Różne problemy z klimatyzacją.
Witam,
U mnie nie było czynnika i napełniłem w ASO Hondy Leszno i ... działało dwa dni Pojechałem ponownie i napełnili na swój koszt klimę (winny był niby zaworek za 7,68 zł). Jeździłem znów 3 dni i wczoraj włączyłem klimę, a tu lipa:( Znów nie chłodzi:( Czy ktoś ma jakiś pomysł??? Gdzie mogą być nieszczelności??? Jutro rana atakuję ich po raz trzeci
U mnie nie było czynnika i napełniłem w ASO Hondy Leszno i ... działało dwa dni Pojechałem ponownie i napełnili na swój koszt klimę (winny był niby zaworek za 7,68 zł). Jeździłem znów 3 dni i wczoraj włączyłem klimę, a tu lipa:( Znów nie chłodzi:( Czy ktoś ma jakiś pomysł??? Gdzie mogą być nieszczelności??? Jutro rana atakuję ich po raz trzeci
Mean Machine:P
BINGO !
ASO Hondy stwierdziło po 4 napełnieniu układu, że jest dziura w chłodnicy klimy a wcześniej nie było NiSSENS – 470zł, robocizna i napełnianie na ich koszt
PS. Wcześniej nie znaleźli nieszczelności wcale:P Panu w serwisie było głupio;) Auto odbieram w poniedziałek, więc zobaczymy;)
ASO Hondy stwierdziło po 4 napełnieniu układu, że jest dziura w chłodnicy klimy a wcześniej nie było NiSSENS – 470zł, robocizna i napełnianie na ich koszt
PS. Wcześniej nie znaleźli nieszczelności wcale:P Panu w serwisie było głupio;) Auto odbieram w poniedziałek, więc zobaczymy;)
Mean Machine:P
ziomalb1 napisał(a):Wybieram się na długi urlop za granicę i klima by się przydała na trasie
po pierwsze...
kazdy zaklad klimatyzacji ma obowiazek sprawdzic szczelnosc ukladu zanim go nabije...
po drugie...
jezeli tego nie wykonal lub wykonal blednie, to kazde kolejne napelnianie klimy musi byc za darmo...
* – oczywiscie musimy zaplacic za naprawe wykrytej nieszczelnosci... lub oddac auto do innego warsztatu na wykonanie naprawy (uszczelnienia klimy)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ziomalb1 napisał(a): proszę o pomoc w znalezieniu dobrego magika od klimy we Wrocławiu
Witam,
czy znalazł się już magik we Wrocławiu ? Też poszukuję. Ponad miesiąc temu byłem w Klima-Car (miałem zero czynnika, przez zimę 6 mies. nie włączałem klimy). Nabili mi do pełna. Po 5 tyg. znowu musiałem podjechać, klima chłodziła już ledwo. Spod schowka wydobywał się czasem dźwięk syczenia szczególnie przy włączaniu klimy. Dobili gaz i wyszło że połowa gazu (310 g) uciekła. Pokazali mi za pomocą lampy i okularów, że gaz wychodzi troszkę z chłodnicy i na łączeniu osuszacza i jakiegoś zaworu.
Nie chcę niepotrzebnie kupować nowej chłodnicy. Serwis oczywiście tak doradza i chce 500 + 200 + 80 zł (chłodnica NRF, robocizna, osuszacz). Ale młody chłopak z ich serwisu stwierdził, że to mikronieszczelność chłodnicy).
Może faktycznie chłodnice się po 12 latach nagle zużywają ?
Może wymiana samego osuszacza pomoże ?
Proszę o porady.
Pozdrawiam.
adrian
adrian
- Od: 7 sty 2009, 18:21
- Posty: 71
- Skąd: Wrocław
- Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.
adsy napisał(a):Proszę o porady.
jezeli im nie wierzysz, to podjedz do innego zakladu napraw klimatyzacji i popros o sprawdzenie szczelnosci barwnikiem UV...
bedziesz mial jasnosc, gdzie ucieka czynnik i co trzeba wymienic...
i potwierdzisz...
adsy napisał(a):Pokazali mi za pomocą lampy i okularów, że gaz wychodzi troszkę z chłodnicy i na łączeniu osuszacza i jakiegoś zaworu.
prosze pamietaj, ze klima nie jest wieczna... i po tylu latach ma prawo cos walnac...
ps.
adsy napisał(a):miałem zero czynnika, przez zimę 6 mies. nie włączałem klimy
moze warto nadrobic zaleglosci jak dziala klimatyzacja i jak ja uzywac
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dziękuję za szybką odpowiedź.
No właśnie 5 tyg. serwis ten wpuścił wraz z gazem środek flourescencyjny i smar a kilka dni temu (nie wiem czemu nie zrobili tego przy pierwszej wizycie) pokazali mi przy pomocy prom. UV, że gaz ulatnia się z chłodnicy (bliżej bocznej krawędzi chłodnicy) i na górnym łączeniu osuszacza. Jednak jeden z pracowników serwisu powiedział że to mikronieszczelność na chłodnicy. Natomiast właściciel serwisu tylko podsumował, że potrzeba wymienić chłodnicę.
Szkoda, że bez rozbierania jest słaby dostęp do chłodnicy. Ciężko ocenić. Tuż za grillem nie widać uszkodzeń na chłodnicy.
Wyglada na to, ze w tym roku kolejna naprawa w Premacy. A myślałem, ze są niezniszczalne. Teraz muszę szykować kwotę 800 zł (500 chłodnica, 200 robocizna, 80 osuszacz)
Czy ktoś poleca jakieś tańsze chłodnice ? Np. Thermotec za 250 zl ? Bo NRF i HELLA są trochę drogie (500-600). Auto ma już 12 lat, więc niech chłodnica wytrzyma jeszcze ok. 4 lat.
Wojtek napisał(a): jezeli im nie wierzysz, to podjedz do innego zakladu napraw klimatyzacji i popros o sprawdzenie szczelnosci barwnikiem UV...
bedziesz mial jasnosc, gdzie ucieka czynnik i co trzeba wymienic...
No właśnie 5 tyg. serwis ten wpuścił wraz z gazem środek flourescencyjny i smar a kilka dni temu (nie wiem czemu nie zrobili tego przy pierwszej wizycie) pokazali mi przy pomocy prom. UV, że gaz ulatnia się z chłodnicy (bliżej bocznej krawędzi chłodnicy) i na górnym łączeniu osuszacza. Jednak jeden z pracowników serwisu powiedział że to mikronieszczelność na chłodnicy. Natomiast właściciel serwisu tylko podsumował, że potrzeba wymienić chłodnicę.
Szkoda, że bez rozbierania jest słaby dostęp do chłodnicy. Ciężko ocenić. Tuż za grillem nie widać uszkodzeń na chłodnicy.
Wyglada na to, ze w tym roku kolejna naprawa w Premacy. A myślałem, ze są niezniszczalne. Teraz muszę szykować kwotę 800 zł (500 chłodnica, 200 robocizna, 80 osuszacz)
Czy ktoś poleca jakieś tańsze chłodnice ? Np. Thermotec za 250 zl ? Bo NRF i HELLA są trochę drogie (500-600). Auto ma już 12 lat, więc niech chłodnica wytrzyma jeszcze ok. 4 lat.
Pozdrawiam.
adrian
adrian
- Od: 7 sty 2009, 18:21
- Posty: 71
- Skąd: Wrocław
- Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.
jurekG8 napisał(a):Cześć
Mam pytanie: czy ktoś lutował chłodnicę klimatyzacji?,czy jest taka możliwość?
Piotr Raczkowski napisał(a):marasmuzyk tak ma byćto się załącza sprzęgło elektromagnetyczne przy sprężarcem323m napisał(a):słychać taki trzask
na wolnych obrotach jak włączam klime to obroty ciut spadną ale zaraz podnoszą się do 700-750 i tak trzymają
ostatnio miałem wymieniany osuszacz (przez nieszczelność). Potem zauważyłem trzask przy włączaniu klimy. Słychać go z kabiny przy otwartym oknie. Wcześniej tego trzasku nigdy nie słyszałem. Ale trochę się uspokoiłem, jeśli to sprzęgło elelektromagnetyczne.
Pozdrawiam.
adrian
adrian
- Od: 7 sty 2009, 18:21
- Posty: 71
- Skąd: Wrocław
- Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.
Witam,
Jestem zupełnie zielony w temacie klimy i dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość i poradę. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania chociaż całkiem sporo grzebałem.
Mam problem z klimą. Po nabiciu czynnikiem układ się rozszczelnił. Przed nabijaniem został sprawdzony i wszystko było ok. Mechanik twierdzi, że to ze względu na fakt, że wcześniej klima była długo nieużywana. Rozszczelniła się dopiero po nabiciu czynnika. Serwis wycenił naprawę na grubą kasę i dlatego zacząłem kombinować.
Mechanik wypisał mi części, które są do wymiany i mamy tu:
-skraplacz
-chłodnica
-oringi
Wcześniej przez telefon mówił coś o parowniku.
I tu pojawia się kilka moich pytań:
1. Czy chłodnica i skraplacz to nie to samo?
2. Jak wygląda w Premacy parownik? (pod nazwą parownik widzę na allegro osuszcze, a powinno być chyba coś podobnego do chłodnicy).
Mechanik coś kręci i dlatego nie chce z nim o tym dyskutować- facet wyraźnie próbuje mnie naciągać. W innym serwisie chcą z kolei diagnozować wszystko na nowo po swojemu i też troszkę pieniędzy sobie za to zaśpiewali, dlatego postanowiłem zaciągnąć tutaj porady
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Jestem zupełnie zielony w temacie klimy i dlatego bardzo proszę o wyrozumiałość i poradę. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania chociaż całkiem sporo grzebałem.
Mam problem z klimą. Po nabiciu czynnikiem układ się rozszczelnił. Przed nabijaniem został sprawdzony i wszystko było ok. Mechanik twierdzi, że to ze względu na fakt, że wcześniej klima była długo nieużywana. Rozszczelniła się dopiero po nabiciu czynnika. Serwis wycenił naprawę na grubą kasę i dlatego zacząłem kombinować.
Mechanik wypisał mi części, które są do wymiany i mamy tu:
-skraplacz
-chłodnica
-oringi
Wcześniej przez telefon mówił coś o parowniku.
I tu pojawia się kilka moich pytań:
1. Czy chłodnica i skraplacz to nie to samo?
2. Jak wygląda w Premacy parownik? (pod nazwą parownik widzę na allegro osuszcze, a powinno być chyba coś podobnego do chłodnicy).
Mechanik coś kręci i dlatego nie chce z nim o tym dyskutować- facet wyraźnie próbuje mnie naciągać. W innym serwisie chcą z kolei diagnozować wszystko na nowo po swojemu i też troszkę pieniędzy sobie za to zaśpiewali, dlatego postanowiłem zaciągnąć tutaj porady
Z góry dziękuje za odpowiedź.
-
Johny Krk
niech nabija jeszczr raz... ale farba... wtedy mozna precyzyjnie sprawdzic, gdzie jest rozszczelnione...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Johny Krk napisał(a):Po nabiciu czynnikiem układ się rozszczelnił.
Johny Krk napisał(a):Mechanik twierdzi, że to ze względu na fakt, że wcześniej klima była długo nieużywana
Spytaj jaka ilość czynnika wpuścił i czy razem z olejem czy bez,zbyt duża ilość mogla rozsadzi gdzieś układ.
Bez wstrzyknięcia barwnika tak jak Wojtek mówi (taki zielony fluorescencyjny płyn) nie da się stwierdzić który element przepuszcza.
Dopiero jak rozejdzie się po układzie i sprawdzeniu w ciemni (ciemnym pomieszczeniu) ultrafioletem widać.
Koszt to ponowne nabicie gazem + barwnik groszowa sprawa.
Czynnika powinno być 650g
Johny Krk napisał(a): Czy chłodnica i skraplacz to nie to samo?
Nie to są dwie osobne części, osuszacz zmienik około 60pln chłodnica grubo ponad 350pln zamiennik.
Warto w ciemni być samemu wtedy trudniej naciągnąć bo sam będziesz widział gdzie cieknie,tak samo przy nabijaniu żeby przypadkiem gdzieś bokiem trochę nie poleciało .
Poczytaj również:
viewtopic.php?f=121&t=120164&hilit=schemat+klimatyzacji
tam tez masz schemat instalacji klimatyzacji z nr części.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dzięki za odpowiedź
Mechanik sprawdzał instalację przy pomocy UV i twierdzi, że właśnie te części są do wymiany. Po małej negocjacji ustaliliśmy, że wymieni części za znośne pieniądze i dobije do pełna na swój koszt pod warunkiem, że dostarcze mu części. On chciał mi wcisnać chłodnicę za ponad 1000zł, bo tylko taką znalazł w hurtowni. Gdyby auto było nowe to ok, ale moja mazda ma już niestety 12 lat i byłaby to dość spora inwestycja.
Przyznam, że nieco się pogubiłem w tych częściach, bo pod nazwą skraplacz znalazłem chłodnice i osuszacze. Jeszcze mocniej zafrasował mnie parownik
Koniec końców wiem co mam kupić i przystępuję do działania
Pozdrawiam!
Mechanik sprawdzał instalację przy pomocy UV i twierdzi, że właśnie te części są do wymiany. Po małej negocjacji ustaliliśmy, że wymieni części za znośne pieniądze i dobije do pełna na swój koszt pod warunkiem, że dostarcze mu części. On chciał mi wcisnać chłodnicę za ponad 1000zł, bo tylko taką znalazł w hurtowni. Gdyby auto było nowe to ok, ale moja mazda ma już niestety 12 lat i byłaby to dość spora inwestycja.
Przyznam, że nieco się pogubiłem w tych częściach, bo pod nazwą skraplacz znalazłem chłodnice i osuszacze. Jeszcze mocniej zafrasował mnie parownik
Koniec końców wiem co mam kupić i przystępuję do działania
Pozdrawiam!
-
Johny Krk
Mam problem z klimatyzacją w premacy 1,8pb r2000. Po uruchomieniu działa przez ok 5min po czym przestaje działać i z okolic sprężarki dochodzi dźwięk terkotania jakby jakiś przekaźnik załączał i rozłączał w szybkim tempie. Zwiększenie obrotów nie zmienia tempa tego terkotania. Miał ktoś taki przypadek i czy to kosztowna naprawa?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
A ja mam taki problem, że jak w trybie auto ustawiam na 15stopni to wiatraczek dmucha na maxa, ale nie słychać agregatu. I teraz pytanie-czy klima padnięta, czy wystarczy nabić. Auto kupiłem miesiąc temu, było zimno i nie miałem jak sprawdzić klimy, choć kupujący twierdził, że działa...
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
- Od: 3 kwi 2013, 17:40
- Posty: 57
- Skąd: Żnin
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km
Co znaczy, że nie słychać agregatu? Przecież go nie słychać w ogóle tak naprawdę. Może chodzi Ci o to, że nie włącza się wentylator w czasie postoju na biegu jałowym? Co z powietrzem z nawiewów, jest zimne?
Tapnięte z N7000
Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
say napisał(a):Może chodzi Ci o to, że nie włącza się wentylator w czasie postoju na biegu jałowym? Co z powietrzem z nawiewów, jest zimne?
Dokładnie o to mi chodzi-nie słychać nic na biegu jałowym-służbowo jeżdżę oplem combo i w nim podczas postoju na biegu jałowym słychać takie charakterystyczne buczenie co parę sekund, gdy klima działa. Powietrze z nawiewów leci ledwo chłodne...
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
- Od: 3 kwi 2013, 17:40
- Posty: 57
- Skąd: Żnin
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość