Demio , problem z obrotami
Strona 1 z 1
Witam
Od niedawna mam problem z Demio 1.3 16v 99r . Otóż na zimnym silniku rano jak zapale to wszystko ladnie odpala wskakuja na wieksze obroty i z czasem nagrzania silnika schodza . Problem pojawia się kiedy odpale auto po Ok 10 minutach np po pojsciu do sklepu na chwile . Auto odpala ciezko a obroty skacza od 0-200 obrotów ( normalnie po rozgrzaniu ok 550) , silnik zachowuje sie jak by mial zaraz zgasnac i tak faluje miedzy ta granica , a po okolo 15-20 sekundach wskakuje na normalne obroty i jest OK . Pojawia się to raz co któreś odpalenie . Nigdy rano na zimnym . Jedynie 3 dni temu podczas jazdy zacheło wariować przez 10 sek na światłach podczas jazdy i po chwili wrociło do normy . Jeżeli ktoś zna ewentualna przyczyne prosze o wskazówki. Może jest to związane z przepływomierzem ? świecami ?
Dzieki
Od niedawna mam problem z Demio 1.3 16v 99r . Otóż na zimnym silniku rano jak zapale to wszystko ladnie odpala wskakuja na wieksze obroty i z czasem nagrzania silnika schodza . Problem pojawia się kiedy odpale auto po Ok 10 minutach np po pojsciu do sklepu na chwile . Auto odpala ciezko a obroty skacza od 0-200 obrotów ( normalnie po rozgrzaniu ok 550) , silnik zachowuje sie jak by mial zaraz zgasnac i tak faluje miedzy ta granica , a po okolo 15-20 sekundach wskakuje na normalne obroty i jest OK . Pojawia się to raz co któreś odpalenie . Nigdy rano na zimnym . Jedynie 3 dni temu podczas jazdy zacheło wariować przez 10 sek na światłach podczas jazdy i po chwili wrociło do normy . Jeżeli ktoś zna ewentualna przyczyne prosze o wskazówki. Może jest to związane z przepływomierzem ? świecami ?
Dzieki
- Od: 18 paź 2011, 22:02
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Demio 1,3 16V, 72KM, 1999
Witam ma szczęście albo pecha nie wiem jak to nazwać ? Otóż od niedawna 2 mieś jestem posiadaczem mazdy Demio z motorem 1,3 benzyna ,2000 r produkcji ,auto ma przejechane dopiero 88 tyś .Do dziś latało bez problemu ale dzis klapa .Po przejechaniu kilkuset metrów i zdjęciu nogi z gazu zgasło ,daje sie odpalać ale obroty spadaja w granice 500/300 a czasem jeszcze nizej i gaśnie .Myslałem że to może być wina filtra ,po wymianie niestety to samo mam w zamierzeniu wymienic świece zapłonowe ale nie wiem czy ma to sens ponieważ stan ich na oko jest ok nie noszą śladów wyeksploatowania ,być może jeszcze filtr paliwa nie mam pojecia co to moze być za przyczyna .Przy próbie odpalenia silnika na zimno ( odpalała bez użycia pedału gazu) tak teraz staje sie to nie możliwe .Czy ktoś z Was wie wprzybliżeniu chociaż jakie moga być przyczyny tego zjawiska byłbym wdzięczny za pomoc ...pozdrawiam
Traken
Traken
- Od: 15 wrz 2012, 14:34
- Posty: 4
- Auto: mazda DEMIO 1,3 , 2000 r
Wymień filtr paliwa w pierwszej kolejności (jeśli to B3, to wymiana jest banalna, koszt ok. 30zł o ile dobrze pamiętam). Mówisz, że masz od 2ch m-cy – co w niej wymieniłeś, ew. czy masz pewność, że filtr paliwa, świece itd. nie są od nowości te same?
Witam.Pozwolę podłączyć się do tematu by nie zakładać nowego wątku. Ile powinny wynośić obroty na biegu jałowym w Demio 1.3 ? U mnie kształtują sie na poziomie ok 600 według wskazań obrotomierza.
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
Zdaje mi się, że trochę mam mniej, ale głowy nie dam – jutro sprawdzę, to napiszę. To jest silnik 72KM?
No i scieło mnie po wymianie wszystkiego filtry świece ,przyszedl czas na sprawdzenie ciśnienia i wszystko było ok , ale auto stracilo ducha prawie całkowicie . Zdziwiłem sie okrutnie bo nie powino nic takiego sie stać więc zacząłem szukac dalej .Dziś przyszedł czas na aparat zapłonowy konkretnie kopułka palec , kable ,zajrzałem przeczyściłem wniosek trzeba kupić nową...ta juz nieco zużyta ale przejscie jest wiec startujemy ..auto odpala na 3 garki wiec co moze byc za przyczyna? wykręcam świece pierwsze od strony aparatu po odkeceniu pierwszej okazuje sie ze świeca zniszczona jakby miala zderzenie czołowe . No i nagle okazuje sie ze Pan mechanik przy sprawdzeniu ciśnienia co zrobił.....?? zostawił tulejkę redukcyjną od ciśnieniomierza w gnieździe świecy , i w to wkręcił swiecę niestety ja nie jestem w stanie wykręcić tego dziadostwa z głowicy .Jutro skoro swit trzeba goscia sciągnąć z wyra i niech sam pływa fruwa robi co chce ma to wykręcić bez uszkodzenia głowicy a koszty naprawy tutaj są nie takie małe ...Holandia więc, €,ciekawe jakie bedzię jego zdziwienie gdy znajdzie sie zagubiona część od aparatury
- Od: 15 wrz 2012, 14:34
- Posty: 4
- Auto: mazda DEMIO 1,3 , 2000 r
no to Ci się sprawa chyba rozwiązała...
dla kolegi wyżej: ja na ciepłym mam 600 1/min., na zimnym 1500 1/min (a na mrozach jeszcze więcej było)
dla kolegi wyżej: ja na ciepłym mam 600 1/min., na zimnym 1500 1/min (a na mrozach jeszcze więcej było)
Czyli raczej można wnioskować że ten typ tak ma
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
Czesc kolego,czy twoje problemy jakoś ustały? Czy rozwiązałeś problem falujących obrotów i gasnącego silnika? JA miałem przeczyszczoną przepustnice powietrza i zakupiłem nowe świece i problem nie ustał
- Od: 30 sty 2009, 16:13
- Posty: 118
- Skąd: Szczecin
- Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.
Witam.
Mój model mazda demio 1.3 16v 72km 1998r.
Jeśli komuś nie pomogło wymiana świec, przewodów i rozdzielacza to jeszcze proponuje dać do mechanika aby pomierzył ciśnienia na cylindrach lub wykonać regulacje luzu zaworowego. Jak na jakimś będzie za niskie to już mechanika wam o tym powie i poinformuje o sporym koszcie.
W moim przypadku silnikiem rzucało i falował na wolnych obrotach tylko na ciepłym silniku. Okazało się zbyt małe ciśnienie sprężania na 1 cylindrze od strony akumulatora. Kolejno zdjęcie całego sprzętu aby dostać się do głowicy która się nie nadawała do remontu już koszt używanej przewyższał remont. Używana głowice dałem do planowania wymiana wszystkich uszczelek pod zaworami ustawienie zaworów a później to już tylko montaż wszystkiego.
Mój model mazda demio 1.3 16v 72km 1998r.
Jeśli komuś nie pomogło wymiana świec, przewodów i rozdzielacza to jeszcze proponuje dać do mechanika aby pomierzył ciśnienia na cylindrach lub wykonać regulacje luzu zaworowego. Jak na jakimś będzie za niskie to już mechanika wam o tym powie i poinformuje o sporym koszcie.
W moim przypadku silnikiem rzucało i falował na wolnych obrotach tylko na ciepłym silniku. Okazało się zbyt małe ciśnienie sprężania na 1 cylindrze od strony akumulatora. Kolejno zdjęcie całego sprzętu aby dostać się do głowicy która się nie nadawała do remontu już koszt używanej przewyższał remont. Używana głowice dałem do planowania wymiana wszystkich uszczelek pod zaworami ustawienie zaworów a później to już tylko montaż wszystkiego.
- Od: 24 kwi 2012, 18:43
- Posty: 5
ja nie mam problemu z zaworami . Z tym gaśnięciem to wina zaworu biegu jałowego
- Od: 18 paź 2011, 22:02
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Demio 1,3 16V, 72KM, 1999
Po tym jak moja matula wyjeździła paliwo do zera, a nawet do minus 1 (po zalaniu za 54 zł podobno nie podniosła się ponad pierwszą kreskę), dałem zrobić jeszcze 10 kilometrów i na skrzyżowaniu przy dynamicznym ruszeniu auto zakasłało 3 razy, po odjęciu gazu dało radę dojechać do domu.
Następnego dnia było jeszcze gorzej – po dodaniu gazu auto czasem dochodziło do 3,5 tysiąca obrotów i po odjęciu gazu gasło, czasem po prostu nie reaguje na pedał gazu i gaśnie dławiąc się. Wymieniliśmy filtr, wyjęliśmy pompę – przedmuchaliśmy, obstukaliśmy i chwilę działało. Pięć godzin później objawy wróciły. Na wstecznym jest to jakby mniej widoczne. Ktoś ma pomysł co to może być? Wymieniono już wspomniany filtr, a później pompę paliwa i kable i dalej to samo – ciśnienie paliwa jest.
Następnego dnia było jeszcze gorzej – po dodaniu gazu auto czasem dochodziło do 3,5 tysiąca obrotów i po odjęciu gazu gasło, czasem po prostu nie reaguje na pedał gazu i gaśnie dławiąc się. Wymieniliśmy filtr, wyjęliśmy pompę – przedmuchaliśmy, obstukaliśmy i chwilę działało. Pięć godzin później objawy wróciły. Na wstecznym jest to jakby mniej widoczne. Ktoś ma pomysł co to może być? Wymieniono już wspomniany filtr, a później pompę paliwa i kable i dalej to samo – ciśnienie paliwa jest.
-
bukans
Creazyarczi jak tam Twoj problem z obrotami?? Rozwiazany?? W moim demonie mialem podobnie tzn obroty falowaly po wcisnieciu sprzegla np przy dojezdzie do skrzyzowania. Czytalem na roznych forach ze to moze byc wina krokowca. Odlaczylem go u siebie i silnik zaczal pracowac normalnie, ale z czasem co raz ciezej odpalala wiec podlaczylem ponownie. Czeka mnie wymiana bo czyszczenie nie pomoglo. Mam nadzieje ze pomoglem choc moja wiedza jest znikoma i problem moze byc gdzie indziej.
- Od: 8 lut 2012, 10:18
- Posty: 7
- Auto: Mazda Demio 1.3 16V '99
silniczek wymieniony , nie ma juz tego problemu . Jest inny – gasnacy samochod po odpaleniu
- Od: 18 paź 2011, 22:02
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Demio 1,3 16V, 72KM, 1999
Siema
Widze ze nie tylko moja Demio ma problem z obrotami , mianowicie auto zaczeło dyżo palić wiec diagnoza wskazała sonde, ktora wymieniłem. Okazało sie po wymianie ze na ciepłym silniku obroty jałowe były na poziomie ok 1200, wiec wszedłem w tryb serwisowy i śrubą od jałowych ustawiłem na 750 i było ok. Po kilku kilometrach jazdy z ciepłym silnikiem po zatrzymaniu sie znowu obroty ma 1200 i nie spadają. Co ciekawe na zimnym odpala ładnie ssanie chodzi jak sie zagrzeje np na postoju to ma 750 ale jak chwilke przegonimy auto to znowu ma wysokie obroty. Miał ktoś już taki przypadek? Od czego zacząć, co jeszcze sprawdzic.
Widze ze nie tylko moja Demio ma problem z obrotami , mianowicie auto zaczeło dyżo palić wiec diagnoza wskazała sonde, ktora wymieniłem. Okazało sie po wymianie ze na ciepłym silniku obroty jałowe były na poziomie ok 1200, wiec wszedłem w tryb serwisowy i śrubą od jałowych ustawiłem na 750 i było ok. Po kilku kilometrach jazdy z ciepłym silnikiem po zatrzymaniu sie znowu obroty ma 1200 i nie spadają. Co ciekawe na zimnym odpala ładnie ssanie chodzi jak sie zagrzeje np na postoju to ma 750 ale jak chwilke przegonimy auto to znowu ma wysokie obroty. Miał ktoś już taki przypadek? Od czego zacząć, co jeszcze sprawdzic.
witam można prosić o odpowiedź jak się skończyła sprawa z tymi obrotami w demio
- Od: 8 mar 2020, 20:26
- Posty: 2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość