Mazda MPV (LW) – Opinie o modelu

Mazda MPV 1999–2006

Postprzez pdrog » 26 sty 2010, 10:07

dario9z napisał(a):Co ile wymienia się pasek rozrządu i jaki jest koszt takiej operacji?


co 90000 kilometrów koszt poniżej 1000zł ( z robocizną). Ja płaciłem 1500 ale łącznie z pompą wody, płynami filtrami świecami klimą itp. Na alledrogo masz zestaw rozrządu poniżej 300
http://moto.allegro.pl/item899429425_ro ... 6_mpv.html

dario9z napisał(a):Gdzie lepiej kupić w Niemcowni, czy np. Belgia , chodzi mi o ceny i stan auta?


dojczland
Ostatnio edytowano 26 sty 2010, 10:13 przez pdrog, łącznie edytowano 1 raz
pdrog
 

Postprzez benek1 » 26 sty 2010, 10:11

dario9z napisał(a):Witam.
Gdzie lepiej kupić w Niemcowni, czy np. Belgia , chodzi mi o ceny i stan auta?

ps. rozmawiałem dzisiaj z kolegą o dieselku i sam się przyznał,że teraz zastanawiałby się grubo, czy nie lepiej wybrać benzynkę z gazem, mówił że droga jest obsługa i części pomimo tego, że rozrząd jest realizowany za pomocą łańcuszka.


Nieważne gdzie kupisz – ważne w jakim stanie i ile jeszcze bedziesz musiał zainwestowac po zakupie. MPV w benzynie bardziej bezproblemowa. Diesel niestety czego sam doświadczam wymaga dużo większej opieki, dużo wiecej może się popsuc i tym samym bardziej szarpie po kieszeni. W trójmieście nie spotkałem mechaników którzy podejmą większy wysiłek niż wymiana tego o co się ich poprosi. Dobry serwis w pobliżu wazna sprawa.
Sam borykam się ze zwiększonymi drganiami podczas ruszania, z dodatkowym dźwiekiem nakładającym sie na normalną pracę silnika przy (i tylko wtedy) każdym dodaniu gazu, ubytkiem wody z układu chłodniczego.

Diesel ma przeważnie takie cudo jak webasto a benzyna np kontrolę trakcji, komputer pokazujący średnie, chwilowe, spalanie, temp, średnią prędkośc itp..
Mazda MPV jest przyjemnym autem i jak sie trafi na dobry egzemplarz to satysfakcja gwarantowana.

Mój ma pasek a nie łańcuch
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 14:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez gazparts » 1 mar 2010, 21:39

i ja polecam MPV w benzynie i na gaziorze, super sprawa, tanio , wygodnie i pakownie <jupi>
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez krystof » 2 mar 2010, 13:04

i ja polecam MPV w benzynie i na gaziorze, super sprawa, tanio , wygodnie i pakownie


a gdzie masz baniak i jak duży? K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 14:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez gazparts » 2 mar 2010, 16:21

Pod podłogą w miejsce koła zapasowego poj 56l
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez krystof » 2 mar 2010, 20:47

"Pod podłogą w miejsce koła zapasowego poj 56l" – aha, ak myślałem ... rozumiem, że to nie jest problem, że baniak nie jest w bagażniku i że jest nieco bardziej narażony na uderzenie (korzeń, kamień)?

pzdr

PS. pytam, bo może kiedyś znów będzie benzyna? ;@) moj bilans, to 5 benzyniaków i 2 diesle (oba to mpv); w tym 6 to auta skośnookie i jeden Włoch – doświadczenie mówi "zdecydowanie skośnookie" + chyba jednak powrót do benzyny ...
Chociaż mechanicy twierdzą, że teraz i benzyny mają drogie usterki (wtryski są i w tych i w tych, koło dwumasowe również :@()
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 14:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez benek1 » 3 mar 2010, 10:13

Czyli jednak stara prawda wydaje się byc niezniszczalna: Najlepsze auta to auta firmowe!!! Pod warunkiem, że samemu nie jest się właścicielem firmy.
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 14:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez benek1 » 3 mar 2010, 10:39

Po powrocie z ferii zimowych mogę stwierdzic, że jazda tym autem na trasie to czysta przyjemnośc – zero zmęczenia. Właściwie zastrzeżenia mam tylko do ruszania pod nawet niewielkie wzniesiania na śliskiej nawierzchni do przodu – nic z tego. Do tyłu ok- idzie jak przecinak. Nie wiem, czy to kwestia opon czy ten typ tak ma. Trochę głupio mi sie robiło, jak wszyscy po kolei opuszczali parking o lekkim pochyleniu a moje przednie koła kreciły się w miejscu mimo opon zimowych.
Potwierdzam też poprawne działanie ogrzewania tylnego. Naprawa polegała na dosztukowaniu rurki z gumowego węża olejoodpornego w miejsce skorodowanej oryginalnej. Mozna więc to zrobic tanio i będzie działało. Chociaż mój blacharz-lakiernik nie palił się do tej roboty i bardzo niechetnie podjąłby się kolejnej takiej naprawy to jak pochwalę go za tą robotę za jakiś czas i może da się skusic na wymianę kolejnego odcinka( został jeszcze mały odcinek z korozją).
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 14:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez gazparts » 3 mar 2010, 22:46

krystof napisał(a):rozumiem, że to nie jest problem, że baniak nie jest w bagażniku i że jest nieco bardziej narażony na uderzenie (korzeń, kamień)?

butla jest sama z siebie niezniszczalna wręcz, jedynym elementem podatnym na uszkodzenia jest wielozawór z boku butli

Obrazek



krystof napisał(a):Chociaż mechanicy twierdzą, że teraz i benzyny mają drogie usterki (wtryski są i w tych i w tych

ale tylko benzynowe wtryski możesz zastąpić gazowymi :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez bchmiel » 25 mar 2010, 15:06

Jeszcze mi się tak nie zdarzyło, żeby jadąc zwykłym plasticzakiem, ktoś mnie zagadywał na światłach i wypytywał o samochód. Byłem przyzwyczajony do takich reakcji, jak jeżdżę Fordem Capri, ale nie Mazdą MPV. A tak właśnie mi się zdarzyło wczoraj – na światłach zatrzymał mnie jakiś kierownik DU Nexia i dopytywał się o markę, model, liczbę miejsc w środku oraz ogólne wrażenia z eksploatacji. Potem jeszcze jechał kawałek za mną oglądając mój autobus z tyłu i z boku.
No nic, przyjemna sprawa.

Pozdrawiam użyszkodników MPV
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 13:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez benek1 » 3 kwi 2010, 08:14

MPV 02 Diesel 2.0l. Po przejechaniu kilku tys km mogę z całą pewnością polecic to auto. Sprawdza się na trasie oraz w mieście. Pojemnośc bagażnika bardzo zadowalająca dająca komfort podczas pakowania się na dłuższy wyjazd. Dobra widocznośc, super dwustrefowe ogrzewanie i klimatyzacja, bardzo przydatne odsuwane drzwi boczne. Podczas serwisowania warto korzystac z oryginałów i porządnych części. Dobrze jest znaleźc ludzi dla których serwisowanie tych aut nie jest tylko zwykłą robotą ale i dodatkowo pasją.
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 14:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez adacho01 » 7 kwi 2010, 22:56

fotokrak napisał(a):Jeżeli ktoś waha się czy brać mazde to myślę że nie ma co się wahać po prostu są to super woziki, choć tak jak każdy ma swoje potknięcia, lecz akurat tu tych jest niewiele, jedynie co bym zaproponował to ew zrobienie krok do przodu, czyli coś większego, nawet na 6-7-8 osób... a wygodnego jak limuzyna czy sedan, i niezawodnego jak mazda.... o czym mówię?
O toyota previa II!


witam
mam podobny dylemat nad wyborem MPV czy previa, narazie skłaniam sie w stronę mazdy ale previa strasznie mi sie podoba , i ta przestrzeń, w previi tylko mam obawy co do wielkości auta i zwinności w miescie, no i jaki silnik lepszy?
i tu mam pytanie do kolegi czy mozesz polecic jakies sprawdzone forum previi gdzie mozna poczytac opinie uzytkowników wady i zalety róznych opcji silników itp

dzieki i pozdr....
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 23:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez krystof » 8 kwi 2010, 07:52

porównaj ceny i przebiegi
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 14:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez dareksik » 12 kwi 2010, 19:40

Witam serdecznie uzytkowników forum. Jestem tu nowy a moja obecność spowodowana jest chęcią zakupu mazdy MPV 2.0 CDti z 2004 roku. Jeszcze drogą wstępu powiem ze do tej pory jestem szczęśliwym posiadaczem berlingo 1.9d z 2001 roku ale zakochalem <serduszka> sie w MPV :) i tym samym mam pare pytan do użytkowników tego modelu.

– Przedewszystkim na co powinienem zwrócić uwagę kupując to auto (jakies slabe punkty)
– Jesli chodzi o ten numer VIN? To co ja moge nim sprawdzic i jak?? Czy w ASO jestem w stanie sprawdzic przebieg
– Czy te silniki diesla 136km są trwałe bo szczerze mówiąc sceptycznie podchodze do nowoczesnych diesli ( ten moj traktor 1.9 bez turbo ma 180tys i nic poza rozrzadem nie robilem ale mul jak cholera)
– a ta rdza? co tu na forum wyczytalem, to "prawda czy mit" :)

Ogólnie mazda mpv podoba mi się bardzo w środku i to zarówno 2/2/3 jak i 2/3/2, cena tego samochodu tez jest atrakcyjna porównując inne auta tych gabarytów i klasy, nie mówiąc juz o wyglądzie, jak dla mnie SUPER!

Dziękuje i pozdrawiam
dareksik
 

Postprzez Blondas » 14 kwi 2010, 09:04

Autko super w eksploatacji, co do trwałości silnika, to jest na ten temat wiele wątków, przede wszystkim poradnik dot. silników diesla, gdzie jest dużo informacji jak tę trwałość zwiększyć. Jest raczej dobrze przy odpowiedniej eksploatacji.
W ASO mogą sprawdzić przebieg auta serwisowanego dotychczas w ASO, choć z życzliwością obsługi jest różnie.
U mnie na razie nic nie rdzewieje :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 13:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez gazparts » 24 kwi 2010, 19:39

10tys zrobiłem moją i bez jakichkolwiek problemów a na trasie za 42-45 zł przelatuję bez oszczędzania auta 200km :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez sokoli_majster » 18 maja 2010, 08:23

Czytałem że nie ma MPV-ki w dieslu z tempomatem ale może ktoś wie jak ugryźć temat zamontowania "Cruise Control" do tego samochodu? Sterowanie w kierownicy mam (pewnie Pan sprzedający z Autokomisu mi założył) ale nie działa. Sprawdzałem i pod pedałem sprzęgła mam czujnik, czyżby od tempomatu?
Ostatecznie można zrobić "przeszczep" z uniwersalnego modułu. Więcej na stronie www.conrad-anderson.co.uk
sokoli_majster
 

Postprzez tomjaw » 9 cze 2010, 14:19

Witam,

Zastanawiam sie na zakupem mpv 99 2.5 v6. Przebieg 82000 mil. Na co zwracac uwage? Jaki tam gaz mozna wsadzic?

dzieki za pomoc
tom
tomjaw
 

Postprzez gazparts » 12 cze 2010, 23:30

gaz tylko sekwencja koszt dobrej instalki ok 3000, na co zwrócić uwagę, czy nie kopci na zimnym ;)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez tomjaw » 13 cze 2010, 18:07

a jak to moze wyglądać ze spalaniem?
2.5 v6? troche sie boje
tomjaw
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy