awaria ABS jak to naprawić
nie , od strony modułu są trzy śruby , trzeba odpiąć kostkę z kablami , najlepiej zdemontować sobie akumulator i półkę na której stoi . dostęp do modułu jest też od strony lewego koła a najlepszy kanał.
xedos1972
Dzięki, właśnie obadałem – aku i podstawkę dawno zdemontowalem – dostęp od góry bardzo ciężki. Jednak kanał...
A to na pewno ten moduł, bo miałem identyczne jak Ty objawy, które zbagatelizowałem – często załączał mi się abs na suchej powierzchni, widać moduł już wcześniej wariował.... w końcu padł całkiem...
A to na pewno ten moduł, bo miałem identyczne jak Ty objawy, które zbagatelizowałem – często załączał mi się abs na suchej powierzchni, widać moduł już wcześniej wariował.... w końcu padł całkiem...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
w dużym skrócie to u mnie było tak notorycznie pokazywał błąd czujnika tylnego 14 , wymieniałem czujniki najpierw zamiennik później oryginał mazdy bo zamiennik nie trzyma oporności myślałem że to może być problem . wymiany nic nie pomogły . jadąc z pewna prędkością naciskając hamulec zapalały się kontrolki i abs nie działał , wymiganie błędów nie było możliwe jak kontrolki się paliły , musiałem czekać z dzień ,dwa aż po którymś odpaleniu silnika i samo diagnozie abs-u uzna że wszystko z systemem jest ok i kontrolki zgasną i dopiero wtedy mogłem wymigać błędy i za każdym razem był tylny czujnik . wymieniałem cały płyn w układzie i nic , sprawdzałem czy przy uruchamianiu silnika na moment załącza się pompa abs-s załączała się . po opisie kostki która wchodzi w moduł sprawdzałem oporność czujników czy dobrze sygnał dochodzi czy nie gubi sygnału po drodze wszystko było poprawnie . został tylko moduł i jak go odkręciłem to dopiero zobaczyłem o co chodzi jeden styk był zaśniedziały , w środku jest uszczelka i ona przepuszczała wodę , były wrzucone zdjęcia mojego modułu ale linki wygasły ,jak znajdę wieczorem trochę czasu to cyknę fotkę tego modułu i pompy jak to było u mnie . po wymianie tego modułu jest wszystko ok zero problemów . to mój przypadek i nie potrzebnie wymieniałem czujniki . w serwisie mazdy podpytałem jak wymiana czujników nie pomaga to następny w kolejności jest moduł a do tego mogła przedostawać się woda i dlatego zmienili w późniejszej fazie produkcji .
xedos1972
do tego się to skłania to moduł obsługuję pompę abs-u idzie sygnał na poszczególny elektrozawór w pompie czujnik tylko dokonuje pomiaru prędkości obrotowej koła. skoro nie możesz wymigać błędu to raczej padł moduł .błędy trzyma w pamięci sterownik abs-s i on odpowiada za samodiagnostykę abs-u.
xedos1972
pewno nie pociesze cię ale kupiłem za 150 zł pompę z modułem miałem 14dni gwarancji montażowej to ważne bo jak sprawdzić np. moduł w jeden dzień ale koło łodzi sporo jest szrotów ale wypatrzona została na allegro musisz być cierpliwy aby do zimy zdążyć.
przyjrzyj się tym :
http://moto.allegro.pl/mazda-323-bj-pre ... 54022.html
http://moto.allegro.pl/pompa-abs-mazda- ... 43362.html
http://moto.allegro.pl/pompa-hamulcowa- ... 69739.html
przyjrzyj się tym :
http://moto.allegro.pl/mazda-323-bj-pre ... 54022.html
http://moto.allegro.pl/pompa-abs-mazda- ... 43362.html
http://moto.allegro.pl/pompa-hamulcowa- ... 69739.html
xedos1972
masz racje moduł musi być Naldec BJ4A437AZ i taki mam a pompa B25D437A0 .
a wymontowałeś już swój moduł , może coś nie łączy niem zasilania ?
tak u mnie to wyglądało
http://zapodaj.net/064c80c817120.jpg.html
http://zapodaj.net/f554fc2ca919e.jpg.html
http://zapodaj.net/bfbdeb3d18106.jpg.html
a wymontowałeś już swój moduł , może coś nie łączy niem zasilania ?
tak u mnie to wyglądało
http://zapodaj.net/064c80c817120.jpg.html
http://zapodaj.net/f554fc2ca919e.jpg.html
http://zapodaj.net/bfbdeb3d18106.jpg.html
xedos1972
Dokładnie to.....
Już wymieniłem dzisiaj ten właśnie moduł i lipa.
Zapomniałem kurde zalać styków zamiennego modułu preparatem, ale nie zauważyłem, żeby coś było zaśniedziałe.
Kontrolki jak się świeciły, tak się świecą....
Już wymieniłem dzisiaj ten właśnie moduł i lipa.
Zapomniałem kurde zalać styków zamiennego modułu preparatem, ale nie zauważyłem, żeby coś było zaśniedziałe.
Kontrolki jak się świeciły, tak się świecą....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
no to rzeczywiście lipa , ciekawe co u ciebie jest za problem a pompa u ciebie działa z tego co pamiętam to przy zapalaniu silnika na moment powinna się załączyć , bezpiecznik rozumiem że masz dobry bo jak spalony to kontrolki się palą ale u mnie tylko dwie abs,tcs off,czujniki pomierzyłeś jaki mają opór może któryś robi zwarcie ? z gniazda diagnostycznego zworki usunąłeś bo kiedyś tak zrobiłem i już wkurzony że abs znowu nie działa a tu niespodzianka zworka nie wyjęta.jeśli uznamy że moduł masz sprawny a usterka nastąpiła podczas hamowania to może to pompa sprawdź czy się załącza .
xedos1972
Tak jak mówisz, wyjąłem bezpiecznik i paliły się abs i tcs off. Bezpieczniki sprawdziłem, są ok.
Czy pompa się załącza nie wiem – kontrolki nigdy nie gasną (chyba, że zgaszę zasilanie oczywiście).
A jak sprawdzić, czy się załącza pompa ?
Czy pompa się załącza nie wiem – kontrolki nigdy nie gasną (chyba, że zgaszę zasilanie oczywiście).
A jak sprawdzić, czy się załącza pompa ?
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
jutro sprawdzę u siebie , załącza się na moment po przekręceniu zapłonu abs robi diagnostykę . jutro sprawdzę u siebie czy tak jest i dam znać . a na nowym module błędów nie pokazuje ? sprawdzałeś?
można sprawdzić też w kostce podpiąć napięcie do pinów tych czterech z boku , jedna para to zasilanie pompy a druga to zawór elektromagnetyczny
zobacz sobie tu http://www.mazdaspd.com/manual_files/04-13.pdf
można sprawdzić też w kostce podpiąć napięcie do pinów tych czterech z boku , jedna para to zasilanie pompy a druga to zawór elektromagnetyczny
zobacz sobie tu http://www.mazdaspd.com/manual_files/04-13.pdf
xedos1972
po przekręceniu zapłonu słychać coś się załącza nasłuchiwałem z tej strony od pompy obstawiam że to słychać pompę , potrzebne są dwie osoby do sprawdzenia . dzwoniłem do tego serwisu http://mazda-serwis.com.pl/ potwierdził moją diagnozę winowajcą w naszych pompach może być moduł kazał sprawdzić czy dochodzi napięcie do pompy i kazał pomierzyć czujniki stwierdził że sama pompa to rzadko ma awarie bardziej elektryka , gość się zna to wieloletni pracownik serwisu fabrycznego mazdy jak był jeszcze w łodzi na ul. przestrzennej jeździłem tak ze swoją 626 w 97 roku . po wymianie jakiejkolwiek części w systemie abs jest samo diagnoza i powinien moduł skasować błędy tak powiedział . . oporność czujników zmierz sobie w tej kostce co wpinasz do modułu manuala masz to sobie spisz które to piny , jest jeszcze opcja że kupiłeś uszkodzony moduł .
