Silnik nie wchodzi na obroty na benzynie
1, 2
Witam.
Jestem nowy na forum wiec jeśli w złym dziale napisałem to proszę o przeniesienie.
Mam taki problem.
Kupiłem sobie ostatnio Mazde 626 GE FS z silnikiem 2.0 16v DOHC benzyna/gaz
Od początku mam problem z obrotami oraz jednocześnie ciężko go odpalić na benzynie.
przy dodawaniu gazu go dusi/dławi i ciężko wyciągnąć obroty powyżej 1500 gdy złapie obroty powyżej 2500 i się utrzymuje na nich chodzi w miarę normalnie.
na gazie odpala i chodzi bez problemu.
wczoraj wymieniłem filtr paliwa i myślałem że to pomoże, lecz nie pomogło. z znajomym mechanikiem głowiliśmy się co może być tego przyczyną lecz nie znaleźliśmy wady.
z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi które mogły by pomóc
Jestem nowy na forum wiec jeśli w złym dziale napisałem to proszę o przeniesienie.
Mam taki problem.
Kupiłem sobie ostatnio Mazde 626 GE FS z silnikiem 2.0 16v DOHC benzyna/gaz
Od początku mam problem z obrotami oraz jednocześnie ciężko go odpalić na benzynie.
przy dodawaniu gazu go dusi/dławi i ciężko wyciągnąć obroty powyżej 1500 gdy złapie obroty powyżej 2500 i się utrzymuje na nich chodzi w miarę normalnie.
na gazie odpala i chodzi bez problemu.
wczoraj wymieniłem filtr paliwa i myślałem że to pomoże, lecz nie pomogło. z znajomym mechanikiem głowiliśmy się co może być tego przyczyną lecz nie znaleźliśmy wady.
z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi które mogły by pomóc
- Od: 6 lis 2012, 09:24
- Posty: 7
- Skąd: Bachórz
- Auto: Mazda 626 GE FS 1997r 2.0 16v DOHC +LPG
Witaj.
Prawdopodobnie woda w baku, ale poczekaj może ktoś się jeszcze wypowie!
Możliwe, lub bardziej prawdopodobne, ze to pompa paliwa ma słabe ciśnienie podawania.
Pozdrawiam.
Prawdopodobnie woda w baku, ale poczekaj może ktoś się jeszcze wypowie!
Możliwe, lub bardziej prawdopodobne, ze to pompa paliwa ma słabe ciśnienie podawania.
Pozdrawiam.
-
VariaS
Albo nieszczelność między przepływką a przepustnicą, zapewne tam masz wstawiony mieszalnik...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
VariaS napisał(a):Witaj.
Prawdopodobnie woda w baku, ale poczekaj może ktoś się jeszcze wypowie!
Możliwe, lub bardziej prawdopodobne, ze to pompa paliwa ma słabe ciśnienie podawania.
Pozdrawiam.
Wiesz co że to możliwe z woda? za czasów starego właściciela był tankowany i tzw u nas "Chrzciciela". możliwe że pompka jest zatkana albo wtryski. auto stało miesiąc zanim tata Świętej pamięci kolegi zdecydował się sprzedać to auto.
zapomniałem dodac że bez dodawania gazu idzie spokojnie na 1100 obrotów, a jak się nadusi gaz to go dławi tak jakby dostawał za dużo benzyny.
Szyna napisał(a):Strzału z gazu nie było ? Przepływka cała ?
przepływki nie sprawdzałem.
gdy przerzucam z benzyny na gaz chwilkę go pomęczy jeszcze, tak jakby zerwie/strzeli i jedzie normalnie.
ProboszczV6 napisał(a):Albo nieszczelność między przepływką a przepustnicą, zapewne tam masz wstawiony mieszalnik...
wiesz co że nie sprawdzaliśmy ?
następnym razem jak pojadę do kolegi to się sprawdzi.
- Od: 6 lis 2012, 09:24
- Posty: 7
- Skąd: Bachórz
- Auto: Mazda 626 GE FS 1997r 2.0 16v DOHC +LPG
Jak sprawdzic pompke czy sie zapchala (malo prawdopodobne)
Wez butelke 1.5l najlepiej odkrec filtr paliwa popros kogos zeby staral sie odpalic autko a ty wsadz przewod paliwowy do butelki ^_^ i napewno bedziesz widzial czy zapchana czy pompuje
Paliwo wypal albo sposc i wlej komus do skutera skoro zawartosc wody zawysoka
Skorzystaj tez z dodatku do paliwa czyszczacego wtryskiwacze .
Mozliwe ze pompka paliwa padla bo duzo osob niestety co ma lpg smiga tylko na lpg a w baku proznia nawet nie dolewaja 5l zeby rezerwa zgasla a pozniej sa takie przypadki..
Ps jak pompka nie zadziala wez miernik 12v obadaj na stykach . Jak brak zasilania to sprawdz przekazniki W xedosie mojej mamy jakis patenciaz zrobil obwod z przekaznika do pompki bo gdzies urwalo przeplyw pradu
Wez butelke 1.5l najlepiej odkrec filtr paliwa popros kogos zeby staral sie odpalic autko a ty wsadz przewod paliwowy do butelki ^_^ i napewno bedziesz widzial czy zapchana czy pompuje
Paliwo wypal albo sposc i wlej komus do skutera skoro zawartosc wody zawysoka
Skorzystaj tez z dodatku do paliwa czyszczacego wtryskiwacze .
Mozliwe ze pompka paliwa padla bo duzo osob niestety co ma lpg smiga tylko na lpg a w baku proznia nawet nie dolewaja 5l zeby rezerwa zgasla a pozniej sa takie przypadki..
Ps jak pompka nie zadziala wez miernik 12v obadaj na stykach . Jak brak zasilania to sprawdz przekazniki W xedosie mojej mamy jakis patenciaz zrobil obwod z przekaznika do pompki bo gdzies urwalo przeplyw pradu
szumki44 napisał(a):Jak sprawdzic pompke czy sie zapchala (malo prawdopodobne)
Wez butelke 1.5l najlepiej odkrec filtr paliwa popros kogos zeby staral sie odpalic autko a ty wsadz przewod paliwowy do butelki ^_^ i napewno bedziesz widzial czy zapchana czy pompuje
Paliwo wypal albo sposc i wlej komus do skutera skoro zawartosc wody zawysoka
Skorzystaj tez z dodatku do paliwa czyszczacego wtryskiwacze .
Mozliwe ze pompka paliwa padla bo duzo osob niestety co ma lpg smiga tylko na lpg a w baku proznia nawet nie dolewaja 5l zeby rezerwa zgasla a pozniej sa takie przypadki..
Ps jak pompka nie zadziala wez miernik 12v obadaj na stykach . Jak brak zasilania to sprawdz przekazniki W xedosie mojej mamy jakis patenciaz zrobil obwod z przekaznika do pompki bo gdzies urwalo przeplyw pradu
1. no i znowu filtr powietrza trzeba ściągać żeby do paliwowego się dostać
może spuszczę, bo zalałem na innej stacji, choć nie widziałbym sensu bo paliwa prawie nie było,
też o tym specyfiku myślałem.
hmm pompka raczej działa bo na swoich obrotach auto jedzie,
jak mu sie doda gazu to go dławi, i powoli sie rozpedza.. wmiare plynnie chodzi powyzej 2500 obrotów. ale i tak szarpie.
powiem tak, prawie cała instalacja elektryczna jest do roboty
(musze sie przyznac że auto nie jest w najlepszym stanie)
- Od: 6 lis 2012, 09:24
- Posty: 7
- Skąd: Bachórz
- Auto: Mazda 626 GE FS 1997r 2.0 16v DOHC +LPG
Nie wiemy na ile jestes obcykany z motoryzacja ale sproboj tak
1 sprawdz dzialanie egr-u ( wloz palec miedzy grzybek a obudowe i dodaj gazu:) jak grzybek bedzie sie ruszac wraz z obrotami to looz;)
2 odepnij wszystkie wtyczki w zasiegu wzroku przetrzyj je papierem sciernym kup pasty przewodzace prad i popacjak styki tylko nie przeginaj z pasta zeby nie zrobic spiecia doslownie liznij
3 Spradz dokladnie uklad dolotowy. Najlepiej go zdemontuj powyginaj ponaginaj szukajac rozdarc.
4 Ogolnie uklad chlodzenia sprawny ? chodzi o to czy wiatraki sie zalaczaja po nagrzaniu silnika ?
5 Wlej sobie czysciciela wtryskiwaczy zgodnie z instrukcja:) (nie zaszkodzi)
6 zobacz kabel od sondy lambdy czy nie lata luzem tak profilaktycznie bo czasami lubia sie o wydech poobijac przez co sa cyrki pozniej
7 nie badz zyd i sprawdz bledy w kompie (jak sam nie potrafisz ) jedz do elektromechanika i niech podepnie sie pod kompa ..
Te punkty 1-6 to prace konserwacyjne ze tak to ujac mozna ale nie zaszkodzi to zrobic
Mozna odrazu przejsc do punktu nr 7 i bedziesz mial wszystko jak na tacy
1 sprawdz dzialanie egr-u ( wloz palec miedzy grzybek a obudowe i dodaj gazu:) jak grzybek bedzie sie ruszac wraz z obrotami to looz;)
2 odepnij wszystkie wtyczki w zasiegu wzroku przetrzyj je papierem sciernym kup pasty przewodzace prad i popacjak styki tylko nie przeginaj z pasta zeby nie zrobic spiecia doslownie liznij
3 Spradz dokladnie uklad dolotowy. Najlepiej go zdemontuj powyginaj ponaginaj szukajac rozdarc.
4 Ogolnie uklad chlodzenia sprawny ? chodzi o to czy wiatraki sie zalaczaja po nagrzaniu silnika ?
5 Wlej sobie czysciciela wtryskiwaczy zgodnie z instrukcja:) (nie zaszkodzi)
6 zobacz kabel od sondy lambdy czy nie lata luzem tak profilaktycznie bo czasami lubia sie o wydech poobijac przez co sa cyrki pozniej
7 nie badz zyd i sprawdz bledy w kompie (jak sam nie potrafisz ) jedz do elektromechanika i niech podepnie sie pod kompa ..
Te punkty 1-6 to prace konserwacyjne ze tak to ujac mozna ale nie zaszkodzi to zrobic
Mozna odrazu przejsc do punktu nr 7 i bedziesz mial wszystko jak na tacy
powiem tak co do obcykania z motoryzacja jestem bardzo zielony pierwszy samochód
jak pojadę do znajomego mechanika to przelecimy go kompem i przeglądniemy co się da z tej listy zrobić w minimalnych kosztach, bo kasy brak.
na razie robię tak żeby jeździła.
4. wiatraki niby chodzą, temperatura wychodzi delikatnie poza połowę wskaźnika i stoi. ale nie udało mi się ich złapać na pracy. wskaźnik chodzi bo na starym płynie osiągał wyższe temperatury.
jak pojadę do znajomego mechanika to przelecimy go kompem i przeglądniemy co się da z tej listy zrobić w minimalnych kosztach, bo kasy brak.
na razie robię tak żeby jeździła.
4. wiatraki niby chodzą, temperatura wychodzi delikatnie poza połowę wskaźnika i stoi. ale nie udało mi się ich złapać na pracy. wskaźnik chodzi bo na starym płynie osiągał wyższe temperatury.
- Od: 6 lis 2012, 09:24
- Posty: 7
- Skąd: Bachórz
- Auto: Mazda 626 GE FS 1997r 2.0 16v DOHC +LPG
płyn w zbiorniczku jest.
uwierz mi. zanim nie przejdzie remontu nie chciał byś tego zobaczyć
poprzedni właściciel zaniedbał. tak to ujmę
uwierz mi. zanim nie przejdzie remontu nie chciał byś tego zobaczyć
poprzedni właściciel zaniedbał. tak to ujmę
- Od: 6 lis 2012, 09:24
- Posty: 7
- Skąd: Bachórz
- Auto: Mazda 626 GE FS 1997r 2.0 16v DOHC +LPG
nie no pytam sie bo ogladalem kilka mazd i nie wiem czy kupiles to czego ja nie kupilem haha Oj pochwal sie kazdy tutaj prawie mial rupiecie np DamianMx6 kupil truposza a teraz ma 1 z najladniejszych mx-6 jak i wielu innych dla ktorych szacunek wiec pokazuj foty:) i bedziemy dzialac dalej
powiem tak nie została wystawiona na żadnym portalu typu allegro.
kupiłem przed wystawieniem po znajomości
stan oceniam na średni.
opisze mniej więcej.
spód do roboty bo pupkę rdza wcina :/ nie mała ilość miejsc gdzie jest rdza, instalacja elektryczna (izolacja izolacją izolacje pogania ) troszkę na prostowac bo tico w pupę walneło i poprzestawiał i lakierka, tapicerka i silnik ( tylko z tym paliwem mam problem :/ tatuska dostał wypłate to możę coś ruszy w tym kierunku ) . i wszystko było by git.
teraz tylko czekam na 10tyś które mam dostać z sprzedaży jednej działki i może uda mi się generalny remont zrobić.
Kupiłem 40km od Rzeszowa wiec watpie żebyś oglądał
kupiłem przed wystawieniem po znajomości
stan oceniam na średni.
opisze mniej więcej.
spód do roboty bo pupkę rdza wcina :/ nie mała ilość miejsc gdzie jest rdza, instalacja elektryczna (izolacja izolacją izolacje pogania ) troszkę na prostowac bo tico w pupę walneło i poprzestawiał i lakierka, tapicerka i silnik ( tylko z tym paliwem mam problem :/ tatuska dostał wypłate to możę coś ruszy w tym kierunku ) . i wszystko było by git.
teraz tylko czekam na 10tyś które mam dostać z sprzedaży jednej działki i może uda mi się generalny remont zrobić.
Kupiłem 40km od Rzeszowa wiec watpie żebyś oglądał
- Od: 6 lis 2012, 09:24
- Posty: 7
- Skąd: Bachórz
- Auto: Mazda 626 GE FS 1997r 2.0 16v DOHC +LPG
JumperMenel napisał(a):spód do roboty bo pupkę rdza wcina :/ nie mała ilość miejsc gdzie jest rdza,
teraz tylko czekam na 10tyś które mam dostać z sprzedaży jednej działki i może uda mi się generalny remont zrobić.
Tyle kasy chcesz wlozyc w remont??
a poza tym majac takie finanse wolal bym kupic cos lepszego i od razu jezdzic bez problemu a nie remontowac padline,
mark.87 napisał(a):JumperMenel napisał(a):spód do roboty bo pupkę rdza wcina :/ nie mała ilość miejsc gdzie jest rdza,
teraz tylko czekam na 10tyś które mam dostać z sprzedaży jednej działki i może uda mi się generalny remont zrobić.
Tyle kasy chcesz wlozyc w remont??
a poza tym majac takie finanse wolal bym kupic cos lepszego i od razu jezdzic bez problemu a nie remontowac padline,
ujmę to ogólnie – Sentymenty.
- Od: 6 lis 2012, 09:24
- Posty: 7
- Skąd: Bachórz
- Auto: Mazda 626 GE FS 1997r 2.0 16v DOHC +LPG
tak jak wyzej pisali 10k w cos fajnego co do sentymentow olej to :p to jak z dziewczyna i tak cie rzuci badz zdradzi;p albo ty ja wiec pchnij te auto albo kup taki sam a tamten na czesci
nie o d... Marynie tylko chcemy koledze doradzic, ja uwazam tak za 7-8tys kupic 626 badz xedos 6 w dobrym stanie i cieszyc sie autem, sentymenty mowisz!!!! wlozysz w ten samochod worek kasy duzo serca i jeszcze wiecej czasu o nerwach nie wspominajac a i tak zawsze bedzie cos do roboty bo znam przypadki ze po wlozeniu worka kasy auto plata figle i jest padlina wiec nie warto,Kup inne a to na dawce rozbierz i wyrejestroj, wyjdzie lepiej i jeszcze kasa z czesci ci sie zwroci,
ale to twoja decyzja i twoja kasa
ale to twoja decyzja i twoja kasa
Ale żeście totaj bełkotu nawalili. Po pierwse i najważniejsze błedy sprawdź.
po 2 jaki tam gaz siedzi?
Stawiam na wtryski, pompkę, przepływomierz i tps'a. I to by było na tyle.
po 2 jaki tam gaz siedzi?
Stawiam na wtryski, pompkę, przepływomierz i tps'a. I to by było na tyle.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Prawde prawisz noxes ja takze bym od tego zaczal.
Ja cos kiedys podobnie mialem jak samochod w gazociagu mialem.
Okazalo sie ze zastala sie z deka pompka i nie dawala odpowiedniego cisnienia na wtryski.
Co z tym dalej szlo polecial regulator cisnienia paliwa.
Takze sprawdzic profikatycznie zbiornik czy wgniotki jakiejs nie ma bo moze za malo wachy jest a dobrze nie zasysa. A jak to jest wacha na odpalenie a gaz do jazdy.
Zreszta mozna gdybac i gdybac.Ale to takie moje sugestie sa.
Ja cos kiedys podobnie mialem jak samochod w gazociagu mialem.
Okazalo sie ze zastala sie z deka pompka i nie dawala odpowiedniego cisnienia na wtryski.
Co z tym dalej szlo polecial regulator cisnienia paliwa.
Takze sprawdzic profikatycznie zbiornik czy wgniotki jakiejs nie ma bo moze za malo wachy jest a dobrze nie zasysa. A jak to jest wacha na odpalenie a gaz do jazdy.
Zreszta mozna gdybac i gdybac.Ale to takie moje sugestie sa.
- Od: 20 maja 2009, 08:58
- Posty: 164
- Skąd: Siennica Lublin
- Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6