Problem przy wymianie zwrotnicy tył 323F BG GT

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tyla » 2 paź 2012, 00:55

witam,

wymieniajac dzisiaj (a raczej starajac sie) zwrotnice z tylu natrafiłem na problem ze śrubą numer 6

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

nie potrafię jej wybić – nakretka poszła bez problemu ale zadne walenie mlotem nic nie daje :(
Macie jakies pomysly ?

Czy jesli przy demontazu dojdzie do uszkodzenia tej sruby idzie ją gdzies dokupic ?
Przy okazji – jak sie wymienia tuleje wahaczy z tylu ? Bo jak mam rozebrane to odrazu to moge zrobic

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez podmuch » 2 paź 2012, 12:41

Za mojego doświadczenia wynika jedno :
sciagasz piaste , beben zwrotnica na warsztat i palnik, oczywiście popalisz pare tuleji
raz tylko to rozbijałem i nigdy wiecej
śruba dostępna w ASO :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez tyla » 2 paź 2012, 14:03

bez sciagniecia tej sruby zwrotnicy nie wezme "na warsztat" :(

te tuleje ile kosztuja ? czy da sie je samemu wymienic ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Wojooo » 3 paź 2012, 10:50

weź sobie duzy klucz popsikaj śrube jakims wd40 albo innym smarowidlem i rozruszaj ja (tak jak bys chcial ja wykrecic) potem powbijaj i powybijaj mlotkiem powoli powinno isc.

a jak zapiekla sie w tulejce metalowej od simerbloka. to musisz ja uciac gumówka.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2012, 14:55
Posty: 5
Auto: Mazda 323F bg 91' 1.6 16v 65 kW

Postprzez tyla » 3 paź 2012, 19:51

Wojooo napisał(a):weź sobie duzy klucz popsikaj śrube jakims wd40 albo innym smarowidlem i rozruszaj ja (tak jak bys chcial ja wykrecic) potem powbijaj i powybijaj mlotkiem powoli powinno isc.

a jak zapiekla sie w tulejce metalowej od simerbloka. to musisz ja uciac gumówka.


nie da sie rozruszac tej śruby – psikane wszystkim i pukane mlotami z kazdej strony. Po prostu szybciej objedzie łeb sruby niz sie ja odkreci

"a jak zapiekla sie w tulejce metalowej od simerbloka. to musisz ja uciac gumówka"
co to jest simerblok ? i co to jest gumówka ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez adriano2747 » 3 paź 2012, 21:06

heh język polski jest wspaniały ! :) gumówka to szlifierka kątowa kolego :) próbuj jeszcze palnikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez damian » 7 paź 2012, 14:58

najlepiej będzie jak wyjmiesz całą belkę (nie ma z tym dużo roboty (będzie jedynie problem żeby wykręcić przewody hamulcowe bez ich uszkodzenia, ale dla własnego bezpieczeństwa po tylu latach lepiej wymienić je na nowe). jak belka będzie na wierzchu, wtedy można bez obaw przypalać palnikiem i jest też lepsze podejście żeby przywalić młotkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez tyla » 7 paź 2012, 15:06

czy podgrzanie palnikiem nie uszkodzi tulei wahaczy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez sebek-71 » 7 paź 2012, 20:53

Raczej uszkodzi, bo ciepło, żeby wniknęło w tuleję musi przeniknąć przez gumę, a ta wiadomo już będzie na śmietnik...
Kup nową i po kłopocie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez tyla » 7 paź 2012, 21:45

ale jak wyglada wymiana takiej tulei ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez honda2911 » 7 paź 2012, 22:00

jak wypalisz środek tuleji to bierzesz spawarke i to co zostalo w wahaczu obspawujesz w środku na obkolo i jak wystygnie to sie skurczy i sam wyleci a nowa wbijasz na prasie lub przy pomocy mlotka
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Wojooo » 10 paź 2012, 00:32

jak nie masz spawarki mozesz naciac w srodku brzeszczotem(pilka do metalu) i tez wyjdzie ladnie simerblock to pełna nazwa "tuleji"
Początkujący
 
Od: 25 cze 2012, 14:55
Posty: 5
Auto: Mazda 323F bg 91' 1.6 16v 65 kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323