xedos1972
Mój przypadek był taki. Po ostrym hamowaniu zapaliły mi się kontrolki ABS TCS TCS off i kontrolka hamulca.– i już nie chciały zgasnąć. Po zresetowaniu kompa i przejechaniu kilku kilometrów choinka wróciła. W ruch poszła szukajka na forum. Kilka podpowiedzi – czujnik, moduł, pompa, zabrudzone czujniki, mniej powietrza w kole itp
Jeżdżenie z choinką trwało jakieś 1,5 tygodnia. W tym czasie zauważyłem że jak w czasie jazdy wyłączałem silnik i znowu go włączałem to wszystkie kontrolki gasły i ABS działał normalnie tak jak by nic się nie stało. Znajomy elektryk który miał dokładnie taki sam problem i objawy w Hondzie powiedział mi że mu choinka zniknęła przy zmianie wszystkich kół bo akurat sezon wiosenny się zaczął. Może po prostu było coś zasyfione przy czujnikach,tarczach. Dodał też że niektóre marki takie jak ford czy opel mają w kompie taką opcję że jeżeli raz powstał jakiś błąd i przy każdym kolejnym włączeniu zapłonu komp sprawdza np w naszym przypadku ABS i nie wykrywa go już to po kilkunastokrotnym włączeniu zapłonu kasuje go (choinka gaśnie) i zapisuje dla serwisu że taki błąd kiedyś zaistniał. Idąc tym tropem bo uważam że w pierwszej kolejności trzeba sprawdzać od najmniejszych kosztów a nie wywalać zaraz kasę na najdroższe części pozdejmowałem koła,postukałem przedmuchałem w okolicach czujników i – nic nie pomogło. No to postanowiłem pojeździć jeszcze parę dni i wypróbować opcję z zapłonem i wykasowaniem błędu samoczynnie i podziałało. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy kompy mazdy mają też taką opcję ale problem się skończył.
decadent proponuję zacząć od najtańszych sposobów a nie wpadać w koszty.
Jeżdżenie z choinką trwało jakieś 1,5 tygodnia. W tym czasie zauważyłem że jak w czasie jazdy wyłączałem silnik i znowu go włączałem to wszystkie kontrolki gasły i ABS działał normalnie tak jak by nic się nie stało. Znajomy elektryk który miał dokładnie taki sam problem i objawy w Hondzie powiedział mi że mu choinka zniknęła przy zmianie wszystkich kół bo akurat sezon wiosenny się zaczął. Może po prostu było coś zasyfione przy czujnikach,tarczach. Dodał też że niektóre marki takie jak ford czy opel mają w kompie taką opcję że jeżeli raz powstał jakiś błąd i przy każdym kolejnym włączeniu zapłonu komp sprawdza np w naszym przypadku ABS i nie wykrywa go już to po kilkunastokrotnym włączeniu zapłonu kasuje go (choinka gaśnie) i zapisuje dla serwisu że taki błąd kiedyś zaistniał. Idąc tym tropem bo uważam że w pierwszej kolejności trzeba sprawdzać od najmniejszych kosztów a nie wywalać zaraz kasę na najdroższe części pozdejmowałem koła,postukałem przedmuchałem w okolicach czujników i – nic nie pomogło. No to postanowiłem pojeździć jeszcze parę dni i wypróbować opcję z zapłonem i wykasowaniem błędu samoczynnie i podziałało. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy kompy mazdy mają też taką opcję ale problem się skończył.
decadent proponuję zacząć od najtańszych sposobów a nie wpadać w koszty.
jak byś poczytał to abs ma samodiagnostykę i przy każdym uruchomieniu silnika taką robi i jeśli uznaje że wszystko jest sprawne to żadnego błędu nie będzie . u mnie też tak było kontrolki nie paliły się cały czas tylko od czasu do czasu a zapalały się podczas hamowania , czyściłem czujniki ustawiałem odległość czujnika od koronki , sprawdzałem połączenia ,wymieniałem czujniki i problem powracał a winny okazał się właśnie moduł a to druga występująca przyczyna w tych mazdach poza czujnikami powoli padającymi , zadzwoniłem do mazdy i trochę mi podpowiedzieli że to może być moduł jeśli nie czujniki , idąc tym tropem wymieniłem moduł i mam spokój do tej pory. nie chcę krakać ale jakbyś pomierzył oporność swoich czujników to pewno byś się dowiedział że któryś się kończy i problem powróci , a jakie błędy miałeś pamiętasz .
xedos1972
No to do mojego przypadku na nic forum, książka serwisowa...
Jak się kontrolki zapaliły tak świecą do tej pory i nic nie mrugną nawet. Wczoraj podpinałem pod kompa i nic – nic nie wyskoczyło. Gościu się dziwił, że mam OBD-1, może miał niekompatybilne urządzenie. No ale mnie też nic nie udało się wymigać. Kasowałem błędy i znowu nic. Wymieniłem moduł, przeczyściłem też ostatnio czujniki. Śruby przy tylnych oczywiście od razu się urwały.
A abs'u nie ma, bo wczoraj na mokrej nawierzchni blokowały mi się koła przy ostrzejszym hamowaniu.
Jak się kontrolki zapaliły tak świecą do tej pory i nic nie mrugną nawet. Wczoraj podpinałem pod kompa i nic – nic nie wyskoczyło. Gościu się dziwił, że mam OBD-1, może miał niekompatybilne urządzenie. No ale mnie też nic nie udało się wymigać. Kasowałem błędy i znowu nic. Wymieniłem moduł, przeczyściłem też ostatnio czujniki. Śruby przy tylnych oczywiście od razu się urwały.
A abs'u nie ma, bo wczoraj na mokrej nawierzchni blokowały mi się koła przy ostrzejszym hamowaniu.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
xedos1972 napisał(a):jak byś poczytał to abs ma samodiagnostykę i przy każdym uruchomieniu silnika taką robi
A co ja napisałem:
Czytaj ze zrozumieniemdidusiek napisał(a):przy każdym kolejnym włączeniu zapłonu komp sprawdza np w naszym przypadku ABS
Czy to nie jest ten sam sens czy to nie jest o samo diagnostyce. A poza tym zawsze czytam wątek zanim coś napiszę. Samo diagnostyka pisze się osobno.
xedos1972 napisał(a): u mnie też tak było kontrolki nie paliły się cały czas tylko od czasu do czasu a zapalały się podczas hamowania
A przeczytałeś chociaż mój opis bo myślę że nie – u mnie się cały czas paliły. Ja opisałem mój przypadek.
xedos1972 napisał(a):idąc tym tropem wymieniłem moduł i mam spokój do tej pory.
Ja szedłem innym tropem i też pomogło, każdy przypadek jest troszeczkę inny nie musi być taki jak twój. Każdemu przypadkowi usiłujesz wcisnąć że to moduł.
Ja wymieniłem moduł bo kosztował tyle co jeden czujnik. Moduł jest jeden, czujników 4, a przecież nie wiadomo który to czujnik, jeżeli w ogóle... W książce serwisowej piszą, że jak świeci się stale abs i tcs to albo styki i przewody albo moduł. A więc zacząłem od tańszego rozwiązania. Teraz trzeba by mierzyć oporność, tylko dlaczego nie pokazuje błędu
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości