Witam panowie czytałem że kolektor nawiercać powinno się jak najbliżej oryginalnie zamontowanych wtrysków PB i pod odpowiednim kontem.
Jakie więc będą skutki niepoprawnego nawiercenia przykładowo jak na zdjęciu niżej:
Uploaded with ImageShack.us
Nawierty kolektora w nieodpowiednim miejscu – Jakie skutki?
Strona 1 z 1
Szarpanie, nierowna praca, zamulenie. Nie masz nawet opasek na wezach ;o Niezle partactwo
-
Przemek323c
Masz nawiercić jak najbliżej głowicy i pod jak najmniejszym kątem aby gaz miał jak najkrótszą drogę ogólnie rzecz biorąc to nie ma czegoś takiego jak źle nawiercony kolektor jeżeli będzie nawiercone troszkę dalej to będzie większa "zwłoka" podczas przełączania oraz inna dynamika silnika lecz da się to później skalibrować.
- Od: 27 sie 2008, 22:57
- Posty: 83
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r
Niby jak chcesz to skalibrowac ? Wyprzedzeniem wtrysku ? W wielu autach nawierty kolektora to sprawa wrecz krytyczna. Wiercic trzeba nie pod jak najmniejszym katem a pod takim zeby wkretka solidnie dala sie zamocowac (najlepiej podobnie do wtryskiwacza benzynowego, zazwyczaj 45st).
-
Przemek323c
Heh ale 3-4cm nie zrobią aż takiej różnicy. Oczywiste jest to że muszą być zamontowane stabilnie ale mając również pod uwagą to że kąt musi być odpowiedni aby gaz pokonywał jak najkrótszą drogę. Źle się wraziłem pisząc "jak najmniejszy" Po prostu w moim autku kąt jak najmniejszy jest najbardziej odpowiedni. Każde auto to indywidualna sprawa, nawierty powinno analizować się indywidualnie, nie w każdym aucie dysza kolektora jest montowana obok wtryskiwacza co diametralnie zmienia kąt oraz odległość.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 27 sie 2008, 22:57
- Posty: 83
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości