awaria ABS jak to naprawić
u mnie komputer nie pokazuje żadnych błedów kontrolka gaśnie po kilku sekundach a koło nadal sie blokuje więc potrzebuje schematu podłączenia przewodów hamulcowych do pompy ABS aby zobaczyć czy napewno w ASO podłączyli je tak jak trzeba. Pozdrawiam
- Od: 7 kwi 2008, 12:51
- Posty: 15
- Skąd: lublin
- Auto: 323 F BJ "99r,1,5 16V DOHC
a może ktoś z was wie w jakiej kolejności patrząc od przodu auta powinny być wręcone przewody hamulcowe w pompe ABSu?...................... a tak pozatym posiadam elektroniczną wersję książki napraw modelu BJ rocznika po 2002r. w formacie pdf,jesli ktoś jest zainteresowany przeslę kopie na maila. Pozdrawiam
- Od: 7 kwi 2008, 12:51
- Posty: 15
- Skąd: lublin
- Auto: 323 F BJ "99r,1,5 16V DOHC
karmazyn33 napisał(a):witam , podziele się moim przypadkiem świecącego ABSu a mianowicie, raz kontrolka ABS i TSC sięświeciła raz gasła , pojechałem na komputerową diagnoze i ta wykazała lewy [jaki?] czujnik uszkodzony, i załamka bo wiadomo ile taki czujnik kosztuje , pojeżdziłem tak trochę aż przyszedł dzień wymiany szczęk hamulcowych , po rozkręceniu bębna ukazał się czujnik cały zalepiony syfem z okładzin , po dokładnym wymyciu końcówki czujnika i pierscienia , problem zniknoł jak ręką odjoł , jeżdze już tydzien i ABS się nie zaświeca ( oprócz sprawdzenia przy rozruchu), tak że obyło sie bez kosztów ,tak że innym użytkownikom radzę najpierw czyszczenie i sprawdzenie kabelków zanim wpakują sie w koszty. Pozdrawiam
Witam ,
Miałem dokładnie taki sam problem.Po wyczyszczeniu problem odszedł w niepamięć.Do czasu. Podczas silnych mrozów ale w miarę suchym powietrzu – nie mam żadnych problemów – gdy tylko zrobi się mokro – problem wraca. Dodam , że czasami wystarczy przejechać 10 metrów , wyłączyć zapłon – po ponownym przekręceniu kluczyka wszystko ładnie gaśnie.
-
visby
GroMo napisał(a):Witam. Napotkał mnie problem z ABS'em. Po odpaleniu auta nie gasną kontrolki od ABS'u i 2 od TCS. Czy jest to problem z czujnikiem czy
może coś innego??
witam mam podobny problem dzisiaj po podłączeniu do komputerowej diagnostyki wyskoczył błąd lewego tylnego czujnika. czujnik zamówiony dopiero jutro wymiana. dosyć duży koszt
-
garnuch1982
garnuch1982 napisał(a):witam mam podobny problem dzisiaj po podłączeniu do komputerowej diagnostyki wyskoczył błąd lewego tylnego czujnika.
Witam. Najczęściej siada lewy [jaki?] czujnik. Nie trzeba podłączać samochodu pod komputer można to sprawdzić samemu. Wymiana czujnika też jest prosta. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam
Ja wymieniłem pompę ABSu bo miała błąd 22 czyli uszkodzony elektrozawór PP. Po wymianie działało przez 1 dzień a potem wyskoczył błąd czujnika LT. Czujnik sprawdziłem, rezystancja prawidłowa, działa a więc przewody. Okazało się, że nowa pompa ze starą białą wtyczką (ta duża) nie łączą się najlepiej. Pomimo przyginania pinów i użycia preparatu do styków elektrycznych efekt jest taki, że raz ABS działa a raz się świeci błąd. Jeśli nic nie wymyśle, to będę zmuszony wymienić wtyczkę...
PS. Została mi ta stara pompa ABSu z błędem 22. Jeśli by ktoś potrzebował...
Ja wymieniłem pompę ABSu bo miała błąd 22 czyli uszkodzony elektrozawór PP. Po wymianie działało przez 1 dzień a potem wyskoczył błąd czujnika LT. Czujnik sprawdziłem, rezystancja prawidłowa, działa a więc przewody. Okazało się, że nowa pompa ze starą białą wtyczką (ta duża) nie łączą się najlepiej. Pomimo przyginania pinów i użycia preparatu do styków elektrycznych efekt jest taki, że raz ABS działa a raz się świeci błąd. Jeśli nic nie wymyśle, to będę zmuszony wymienić wtyczkę...
PS. Została mi ta stara pompa ABSu z błędem 22. Jeśli by ktoś potrzebował...
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Odgrzewam temat – pali się abs i tcs non stop.
Tyle, że nie wiem jak sprawdzić błąd, gdyż nic nie działa – mostkowałem gnd i tbs, a kontrolka abs świeciła cały czas, następnie podłączyłem tester łącząc fbs z plusem aku, a dioda także świeciła cały czas, nic nie migała. Próbowałem kasować błąd przez 10 x naciskanie pedała hamulca i tez nic nie zdziałałem... Jak w silniku ZL sprawdzić błąd abs ?
Tyle, że nie wiem jak sprawdzić błąd, gdyż nic nie działa – mostkowałem gnd i tbs, a kontrolka abs świeciła cały czas, następnie podłączyłem tester łącząc fbs z plusem aku, a dioda także świeciła cały czas, nic nie migała. Próbowałem kasować błąd przez 10 x naciskanie pedała hamulca i tez nic nie zdziałałem... Jak w silniku ZL sprawdzić błąd abs ?
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Ja mam ZL i robilem wszystko tak jak tu opisano viewtopic.php?f=115&t=94612
Mnie wywalilo blad 14 czujnik LT – wymienilem i wszystko wrocilo do normy
Mnie wywalilo blad 14 czujnik LT – wymienilem i wszystko wrocilo do normy
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Wiem Szuwar, czytałem.. ja tez tak zrobiłem i nic się nie działo, tzn. kontrolka świeci się permanentnie i nic nie mruga...
Rozumiem, że u siebie zmostkowałeś gnd i tbs i wtedy kontrolka wymigała błędy po przekręceniu kluczyka
Rozumiem, że u siebie zmostkowałeś gnd i tbs i wtedy kontrolka wymigała błędy po przekręceniu kluczyka
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Dokladnie tak jak opisales, po zmostkowaniu i przekreceniu na zaplon miga kontrolka ABS. U mnie bylo tak ze palily sie wszystkie 3 kontrolki ( ABS TCS i TCS OFF). Na poczatku dzialo sie tak ze zapalaly sie podczas jazdy a pozniej juz swiecily caly czas od odpalenia. Ale dziwne ze u Ciebie nie mozna bledow wymigac....
Co jeszcze mozesz zrobic to sprawdzic opor na czujnikach. Jak podawaja ma sie zawierac od 1.3 – 1.7 kohma. U mnie na tym uszkodzonym czujniku wartosc byla kosmiczna bo szla juz w Mohm
Co jeszcze mozesz zrobic to sprawdzic opor na czujnikach. Jak podawaja ma sie zawierac od 1.3 – 1.7 kohma. U mnie na tym uszkodzonym czujniku wartosc byla kosmiczna bo szla juz w Mohm
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Dzięki – spróbuję dziś jeszcze raz, może coś nie stykało..
W moim przypadku było tak, że zahamowałem 2 dni temu na suchej nawierzchni, nie wiedzieć dlaczego włączył się abs, a jak zatrzymał się samochód zapaliły się kontrolki abs, tcs i tcs off, i tak się już świecą cały czas....
Wymieniali mi sprzęgło ostatnio, może coś zmajstrowali przy czujnikach...
W moim przypadku było tak, że zahamowałem 2 dni temu na suchej nawierzchni, nie wiedzieć dlaczego włączył się abs, a jak zatrzymał się samochód zapaliły się kontrolki abs, tcs i tcs off, i tak się już świecą cały czas....
Wymieniali mi sprzęgło ostatnio, może coś zmajstrowali przy czujnikach...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
kontrolka abs-u jak się palą 3 kontrolki ( ABS TCS i TCS OFF) nie zawsze pokazuje błędy u mnie też tak było musiałem czekać aż zgasną albo dokładałem diodę do złącza diagnostycznego , była też opcja wypięcia bezpiecznika abs-u na 1 dzień i szybki sprawdzenie długo tak wojowałem wymieniałem czujniki kończąc na oryginale i nic a to winowajcą był moduł abs-u po wymianie od tamtej pory spokój to mój przypadek .wyjmij bezpiecznik na jakiś czas i zobaczysz czy da wymigać błędy .
tester z diody masz zrobiony dioda do minusowej katody rezystor i w TBS a anoda +B a dalej pewno wiesz to dwie metody sprawdzenie innej nie ma aby odczytać błędy sposobem domowym
tester z diody masz zrobiony dioda do minusowej katody rezystor i w TBS a anoda +B a dalej pewno wiesz to dwie metody sprawdzenie innej nie ma aby odczytać błędy sposobem domowym
xedos1972
No i lipa. Kontrolki świecą się cały czas. Może to jest jakiś znak ? Zamiast migania ?
Jak wyjąłem bezpiecznik to świeciła się abs i tcs off (ta akurat to normalka bez uruchomienia silnika), z bezpiecznikiem świeci się abs, tcs i tcs off. Żadne łączenie zworek nic nie daje...
Jak wyjąłem bezpiecznik to świeciła się abs i tcs off (ta akurat to normalka bez uruchomienia silnika), z bezpiecznikiem świeci się abs, tcs i tcs off. Żadne łączenie zworek nic nie daje...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Pewnie jesteś blisko, bo po przestudiowaniu serwisówki wywnioskowałem, że gdy kontrolki palą się non stop to znaczy, że błąd jest w samym module/pompie ABS i wtedy nie odczyta się błędów – samo świecenie się kontrolek po przekręceniu kluczyka dłużej niż 4 s oznacza błąd gruby. Albo nie dochodzi sygnał z czujników, albo pompa do wymiany. Masakra. Sprawdziłem na razie główny terminal pompy i kostki przednich czujników. Zalałem preparatem do styków i nic.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
nie chciałem tego tak dokładnie pisać bo mogę się mylić, tylko napomniałem co u mnie było też nie zawsze mogłem wymigać błędy itd. u mnie moduł był odkręcany trzyma się na trzy śrubki od spodu do pompy abs i jest tak do jakiegoś numeru nadwozia bo później to zmieniono i nie jest rozbieralny . u mnie dostała się woda widać było ewidentnie . ja z abs-em wojowałem rok aż doszedłem że to moduł jest winien zakupiłem w miarę tanio całą pompę z modułem i wymieniłem sam moduł i teraz gra gitara .
xedos1972
Hmm, u mnie walnieta byla pompa a mimo tego bledy mozna bylo odczytac. Poczytajcie caly watek bo kiedys z tym walczylem i wymienilem cala pompe na uzywke i zaczal dzialac ABS.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Xedos, ja chyba mam taką pompę jak Ty... czy wymiana samego modułu wiąże się z koniecznością upuszczenia płynu hamulcowego ?
Taką pompę masz ?
http://allegro.pl/pompa-abs-mazda-323-3 ... 68902.html
Taką pompę masz ?
http://allegro.pl/pompa-abs-mazda-323-3 ... 68902.html
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości