Mazda 626 GE KL 1992 2.5i V6 24V 2WD 4WS powolna konwersja na efini MS-6
Witam,
W końcu nadszedł odpowiedni czas, żeby pokazać kilka zdjęć mojej ostatniej prawdziwej Mazdy Piękna przygoda z wyjątkową millenią dobiegła końca i musiałem się z nią rozstać. Po millenii została skromna i nie budząca już takiego zachwytu 626 GE. Lecz z biegiem czasu zacząłem pałać co raz większą fascynacją do tego samochodu
::Historia::
Samochód został kupiony przez pierwszego właściciela w polskim salonie w 1992 roku, a przez nas został odkupiony w 1998r z niewiarygodnie niskim przebiegiem, 25Kkm, jako następca poprzedniczki, Generacji Doskonałej (GD). Od momentu zakupu ta Mazda jest ciągle w naszym posiadaniu i przez ten okres dzielnie i bezawaryjnie nam służy. Ponieważ autko robi się starsze (żeby nie powiedzieć, że już jest stare), jego wartość maleje, a sprzedaż jest nieopłacalna, postanowiłem że zostanie ze mną jeszcze na dłużej i dam jej drugie życie, a przy okazji zrealizuje wszystkie ciekawe pomysły, które chodziły mi po głowie, gdy jeszcze jeździłem millenią
::Dane techniczne::
– rocznik: 1992
– silnik: 2.5i V6 24V KL 165KM
– nadwozie: Sedan
– kolor: srebrny, J3 (Platinum Mica Metallic Clearcoat)
– przebieg: 242,000
::Wyposażenie::
– 4WS
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– przednie halogeny
– klimatyzacja
– ABS
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek (z pilotem)
– elektrycznie sterowane lusterka
– elektrycznie sterowane szyby
::Koła::
– stalowe felgi z fabrycznymi kołpakami na oponach 185/65/14
::Zawieszenie::
– standardowe
::Układ hamulcowy::
– standardowy
::Oświetlenie::
– standardowe
::Wnętrze::
– standardowa szmaciana tapicerka w kolorze szarym
::Audio::
– odseparowany zestaw ze wzmacniaczem w bagażniku oraz jednostką Alpine 9855.
::Modyfikacje::
– nowsza atrapa chłodnicy zastąpiona przez oryginalną
– dołożony układ czterech kół skrętnych (4WS)
– silnik FS zastąpiony silnikiem KL
– dołożony układ ABS
– dołożony tempomat (wymaga podpięcia przycisków)
– dołożona klimatyzacja (wymaga podpięcia wszystkiego razem, brakuje kompresora jeszcze)
– dołożona instalacja pod spryskiwacze reflektorów (wymaga podpięcia samych spryskiwaczy)
– dołożona instalacja pod przednie halogeny
– nowe nakładki na pedały sprzęgła i hamulca
– zamontowany przycisk spryskiwaczy reflektorów
– zamontowany przycisk przednich halogenów
– zamontowany przycisk tempomatu
– założona kierownica z MX6 (tylko chwilowo)
::Plany::
– montaż rozporki na przednie i tylne kielichy
– zmiana koloru budy na czerwony Matador Red Mica (3R1) z palety Lexusa
– założenie kupionych dawno temu felg z M6 GG Sport 17"
– montaż skórzanej tapicerki z M6 GG MPS, przednich fotel, tylnej kanapy oraz modyfikacja siedzeń wg własnego projektu
– montaż kupionych dawno temu zacisków z M6 GG MPS z dobrym zestawem hamulców
– montaż zestawu zawieszenia Tokico Illumina Advanced Handling Suspension Kit
– montaż halogenów JDM z zespolonym kierunkiem i doświetlaniem zakrętów
– montaż reflektorów JDM z zespoloną postojówką oraz ich modyfikacja wg własnego projektu
– montaż grilla JDM z emblematem efini
– montaż emblematów efini na tylną klapę i w kierownicę
– montaż mżawkowych spryskiwaczy na maskę
– montaż ringów do licznika
– montaż metalowych progów z emblematem MS-6 po uprzedniej renowacji
– montaż elektrycznie składanych lusterek JDM oraz dołożenie podgrzewania do nich
– montaż klimatyzacji climatronic z wersji japońskiej z funkcją SWING
– montaż spryskiwaczy reflektorów
– montaż chromowanych klamek
– montaż kierownicy z M6 GG po uprzedniej renowacji i wpięcie do instalacji
– wymiana tylnej klapy na tę z wersji CRONOS
– modyfikacje wnętrza, boczków, tapicerki, siedzeń
– wymiana zużytych elementów wnętrza na nowe (sterownik szyb, włącznik świateł, przyciski ogrzewania foteli)
Reszta planów nadal owiana bardzo gęstą mgłą tajemnicy.
Zdjecia dodano: 29.08.2012
Zdjecia dodano: 25.11.2012.
Pozdrawiam,
voytecku.
W końcu nadszedł odpowiedni czas, żeby pokazać kilka zdjęć mojej ostatniej prawdziwej Mazdy Piękna przygoda z wyjątkową millenią dobiegła końca i musiałem się z nią rozstać. Po millenii została skromna i nie budząca już takiego zachwytu 626 GE. Lecz z biegiem czasu zacząłem pałać co raz większą fascynacją do tego samochodu
::Historia::
Samochód został kupiony przez pierwszego właściciela w polskim salonie w 1992 roku, a przez nas został odkupiony w 1998r z niewiarygodnie niskim przebiegiem, 25Kkm, jako następca poprzedniczki, Generacji Doskonałej (GD). Od momentu zakupu ta Mazda jest ciągle w naszym posiadaniu i przez ten okres dzielnie i bezawaryjnie nam służy. Ponieważ autko robi się starsze (żeby nie powiedzieć, że już jest stare), jego wartość maleje, a sprzedaż jest nieopłacalna, postanowiłem że zostanie ze mną jeszcze na dłużej i dam jej drugie życie, a przy okazji zrealizuje wszystkie ciekawe pomysły, które chodziły mi po głowie, gdy jeszcze jeździłem millenią
::Dane techniczne::
– rocznik: 1992
– silnik: 2.5i V6 24V KL 165KM
– nadwozie: Sedan
– kolor: srebrny, J3 (Platinum Mica Metallic Clearcoat)
– przebieg: 242,000
::Wyposażenie::
– 4WS
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– przednie halogeny
– klimatyzacja
– ABS
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek (z pilotem)
– elektrycznie sterowane lusterka
– elektrycznie sterowane szyby
::Koła::
– stalowe felgi z fabrycznymi kołpakami na oponach 185/65/14
::Zawieszenie::
– standardowe
::Układ hamulcowy::
– standardowy
::Oświetlenie::
– standardowe
::Wnętrze::
– standardowa szmaciana tapicerka w kolorze szarym
::Audio::
– odseparowany zestaw ze wzmacniaczem w bagażniku oraz jednostką Alpine 9855.
::Modyfikacje::
– nowsza atrapa chłodnicy zastąpiona przez oryginalną
– dołożony układ czterech kół skrętnych (4WS)
– silnik FS zastąpiony silnikiem KL
– dołożony układ ABS
– dołożony tempomat (wymaga podpięcia przycisków)
– dołożona klimatyzacja (wymaga podpięcia wszystkiego razem, brakuje kompresora jeszcze)
– dołożona instalacja pod spryskiwacze reflektorów (wymaga podpięcia samych spryskiwaczy)
– dołożona instalacja pod przednie halogeny
– nowe nakładki na pedały sprzęgła i hamulca
– zamontowany przycisk spryskiwaczy reflektorów
– zamontowany przycisk przednich halogenów
– zamontowany przycisk tempomatu
– założona kierownica z MX6 (tylko chwilowo)
::Plany::
– montaż rozporki na przednie i tylne kielichy
– zmiana koloru budy na czerwony Matador Red Mica (3R1) z palety Lexusa
– założenie kupionych dawno temu felg z M6 GG Sport 17"
– montaż skórzanej tapicerki z M6 GG MPS, przednich fotel, tylnej kanapy oraz modyfikacja siedzeń wg własnego projektu
– montaż kupionych dawno temu zacisków z M6 GG MPS z dobrym zestawem hamulców
– montaż zestawu zawieszenia Tokico Illumina Advanced Handling Suspension Kit
– montaż halogenów JDM z zespolonym kierunkiem i doświetlaniem zakrętów
– montaż reflektorów JDM z zespoloną postojówką oraz ich modyfikacja wg własnego projektu
– montaż grilla JDM z emblematem efini
– montaż emblematów efini na tylną klapę i w kierownicę
– montaż mżawkowych spryskiwaczy na maskę
– montaż ringów do licznika
– montaż metalowych progów z emblematem MS-6 po uprzedniej renowacji
– montaż elektrycznie składanych lusterek JDM oraz dołożenie podgrzewania do nich
– montaż klimatyzacji climatronic z wersji japońskiej z funkcją SWING
– montaż spryskiwaczy reflektorów
– montaż chromowanych klamek
– montaż kierownicy z M6 GG po uprzedniej renowacji i wpięcie do instalacji
– wymiana tylnej klapy na tę z wersji CRONOS
– modyfikacje wnętrza, boczków, tapicerki, siedzeń
– wymiana zużytych elementów wnętrza na nowe (sterownik szyb, włącznik świateł, przyciski ogrzewania foteli)
Reszta planów nadal owiana bardzo gęstą mgłą tajemnicy.
Zdjecia dodano: 29.08.2012
Zdjecia dodano: 25.11.2012.
Pozdrawiam,
voytecku.
Ostatnio edytowano 4 mar 2015, 17:39 przez voytecku, łącznie edytowano 21 razy
Pierwsze co mi nie pasowało na pierwszym zdjęciu – grill, na ostatnim zdjęciu już jest "ten lepsiejszy" Bardzo ładnie utrzymana sztuka, ale przydała by sie jakaś końcówka wydechu, bo razi no i może jakaś felga?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2996 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Eklerek323f napisał(a):Bardzo ładnie utrzymana sztuka
Niestety nie obylo sie bez przygod, kiedys osobiscie zrobilem jej prawidziwy bad-look
Eklerek323f napisał(a):ale przydała by sie jakaś końcówka wydechu, bo razi no i może jakaś felga?
Wydech ma ok 4 lat i przebieg 4-5Kkm i chetnie go sprzedam. Nic wiecej nie powiem
Pozdrawiam,
voytecku.
O no nareszcie
Jedyny słuszny kolor, no może po za odcieniami czerwonego z palety kandy
jeśli będziesz coś działał przy niej to koniecznie popraw przód bo coś mi się wydaje ze krzywy jest.
Ja tam czekam na dalsze mody. Podejrzewam, że wleci V6, wydech z kwasa, a i kolor się zmieni
Jedyny słuszny kolor, no może po za odcieniami czerwonego z palety kandy
jeśli będziesz coś działał przy niej to koniecznie popraw przód bo coś mi się wydaje ze krzywy jest.
Ja tam czekam na dalsze mody. Podejrzewam, że wleci V6, wydech z kwasa, a i kolor się zmieni
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):jeśli będziesz coś działał przy niej to koniecznie popraw przód bo coś mi się wydaje ze krzywy jest.
Zrobilem kiedys bad-looka i nie bardzo udalo sie to poskladac dokladnie i trzeba bedzie poprawic.
noxes napisał(a):Ja tam czekam na dalsze mody. Podejrzewam, że wleci V6, wydech z kwasa, a i kolor się zmieni
Mam nadzieje, ze Pan Bog pozwoli, wtedy pozmieniam to czy tamto
Pozdrawiam,
voytecku.
Dobrze zachowany egzemplarz, niech sprawuje się dobrze, długo i bezawaryjnie
Masz fotki wnętrza?
Masz fotki wnętrza?
-
VariaS
noxes napisał(a):aaaa bym zapomniał turbo też będzie ?
Wszystko chcialbys od razu wiedziec
VariaS napisał(a):Dobrze zachowany egzemplarz, niech sprawuje się dobrze, długo i bezawaryjnie
Dziekuje, sprawuje sie bardzo dobrze i musze przyznac, ze bardzo przyjemnie sie prowadzi. Mozliwe, ze uda sie poprawic uklad jezdny
VariaS napisał(a):Masz fotki wnętrza?
Mam, ale boje sie pokazac
Pozdrawiam,
voytecku.
Normalnie bliźniaczka mojej ten sam rocznik, kolor, wersja nadwozia i kołpaki Zapodaj jeszcze zdjęcie wnętrza czy ma taką samą tapicerkę ala dziadkowa marynarka Ten rocznik GE ma coś w sobie, wywołuje zdziwienie u mechaników, diagnostów itp. Autko nie do zdarcia, aczkolwiek u mnie powoli zaczynają wyłazić purchle Grill zdecydowanie ładniejszy ten powójny.
We wnetrzu chwilowo nic nie ma, wiec nie widac tapicerki, ale jest dokladnie taka sama jak Twoja Swoja musze tylko wyprac, bo juz nie jest pierwszej swiezosci albo poddac ja jakims powazniejszym modyfikacjom
U diagnostow czesto budze zdziwienie, bo jak na 20-letni samochod, jest w bardzo dobrym stanie. Teraz jednak postanowilem dac jej drugie zycie
Zeby nie bylo, ze nic sie nie dzieje przy aucie, kompletuje nadal graty. Juz przyszedl jeden wyjatkowy rarytas oraz kilka mniejszych Gdy tylko uporam sie z pewna modyfikacja, to wrzuce wiecej zdjec i podam wiecej szczegolow.
Pozdrawiam,
voytecku.
U diagnostow czesto budze zdziwienie, bo jak na 20-letni samochod, jest w bardzo dobrym stanie. Teraz jednak postanowilem dac jej drugie zycie
Zeby nie bylo, ze nic sie nie dzieje przy aucie, kompletuje nadal graty. Juz przyszedl jeden wyjatkowy rarytas oraz kilka mniejszych Gdy tylko uporam sie z pewna modyfikacja, to wrzuce wiecej zdjec i podam wiecej szczegolow.
Pozdrawiam,
voytecku.
cześć. kupiłem przeguby z GSP do mojej madzi 626 2.0 FS 1997 GE może wiecie cos o tej firmie GSP?
rclmati napisał(a):a na Twoim miejscu zaczął bym od szukania blendy na tył od Cronosa
Myslalem juz o tym, bo mam slabosc do tamtejszych tylnych lamp, tylko trzeba bedzie jakos przerobic otwieranie bagaznika.
bulianomoreno napisał(a):kupiłem przeguby z GSP do mojej madzi 626 2.0 FS 1997 GE może wiecie cos o tej firmie GSP?
Nie pamietam, kiedy ostatnio wymienialem przeguby, wiec nie pomoge Ci, ale tak jak kolega mowi, otworz watek w dziale 626.
Pozdrawiam,
voytecku.
Speed napisał(a):Coraz mniej 626 GE wiec dbaj o nią głownie ze prawie od nowości jes
Daje jej drugie zycie oraz cos o czym nigdy nawet nie marzyla Boje sie tylko o siebie, zeby zabawy z GE nie pochlonely mnie jeszcze bardziej niz te z TA KJ, bo widze ze juz zaczyna mi powoli odbijac
Pozdrawiam,
voytecku.
Speed napisał(a):Mi tam zawsze ten pakiet sie podobal
Nie mam do niego przekonania, ale moze ladniej bedzie wygladac gdy doda sie odpowiednie halogeny, a srodku bedzie polyskiwal intercooler Musze nad tym pomyslec
Jesli chodzi o nowosci, to jutro chcialbym podjechac i odebrac bardzo wazna czesc do silnika, przez ktora prace nie posuwaja sie do przodu. A z innych nowosci, to modyfikacja, ktora sprawi ze 626 bedzie jedyna w swoim rodzaju, udala sie. Trzeba tylko troche poustawiac wszystko Co wiecej, moja GE nie bedzie juz w najbiedniejszej wersji na forum
Jesli Pan Bog pozwoli, to z koncem tygodnia wrzuce przelomowe zdjecia
Pozdrawiam,
voytecku.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości