System RVM – asystent zmiany pasa. Różne pytania.
W weekend za szofera na cxie robię. I jadąc po mieście, chciałem wypróbować ten system RVM i jechało za mną auto, włączyłem kierunkowskaz i... nic. Nic nie zasygnalizowało, że po lewej z tyłu mam auto. Jakieś warunki specjalne trzeba spełnić by zaczęło piszczeć? Jestem ciągle w trasie, nie mam pod ręką instrukcji.
-
Kamil
Jeśli masz produkcji Japońskiej zadziała od 60km/h ,jeśli Z innego kraju Azji to od 30km/h.
Jeśli system widzi auto zapala się tobie najpierw pomarańczowa lampka i świeci ciągle do opuszczenia
przez pojazd strefy,czyli aż Ciebie wyprzedzi.
Sygnał sie pojawia jak włączysz kierunek,jeśli tak nie masz może wskazywać na uszkodzenie.
Te z innych krajów z początku produkcji maja wadę jakaś.
A na desce rozdzielczej RVM jak się świeci ? zielono czy pomarańczowo? (wiem ze głupie pytanie ale ) .
Zabrudzony jeden czujnik tez może powodować brak reakcji.
Jeśli system widzi auto zapala się tobie najpierw pomarańczowa lampka i świeci ciągle do opuszczenia
przez pojazd strefy,czyli aż Ciebie wyprzedzi.
Sygnał sie pojawia jak włączysz kierunek,jeśli tak nie masz może wskazywać na uszkodzenie.
Te z innych krajów z początku produkcji maja wadę jakaś.
A na desce rozdzielczej RVM jak się świeci ? zielono czy pomarańczowo? (wiem ze głupie pytanie ale ) .
Zabrudzony jeden czujnik tez może powodować brak reakcji.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Jeśli masz produkcji Japońskiej zadziała od 60km/h ,jeśli Z innego kraju Azji to od 30km/h.
tak, świeci się na zielono. Muszę przetestować powyżej 60km/h bo w moim teście było na ok. 40km/h
-
Kamil
Kamil i jak RVM w CXie działa?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
działa elegancko, trzeba było jechać powyżej 60km/h, a ja na początku, jak pisałem, robiłem test na zbyt wolnej prędkości. Z drugiej strony, szkoda że ten czujnik nie działa od np 40km/h, wtedy byłoby przydatne także w ruchu miejskim. Ciekawe czy można to jakoś domontować do 6tki?
-
Kamil
Pewnie można ale koszt spory :/ .
Pewnie dlatego druga wersja już działa od 30,ale niestety jest słabszej jakości.
Kamil napisał(a):Z drugiej strony, szkoda że ten czujnik nie działa od np 40km/h, wtedy byłoby przydatne także w ruchu miejskim.
Pewnie dlatego druga wersja już działa od 30,ale niestety jest słabszej jakości.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
dzieki Marianek
...w temacie byl blad, ale juz poprawilem...
System nazywa sie RVM – Rear Vehicle Monitoring
...w temacie byl blad, ale juz poprawilem...
System nazywa sie RVM – Rear Vehicle Monitoring
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kamil napisał(a):Ciekawe czy można to jakoś domontować do 6tki?
Kamil, mysle ze mozna.
Wiem, ze jak swoja M6 podlaczylismy do kompa, to wskazalo ze system niby na pokladzie sie znajduje.
Mozliwe wiec, ze wiazki i cala reszte masz, a wystarczyloby dolozyc tylko czujki.
No i czujniki parkowania, musza "na oklo" auta byc. (z tego co pamietam, jak mi to Marianek tlumaczyl)
Tak to wyglada w teori, a jak to bedzie w praktyce, to nie mam pojecia
Koszt pewnie zabije pomysł w zarodku. Ciekawe jak jest z tymi czujnikami, czy wykorzystuje do tego czujniki parkowania, czy musi być czujnik zupełnie innego typu?
-
Kamil
Kamil napisał(a):Ciekawe jak jest z tymi czujnikami, czy wykorzystuje do tego czujniki parkowania,
z tego co pamietam, to opiera sie o czujniki cofania (tyl+przod). Marianek mi pokazywal, ze sa one lekko przesuniete na zewnatrz auta, aby "scanowac" wlasnie martwy punkt.
glowasiek napisał(a):Z tego co pamietam to rowniez w 6tce, sa to dodatkowe czujniki ukryte pod zderzakiem.
Bede w przyszla sobote w ASO to sie dowiem
tak jest. Wprowadziłem wcześniej w błąd. W zderzaku CeXa są kwadratowe czujniki. Wcześniej nie zauważyłem drugiego czujnika i myślałem, że ten jeden kwadracik to zaślepka na hak – a to był jeden z czujników. Tak więc, prawdopodobnie potrzebne będą dodatkowe czujki do rvm'u, no chyba że w 6 są połączone czujki parkowania z rvm. Do tego lusterka + przycisk + montaż = prawdopodobnie koszty przerosną sens montażu tego systemu
-
Kamil
Kamil napisał(a):Do tego lusterka
Nie trzeba lusterka a nakładka wewnętrzna na lusterka
Nad napisem RVM znajduje się pomarańczowa kontrolka wskazująca pojazd w polu,lub zbliżający się do tego pola.
Co do czujników to trudno mi się wypowiedzieć bo rozstaw u mnie ich wskazuje na współprace systemu z nimi(i tak mi się wydaje),tu może tylko dawać wątpliwość ich zasięg bo chwyta już z daleka auta jadące większa prędkością od nas.
A cena tego systemu ,"chym" może być spora,najlepiej spytać ASO.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
W 6 A-spec ten system nazywa się BSM ( Blind Spot Monitor ). Nie mam żadnych czujników widocznych na zewnątrz karoserii, tylko pod tylną osia jest prostokątne urządzenie 40x40 cm i to ono jest odpowiedzialne za radarowe badanie martwego pola. Sygnalizatory są w lusterkach i działają na zasadzie zapalającej się w lusterku ikonki systemu. Może te systemy są kompatybilne tzn w 6 Europa da się zamontować ten zza oceanu. Myslę że z montażem będzie zdecydowanie mniej zabawy i może uda sie kupic na Ebayu używaną część.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 maja 2010, 18:54
- Posty: 52
- Skąd: Lusówko k/Poznania
- Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat
Witam!
System RVM u mnie nie działa,kontrolka cały czas pali się na pomarańczowo.Swoje auto kupiłem już ponad rok temu i już wtedy nie działało.Nie daje mi to jednak spokoju ,i chciałbym dowiedzieć się co jest nie tak.Dziś montowałem czujniki cofania i miałem odsłonięte sensory RVM.Na oko wszystko jest ok.Poprzedni właściciel zamontował hak z tyłu i być może z niego korzystał.Zastanawiam się czy czasem ktoś celowo nie odłączył tego systemu.
Można to jakoś sprawdzić?
Gdzie znajduje się bezpiecznik od RVM?
Dziękuję!
Pozdrawiam!
U mnie problem rozwiązany!
Okazało się ,że lewy czujnik był do wymiany.Ciężko jest kupić coś takiego ,ale udało mi się na allegro od Mazdy 3 nabyć.Spędzonych wiele godzin w internecie na zagranicznych forach ,bo bardzo mało informacji na ten temat.W końcu natrafiłem na pełną dokumentację systemu RVM i to mi bardzo pomogło.Wymieniłem obydwa czujniki na te od 3-ki ,ale system tylko na sekundę się załączał ,a następnie automatycznie rozłączał.Wtedy doczytałem ,że jeśli wymienia się obydwa czujniki to trzeba je programować,a gdy tylko lewy to nic nie trzeba robić.Wsadziłem z powrotem ten stary prawy i bingo!!!
Podaje link bardzo pomocny jeśli chodzi o RVM,jest po Holendersku ,ale tłumacz google ładnie działa.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 65100.html
System RVM u mnie nie działa,kontrolka cały czas pali się na pomarańczowo.Swoje auto kupiłem już ponad rok temu i już wtedy nie działało.Nie daje mi to jednak spokoju ,i chciałbym dowiedzieć się co jest nie tak.Dziś montowałem czujniki cofania i miałem odsłonięte sensory RVM.Na oko wszystko jest ok.Poprzedni właściciel zamontował hak z tyłu i być może z niego korzystał.Zastanawiam się czy czasem ktoś celowo nie odłączył tego systemu.
Można to jakoś sprawdzić?
Gdzie znajduje się bezpiecznik od RVM?
Dziękuję!
Pozdrawiam!
U mnie problem rozwiązany!
Okazało się ,że lewy czujnik był do wymiany.Ciężko jest kupić coś takiego ,ale udało mi się na allegro od Mazdy 3 nabyć.Spędzonych wiele godzin w internecie na zagranicznych forach ,bo bardzo mało informacji na ten temat.W końcu natrafiłem na pełną dokumentację systemu RVM i to mi bardzo pomogło.Wymieniłem obydwa czujniki na te od 3-ki ,ale system tylko na sekundę się załączał ,a następnie automatycznie rozłączał.Wtedy doczytałem ,że jeśli wymienia się obydwa czujniki to trzeba je programować,a gdy tylko lewy to nic nie trzeba robić.Wsadziłem z powrotem ten stary prawy i bingo!!!
Podaje link bardzo pomocny jeśli chodzi o RVM,jest po Holendersku ,ale tłumacz google ładnie działa.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 65100.html
-
boryss1
Cześć, od paru dni rvm świeci się na pomarańczowo. Zaraz po naciśnięciu start zaświeci się chwilę na zielono ale po sekundzie znów zmienia kolor na pomarańczowy. Z książki wyczytałem, że to stan awaryjny. Oczywiście nie działa sygnalizacja przy lusterkach gdy mnie ktoś wyprzedza (włączony system, prędkość pow 60km/h). Sprawdziłem napięcie na aku – w wyłączonym aucie 12,52 V, podczas pracy silnika 14,3 V.
Co jeszcze mogę sprawdzić przed wizytą w ASO? Przyzwyczaiłem się do tego i teraz bardzo mi tej sygnalizacji brakuje.
Błąd na RVM z Forscana:
Przy odczycie danych PID:
Czy to normalne, że lewy kąt wynosi 3,71 a prawy -0,89 ?
Sprawdzał ktoś u siebie te kąty?
Co jeszcze mogę sprawdzić przed wizytą w ASO? Przyzwyczaiłem się do tego i teraz bardzo mi tej sygnalizacji brakuje.
Błąd na RVM z Forscana:
===RVM DTC U1A4B:49-0B===
Kod: U1A4B – Procesor B modułu sterującego
Dodatkowe symptomy usterki:
– Wewnętrzna usterka elektroniczna
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM DTC U1A4B:49-0B===
Przy odczycie danych PID:
time(ms) AIM_ANGL_L(°) AIM_ANGL_R(°) Buzzer INTNL_TMP_L(°C) INTNL_TMP_R(°C) MAIN_SW OP_BRT_L( ) OP_BRT_R( ) RVM_SYS_ST TURN_SW_L TURN_SW_R VPWR_L(V) VPWR_R(V) VSS(km/h) WRN_IND_L WRN_IND_R YAW_RATE(obr/min)
0 3.71 – – – – – – – – – – – – – – – –
0 3.71 -0.89 – – – – – – – – – – – – – – –
25 3.71 -0.89 Off – – Off – – – Off Off – – – Off Off –
76 3.71 -0.89 Off 26 – Off – – – Off Off – – – Off Off –
122 3.71 -0.89 Off 26 26 Off – – – Off Off – – – Off Off –
167 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 – – Off Off – – – Off Off –
217 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 – Off Off – – – Off Off –
263 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off – – – Off Off –
282 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 – – Off Off –
302 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 – Off Off –
380 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off –
402 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off 0
423 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off 0
468 3.71 -0.89 Off 26 26 Off 5 5 Failure Off Off 11.20 11.60 0.0 Off Off 0
Czy to normalne, że lewy kąt wynosi 3,71 a prawy -0,89 ?
Sprawdzał ktoś u siebie te kąty?
- Od: 23 maja 2007, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: Mikołów/ Żory
- Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.
U mnie kontrolka pali sie na zielono przez jakies 10-20minut jazdy i system dziala ok ale czasem daje falszywie pozytywny wynik z prawej strony, tzn kontrolka sie zapala nawet jak prawy pas jest pusty!
Po 10-20 minutach jazdy kontrolka zapala sie na pomaranczowo i system juz nie dziala.. Co ciekawe po kazdym ponownym uruchomieniu silnika sytuacja sie powtarza czyli po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu zaplonu system znowu dziala prawidlowo do jakichs 20minut jazdy. Dodam ze przewaznie jezdze po autostradzie wiec warunki do prawidlowego dzialania systemu sa spelnione.
W zeszlym roku bylem na wakacje w Polsce i Szczecinskie ASO wydrukowalo mi nastepujacy blad DTC:
Opis – U3000
Modul Sterujacy
Rodzaj usterki – 97
Dzialanie elementu lub ukladu utrudnione lub zablokowane
Status – 08 (nie wystepujacy aktualnie kod DTC)
Usterka wykryta wczesniej, obecnie nie wystepuje
Protokol diagnostyczny – 1422
Panowie z ASO powiedzieli ze dokonali "konfiguracji" systemu RVM i kazali obserwowac co bedzie dalej..
"Konfiguracja" niestety nie pomogla i kontrolka dalej zapala sie na pomoranczowo po ok. 20 minutach jazdy. Nie bardzo mnie to martwilo bo po prostu jezdzilem z wylaczonym RVM, ale nawet z wylaczonym RVM od czasu do czasu na dash board'zie pojawiala sie sama z siebie pomaranczowa kontrolka RVM.
W te wakacje juz myslalem, ze system sie naprawil bo kontrolka sie nie zapalala wiec wlaczylem RVM i przez jakies 2 tygodnie kontrolka nawet na dluzszych trasach pozostawala zielona i system dzialal prawidlowo (wciaz dawal falszywe ostrzezenia co jakis czas). Po 2 tygodniach sytuacja wrocila jednak do "normy".
Niedawno nabylem ELM'a i pokazal ten sam kod co rok temu IDS w ASO:
DTC W RVM: U3000:97-08
Jak ktos tu jeszcze zaglada moze ma jakis pomysl co z tym robic dalej... zanim znowu zajade w wprzyszlym roku do ASO podczas wakacji
Pozdrawiam
Bartek
Po 10-20 minutach jazdy kontrolka zapala sie na pomaranczowo i system juz nie dziala.. Co ciekawe po kazdym ponownym uruchomieniu silnika sytuacja sie powtarza czyli po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu zaplonu system znowu dziala prawidlowo do jakichs 20minut jazdy. Dodam ze przewaznie jezdze po autostradzie wiec warunki do prawidlowego dzialania systemu sa spelnione.
W zeszlym roku bylem na wakacje w Polsce i Szczecinskie ASO wydrukowalo mi nastepujacy blad DTC:
Opis – U3000
Modul Sterujacy
Rodzaj usterki – 97
Dzialanie elementu lub ukladu utrudnione lub zablokowane
Status – 08 (nie wystepujacy aktualnie kod DTC)
Usterka wykryta wczesniej, obecnie nie wystepuje
Protokol diagnostyczny – 1422
Panowie z ASO powiedzieli ze dokonali "konfiguracji" systemu RVM i kazali obserwowac co bedzie dalej..
"Konfiguracja" niestety nie pomogla i kontrolka dalej zapala sie na pomoranczowo po ok. 20 minutach jazdy. Nie bardzo mnie to martwilo bo po prostu jezdzilem z wylaczonym RVM, ale nawet z wylaczonym RVM od czasu do czasu na dash board'zie pojawiala sie sama z siebie pomaranczowa kontrolka RVM.
W te wakacje juz myslalem, ze system sie naprawil bo kontrolka sie nie zapalala wiec wlaczylem RVM i przez jakies 2 tygodnie kontrolka nawet na dluzszych trasach pozostawala zielona i system dzialal prawidlowo (wciaz dawal falszywe ostrzezenia co jakis czas). Po 2 tygodniach sytuacja wrocila jednak do "normy".
Niedawno nabylem ELM'a i pokazal ten sam kod co rok temu IDS w ASO:
DTC W RVM: U3000:97-08
Jak ktos tu jeszcze zaglada moze ma jakis pomysl co z tym robic dalej... zanim znowu zajade w wprzyszlym roku do ASO podczas wakacji
Pozdrawiam
Bartek
Witam
Temat stary ale może po takim czasie ktoś będzie miał nowe doświadczenia/rozwiązania
Zakupiłem ostatnio Mazdę 3 BL która ma system RVM i święci mi się na żółto kontrolka RVM.
Podłączyłem OBD i sczytałem kody błędów aplikacją Torque i nic nie pokazała.
Dziś dorwałem się do FORSCANA i sczytałem błędy, wyświetliły mi się takie 2 błędy:
Miał może ktoś coś podobnego albo może wie jak fizycznie w aucie mógłbym to sprawdzić?
Gdzie (na jakim przewodzie/złączu) mogę zmierzyć to ponoć niskie napięcie i jaka jest jego prawidłowa wartość oraz sprawdzić tę lampkę ostrzegawczą
Temat stary ale może po takim czasie ktoś będzie miał nowe doświadczenia/rozwiązania
Zakupiłem ostatnio Mazdę 3 BL która ma system RVM i święci mi się na żółto kontrolka RVM.
Podłączyłem OBD i sczytałem kody błędów aplikacją Torque i nic nie pokazała.
Dziś dorwałem się do FORSCANA i sczytałem błędy, wyświetliły mi się takie 2 błędy:
===RVM DTC U1A4B:16-08===
Kod: U1A4B – Procesor B modułu sterującego
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM DTC U1A4B:16-08===
===RVM DTC B11D3:15-0B===
Kod: B11D3 – Lampka ostrzegawcza lewego pola martwego
Dodatkowe symptomy usterki:
– Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM DTC B11D3:15-0B===
Miał może ktoś coś podobnego albo może wie jak fizycznie w aucie mógłbym to sprawdzić?
Gdzie (na jakim przewodzie/złączu) mogę zmierzyć to ponoć niskie napięcie i jaka jest jego prawidłowa wartość oraz sprawdzić tę lampkę ostrzegawczą
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6