nawet w serwisie mazdy nie byli od razu zorientowani. A chciałbym mieć pewność że dadzą mi to co trzeba.
Czy w tej cenie oryginału 140zł za komplet to są tylko 2 sprężynki ?czy jeszcze są nakrętki ?
I jeszcze jedno.Czy przeciętny mechanik ogarnie temat i je wymieni nic nie psując przy okazji czy lepiej zlecić to komuś co miał już z tym styczność ? Może ktoś polecić jakiś warsztat we Wrocławiu co by to fachowo wymienił.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 15:08
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA, 1994

Postprzez jedrzej07 » 14 mar 2013, 10:15

w sklepach to nawet nie maja pojecia co to jest pewnie.... pytaj w carspeedzie, najlepsi w tym temacie sa. Towar maja ten sam co w serwisie tylko ze w serwisie placisz za znaczek mazdy, a u nich masz praktycznie w cenie hurtowej, zawsze ci doradza i maja wszystko co potrzeba
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2048 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Cinek » 14 mar 2013, 12:02

Idąc za Twoją wcześniejszą radą pisałem do carspeedu i odpisali faktycznie bardzo szybko i konkretnie.Ceny też mają ok. Ale powiem że jak byłem w serwisie mazdy to podali mi takie same ceny za oryginalne części co oni.A nawet parę groszy tańsze :) Dlatego nie chciałem się bawić w wysyłki tylko kupić u siebie.
Jest gdzieś na forum schemat silnika gdzie dobrze widać te sprężynki ? bo bym sobie to wydrukował i ewentualnie pokazał o co mi chodzi czy to w sklepie czy nawet mechanikowi.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 15:08
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA, 1994

Postprzez sylwo » 14 mar 2013, 12:12

Cinek napisał(a):gdzie dobrze widać te sprężynki ?

<glupek2> Chopie pacz uważniej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4285 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Scania » 26 maja 2013, 11:35

Witam. Wczoraj wymieniłem te sprężynki i zastanawiam się czy dobrze złożyłem, (myślałem że poszły mi sprężynki a poszła rolka napinacza rozpieprzając pół rozrządu, ale nie o tym).
Schodek dał sposób na odkręcenie nakrętki na wałkach następujący:
"Po wyciągnięciu wałka widzimy sprężynę wałka przykręconą nakrętką.
Ja do odkręcenia użyłem imadła.
Koło zębate wałka trzeba włożyć między dwa klocki drewniane i z czuciem dokręcić imadło tak żeby nam umożliwiło odkręcenie śruby. Przyda się 2ga osoba która przytrzyma wałek.
Wszystko wykonujemy delikatnie uważając na zębatki. "

natomiast ja zrobiłem to tak : nakrętkę wsadziłem w imadło (imadło przytwierdzone do stołu – robiłem w warsztacie), klucz za wałek i odkręcone. wyjąłem z imadła zdjąłem nakrętkę wymieniłem sprężynkę, założyłem nakrętkę i w ten sam sposób dokręcałem.
W skutek tego mogły się poprzestawiać koła zębate na wałku (koło jest dzielone). Czy mogłem spie***lić robotę w ten sposób?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez m1a1 » 3 lip 2013, 19:31

Odkopię trochę. Producent przewidział do takich manewrów miejsce na wałku w kształcie sześciokąta i za to powinno się go umieszczać w imadle, najlepiej między aluminiowymi podkładkami...
Scania napisał(a):W skutek tego mogły się poprzestawiać koła zębate na wałku (koło jest dzielone). Czy mogłem spie***lić robotę w ten sposób?

Tylko jedno koło jest przykręcone do wałka na sztywno (to szersze). Drugie jest po to, żeby obracając się z inną prędkością i trąc o sprężynki, wytwarzać stały opór i stabilizować tym samym przejścia między zębami w kołach. Powoduje to z kolei dużo cichszą i bardziej miękką pracę kół zębatych i ich wolniejsze zużywanie. Więc to drugie koło powinno się obracać z oporem względem tego które jest na sztywno.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez cezary2502 » 4 sie 2013, 15:22

Panowie mam małe pytanie. Gdzie można kupić te sprężynki wałków rozrządu?? Bo nigdzie nie mogę znaleźć...
cezary2502
 

Postprzez deejay27 » 4 sie 2013, 15:52

Carspeed Lublin
Pozdrawiam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Scania » 4 sie 2013, 16:56

Szwagier u Ciebie mogą być to samoregulatory. xedos bardzo lubi mieć olej pod full (w moim przypadku żaden problem – silnik mi nie bierze prawie wgl oleju). Zauważ że jeżeli po nocy odpalisz silnik, to będziesz miał ciche postukiwanie – właśnie z samoregulatorów które są SUCHE i nie ma na nich oleju. Odczekaj ze 2 minutki niech olej się rozprowadzi po całym silniku i to ucichnie.
Co do pukania Kryska, może być coś z rozrządem. miałem podobne stukanie, wymieniłem te śmieszne sprężynki ale to nic nie dało, wina była w rozrządzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Scania » 4 sie 2013, 17:05

ja kupowałem w ASO. i wcale nie było katastrofy bo za komplet sprężynek + uszczelek dałem chyba coś koło 200zł (+-20zł)

koła się nie poprzestawiały mazda hula ;) i to nie były u mnie sprężynki a rozrząd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez m1a1 » 4 sie 2013, 20:16

W Carspeed za komplet sprężynek na silnik zapłacisz 140zł więc cena przyzwoita:)
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez Scania » 4 sie 2013, 20:47

no możliwe ;) ja do tego miałem jeszcze uszczelki pod dekle i z uszczelkami wychodziło 200zł chyba 220 o ile się nie mylę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez MazdoweLove » 18 lip 2015, 22:35

Witam, odświeżę trochę temat. Pisaliście w postach że u niektórych problem leżał w rozrządzie a nie w sprężynkach. A interesuje mnie co powodowało w rozrządzie hałas ?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 22:19
Posty: 17
Auto: Mazda Xedos 6. Silnik benzynowy CA (KF) 2.0 V6 140 KM. Rok produkcji 1997.

Postprzez sylwo » 19 lip 2015, 08:12

Najczęściej to łożyska rolek rozrządu się odzywają ale pewnie zdarzały się też nieksiążkowe awarie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4285 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez jedrzej07 » 19 lip 2015, 12:36

Zależy jaki ten hałas w rozrządzie, bo uszkodzony napinacz też potrafi ciekawe dźwięki wydawać, a bardziej może to poluzowany pasek pukający wtedy o obudowę
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2048 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez MazdoweLove » 19 lip 2015, 16:21

W naszej maździe wydobywa się dźwięk, który przypomina mi grzechoczące łożysko jednak sprawdziłem i cały osprzęt silnika jest w porządku. Rozrząd oddałem do wymiany w Polsce w grudniu na kompletnie nowy i od tamtej pory zaczął wydobywać się ten wkurzający grzechot. Jakieś 2 miesiące temu pasek przeskoczył przestawiając rozrząd. Pracuje w Niemczech i mechanik powiedział mi że winą tego było uszkodzone łożysko pompy wody przez co miała luzy ( pasek ciął obudowę rozrządu). Wymienili ją na nową, ustawili rozrząd ale dźwięk pozostał ten sam. Pasek rozrządu nie napędza pompy wody dlatego nie rozumiem dlaczego rozrząd mógł przeskoczyć więc podejrzewam wadliwy napinacz jednak wydaje mi się że gdyby był uszkodzony to wykryli by to ? Chociaż kto wie ?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 22:19
Posty: 17
Auto: Mazda Xedos 6. Silnik benzynowy CA (KF) 2.0 V6 140 KM. Rok produkcji 1997.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6