Wymiana sprężynek wałków rozrządu.
Już Ci tłumaczę ...napisałem nie polecam amatorom (dla mnie amator to osoba ,która pierwszy raz będzie rozbierać ten silnik i ma mgliste pojecie o mechanice) a to dlatego że łatwo popełnić błędy skutkujące większa awarią ,napisałem gdzie można popełnić błędy
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):Już Ci tłumaczę ...napisałem nie polecam amatorom (dla mnie amator to osoba ,która pierwszy raz będzie rozbierać ten silnik i ma mgliste pojecie o mechanice) a to dlatego że łatwo popełnić błędy skutkujące większa awarią ,napisałem gdzie można popełnić błędy
Nie będę sie kłócić ponieważ nie jestem mechanikiem, specjalista. Fotorelacja ma za zadanie pokazać jak to wyglada, co mniej wiecej trzeba zrobic.
Nikogo nie namawialem ale służę pomocą jezeli tylko ktos jej potrzebuje. Fachowców od V6 jest mało, w moim "miasteczku" z tego co sie zorientowałem nikt nie robił V-ki mazdy i jak pisałem wcześniej większość nawet nie wie na jakiej zasadzie pracuje ten silnik...
To moj "pierwszy raz" z mazda... Ostatnio z 8lat temu robiłem cos przy Fiacie 126 P.
- Od: 7 sty 2013, 21:13
- Posty: 14
- Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992
Witam podpinam się do tematu, mam podobny problem tylko ze u mnie identyczne stukanie pojawia sie gdy poziom oleju spada na minimum to zaczyna tak gadac. Sam nie wiem czy ma to zwiazek z tym ze Madzia ma apetyt na olej. Gdy zrobie dolewke oleju to automatycznie cykanie zanika.
Własnie trafiłem na ten temat moze okazac sie bardzo pomocny dla nas:
viewtopic.php?f=127&t=147133&view=unread#unread
Pozdro
Własnie trafiłem na ten temat moze okazac sie bardzo pomocny dla nas:
viewtopic.php?f=127&t=147133&view=unread#unread
Pozdro
- Od: 11 lut 2013, 01:08
- Posty: 6
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 2,0 V6 1996r.
Jakie oznaczenie mają te sprężynki ? Jakiś kod ? Jak pytam o nie w sklepach to w większości nie wiedzą o co chodzi.Nawet w serwisie mazdy nie byli od razu zorientowani. A chciałbym mieć pewność że dadzą mi to co trzeba.
Czy w tej cenie oryginału 140zł za komplet to są tylko 2 sprężynki ?czy jeszcze są nakrętki ?
I jeszcze jedno.Czy przeciętny mechanik ogarnie temat i je wymieni nic nie psując przy okazji czy lepiej zlecić to komuś co miał już z tym styczność ? Może ktoś polecić jakiś warsztat we Wrocławiu co by to fachowo wymienił.
Czy w tej cenie oryginału 140zł za komplet to są tylko 2 sprężynki ?czy jeszcze są nakrętki ?
I jeszcze jedno.Czy przeciętny mechanik ogarnie temat i je wymieni nic nie psując przy okazji czy lepiej zlecić to komuś co miał już z tym styczność ? Może ktoś polecić jakiś warsztat we Wrocławiu co by to fachowo wymienił.
- Od: 2 mar 2013, 15:08
- Posty: 18
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA, 1994
w sklepach to nawet nie maja pojecia co to jest pewnie.... pytaj w carspeedzie, najlepsi w tym temacie sa. Towar maja ten sam co w serwisie tylko ze w serwisie placisz za znaczek mazdy, a u nich masz praktycznie w cenie hurtowej, zawsze ci doradza i maja wszystko co potrzeba
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2048 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Idąc za Twoją wcześniejszą radą pisałem do carspeedu i odpisali faktycznie bardzo szybko i konkretnie.Ceny też mają ok. Ale powiem że jak byłem w serwisie mazdy to podali mi takie same ceny za oryginalne części co oni.A nawet parę groszy tańsze Dlatego nie chciałem się bawić w wysyłki tylko kupić u siebie.
Jest gdzieś na forum schemat silnika gdzie dobrze widać te sprężynki ? bo bym sobie to wydrukował i ewentualnie pokazał o co mi chodzi czy to w sklepie czy nawet mechanikowi.
Jest gdzieś na forum schemat silnika gdzie dobrze widać te sprężynki ? bo bym sobie to wydrukował i ewentualnie pokazał o co mi chodzi czy to w sklepie czy nawet mechanikowi.
- Od: 2 mar 2013, 15:08
- Posty: 18
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA, 1994
Cinek napisał(a):gdzie dobrze widać te sprężynki ?
Chopie pacz uważniej
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4285 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Witam. Wczoraj wymieniłem te sprężynki i zastanawiam się czy dobrze złożyłem, (myślałem że poszły mi sprężynki a poszła rolka napinacza rozpieprzając pół rozrządu, ale nie o tym).
Schodek dał sposób na odkręcenie nakrętki na wałkach następujący:
natomiast ja zrobiłem to tak : nakrętkę wsadziłem w imadło (imadło przytwierdzone do stołu – robiłem w warsztacie), klucz za wałek i odkręcone. wyjąłem z imadła zdjąłem nakrętkę wymieniłem sprężynkę, założyłem nakrętkę i w ten sam sposób dokręcałem.
W skutek tego mogły się poprzestawiać koła zębate na wałku (koło jest dzielone). Czy mogłem spie***lić robotę w ten sposób?
Schodek dał sposób na odkręcenie nakrętki na wałkach następujący:
"Po wyciągnięciu wałka widzimy sprężynę wałka przykręconą nakrętką.
Ja do odkręcenia użyłem imadła.
Koło zębate wałka trzeba włożyć między dwa klocki drewniane i z czuciem dokręcić imadło tak żeby nam umożliwiło odkręcenie śruby. Przyda się 2ga osoba która przytrzyma wałek.
Wszystko wykonujemy delikatnie uważając na zębatki. "
natomiast ja zrobiłem to tak : nakrętkę wsadziłem w imadło (imadło przytwierdzone do stołu – robiłem w warsztacie), klucz za wałek i odkręcone. wyjąłem z imadła zdjąłem nakrętkę wymieniłem sprężynkę, założyłem nakrętkę i w ten sam sposób dokręcałem.
W skutek tego mogły się poprzestawiać koła zębate na wałku (koło jest dzielone). Czy mogłem spie***lić robotę w ten sposób?
Odkopię trochę. Producent przewidział do takich manewrów miejsce na wałku w kształcie sześciokąta i za to powinno się go umieszczać w imadle, najlepiej między aluminiowymi podkładkami...
Tylko jedno koło jest przykręcone do wałka na sztywno (to szersze). Drugie jest po to, żeby obracając się z inną prędkością i trąc o sprężynki, wytwarzać stały opór i stabilizować tym samym przejścia między zębami w kołach. Powoduje to z kolei dużo cichszą i bardziej miękką pracę kół zębatych i ich wolniejsze zużywanie. Więc to drugie koło powinno się obracać z oporem względem tego które jest na sztywno.
Scania napisał(a):W skutek tego mogły się poprzestawiać koła zębate na wałku (koło jest dzielone). Czy mogłem spie***lić robotę w ten sposób?
Tylko jedno koło jest przykręcone do wałka na sztywno (to szersze). Drugie jest po to, żeby obracając się z inną prędkością i trąc o sprężynki, wytwarzać stały opór i stabilizować tym samym przejścia między zębami w kołach. Powoduje to z kolei dużo cichszą i bardziej miękką pracę kół zębatych i ich wolniejsze zużywanie. Więc to drugie koło powinno się obracać z oporem względem tego które jest na sztywno.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Panowie mam małe pytanie. Gdzie można kupić te sprężynki wałków rozrządu?? Bo nigdzie nie mogę znaleźć...
-
cezary2502
Szwagier u Ciebie mogą być to samoregulatory. xedos bardzo lubi mieć olej pod full (w moim przypadku żaden problem – silnik mi nie bierze prawie wgl oleju). Zauważ że jeżeli po nocy odpalisz silnik, to będziesz miał ciche postukiwanie – właśnie z samoregulatorów które są SUCHE i nie ma na nich oleju. Odczekaj ze 2 minutki niech olej się rozprowadzi po całym silniku i to ucichnie.
Co do pukania Kryska, może być coś z rozrządem. miałem podobne stukanie, wymieniłem te śmieszne sprężynki ale to nic nie dało, wina była w rozrządzie
Co do pukania Kryska, może być coś z rozrządem. miałem podobne stukanie, wymieniłem te śmieszne sprężynki ale to nic nie dało, wina była w rozrządzie
ja kupowałem w ASO. i wcale nie było katastrofy bo za komplet sprężynek + uszczelek dałem chyba coś koło 200zł (+-20zł)
koła się nie poprzestawiały mazda hula i to nie były u mnie sprężynki a rozrząd.
koła się nie poprzestawiały mazda hula i to nie były u mnie sprężynki a rozrząd.
W Carspeed za komplet sprężynek na silnik zapłacisz 140zł więc cena przyzwoita:)
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Witam, odświeżę trochę temat. Pisaliście w postach że u niektórych problem leżał w rozrządzie a nie w sprężynkach. A interesuje mnie co powodowało w rozrządzie hałas ?
- Od: 18 lip 2015, 22:19
- Posty: 17
- Auto: Mazda Xedos 6. Silnik benzynowy CA (KF) 2.0 V6 140 KM. Rok produkcji 1997.
Najczęściej to łożyska rolek rozrządu się odzywają ale pewnie zdarzały się też nieksiążkowe awarie.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4285 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Zależy jaki ten hałas w rozrządzie, bo uszkodzony napinacz też potrafi ciekawe dźwięki wydawać, a bardziej może to poluzowany pasek pukający wtedy o obudowę
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2048 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
W naszej maździe wydobywa się dźwięk, który przypomina mi grzechoczące łożysko jednak sprawdziłem i cały osprzęt silnika jest w porządku. Rozrząd oddałem do wymiany w Polsce w grudniu na kompletnie nowy i od tamtej pory zaczął wydobywać się ten wkurzający grzechot. Jakieś 2 miesiące temu pasek przeskoczył przestawiając rozrząd. Pracuje w Niemczech i mechanik powiedział mi że winą tego było uszkodzone łożysko pompy wody przez co miała luzy ( pasek ciął obudowę rozrządu). Wymienili ją na nową, ustawili rozrząd ale dźwięk pozostał ten sam. Pasek rozrządu nie napędza pompy wody dlatego nie rozumiem dlaczego rozrząd mógł przeskoczyć więc podejrzewam wadliwy napinacz jednak wydaje mi się że gdyby był uszkodzony to wykryli by to ? Chociaż kto wie ?
- Od: 18 lip 2015, 22:19
- Posty: 17
- Auto: Mazda Xedos 6. Silnik benzynowy CA (KF) 2.0 V6 140 KM. Rok produkcji 1997.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6