Jak wyłączyć stale włączone światła mijania? Deaktywacja running lights w trybie manualnym i auto

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez glowasiek » 12 maja 2012, 17:27

albo zakryles nie ten czujnik co trzeba :P ale trzymam kciuki, jak cos to pojde w twoje slady :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez admiras » 12 maja 2012, 17:50

Tam oba czujniki tzn od deszczu i światła są praktycznie zespolone.
Zakrycie ręką spowoduje i uruchomienie wycieraczek i zapalenie świateł,
o ile przełączniki będą w pozycjach AUTO.
U mnie to tak działa, ale żeby mieć święty spokój i nie zapomnieć o światłach w naszym przepisowym kraju :D dołożyłem sobie DLR-y. W pozycji AUTO sam zmienia mi światła w zależności od natężenia oświetlenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 22:00
Posty: 68
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic

Postprzez tombien » 12 maja 2012, 21:44

Tak jak podejrzewałem, gdy kabelek jest przecięty czujnik zmierzchu nie działa <płacze>
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez Wojtek » 13 maja 2012, 10:20

zamieszczam widok wtyczki od strony kabli...

zlacze.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 14 maja 2012, 08:30

tombien napisał(a):Tak jak podejrzewałem, gdy kabelek jest przecięty czujnik zmierzchu nie działa <płacze>


ehs... szkoda bo juz mialem nadzieje :( Widocznie ten kabelek odcina napiecie do czunika zmierzchu.
CHyba beda musial w koncu zabrac sie za ten temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez zielony110 » 14 maja 2012, 08:35

glowasiek napisał(a):CHyba beda musial w koncu zabrac sie za ten temat

czas najwyzszy, leniu jeden :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Wojtek » 14 maja 2012, 17:22

glowasiek napisał(a):Widocznie ten kabelek odcina napiecie do czunika zmierzchu.

<ok> niestety na to wyglada...

tombien, chcesz powalczyc? nie odpowiedziales na moje PW... <co?>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 17 maja 2012, 10:09

Z poprzednich linkow wynika, ze ruski przerabiaja plytke modulu swiatel i wtedy dziala jak nalezy, moze poswiece dzisiaj troche czasu i dzieki tlumaczowi google cos zrozumie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez alex15 » 12 cze 2012, 18:48

Cześć wszystkim jestem tu nowy, ale czytam te forum od dawna. Kupiłem piękną Mazde6 w tym roku i miałem to samo... światła ciągle się świeciły czytałem tam o rożnych zielonych kabelkach ze trzeba przeciąć, jestem tego zdania ze nie warto. Dzisiaj odebrałem z mazdy oryginalny, nowy moduł.
zamontowałem go na miejscu i jest wszystko ok... teraz tylko kupno led i ich montaż...
za moduł zapłaciłem 155 euro. :D

edit by Wojtek:
usunalem zdjecie... nie dotyczy tematu ;)
Ostatnio edytowano 13 cze 2012, 09:31 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 18:14
Posty: 4
Skąd: Tarnowskie Góry/Recklinghausen
Auto: Mazda 6 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J.2008

Postprzez Wojtek » 12 cze 2012, 19:02

alex15 napisał(a):teraz tylko kupno led i ich montaż...
za moduł zapłaciłem 155 euro. :D

no wlasnie... przeciez od samego poczatku wiadomo, ze mozna podmienic sam modul...
tylko... po co wydawac tyle kasy? <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 13 cze 2012, 08:59

Dokladnie, jaki sens wydawania tyle kasy na moduly, ktore defakto wiele sie miedzy soba nie roznia :P Jak bedzie pogoda to moze sie cos u mnie ruszy w weekendzik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez zielony110 » 13 cze 2012, 09:03

alex15 napisał(a):czytałem tam o rożnych zielonych kabelkach ze trzeba przeciąć, jestem tego zdania ze nie warto.

witam.
Ciecie kabelka – 0 euro
nowy modul – 155 euro
Czy warto ?? Wszystko zalezy, co kto woli ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez jinxsior » 13 cze 2012, 20:21

Bardzo licze ze Glowasiek cos rozkmini w tym temacie. Mialem juz plytke na stole i bralem sie za lutowanie według zdjęć na tym rosyjskim forum. Po dłuższym przemyśleniu sprawy zrezygnowałem ze względu na mikroskopijne elementy płytki. Kabelek też miałem przeciety, niestety strata czasowych wycieraczek była zbyt duża ( tylko dwie pozycje szybkie i bardzo szybkie )wiec wróciłem do oryginalnego podlaczenia.
Glowasiek licze na Ciebie
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 18:31
Posty: 18
Skąd: Swindon/Lublin
Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005

Postprzez glowasiek » 16 cze 2012, 23:23

Deaktywacja świateł mijania z trybem auto.

Panowie, nadszel wielki dzien w zyciu moim i mazdy – mianowicie pozbylismy sie swiatelek skandynawskich <serduszka>
A wszystko to dzieki mojemu koledze Warwickowi, z zamilowania elektronik :) Po przestudiowaniu rosyjskiego forum ,przetlumaczeniu ich rozmow zabral sie do roboty.

1.jpg


Samo wymontowanie modulu swiatel bylo w sumie banalnie proste – dzieki wskazowce zielonego.

2.jpg


Wszystko zostalo zmienione zgodnie ze wskazowkami z rosyjskiego forum, czyli elementy zaznaczone na czerowno musza byc usuniete, na zolto przeniesione w miejsce zaznaczone na niebieski plus dodatkowe polaczenie sciezek w prawym gornym rogu

plytka tyl.jpg

plytka przod.jpg


A tak wyglada moj modul juz po zabiegu ...

4.jpg


Wszystkie opcje on/off/auto itp przetestowane i dzialaja prawidlowo, lacznie z automatycznymi wycieraczkami....

PS. Jezeli jest ktos chetny na taki update w UK to moj kolega jest w stanie to zrobic za drobna oplata, wiecej info dla zainteresowanych na PW

UPDATE:

– samo wylutowanie elementow mojemu koledze zajelo ok 15-20 minut
– uzyl specjalnego urzadzenia, ktore to dmuchalo gorace powietrze – nie zalecal uzywania lutownicy z uwagi na bardzo duza mozliwosc spalenia ktoregos z elementow na plytce

Wczesniej sprawdzalem dzialanie wycieraczek jedynie poprzed polewanie czujnika woda i wygladalo na to, ze wszystko dziala ale..... Dzisiaj jechalem podczas opadow deszczow (co nie powinno nikogo dziwic w UK) i niestety ale wycieraczki w trybie AUTO na poczatku mialy albo wolne obroty albo bardzo wysokie co mnie zmartwilo :( Wylaczylem je kilka razy ale bez rezultatu, w koncu je wylaczylem , wlaczylem spowrotem na AUTO , pierscien regulacji czulosci ustawilem na poczatku na MIN, za chwile na MAX , po czym wrocilem do moich poprzednich ustawien czyli regulacja czulosci na srodku i dziala juz jak powinno !! <serduszka>
Wychodzi na to, ze wycieraczki musza sie od nowa zaprogramowac co mnie dziwi ale jest to niejako powiazane z modulem swiatel.

Swiatelka:
-AUTO – wlaczaja sie jedynie o zmierzchu, wjechaniu do tunelu (z malym opoznieniem) czyli tak jak byc powinno <serduszka>, konsola srodkowa podswietla sie w zaleznosci od natezenia swiatla zewn.
-OFF – wylaczone lacznie z podswietleniem konsoli srodkowej.

reszty chyba nie musze opisywac bo dziala jak powinno <jupi> <jupi>

Zielona dioda sygnalizujaca zapalanie sie swiatel na desce pojawia sie jedynie gdy Xenony sa wlaczone a nie jak to bylo wczesniej. W koncu mozna sie cieszyc automatycznymi swiatlami i juz nie musze pamietac o zmianie na postojowki przed kazdym odpaleniem samochodu :)
Ostatnio edytowano 18 cze 2012, 09:46 przez glowasiek, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez zielony110 » 16 cze 2012, 23:25

glowasiek napisał(a):dzieki wskazowce zielonego.

do uslug <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Wojtek » 17 cze 2012, 15:29

glowasiek napisał(a):mianowicie pozbylismy sie swiatelek skandynawskich <serduszka>

gratulacje ;)

ps. Krzysiek, dzieki za opisanie tematu ... <faja>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jinxsior » 18 cze 2012, 10:08

Potwierdzam skuteczność tej metody. Wczoraj sie zdecydowałem zabrać za tą płytkę. Ja użyłem lutownicy na trzy baterie AA z bardzo cienkim grotem. Bylo trochę strachu, ale efekt bezcenny. Mogę myśleć o jakiś DLRach. Podziękowania dla Glowaska za odwagę, myślę że gdyby sie nie zdecydował miałbym obawy.

P.S
Przewód mostkujacy dałem według schematu rosyjskiego, u Glowaska widzę że jest w innym miejscu wluowany. Czytając to Rosyjskie forum, to właśnie ten przewód był od wycieraczek automatycznych. U mnie nie musiałem nic programowac.
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 18:31
Posty: 18
Skąd: Swindon/Lublin
Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005

Postprzez glowasiek » 18 cze 2012, 10:29

Szczerze, to bylem taki podekscytowany samym przerobieniem tego modulu, ze nawet nie zwrocilem uwagi na to gdzie ten kabelek jest wlutowany (mimo ze sprawdzalem kazdy element a kabelek pominalem <glupek2> ...... ale po tym niby programowaniu wycieraczki dzialaly juz jak nalezy. Bede sie im bacznie przygladal i w razie jakis nieprawidlowosci przelutuje sobie ten jeden kabelek w nalezyte miejsc :) dzieki za zwrocenie na niego uwagi

UP: Kabelek w moim i twoim przypadku jest polaczony prawidlowo bo niezaleznie od dokladnego miejsca jego przylutowania jest on podlaczony do tego samego obwodu, do ktorego byc powinien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Waldek91 » 18 cze 2012, 20:13

No gratulację, i super że obyło się bez komplikacji <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez glowasiek » 21 cze 2012, 18:23

Wycieraczki dzialaja prawidlowo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6