Witam,
Wczoraj gdy wracałem z pracy auto nagle przestało chodzić na jeden cylinder ..Pomyslałem optymistycznie , że świeca po drodze kupiłem świece ...zmieniłem...no i kaplica ..nadal jeden zdechniety...
Okazało się , że nie pali na 1 bo jest świece zalewana wodą od dołu oczywiście nietety..
Dziś poszedłem troche przy niej pogrzebac...odpaliłem no i cacy..ładnie ..równo na 4...Jak pochodziła z 5-8 min znów jeden zdechł...znów woda pod świecą....
Co waszym zdaniem jest tego przyczyną...Mi sie wydaje , że to uszczelka pod głowicą...
a) jeden umiera wtedy gdy auto sie poządnie rozgzeje , czyli jak rozumiem termostat sie otwiera puszcz wode a ona przez wywaloną uszczelke dostaje sie do komory spalania..
b) słabe ogrzewanie
c) oczywiście ubytek płynu chłodniczego , ale co dziwnie w małych ilościach
A teraz objaw który jak mi sie wydaje zaprzecza chyba tej diagnozie..... Auto sie nie grzeje..Dojdzie na 3/4 wskaznika temp. i tak sie zatrzymuje..
Co myślicie o tym ..
Zastanawiam sie nad drugim silnikiem ...tylko szkoda mi bo jakis 1tyś. km temu wymieniłem cały rozrząd i wszystkie popychacze ....1500 zł w plecy :/ i nie wiem czy robic to ...
Wiem , że to takie wróżenie z fusów ale może jakiś ogarniety człowiek to przeczyta i bedzie wiedział czy to tylko uszczelka czy coś z dołu i nie ma sensu robić.
Pozdrawiam czekam na wasze opinie.
Woda pod świecą.
Strona 1 z 1
Masz kolego dwie opcje:
1.walnięta uszczelka pod głowicą
2.pęknięta głowica
Silnik póki jest płyn w układzie chłodzenia(ciśnienie) nie będzie ci się grzał, ale do czasu...
Niestety musisz zwalić głowicę i będzie wszystko jasne
1.walnięta uszczelka pod głowicą
2.pęknięta głowica
Silnik póki jest płyn w układzie chłodzenia(ciśnienie) nie będzie ci się grzał, ale do czasu...
Niestety musisz zwalić głowicę i będzie wszystko jasne
Z tego, co wiem to spawają i nawet gwarancje dają.Ja wiem jedno, lepiej zrobić porządnie swój stary silnik i potem wiesz, co masz, niż kupować używkę, bo to loteria niestety...
Obstawiam uszczelkę, więc na razie bez paniki
Obstawiam uszczelkę, więc na razie bez paniki
Kolego lars albo zaczniesz się stosować do regulaminu albo każde kolejne tematy będą lądowały w koszu, ponieważ to nie jest pierwszy, który jest źle nazwany bądź jest powielany.
Proszę więc o poprawę w przeciągu 24h, jeżeli nic nie ulegnie zmianie temat będę zmuszony usunąć.
BTW, może opcja szukaj coś pomoże
Proszę więc o poprawę w przeciągu 24h, jeżeli nic nie ulegnie zmianie temat będę zmuszony usunąć.
BTW, może opcja szukaj coś pomoże
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Kolego lars albo zaczniesz się stosować do regulaminu albo każde kolejne tematy będą lądowały w koszu, ponieważ to nie jest pierwszy, który jest źle nazwany bądź jest powielany.
Proszę więc o poprawę w przeciągu 24h, jeżeli nic nie ulegnie zmianie temat będę zmuszony usunąć.
BTW, może opcja szukaj coś pomoże
...Poprawione... opcja szukaj nie pomogła... jakoś tak zauważyłem, , że na forum 75% diagnoz to uszczelka pod głowicą .. a tak na poważnie to nie znalazłem nic co by było jakkolwiek podobne do mojego przypadku...tzn.wody pod świecą ...nie mówie tu oczywiscie o świecach zalewanych z "góry"
Dopisano 9 wrz 2012, 12:23:
sebek-71 napisał(a):Z tego, co wiem to spawają i nawet gwarancje dają.Ja wiem jedno, lepiej zrobić porządnie swój stary silnik i potem wiesz, co masz, niż kupować używkę, bo to loteria niestety...
Obstawiam uszczelkę, więc na razie bez paniki
A orientujesz się może sebek-71 , ile może kosztować taka operacja ... i czy te gwarancje dają na piśmie , czy jest to gwarancja typu ...Panie ja nic nie wiem , nie pamiętam żebyś Pan to u Nas robił
Tam gdzie ja robię swój silnik jest gwarancja na piśmie a na głowicę naklejają czujnik przegrzania, żeby stwierdzić, czy to nie Twoja wina przy rozpatrywaniu ew. awarii. Gwarancji nie dają tylko na naprawy ekstremalne typu "jest dziura na palec w mostku (między kanałami), zaspawajmy ją".
Cena spawania głowicy to 2-3zł za 1cm spawu amelinium, ok. 50zł za sprawdzanie na mikropęknięcia, coś tam jeszcze mogą doliczyć za studzenie w piecu po spawaniu.
Mi zalewało świecę na zimnym przy uszczelce pod głowicę rozwalonej w TSie 8V, ale silnik nadal chodził na ten gar tylko słabiej – co dwie świece to nie jedna – a po nagrzaniu się uszczelniał. Generalnie skoro zdejmujesz czapkę, to oddaj do sprawdzenia, nie jest duży koszt a IMO warto.
Cena spawania głowicy to 2-3zł za 1cm spawu amelinium, ok. 50zł za sprawdzanie na mikropęknięcia, coś tam jeszcze mogą doliczyć za studzenie w piecu po spawaniu.
Mi zalewało świecę na zimnym przy uszczelce pod głowicę rozwalonej w TSie 8V, ale silnik nadal chodził na ten gar tylko słabiej – co dwie świece to nie jedna – a po nagrzaniu się uszczelniał. Generalnie skoro zdejmujesz czapkę, to oddaj do sprawdzenia, nie jest duży koszt a IMO warto.
Mazda Xedos 6 '94 1.6 B6 CA 113KM
Alfa Romeo 145 '00, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V
Alfa Romeo 145 '00, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V
Ajak już zdejmi8esz i oddasz do sprawdzenia to jak będzie dobra niech wymienią uszczelniacze i zregenerują a w między czasie wymień pierścienie i uszczelnij miskę. Będziesz miał prawie jak nowy.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
auto po naprawie...jednak uszczelka pod głowica..
koszty 600 zł ( planowanie ,sprawdzenie szczelnosci i mycie głowicy + robota)+ uszczelki 250 po rabatach , W tej chwili na cewce mam przebicie na jednym module tym blizej frontu... tak wiec spadam dac posta kupie moduł
Gdyby ktos miał to zapraszam do odp działu ...
koszty 600 zł ( planowanie ,sprawdzenie szczelnosci i mycie głowicy + robota)+ uszczelki 250 po rabatach , W tej chwili na cewce mam przebicie na jednym module tym blizej frontu... tak wiec spadam dac posta kupie moduł
Gdyby ktos miał to zapraszam do odp działu ...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6