Ściaganie auta na prawą strone.
Witam,
Problem jak w wątku (lekkie ściąganie samochodu w prawo od nowości). Wyważenie kół OK. Problem obecny zarówno podczas jazdy na letnich oponach, jak i zimowych (dwa różne zestawy kół – letnie 17", zimowe 16"). Geometria ustawiana dwa razy w ASO.
Na ostatnim przeglądzie technicznym okazało się, że różnica w sprawności przednich amortyzatorów jest niedopuszczalna (każdy z nich z osobna był OK., natomiast różnica w sprawności była poza dopuszczalną normą). Niestety nie pamiętam już dokładnych wyników badania. Czy może to być przyczyną ściągania samochodu w prawo? Problem z lekkim ściąganiem samochodu obserwuję od nowości, więc wydaje się, że różnica sprawności przednich amortyzatorów nie powinna być przyczyną ściągania.
Z góry dzięĸi za wszelkie komentarze.
Pozdrawiam,
chris7805
Problem jak w wątku (lekkie ściąganie samochodu w prawo od nowości). Wyważenie kół OK. Problem obecny zarówno podczas jazdy na letnich oponach, jak i zimowych (dwa różne zestawy kół – letnie 17", zimowe 16"). Geometria ustawiana dwa razy w ASO.
Na ostatnim przeglądzie technicznym okazało się, że różnica w sprawności przednich amortyzatorów jest niedopuszczalna (każdy z nich z osobna był OK., natomiast różnica w sprawności była poza dopuszczalną normą). Niestety nie pamiętam już dokładnych wyników badania. Czy może to być przyczyną ściągania samochodu w prawo? Problem z lekkim ściąganiem samochodu obserwuję od nowości, więc wydaje się, że różnica sprawności przednich amortyzatorów nie powinna być przyczyną ściągania.
Z góry dzięĸi za wszelkie komentarze.
Pozdrawiam,
chris7805
- Od: 1 lis 2012, 21:16
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR-CD, 12.2008
maglownica sprawdzona w serwisie – nic nie moga zaradzic. Dodam, ze przy hamowaniu pojawilo sie bicie na pedale. Czy to moze miec zwiazek? To bicie dochodzi z tej strony, na ktora sciaga. Wahacze oraz guma w wahaczu na dole jak i do gory luzu nie ma
Ostatnio edytowano 3 lis 2012, 07:15 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
u mnie przekładka kol nic nie pomogla, z tylu na przod i z lewej na prawa, zacisk sprawdzalem klocki i tłoczek ładnie pracuje, tylko gdy podniose ta strone zdejme kolo i włacze bieg cała tarcz ma dziwne bicie, czy to by mogła byc przyczyna krzywa tarcz??
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
dlaczego w serwisie nie sprawdzili bicia tarcz?
podjedz do kogos niech sprawdzi przyczyne...
nie powinno tak byc...
podjedz do kogos niech sprawdzi przyczyne...
dawidrybcia napisał(a):po ostatnim ustawieniu zbierznosci kierownica o 2stopnie jest krzywo,
nie powinno tak byc...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
U mnie problem był związany z krzywymi felgami. Mimo szczególnej uwagi, 18cali w naszych realiach jedynie dobrze wygląda. Warto przy wymianie na zimówki sprawdzić felgi.
Dodatkowy problem jaki widzę to regularnie uciekające powietrze z wszystkich 4 kół. Chyba wulkanizator coś spieprzył ale to dowiemy się za jakiś czas jak będą zmieniane koła.
Dodatkowy problem jaki widzę to regularnie uciekające powietrze z wszystkich 4 kół. Chyba wulkanizator coś spieprzył ale to dowiemy się za jakiś czas jak będą zmieniane koła.
- Od: 20 kwi 2011, 12:14
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD TOP 2008.
Niestety nasze realia drogowe takie są, moje siedemnastki sprawdzone przy zmianie na zimowe, na razie proste. Miałem kiedyś 18 na innym aucie i po kilu sezonach też miałem lekkie ściąganie, po sprawdzeniu felga przednia krzywa, wystarczyło raz wjechać w dziurę
Oczywiście felga feldze nierówna, może droższe są bardziej odporne
Oczywiście felga feldze nierówna, może droższe są bardziej odporne
A czy niemieszcząca się w normie różnica sprawności przednich amortyzatorów może być przyczyną lekkiego ściągania (sprawność każdego amortyzatora z osobna jest OK., natomiast różnica ich sprawności jest poza dopuszczalną normą)?
chris7805
chris7805
- Od: 1 lis 2012, 21:16
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR-CD, 12.2008
sprawa tarczy rozwiazana kupilem nowy kaplet tarczy i klockow firmy bosh zalozylem bicia nie ma a jak sciagalo tak sciaga, a jak sprawdzic felgi przy wywazaniu to czy jak???
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
ok dzis jeszcze pojade raz jeszcze, jak nie pomoze to ja nie wiem???
Edit: 10.11.12
kola wywazone felgi proste nowe opony i tarcze bicia nie ma ale sciaga nadal a moze to wahacz? tylko ktory?
Edit: 10.11.12
kola wywazone felgi proste nowe opony i tarcze bicia nie ma ale sciaga nadal a moze to wahacz? tylko ktory?
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
a jak z kierownica? nadal nie jest prosto do jazdy na wprost?
jezeli nie, to zbieznosc...
jezeli nie, to zbieznosc...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
kierownice naprostowali po piatym ustawieniu zbierznosci jest kierownica prosto, chyba bede zmuszony zawieszenie wymienic tzn drazek albo [waaaco?] musi byc uszkodzony
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
NIE NIE DOSTAŁEM WYDRUKOW TYLKO WIDZIALEM JAK USTAWIALI
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
w ASO powinni ci dac wydruk...
tam masz wartosci idealne (na zielono), wartosci poprawne (żółto) i czerwone, ktore sa poza zakresem regulacji...
np. przy skrzywionym drażku nie da sie poprzwnie ustawic...
ps. nie krzycz tutaj... (wylacz caps loock'a)
tam masz wartosci idealne (na zielono), wartosci poprawne (żółto) i czerwone, ktore sa poza zakresem regulacji...
np. przy skrzywionym drażku nie da sie poprzwnie ustawic...
ps. nie krzycz tutaj... (wylacz caps loock'a)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
W pierwszej kolejności warto sprawdzić czy nie ma luzów w zawieszeniu. Znam autoryzowane serwisy co ustawiaja zbierzność z luzami i niby to ma być profesjonalna praca? Jedź do normalnej stacji kontroli pojazdów. Diagnosta znający się na rzeczy rozwiąże Twój problem... i zapłacisz dużo mniej
- Od: 25 sty 2012, 23:59
- Posty: 8
- Skąd: Płońsk
- Auto: Protege BJ, 2.0 FS 131KM, 2002r,
lpg AKME
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6