Demontaż i zaślepienie EGR-u

Postprzez Marko91 » 9 lip 2012, 19:57

Witam, pytanko ktoś może wyciągał zawór EGR ? chce wyczyścić go i nie wiem czy dam rade w miare sprawnie to zrobić, Trzeba przepustnice sciągać? czy da rade z kanału itd, :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lucas83 » 9 lip 2012, 22:20

tadziomaru1 jakoś niedawno zaślepiał EGR u siebie, może coś Ci podpowie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Marko91 » 9 lip 2012, 22:50

Więc czekam na pomoc Tadziomaru1 jeśli mogę w ogóle prosić go o pomoc :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez grzech_z » 11 lip 2012, 09:56

Marko91 napisał(a):Witam, pytanko ktoś może wyciągał zawór EGR ? chce wyczyścić go i nie wiem czy dam rade w miare sprawnie to zrobić, Trzeba przepustnice sciągać? czy da rade z kanału itd, :)


I ja się zbieram do zaślepienia tego ustrojstwa. Tylko nie mam kiedy się za to zabrać, szkoda, że podczas jazdy się nie da;)
tadziu opisz co i jak – może jak się logistycznie do tego podejdzie to da się to zrobić nie zawalając nocy?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez tadziomaru1 » 11 lip 2012, 10:29

Nie no, nocy nie trzeba będzie zawalać <lol> Chyba ze dwadzieścia minut mi z tym zeszło.
Idziemy do sklepu i kupujemy co najmniej jedno piwo w puszce, nie ważne jakie, co kto lubi. Zaczynamy je pić, tak aby skończyć przed tym jak będziemy mieć EGR w rękach. Po otwarciu maski trzeba spojrzeć poniżej przepustnicy. Jest tam takie coś zakończone plastikową czapeczką, okrągłą od góry, przykręconą na cztery śrubki (te nas nie interesują). Wychodzi z tego kostka z dość dużą ilością cienkich przewodów. Jak to widzicie, to patrzycie właśnie na zawór EGR. Jest on przykręcony do kolektora ssącego dwiema śrubami na klucz chyba 12. Śruby znajdują się od dołu, lekko na skos w stronę lewego (tego od strony kierowcy) błotnika. Odpinamy kostkę, odkręcamy śruby, wyjmujemy łobuza wraz z uszczelką. W tym momencie piwo powinno już być wypite. Rozcinamy puszkę, można zwykłymi nożyczkami, przykładamy starą uszczelkę, wycinamy, bądź odrysowujemy i wycinamy, jak komu wygodnie. Robimy otwory, ale tylko na śruby mocujące do kolektora. Otworów wewnętrznych nie wycinamy i w ten sposób zawór jest zaślepiony. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, oczywiście zakładając naszą dorobioną z puszki uszczelkę, a starą wyrzucając i gotowe.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 11 lip 2012, 14:23

w starym silniku to robilem w tym mi sie nie chce narazie a wiem ze sie przycina

co do srub to proponuje na początek trochę penetrantu bo sa na 90% zapieczone
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Marko91 » 11 lip 2012, 16:35

Czyli dojście raczej dobre skoro 20 min ? :P te śruby kluczem zwykłym czy jakaś grzechotka najlepiej ?


P. S Czuć w jakiś sposób to zaślepienie?
P.S 2. W jaki sposób odczuwasz lekkie przycinanie zaworu o którym piszesz-maxim_wawa
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez maxim_wawa » 11 lip 2012, 16:56

Marko91 napisał(a):P.S 2. W jaki sposób odczuwasz lekkie przycinanie zaworu o którym piszesz-maxim_wawa


ja go nie odczuwam

widac to w czasie diagnostyki EGR zgodnie z manualem oraz czasami jest to powodem trudnego odpalania i zamułki oraz bujania obrotów bez powodu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez VeryCoolMan » 11 lip 2012, 18:33

Muszę też i ja u siebie odkręcić egr-a z tego co patrzyłem to jakiś tragiczny dostęp nie jest ale, tragicznie to wyglądają śruby aż strach ruszać mam nadzieję że tylko "łby" śrub są w takim stanie i wszystko się odkręci bez ich urwania brrrr..
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez kajol » 12 lip 2012, 01:32

Do dokładnego opisu tadziomaru1 dodaje zdjęcia i wszysko jasne
Od góry EGR wygląda tak
http://imageshack.us/photo/my-images/705/dsc00729d.jpg/
20 min bo piwo chyba miał w samochodzie albo w kanale , ja musiałem sie kłaść ale 0.5h zeszło

Od dołu wygląda tak, zdjęcie już z podkładką – odkręcamy kluczem 12 idzie lekko a wygląda jakby miało się nie dać odkręcić
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 726vi.jpg/

Podkładka wygląda tak – ja założyłem dociętą na orginalną
http://imageshack.us/photo/my-images/39/dsc00724hw.jpg/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 22:24
Posty: 950 (0/6)
Skąd: Skaryszew/Radom
Auto: 626 GF 2.0FS
Honda CBR 600

Postprzez petek » 12 lip 2012, 11:06

Słuchajcie a czy po zaślepieniu egru nie wywala Wam jakieś błędu na desce rozdzielczej??
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy taka "zaślepka" z puszki jest trwała i czy nie trzeba przypadkiem jej co jakiś czas wymienić bo zastanawiam się czy nie lepiej było by z jakiejś kwasówki wyciąć ??
Jakie wymierne korzyści daje zaślepienie EGRu oprócz tegio że przepustnica brudna nie jest??
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez VeryCoolMan » 12 lip 2012, 11:35

Nie chcę popsuć humoru tym którzy zaślepili blaszką z puszki, ale...
spójrzcie: viewtopic.php?f=89&t=30992&start=40

Co prawda było to w DiTD ale jednak trzeba wstawić tam coś grubszego i odpornego na temperaturę <ok>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 12 lip 2012, 11:59

Pożyjemy, zobaczymy... :D Muszę to sprawdzić u siebie, bo już chyba rok minął, ale jeśli to okaże się nie trwałe, to trzeba zaślepić EGR tak jak powinno się to kompletnie robić, czyli jeszcze odkręcamy rurkę przy kolektorze wydechowym, zaślepiamy monetą, bądź kółkiem z grubej blachy i przykręcamy. Tak powinno się to robić, ale przyznam, że mi się nie chciało, bo do naszych silników miało wystarczyć tylko przy ssącym, a chciałem sobie na szybko zobaczyć jak to będzie się jeździło z zaślepionym. W najbliższym czasie sprawdzę czy uszczelka z puszki ucierpiała, jeśli tak, to zaślepię przy wydechowym i pod EGR jeszcze raz.
Błędu nie będzie wyrzucać, bo podpięta jest kostka.
Zaślepienie powoduje, że do silnika dostaje się tylko czyste powietrze a nie spaliny z wydechu, przez co jest lepsze spalanie mieszanki i co za tym idzie silnik jest troszeczkę mocniejszy, odrobinę lepiej zbiera sie z dołu i troszkę maleje zużycie paliwa. Zaślepienie chroni też przepustnicę i kolektor ssący przed zasyfieniem.
Ostatnio edytowano 12 lip 2012, 12:12 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 1 raz
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 12 lip 2012, 12:04

Ciekawe jak by się spisała blaszka miedziana taka 1mm na pewno by super uszczelniło ale jak z trwałością..
A tej rurki przy kolektorze lepiej nie ruszaj.. bo jest masakra gwint może polecieć kiedyś oglądałem kolektory na złomie jeden miał przykręconą tą rurkę udało się ją odkręcić ale z gwintem :P
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 12 lip 2012, 12:18

Właśnie dla tego nie chciało mi się tego robić... Ale jak przyjdzie co do czego, to myślę, że przy moim silniku się to odkręci, jednak niezbyt duży przebieg robi swoje. Sądzę tak, bo przy wyjmowaniu w zeszłym roku kolektora ssącego nie miałem problemu z odkręceniem tejże rurki od niego, poprostu założyłem klucz i pyk, a ludzie tu pisali, że przerąbane.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez petek » 12 lip 2012, 14:28

Dzięki tadziomaru1 za wyjaśnienie
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez VeryCoolMan » 12 lip 2012, 20:56

I po operacji..
EGR zaślepiony, zaślepka wykonana z kawałka blaszki kwasoodpornej grubość 1mm przy tej grubości zalecam podłożyć między powierzchnie kolektora a zaślepkę starą uszczelkę gdyż blaszka 1mm jest dość gruba i mogła by dobrze nie uszczelnić, a oto fotki:

Zaślepka ze starą uszczelką:
Obrazek

A tutaj widać zawór w pozycji zamkniętej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez rumunn95 » 17 lip 2012, 14:10

ja wycinalem z puszki po piwie i tez daje rade
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 17 lip 2012, 16:33

tam nie ma jakiegos dramatycznego cisnienia

stary EGR lubi sie zaciac i wtedy splainy sa recyrkulowane caly czas
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Tomfort » 17 lip 2012, 21:43

Podepnę się pod temat EGR. Magicy-mechanicy wymieniali mi łożysko w rozruszniku. Odebrałem auto po wymianie, zrobiłem kilkadziesiąt km przy migających miarowo kontrolkach świec żarowych (wcześniej migały tak ok 5 min po uruchomieniu auta). W końcu zaglądam pod maskę, a tam i wężyk i złącze od EGR wypięte. Podpiąłem z powrotem i standardowo-kontrolki przez ok 5 min migały i zgasły. Zauważyłem natomiast, że pod górkę auto jakby się dławiło, czuć delikatne szarpnięcia. Czy jest jakiś związek pomiędzy tym szarpaniem, a EGR'em?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2011, 17:14
Posty: 7
Skąd: Wieliczka
Auto: MAZDA 626 2.0 DiTD GF '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6