Demio , problem z obrotami

Mazda Demio 1996–2002

Postprzez crazyarczi » 14 lis 2011, 20:51

Witam

Od niedawna mam problem z Demio 1.3 16v 99r . Otóż na zimnym silniku rano jak zapale to wszystko ladnie odpala wskakuja na wieksze obroty i z czasem nagrzania silnika schodza . Problem pojawia się kiedy odpale auto po Ok 10 minutach np po pojsciu do sklepu na chwile . Auto odpala ciezko a obroty skacza od 0-200 obrotów ( normalnie po rozgrzaniu ok 550) , silnik zachowuje sie jak by mial zaraz zgasnac i tak faluje miedzy ta granica , a po okolo 15-20 sekundach wskakuje na normalne obroty i jest OK . Pojawia się to raz co któreś odpalenie . Nigdy rano na zimnym . Jedynie 3 dni temu podczas jazdy zacheło wariować przez 10 sek na światłach podczas jazdy i po chwili wrociło do normy . Jeżeli ktoś zna ewentualna przyczyne prosze o wskazówki. Może jest to związane z przepływomierzem ? świecami ?

Dzieki
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2011, 22:02
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Demio 1,3 16V, 72KM, 1999

Postprzez traken » 15 wrz 2012, 15:23

Witam ma szczęście albo pecha nie wiem jak to nazwać ? Otóż od niedawna 2 mieś jestem posiadaczem mazdy Demio z motorem 1,3 benzyna ,2000 r produkcji ,auto ma przejechane dopiero 88 tyś .Do dziś latało bez problemu ale dzis klapa :( .Po przejechaniu kilkuset metrów i zdjęciu nogi z gazu zgasło ,daje sie odpalać ale obroty spadaja w granice 500/300 a czasem jeszcze nizej i gaśnie .Myslałem że to może być wina filtra ,po wymianie niestety to samo mam w zamierzeniu wymienic świece zapłonowe ale nie wiem czy ma to sens ponieważ stan ich na oko jest ok nie noszą śladów wyeksploatowania ,być może jeszcze filtr paliwa <co?> nie mam pojecia co to moze być za przyczyna .Przy próbie odpalenia silnika na zimno ( odpalała bez użycia pedału gazu) tak teraz staje sie to nie możliwe .Czy ktoś z Was wie wprzybliżeniu chociaż jakie moga być przyczyny tego zjawiska byłbym wdzięczny za pomoc ...pozdrawiam <spoko>
Traken
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 14:34
Posty: 4
Auto: mazda DEMIO 1,3 , 2000 r

Postprzez ukash_tychy » 15 wrz 2012, 16:26

Wymień filtr paliwa w pierwszej kolejności (jeśli to B3, to wymiana jest banalna, koszt ok. 30zł o ile dobrze pamiętam). Mówisz, że masz od 2ch m-cy – co w niej wymieniłeś, ew. czy masz pewność, że filtr paliwa, świece itd. nie są od nowości te same?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 22:28
Posty: 174 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: jest: KF PE-VPS, 165KM, 2020, SkyPassion, Polymetal Grey;
była: GL PE-VPS, 165KM, 2017, SkyPassion, Soul Red;
DW B3, 72KM, 1999;
był: LA NFU VTR, 110KM, 2007

Postprzez traken » 16 wrz 2012, 12:08

Dzięki za odpowiedz jak narazie wymieniłem wczoraj filtr powietrza ,co do świec to wydaje mie sie ze wciaz to orginalki filtr paliw pewnie tez ..jutro wymianę filtra i świec ;)
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 14:34
Posty: 4
Auto: mazda DEMIO 1,3 , 2000 r

Postprzez niedzwiad0 » 19 wrz 2012, 21:26

Witam.Pozwolę podłączyć się do tematu by nie zakładać nowego wątku. Ile powinny wynośić obroty na biegu jałowym w Demio 1.3 ? U mnie kształtują sie na poziomie ok 600 według wskazań obrotomierza.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 20:58
Posty: 15
Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r

Postprzez ukash_tychy » 20 wrz 2012, 19:50

Zdaje mi się, że trochę mam mniej, ale głowy nie dam – jutro sprawdzę, to napiszę. To jest silnik 72KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 22:28
Posty: 174 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: jest: KF PE-VPS, 165KM, 2020, SkyPassion, Polymetal Grey;
była: GL PE-VPS, 165KM, 2017, SkyPassion, Soul Red;
DW B3, 72KM, 1999;
był: LA NFU VTR, 110KM, 2007

Postprzez niedzwiad0 » 20 wrz 2012, 21:18

46kW =62,5 KM
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 20:58
Posty: 15
Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r

Postprzez traken » 21 wrz 2012, 21:19

No i scieło mnie :| po wymianie wszystkiego filtry świece ,przyszedl czas na sprawdzenie ciśnienia i wszystko było ok , ale auto stracilo ducha prawie całkowicie . Zdziwiłem sie okrutnie bo nie powino nic takiego sie stać więc zacząłem szukac dalej .Dziś przyszedł czas na aparat zapłonowy konkretnie kopułka palec , kable ,zajrzałem przeczyściłem wniosek trzeba kupić nową...ta juz nieco zużyta ale przejscie jest wiec startujemy ..auto odpala na 3 garki wiec co moze byc za przyczyna? wykręcam świece pierwsze od strony aparatu po odkeceniu pierwszej okazuje sie ze świeca zniszczona jakby miala zderzenie czołowe <co?> . No i nagle okazuje sie ze Pan mechanik przy sprawdzeniu ciśnienia co zrobił.....???? zostawił tulejkę redukcyjną od ciśnieniomierza w gnieździe świecy <glupek2> , i w to wkręcił swiecę niestety ja nie jestem w stanie wykręcić tego dziadostwa z głowicy .Jutro skoro swit trzeba goscia sciągnąć z wyra i niech sam pływa fruwa robi co chce ;) ma to wykręcić bez uszkodzenia głowicy a koszty naprawy tutaj są nie takie małe ...Holandia więc, €,ciekawe jakie bedzię jego zdziwienie gdy znajdzie sie zagubiona część od aparatury
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 14:34
Posty: 4
Auto: mazda DEMIO 1,3 , 2000 r

Postprzez ukash_tychy » 22 wrz 2012, 07:56

no to Ci się sprawa chyba rozwiązała...
dla kolegi wyżej: ja na ciepłym mam 600 1/min., na zimnym 1500 1/min (a na mrozach jeszcze więcej było)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 22:28
Posty: 174 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: jest: KF PE-VPS, 165KM, 2020, SkyPassion, Polymetal Grey;
była: GL PE-VPS, 165KM, 2017, SkyPassion, Soul Red;
DW B3, 72KM, 1999;
był: LA NFU VTR, 110KM, 2007

Postprzez niedzwiad0 » 23 wrz 2012, 20:06

Czyli raczej można wnioskować że ten typ tak ma :)
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 20:58
Posty: 15
Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r

Postprzez danios18 » 1 gru 2012, 23:41

Czesc kolego,czy twoje problemy jakoś ustały? Czy rozwiązałeś problem falujących obrotów i gasnącego silnika? JA miałem przeczyszczoną przepustnice powietrza i zakupiłem nowe świece i problem nie ustał :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez herbatnik1986 » 1 cze 2013, 23:29

Witam.

Mój model mazda demio 1.3 16v 72km 1998r.

Jeśli komuś nie pomogło wymiana świec, przewodów i rozdzielacza to jeszcze proponuje dać do mechanika aby pomierzył ciśnienia na cylindrach lub wykonać regulacje luzu zaworowego. Jak na jakimś będzie za niskie to już mechanika wam o tym powie i poinformuje o sporym koszcie.

W moim przypadku silnikiem rzucało i falował na wolnych obrotach tylko na ciepłym silniku. Okazało się zbyt małe ciśnienie sprężania na 1 cylindrze od strony akumulatora. Kolejno zdjęcie całego sprzętu aby dostać się do głowicy która się nie nadawała do remontu już koszt używanej przewyższał remont. Używana głowice dałem do planowania wymiana wszystkich uszczelek pod zaworami ustawienie zaworów a później to już tylko montaż wszystkiego.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 18:43
Posty: 5

Postprzez crazyarczi » 3 cze 2013, 19:23

ja nie mam problemu z zaworami . Z tym gaśnięciem to wina zaworu biegu jałowego
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2011, 22:02
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Demio 1,3 16V, 72KM, 1999

Postprzez bukans » 17 kwi 2014, 20:12

Po tym jak moja matula wyjeździła paliwo do zera, a nawet do minus 1 (po zalaniu za 54 zł podobno nie podniosła się ponad pierwszą kreskę), dałem zrobić jeszcze 10 kilometrów i na skrzyżowaniu przy dynamicznym ruszeniu auto zakasłało 3 razy, po odjęciu gazu dało radę dojechać do domu.

Następnego dnia było jeszcze gorzej – po dodaniu gazu auto czasem dochodziło do 3,5 tysiąca obrotów i po odjęciu gazu gasło, czasem po prostu nie reaguje na pedał gazu i gaśnie dławiąc się. Wymieniliśmy filtr, wyjęliśmy pompę – przedmuchaliśmy, obstukaliśmy i chwilę działało. Pięć godzin później objawy wróciły. Na wstecznym jest to jakby mniej widoczne. Ktoś ma pomysł co to może być? Wymieniono już wspomniany filtr, a później pompę paliwa i kable i dalej to samo – ciśnienie paliwa jest.
bukans
 

Postprzez demio99white » 15 gru 2014, 11:45

Creazyarczi jak tam Twoj problem z obrotami?? Rozwiazany?? W moim demonie mialem podobnie tzn obroty falowaly po wcisnieciu sprzegla np przy dojezdzie do skrzyzowania. Czytalem na roznych forach ze to moze byc wina krokowca. Odlaczylem go u siebie i silnik zaczal pracowac normalnie, ale z czasem co raz ciezej odpalala wiec podlaczylem ponownie. Czeka mnie wymiana bo czyszczenie nie pomoglo. Mam nadzieje ze pomoglem choc moja wiedza jest znikoma i problem moze byc gdzie indziej.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 10:18
Posty: 7
Auto: Mazda Demio 1.3 16V '99

Postprzez crazyarczi » 24 gru 2014, 15:44

silniczek wymieniony , nie ma juz tego problemu . Jest inny – gasnacy samochod po odpaleniu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2011, 22:02
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Demio 1,3 16V, 72KM, 1999

Postprzez Wodzu » 8 kwi 2015, 11:59

Siema
Widze ze nie tylko moja Demio ma problem z obrotami :( , mianowicie auto zaczeło dyżo palić wiec diagnoza wskazała sonde, ktora wymieniłem. Okazało sie po wymianie ze na ciepłym silniku obroty jałowe były na poziomie ok 1200, wiec wszedłem w tryb serwisowy i śrubą od jałowych ustawiłem na 750 i było ok. Po kilku kilometrach jazdy z ciepłym silnikiem po zatrzymaniu sie znowu obroty ma 1200 i nie spadają. Co ciekawe na zimnym odpala ładnie ssanie chodzi jak sie zagrzeje np na postoju to ma 750 ale jak chwilke przegonimy auto to znowu ma wysokie obroty. Miał ktoś już taki przypadek? Od czego zacząć, co jeszcze sprawdzic.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez marros777@interia.pl » 14 mar 2020, 17:19

witam można prosić o odpowiedź jak się skończyła sprawa z tymi obrotami w demio ??
Początkujący
 
Od: 8 mar 2020, 20:26
Posty: 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121