Mazda MPV (LW) – Opinie o modelu
teraz pytanie do tych co już swoją Mazdę choć raz rozkręcili
do czego są te wtyczki? na drugim zdjęciu, wtyczka po lewej jest prawdopodobnie do włączania spryskiwaczy reflektorów. Fotki są z mojej Mazdy MPV po lifcie.
do czego są te wtyczki? na drugim zdjęciu, wtyczka po lewej jest prawdopodobnie do włączania spryskiwaczy reflektorów. Fotki są z mojej Mazdy MPV po lifcie.
-
sokoli_majster
lewa kostka pod halogeny przód tył, prawa pod komputer pokładowy
Halogeny w polifcie są w manetce od kierunkowskazów. A komputera pokładowego nie widziałem jeszcze w żadnym polifcie, ale może z tym masz akurat rację
a ta wtyczka pod licznikiem?
a ta wtyczka pod licznikiem?
-
sokoli_majster
CheZZy napisał(a):Witajcie ,
mój tato przymierza się do kupna właśnie MPV 2,0 2000r w benzynie i poradźcie mi , czy warto kupować ten samochód , bo jak czytam komentarze to nie wszystkie są przychylne za tym autem...
Powiedzcie mi , dlaczego ceny MPV są tak małe w porównaniu z innym samochodami typu Van patrząc rocznikowo i pojemnością i rodzajem paliwa.
Do Admina :wiem że nie powinienem tego tutaj pisać , ale to jest chyba jedyny odpowiedni temat moim zdaniem.
To autko jest mało u nas doceniane .
Bierz śmiało ma to coś w sobie patrzyliśmy sharany ,galaxy,alhambre,espace . Żona zobaczyła MPV i mówi ten
Zazdrosne spojrzenia bezcenne u mnie nikt takiej nie ma z wyjątkiem bananmina bo ma dwie
- Od: 19 sie 2010, 19:33
- Posty: 23
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda MPV 2000r ,2.0 Tsi ,B+G
Prawa wtyczka na dolnym zdjęciu rzeczywiście wygląda jak do DIS. Pozwieraj i zobacz czy coś się na wyświetlaczy zmienia.
Lewa wtyczka na dolnym zdjęciu to raczej tylny mgłowy:
bo front/tył jest taki:
To na górnej fotce to wygląda jak do poduszki albo podświetlania "stacyjki" Jutro będę wymieniać żarówkę wskaźnika poduszki pasażera to zerknę czy takie coś mam.
PS
Wtyczka od spryskiwacza reflektorów jest także identyczna z tą lewą na dolnej fotce ;–]
Lewa wtyczka na dolnym zdjęciu to raczej tylny mgłowy:
bo front/tył jest taki:
To na górnej fotce to wygląda jak do poduszki albo podświetlania "stacyjki" Jutro będę wymieniać żarówkę wskaźnika poduszki pasażera to zerknę czy takie coś mam.
PS
Wtyczka od spryskiwacza reflektorów jest także identyczna z tą lewą na dolnej fotce ;–]
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Z prawą wtyczką się mogę zgodzić, pewnie Japończycy wsadzali instalację standardowo do każdego modelu niezależnie czy to benzyna czy diesel (choć do żadnego diesla nie wsadzali komputera pokładowego tylko do benzyniaka).
Jak złączę piny we wtyczce to chyba mogę sobie narobić trochu biedy jeśli faktycznie są gdzieś podłączone?
Lewa wtyczka będzie prawie na pewno jest od spryskiwaczy bo włącznik świateł mgłowych mam w manetce (przednich i tylnych). Nie sprawdzimy na żywo bo nikt chyba na forum nie ma spryskiwaczy reflektorów w polifcie
Zastanawia mnie bardzo ta wtyczka pod licznikiem. Podświetlenie stacyjki działa normalnie więc to nie to. Kierownicę wymieniał handlarz więc mógł coś nagrzebać z poduszką.
Czekam na info do Ciebie
PS. a masz rozpisaną wtyczkę do sterowania lusterkami? Chodziło by mi o rozpisanie dodatkowych pinów do składania lusterek. Zdjęcie wtyczki wygląda tak:
oraz wtyczka do lusterek (też proszę o opis):
Jak złączę piny we wtyczce to chyba mogę sobie narobić trochu biedy jeśli faktycznie są gdzieś podłączone?
Lewa wtyczka będzie prawie na pewno jest od spryskiwaczy bo włącznik świateł mgłowych mam w manetce (przednich i tylnych). Nie sprawdzimy na żywo bo nikt chyba na forum nie ma spryskiwaczy reflektorów w polifcie
Zastanawia mnie bardzo ta wtyczka pod licznikiem. Podświetlenie stacyjki działa normalnie więc to nie to. Kierownicę wymieniał handlarz więc mógł coś nagrzebać z poduszką.
Czekam na info do Ciebie
PS. a masz rozpisaną wtyczkę do sterowania lusterkami? Chodziło by mi o rozpisanie dodatkowych pinów do składania lusterek. Zdjęcie wtyczki wygląda tak:
oraz wtyczka do lusterek (też proszę o opis):
-
sokoli_majster
Tam nie ma składania luster.
Poszukaj w sieci mpv.zip Tam masz wszystko ładnie rozpisane.
Poszukaj w sieci mpv.zip Tam masz wszystko ładnie rozpisane.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Są składane lustra
tylko w europejskim wyposażeniu nie było
Mam instrukcję do MPV-ki w html-u to tam to znajdę rozpiskę złączy czy ten plik o którym mówisz jest z czymś innym?
tylko w europejskim wyposażeniu nie było
Mam instrukcję do MPV-ki w html-u to tam to znajdę rozpiskę złączy czy ten plik o którym mówisz jest z czymś innym?
-
sokoli_majster
moja srebrna właśnie miała uszkodzony motor
naprawa mnie kosztowała jakieś 2 tys;
uszczelka, planowanie głowicy, regulacja luzów zaworowych, pierścienie , przy okazji panewki.
nie żałuje bo kupiłem ją za 8,6 tys a pewnie teraz się trochę polata
naprawa mnie kosztowała jakieś 2 tys;
uszczelka, planowanie głowicy, regulacja luzów zaworowych, pierścienie , przy okazji panewki.
nie żałuje bo kupiłem ją za 8,6 tys a pewnie teraz się trochę polata
To z pierwszej fotki jest u mnie połączone z rzeczami związanymi ze sterowaniem automatycznej transmisji – blokadą wajchy i włącznikiem nadbiegu.
Co do składanych luster, to nigdzie z taką funkcjonalnością nie spotkałem się w kontekście MPV. To pasowałoby do użytkowego minivana, którym drogie żony wożą dzieci jak LamboStyleDoors. Dlatego życząc Ci powodzenia w dociekaniach – wątpię zwłaszcza, że ten moduł kontroli luster przypomina mi ten z Millenii.
BTW – do moodów
Dociekania o wtyczki przeniósłbym do osobnego wątku.
Co do składanych luster, to nigdzie z taką funkcjonalnością nie spotkałem się w kontekście MPV. To pasowałoby do użytkowego minivana, którym drogie żony wożą dzieci jak LamboStyleDoors. Dlatego życząc Ci powodzenia w dociekaniach – wątpię zwłaszcza, że ten moduł kontroli luster przypomina mi ten z Millenii.
BTW – do moodów
Dociekania o wtyczki przeniósłbym do osobnego wątku.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
W sprawie opinii ogólnych o MPV:
Mogę szczególnie o nieeuropejskich się wypowiadać, bo taką z przekonania mam. Jednak, ponieważ to to samo auto, pomijając silnik i transmisję oraz wyposażenie co europejska w kwestiach ogólnych mam:
– niska cena wynika ze stosunkowo niskiej ceny nowych (w US różnica między Sienną a MPV była na poziomie 10 tys$. Wiem, Ameryka ale polityka jest globalna)
– Alhambry i inne Szkarady to nie minivany. To zwykłe kombiaki o nieco podniesionej podłodze. Istotą van jest wielozadaniowość przez możliwości dostosowania wnętrza do zadania oraz łatwość dostępu do drugiego rzędu z zewnątrz. Takiej łatwości nie zapewnia nic poza przesuwnymi wrotami, które powinny być elektrycznie sterowane dla pełni satysfakcji kobiety kierownika.
– aby tył był ładowny, nie mogą tam znajdować się pojedyncze fotele, bo aby uzyskać przestrzeń załadunkową te fotele trzeba zdemontować a później po nie przyjechać. Dlatego w tym zakresie Karakuri rządzi.
– Mpv ostro rdzewieją. Bywa tak dlatego, że były transportowane z miejsc montażu statkami a te pływały w warunkach mocno zasolonych. Drzwi są wykonane z cieniutkich, dających się palcami zginać blach. Do tego w Europie kontynentalnej stosuje się zimą rozliczne chemikalia drogowe podczas zimy, co widać na dolnych krawędziach drzwi – ponoć, bo u mnie jest całkiem OK.
– rury HVAC w prawym tylnym nadkolu korodują. Sprawa dotyczyła rur obiegu wody! Jest TSB na to http://www.mpvclub.com/tsb.php?id=168
– Ponieważ na wszystkich kontynentach to ten sam model, dostępność części eksploatacyjnych jest szeroka zwłaszcza, że pasują od innych Mazd.
– mimo w/w nie istnieje zamiennik łożyska górnego McPersona :–(
– są ciężkie – tona kilkaset w zakresie powyżej 1,5t. To nie compact ale tego nie kupuje się dla lekkości.
– brak DIS w dizlach – tzw. komputera pokładowego
W zakresie amerykańskich:
– silnik wyłącznie V6, 2,5 lub 3l i automat. Piją i dużo oleju trzeba w nie wlać szczególnie do skrzyni. Na szczęście nie ma tu suchego lub co gorsze dwu masowego sprzęgła czy turbosprężarki, więc kompensuje się z nawiązką, jeśli-
– automat – to wciąż u nas ewenement. Niewielu potrafi dynamicznie płyn wymienić albo przynajmniej rozumie jak to działa. Jednak to się zmienia.
– gaz można zamontować i mieć czym ciągnąć tę kolubrynę kosztem niższym niż dizel.
– radio bez RDS w XXI wieku!!!
– amerykańskie/japońskie/australijskie mają ładniejszy, rasowy przód po 2003 roku
– pełna dostępność dokumentacji serwisowej dzięki amerykańskim regulacjom o dziesięciolecia wyprzedzającymi europejskie.
– niska ładowność dachu – ok. 75kg na taką ciężarówkę, przynajmniej w/g regulacji amerykańskich to nieco maławo.
– awaryjność (zaworu) PCV
– awaryjność pojedynczych cewek WN – missfire
– rzekoma, bo nie potwierdzona wśród amerykanskich uczestników mpvclub.com podatnośc na samozniszczenie silnika przez zasysanie szczątków katalizatora i degenerację silnika.
– brak zmiennych faz rozrządu mimo, że w M6 z takimi silnikami jest. Skutkuje to wyższym spalaniem w jeździe po wzniesieniach.
– brak cut-off podczas hamowania silnikiem
– brak DIS – tzw. komputera pokładowego
Mogę szczególnie o nieeuropejskich się wypowiadać, bo taką z przekonania mam. Jednak, ponieważ to to samo auto, pomijając silnik i transmisję oraz wyposażenie co europejska w kwestiach ogólnych mam:
– niska cena wynika ze stosunkowo niskiej ceny nowych (w US różnica między Sienną a MPV była na poziomie 10 tys$. Wiem, Ameryka ale polityka jest globalna)
– Alhambry i inne Szkarady to nie minivany. To zwykłe kombiaki o nieco podniesionej podłodze. Istotą van jest wielozadaniowość przez możliwości dostosowania wnętrza do zadania oraz łatwość dostępu do drugiego rzędu z zewnątrz. Takiej łatwości nie zapewnia nic poza przesuwnymi wrotami, które powinny być elektrycznie sterowane dla pełni satysfakcji kobiety kierownika.
– aby tył był ładowny, nie mogą tam znajdować się pojedyncze fotele, bo aby uzyskać przestrzeń załadunkową te fotele trzeba zdemontować a później po nie przyjechać. Dlatego w tym zakresie Karakuri rządzi.
– Mpv ostro rdzewieją. Bywa tak dlatego, że były transportowane z miejsc montażu statkami a te pływały w warunkach mocno zasolonych. Drzwi są wykonane z cieniutkich, dających się palcami zginać blach. Do tego w Europie kontynentalnej stosuje się zimą rozliczne chemikalia drogowe podczas zimy, co widać na dolnych krawędziach drzwi – ponoć, bo u mnie jest całkiem OK.
– rury HVAC w prawym tylnym nadkolu korodują. Sprawa dotyczyła rur obiegu wody! Jest TSB na to http://www.mpvclub.com/tsb.php?id=168
– Ponieważ na wszystkich kontynentach to ten sam model, dostępność części eksploatacyjnych jest szeroka zwłaszcza, że pasują od innych Mazd.
– mimo w/w nie istnieje zamiennik łożyska górnego McPersona :–(
– są ciężkie – tona kilkaset w zakresie powyżej 1,5t. To nie compact ale tego nie kupuje się dla lekkości.
– brak DIS w dizlach – tzw. komputera pokładowego
W zakresie amerykańskich:
– silnik wyłącznie V6, 2,5 lub 3l i automat. Piją i dużo oleju trzeba w nie wlać szczególnie do skrzyni. Na szczęście nie ma tu suchego lub co gorsze dwu masowego sprzęgła czy turbosprężarki, więc kompensuje się z nawiązką, jeśli-
– automat – to wciąż u nas ewenement. Niewielu potrafi dynamicznie płyn wymienić albo przynajmniej rozumie jak to działa. Jednak to się zmienia.
– gaz można zamontować i mieć czym ciągnąć tę kolubrynę kosztem niższym niż dizel.
– radio bez RDS w XXI wieku!!!
– amerykańskie/japońskie/australijskie mają ładniejszy, rasowy przód po 2003 roku
– pełna dostępność dokumentacji serwisowej dzięki amerykańskim regulacjom o dziesięciolecia wyprzedzającymi europejskie.
– niska ładowność dachu – ok. 75kg na taką ciężarówkę, przynajmniej w/g regulacji amerykańskich to nieco maławo.
– awaryjność (zaworu) PCV
– awaryjność pojedynczych cewek WN – missfire
– rzekoma, bo nie potwierdzona wśród amerykanskich uczestników mpvclub.com podatnośc na samozniszczenie silnika przez zasysanie szczątków katalizatora i degenerację silnika.
– brak zmiennych faz rozrządu mimo, że w M6 z takimi silnikami jest. Skutkuje to wyższym spalaniem w jeździe po wzniesieniach.
– brak cut-off podczas hamowania silnikiem
– brak DIS – tzw. komputera pokładowego
Ostatnio edytowano 19 mar 2011, 13:28 przez enkai, łącznie edytowano 1 raz
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
co do rdzewienia rok 2004
drzwi kierowcy i pasażera na dole od środka
spód maski od środka z przodu po gumą
ramki szyby na drzwiach przesuwnych
i można z tym walczyć i walczyć i nic
zaskakujące bo w innych miejscach przynajmniej u mnie nawet grama rdzy a tam tak u mnie jak i u mojego brata także mpv tyle że 2003 rdza poprawiamy smarujemy różnymi preparatami i nic ciągle powraca
drzwi kierowcy i pasażera na dole od środka
spód maski od środka z przodu po gumą
ramki szyby na drzwiach przesuwnych
i można z tym walczyć i walczyć i nic
zaskakujące bo w innych miejscach przynajmniej u mnie nawet grama rdzy a tam tak u mnie jak i u mojego brata także mpv tyle że 2003 rdza poprawiamy smarujemy różnymi preparatami i nic ciągle powraca
- Od: 30 sty 2011, 23:18
- Posty: 19
- Auto: mazda mpv 2,0 d 2004 r
a te z 2000 lub 2001 roku ?
a jeszcze mam pytanie odnośnie gazu , bo mamy zamiar włożyć LPG
jaki jest przybliżony koszt założenia gazu do Mpv 2001 r w benzynie 2,0 (nei znam sie dlatego pytam ile mam kasy zbierac..tak mniej wiecej
a jeszcze mam pytanie odnośnie gazu , bo mamy zamiar włożyć LPG
jaki jest przybliżony koszt założenia gazu do Mpv 2001 r w benzynie 2,0 (nei znam sie dlatego pytam ile mam kasy zbierac..tak mniej wiecej
- Od: 28 paź 2006, 18:49
- Posty: 453
- Skąd: Kłodzko
- Auto: MPV 2,0 benzyna 2000r., volvo v50
ok 2700 dobry gazik MPV ma zubożenie podobnie jak 30% mazdek jeżdzących po naszych drogach więc potrzebna jest dobra instalka , jest temat o tym w dziale mpv
CheZZy napisał(a): jeszcze mam pytanie odnośnie gazu , bo mamy zamiar włożyć LPG
jaki jest przybliżony koszt założenia gazu do Mpv 2001 r w benzynie 2,0 (nei znam sie dlatego pytam ile mam kasy zbierac..tak mniej wiecej
Witam, ja zaplacilem 3 lata temu 2 000 zl za sekwencje, z butla podwieszona w miejsce kola zapasowego, chodzi super, zadnych problemow, zobacz moje posty w tematach gazowych, pozdrawiam.
http://www.moloski.republika.pl – to moje kolejne hobby, a jest ich jeszcze kilka :D
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON
Pozdrawiam-MARCIN.
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON
Pozdrawiam-MARCIN.
- Od: 7 lis 2007, 18:43
- Posty: 121
- Skąd: Bialobrzegi
- Auto: 323F BA 1.8, MPV LW 2.0
Jeszcze jedno pytanie dot. lusterek.
Rozbierał już ktoś na części lusterka od MPV-ki? Nie wiem jak wyjąć taką podkładkę. Jest zaciśnięta na amen i cofnąć się jej już nie da. . Ani tego podważyć ani odkręcić. Całe lusterko obraca się na tej osi. Potrzebuję wyjąć środek lusterka
Rozbierał już ktoś na części lusterka od MPV-ki? Nie wiem jak wyjąć taką podkładkę. Jest zaciśnięta na amen i cofnąć się jej już nie da. . Ani tego podważyć ani odkręcić. Całe lusterko obraca się na tej osi. Potrzebuję wyjąć środek lusterka
-
sokoli_majster
CheZZy napisał(a):a własnie jak z rdzą u innych , u was bardzo rdzewieje MPV ?
Ja w swojej mpv nie miałem ani śladu korozji...ale fakt, że koleś kupujący ją ode mnie był tym zdziwiony, bo twierdził, że te mpv które widział były nadgryzione korozją. Prawdopodobnie w przypadku mojej mazdy miał znaczenie fakt iż była w niemczech w salonie dodatkowo zakonserwowana w taki sam sposób jak zabezpieczano dodatkowo mazdy 6.
-
pdrog
czy Ktoś z Was próbował:
drugi rząd foteli wpiąć "plecami" do kierunku jazdy( aby pasażerowie z drugiego siedzieli na przeciwko pasażerów z trzeciego rzędu).Bo tak wizualnie jak patrzę to chyba by się udało ,
czy się mylę?
drugi rząd foteli wpiąć "plecami" do kierunku jazdy( aby pasażerowie z drugiego siedzieli na przeciwko pasażerów z trzeciego rzędu).Bo tak wizualnie jak patrzę to chyba by się udało ,
czy się mylę?
- Od: 25 wrz 2010, 00:59
- Posty: 74
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość