Rozrząd, kiedy wymiana.
Strona 1 z 1
Witam! Pozdrawiam wszystkich Mazdojazdów!
Mam pytanie co z tym rozrządem? Co ile km trzeba się martwić?
Zakupiłem 6 D sport 185 K z2009r z przebiegiem 85000km
Proszę o pomoc w tej sprawie
Poprawiłem nazwę tematu. Marian
Mam pytanie co z tym rozrządem? Co ile km trzeba się martwić?
Zakupiłem 6 D sport 185 K z2009r z przebiegiem 85000km
Proszę o pomoc w tej sprawie
Poprawiłem nazwę tematu. Marian
-
STARY80
Owszem, ale pamiętaj ze jest konieczna kontrola podczas przeglądów czy owy łańcuch się nie rozciągnął.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Pierwszy 120tys a potem co 100, chociaż większość zaleca pierwszy 100 drugi 80 tys.
Przy drugim wymiana pompy wody, powyższe przebiegi dotyczą oryginalnych.
Przy drugim wymiana pompy wody, powyższe przebiegi dotyczą oryginalnych.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Panowie,u mnie przy przebiegu 160tys km zaczyna odzywać się łancuch ,tzn na wolnych obrotach delikatnie szumi,a w przedziale 1500obr/min jest chrabąszczenie. Dzwoniłem do ASO w celu zapytania czy moje auto załapie się jeszcze na akcje serwisowa.Powiedziano mi że w zeszłym roku w/w akcja była w moim aucie przeprowadzana. Dodam że auto sprowadzone jest z Niemiec,przebieg 100% prawdziwy.Co mam w tym wypadku zrobić? Jezdzić dalej,czy dać do mechanika w celu sprawdzenia?Miał ktoś takie objawy? Ostatnidm pytanie,czy można wymienic np sam napinacz bez łancucha,jeżeli by się okazało ze napinacz jest popsuty,a łancuch dobry?
- Od: 22 sie 2007, 00:09
- Posty: 56
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport
Jedź do ASO, ale nie na akcję serwisową a na sprawdzenie wyciągnięcia łańcucha.
To, że procedura serwisowa została wykonana, nie znaczy, że wyciągnięcie łańcucha Ci nie grozi....
I najlepiej to do Kordyla z Gorzowa – najstarszy serwis w PL, bardzo dobrzy fachowcy
Na forum jest jeden temat, o zerwanym łańcuchu i problemów z tym związanych...
To, że procedura serwisowa została wykonana, nie znaczy, że wyciągnięcie łańcucha Ci nie grozi....
I najlepiej to do Kordyla z Gorzowa – najstarszy serwis w PL, bardzo dobrzy fachowcy
Na forum jest jeden temat, o zerwanym łańcuchu i problemów z tym związanych...
Witam!
Czy u kogoś z was odzywa się łańcuch rozrządu? U mnie właśnie od strony rozrządu coś szumi ,taki metaliczny dzwięk. Musi to być łańcuch ,czy może to być jakaś rolka od alternatora lub innego koła pasowego? Jakie są objawy rozciągnięto łańcucha?
Czy u kogoś z was odzywa się łańcuch rozrządu? U mnie właśnie od strony rozrządu coś szumi ,taki metaliczny dzwięk. Musi to być łańcuch ,czy może to być jakaś rolka od alternatora lub innego koła pasowego? Jakie są objawy rozciągnięto łańcucha?
- Od: 22 sie 2007, 00:09
- Posty: 56
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport
Dolacze jak alternator to zrzuc pasek i zobaczysz czy tak samo jest.Oczywiscie klime wylaczyles bo to może od zacierającej się klimy tez być.Kombinuj a w najgorszym wypadku może to być napinacz lancucha jeśli rzeczywiście serwis wymienil lancuch.Bo tego nie widziales a wiemy jak się robi.To daj znac pozdrawiam
Witam. Potrzebuje malej pomocy z rozrzadem. Zmienial ktos juz lancuch I cala reszte. Chcialbym wiedziec na co eventualnie uwazac I jezelinktoc zna momenty dokrecania kol zebatych. Dzieki za ewentuala pomoc.
- Od: 22 paź 2012, 13:58
- Posty: 25
- Skąd: Cambridge, UK
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2,2 D 163KM
A ile masz już nakręcone że rozrząd musisz robić?
174000 mil czyli około 280000 km, zaczal glosno pracować i kontrolka dpf się pali. wszystko inne wyeleminowalem. przy 106000mil miałem sprawdzany i było ok. No ale już zamowilem wszystkie części tylko momenty dokrecen potrzebuje.
- Od: 22 paź 2012, 13:58
- Posty: 25
- Skąd: Cambridge, UK
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2,2 D 163KM
Mam wydrukowany schemat rozrządu i jest na nim większość momentów dokręcania różnych elementów ale brakuje na nim momentu dokręcenia koła zębatego wałka rozrządu . Przypuszczam, że jest to podane w rozdziale traktującym o naprawach głowicy/wałka rozrządu, którego nie mam wydrukowanego. Mogę natomiast podać Ci kilka innych danych:
Momenty dokręcania:
ślizgów łańcucha 19-25 Nm
napinacz łańcucha 8-10 Nm
śruby mocujące koło pasowe (wielorowkowe-dwumasowe) 23-32 Nm
napinacz paska wielorowkowego 8-11 Nm
rolka prowadząca paska 38-52 Nm
pokrywa zaworowa (śruby długie) 8-10Nm, (śruby krótkie) 7-9.5 Nm
miska olejowa 8-10 Nm
mocowanie pod poduszkę silnika (na pokrywie rozrządu) 38-52 Nm
pozostałe śruby pokrywy rozrządu 19-25Nm
Nie pytaj mnie dlaczego taki rozrzut wartości bo nie mam pojęcia. Po prostu tak jest podane w manualu jaki posiadam. Mam nadzieję, że choć trochę to pomoże. Daj znać jak ci poszło a najlepiej jak byś zrobił małą fotorelację lub zmontował wideorelację . Na pewno pomogło by to innym w przyszłości zaoszczędzić trochę grosza i odrobinę się przygotować do tematu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w zabawie.
Momenty dokręcania:
ślizgów łańcucha 19-25 Nm
napinacz łańcucha 8-10 Nm
śruby mocujące koło pasowe (wielorowkowe-dwumasowe) 23-32 Nm
napinacz paska wielorowkowego 8-11 Nm
rolka prowadząca paska 38-52 Nm
pokrywa zaworowa (śruby długie) 8-10Nm, (śruby krótkie) 7-9.5 Nm
miska olejowa 8-10 Nm
mocowanie pod poduszkę silnika (na pokrywie rozrządu) 38-52 Nm
pozostałe śruby pokrywy rozrządu 19-25Nm
Nie pytaj mnie dlaczego taki rozrzut wartości bo nie mam pojęcia. Po prostu tak jest podane w manualu jaki posiadam. Mam nadzieję, że choć trochę to pomoże. Daj znać jak ci poszło a najlepiej jak byś zrobił małą fotorelację lub zmontował wideorelację . Na pewno pomogło by to innym w przyszłości zaoszczędzić trochę grosza i odrobinę się przygotować do tematu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w zabawie.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Witam. Wlasnie jestem po wymianie naszego największego problemu (czyt. lancucha). Jak pisałem wcześniej wymieniłem duzy lancuch z kolami na wal i walek rozrządu, napinacz ( był już wysunięty na maksa), trzy slizgi i uszczelniacz walu korbowego. Z powodu tego ze była odkrecana pokrywa zaworow, wiec i wtryski także – obowizkowo nowe podkładki miedziane pod wtryskami wymienione. Jako ze usluga była wykonana w niezależnym warsztacie z nieposzlakowana opinia i tak trzeba bylo odstawić do dilera na jak to oni określili – przy każdej wymianie lancucha w 2,2 mzr-cd potrzeba resetować ecu i zkalibrowac czujniki polozenia walka rozrządu i walu korbowego. Probowali to zrobić ids-em w warsztacie, wykasowali bledy, ale i tak dalej migal dpf – dalej wyrzucalo blad p1336. A calosc kosztowala mnie 908 funtow, z czego około 600f za części i nowy olej. ps byłem przy tym jak sciagneli pokrywe rozrządu i widziałem lancuchy osobiście: duzy luzny jak cholera, a maly bez zarzutu, ladnie napięty i zero luzu. Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2012, 13:58
- Posty: 25
- Skąd: Cambridge, UK
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2,2 D 163KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6