Mazda3 MPS (BK) – Opinie i Informacje
Nooo...to odgrzeje kotleta "pięknego"
Przewertowałem całe forum i teraz potrzebuje tylko w kilku słowach informacji i odpowiedzi na pytanie Czy 3BK MPS jest dla mnie ? Szukam szybkiego hatchbacka 5d. Do tej pory poruszam się Focusem ST170 – on na chwile był żwawy – ale już nie jest. Chce prawdziwego HotHatcha. Wybór mam pomiędzy Focusem STmk2 i właśnie 3ką MPS – ten pierwszy jest "słaby" wewnątrz (wykonanie i materiały), puchnie mu ICek i dopiero po jego wymianie i programie ma podejście do mazdy. Zresztą jeżdziłem foką – jest oklepana a ja lubie nie tuzinkowość – a auto będzie wozić dzieci i żone tak, że namiastke komfortu musi też mieć. Poza tym bedzie służyć do dawania mi radości z jazdy podczas weekendowych track day-i i upalanek spontanicznych Reszta (koszty, ceny, spalania i takie tam) mnie nie interesują bo ja wiem czego szukam Natomiast chciałbym wiedzieć jak pod względem eksploatacji jest z dostępnością części i ich zamienników, czy zdarzają sie podzespoły nie typowe, często spotykane w usportowionych odmianach modeli ? (ST170-sprzęgło, dwumasa, IMRC i kupa innych części na które, w przypadku awarii trzeba czekać "latami" )
Jeszcze jedno – wiem, że było pisane, ale dawno i mogło się coś zmienić Czy ktoś w Polsce będzie w stanie zrobić sensownego wirusa w DISI ? Czy bez zmiany dolotu i IC jest sens ruszać serie w ogóle ?
Fajnie by było jak byście coś poradzili bo o STmk2 wiem bardzo dużo (od 3 lat na forumfocusclub), natomiast o MPS – nic...
...a powiem szczerze, że jak mi ktoś nie wy...leje kubła zimnej wody na łeb to kupie, bo auto mnie zaintrygowało i jakąś taką "mięte" poczułem do niego
Przewertowałem całe forum i teraz potrzebuje tylko w kilku słowach informacji i odpowiedzi na pytanie Czy 3BK MPS jest dla mnie ? Szukam szybkiego hatchbacka 5d. Do tej pory poruszam się Focusem ST170 – on na chwile był żwawy – ale już nie jest. Chce prawdziwego HotHatcha. Wybór mam pomiędzy Focusem STmk2 i właśnie 3ką MPS – ten pierwszy jest "słaby" wewnątrz (wykonanie i materiały), puchnie mu ICek i dopiero po jego wymianie i programie ma podejście do mazdy. Zresztą jeżdziłem foką – jest oklepana a ja lubie nie tuzinkowość – a auto będzie wozić dzieci i żone tak, że namiastke komfortu musi też mieć. Poza tym bedzie służyć do dawania mi radości z jazdy podczas weekendowych track day-i i upalanek spontanicznych Reszta (koszty, ceny, spalania i takie tam) mnie nie interesują bo ja wiem czego szukam Natomiast chciałbym wiedzieć jak pod względem eksploatacji jest z dostępnością części i ich zamienników, czy zdarzają sie podzespoły nie typowe, często spotykane w usportowionych odmianach modeli ? (ST170-sprzęgło, dwumasa, IMRC i kupa innych części na które, w przypadku awarii trzeba czekać "latami" )
Jeszcze jedno – wiem, że było pisane, ale dawno i mogło się coś zmienić Czy ktoś w Polsce będzie w stanie zrobić sensownego wirusa w DISI ? Czy bez zmiany dolotu i IC jest sens ruszać serie w ogóle ?
Fajnie by było jak byście coś poradzili bo o STmk2 wiem bardzo dużo (od 3 lat na forumfocusclub), natomiast o MPS – nic...
...a powiem szczerze, że jak mi ktoś nie wy...leje kubła zimnej wody na łeb to kupie, bo auto mnie zaintrygowało i jakąś taką "mięte" poczułem do niego
- Od: 1 cze 2012, 22:02
- Posty: 4
- Skąd: Rabka Zdrój
Hmm ciężko mi się wypowiadać o częściach – ja mam BL i jest na gwarancji więc mi to zwisało.
Generalnie jest trochę części z którymi może być problem np. dwumas – w PL tylko w ASO za około 10 tys zł. Zamienniki można ciągnąć ze Stanów. Koszty dużo mniejsze ale wiadomo, trzeba czekać itd.
Kolega misiekwaw zajmuje się strojeniem DISI ale raczej nie ma sensu robić programu na seryjnym osprzęcie. Zawsze coś to da ale niewiele.
Największym Twoim problemem będzie zakup dobrego BK, z tego co wiem obecnie nie ma takiego w PL na sprzedaż
Generalnie jest trochę części z którymi może być problem np. dwumas – w PL tylko w ASO za około 10 tys zł. Zamienniki można ciągnąć ze Stanów. Koszty dużo mniejsze ale wiadomo, trzeba czekać itd.
Kolega misiekwaw zajmuje się strojeniem DISI ale raczej nie ma sensu robić programu na seryjnym osprzęcie. Zawsze coś to da ale niewiele.
Największym Twoim problemem będzie zakup dobrego BK, z tego co wiem obecnie nie ma takiego w PL na sprzedaż
radzi89 napisał(a):Hmm ciężko mi się wypowiadać o częściach – ja mam BL i jest na gwarancji więc mi to zwisało.
Generalnie jest trochę części z którymi może być problem np. dwumas – w PL tylko w ASO za około 10 tys zł. Zamienniki można ciągnąć ze Stanów. Koszty dużo mniejsze ale wiadomo, trzeba czekać itd.
komplet LUKa z dwumasa 4500zł
radzi89 napisał(a):Kolega misiekwaw zajmuje się strojeniem DISI ale raczej nie ma sensu robić programu na seryjnym osprzęcie. Zawsze coś to da ale niewiele.
jeżeli 24KM i 49Nm na kołach to jest dla Ciebie niewiele to ok
radzi89 napisał(a):Największym Twoim problemem będzie zakup dobrego BK, z tego co wiem obecnie nie ma takiego w PL na sprzedaż
fakt
Tak tylko dolicz cło, akcyzę itd i za taką kasę kupujesz prawie nowego BL MPS w PL.
Kurde, faktycznie jakoś mi to umknęło. Miałem wrażenie, że te przyrosty były dużo mniejsze.
misiekwaw napisał(a):eżeli 24KM i 49Nm na kołach to jest dla Ciebie niewiele to ok
Kurde, faktycznie jakoś mi to umknęło. Miałem wrażenie, że te przyrosty były dużo mniejsze.
misiekwaw napisał(a):komplet LUKa z dwumasa 4500zł
Cena taka sama jak za komplet do mojej foki (wiem, bo właśnie robie sprzęgło ) – więc znośnie MPS ma większe heble niż standard 3ka ? Poważnie żaden z naszych giełd nie nadaje sie nawet do oglądnięcia ?
@misiekwaw – dzięki za wykres – IC i dolot to nie są duże koszta – wystrojenie po tym też bym zniósł a takie auto wtedy "psuje krew" RSowi mk2 (no wiem – o ie sklei ) Dlatego skłaniam się raczej ku MPS – ponieważ żadko który 2.5T w ST trzyma "fabryke (ST170 notorycznie wypluwają okolice 160 i fabryczne niuty) – żeby to póżniej odzyskać, trzeba sie nieżle napocić a i tak na seryjnym "wiatraku" górna granica to jakieś 300.
A jak jest z trzymaniem "serii" w MPS ?
- Od: 1 cze 2012, 22:02
- Posty: 4
- Skąd: Rabka Zdrój
Raczej większość MPSów ma serie, nie słyszałem o jakiś wielkich brakach
MPS ma całkjiem fajne heble – sporo większe niż 3 2.0 która i tak już ma większe od pozostałych.
Średnica tarczy coś około 320-330mm
MPS ma całkjiem fajne heble – sporo większe niż 3 2.0 która i tak już ma większe od pozostałych.
Średnica tarczy coś około 320-330mm
No i teraz chyba sam nie wierzę w to co piszę. Chyba będę chciał dać ogłoszenie na swoją BK. Jedyna kolizja to z kotem :/ Oczywiście wolałbym, zeby mi przebiegł po prostu drogę, ale MPS powoduje, że to czarne koty mają większego pecha... Stan wydaje mi się poza tym – dobry.
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
Tarcze wersja europejska ma 320mm przód, 280mm tył, znajdziesz tez mazdaspeed, czyli wersje na amerykę, te mają 300mm przód i 280mm tył. Hamulce są w miarę, niestety często się wichrują, ja wymieniłem przednie tarcze na DBA – dokładnie takie: http://www.google.pl/imgres?q=dba+brakes&start=12&num=10&hl=pl&biw=1024&bih=679&tbm=isch&tbnid=LpxE6IeMjvpiAM:&imgrefurl=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/13-1069.html&docid=8tkth4azA9lbNM&imgurl=http://www.good-win-racing.com/miata/images/items/DBA_Miata_MX5_Rotors.jpg&w=400&h=400&ei=najMT-XIKOmG4gSv34wa&zoom=1&iact=rc&dur=383&sig=100641386350034558367&page=2&tbnh=147&tbnw=203&ndsp=16&ved=1t:429,r:7,s:12,i:20&tx=79&ty=66
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
Ralpheek napisał(a):Tarcze wersja europejska ma 320mm przód, 280mm tył, znajdziesz tez mazdaspeed, czyli wersje na amerykę, te mają 300mm przód i 280mm tył. Hamulce są w miarę, niestety często się wichrują, ja wymieniłem przednie tarcze na DBA – dokładnie takie: http://www.google.pl/imgres?q=dba+brakes&start=12&num=10&hl=pl&biw=1024&bih=679&tbm=isch&tbnid=LpxE6IeMjvpiAM:&imgrefurl=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/13-1069.html&docid=8tkth4azA9lbNM&imgurl=http://www.good-win-racing.com/miata/images/items/DBA_Miata_MX5_Rotors.jpg&w=400&h=400&ei=najMT-XIKOmG4gSv34wa&zoom=1&iact=rc&dur=383&sig=100641386350034558367&page=2&tbnh=147&tbnw=203&ndsp=16&ved=1t:429,r:7,s:12,i:20&tx=79&ty=66
Jak ktoś ma jakiegoś szczepana/przeszczepa/ulepa – może się zdarzyć że z przodu w Speedzie ma "kawałek" wersji 2.0 gdzie faktycznie są tarcze o średnicy 300 mm
W Speed3 identycznie jak w 3MPS siedzą tarcze 320 mm.
Co by nie być gołosłownym – part number B37F-33-25X.
Jak nie masz pewności – to nie wprowadzaj ludzisk w błąd
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Zależy – jak coś się dzieje to dość mocno jeśli nie to dramatu nie ma. Mam najlepsze porównanie, jednak mimo wszystko MPS to droższe auto w utrzymaniu i nie można powiedzieć, że nie.
Każde mocne auto z T bądź SC pod maską takie będzie i nie ma zmiłuj
Czyżby faktycznie 320mm Emilioestewez? Zasugerowałem się specyfika amerykańskiego rynku (np. speed limitery) oraz tego typu ogłosZeniami:
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-T-05-09-Front-Rear-Brake-Discs-Pads-/290623912160?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aa88f8e0
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-Turbo-05-09-Front-Brake-Discs-Drilled-Grooved-Mtec-BlackEdition-/110819577617?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19cd5c8f11#ht_2095wt_904
Może były zarówno 320 i 300mm na tym rynku? Jak z Twoją pewnością Emilioestewez? ;–)
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-T-05-09-Front-Rear-Brake-Discs-Pads-/290623912160?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aa88f8e0
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-Turbo-05-09-Front-Brake-Discs-Drilled-Grooved-Mtec-BlackEdition-/110819577617?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19cd5c8f11#ht_2095wt_904
Może były zarówno 320 i 300mm na tym rynku? Jak z Twoją pewnością Emilioestewez? ;–)
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
Ralpheek napisał(a):Czyżby faktycznie 320mm Emilioestewez? Zasugerowałem się specyfika amerykańskiego rynku (np. speed limitery) oraz tego typu ogłosZeniami:
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-T-05-09-Front-Rear-Brake-Discs-Pads-/290623912160?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aa88f8e0Ralpheek napisał(a):http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-Turbo-05-09-Front-Brake-Discs-Drilled-Grooved-Mtec-BlackEdition-/110819577617?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19cd5c8f11#ht_2095wt_904
Może były zarówno 320 i 300mm na tym rynku? Jak z Twoją pewnością Emilioestewez? ;–)
a jak z Twoją pewnością skoro wrzucasz tarcze do MPS o średnicy 300mm
a dwa posty wyżej wymieniałeś to jako różnicę między Speed i MPS...
Nie ma różnicy w hamulcach między wersją US i EU, obie mają 320mm.
Seraf napisał(a):Jak mocno wzrastają koszty utrzymania MPS w stosunku do wolnossaka ? Da się to jakoś zmierzyć bez kupowania auta i przekonywania się na własnej skórze?
Pozwolę sobie zaryzykować i zadać bardzo nietypowe pytanie: nie ma większych problemow z zagazowaniem MPSa czy jest to praktycznie nie możliwe bądź też koszt instalacji jest okromnie wysoki?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ja odpowiem tak Jeśli kogoś nie stać na tankowanie MPSa to na jego właściwe serwisowanie i utrzymanie na pewno nie będzie go stać
Są firmy które te silniki gazują z większym bądź mniejszym powodzeniem. Chyba nie da się określić jasnego stanowiska bo najzwyczajniej w świecie dużo osób się na to nie porywa. Słyszałem o CX-7 (ten sam silnik) które jeździły na gazie i miały się dobrze, ale jak długo jeszcze pojeżdżą nie wiem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości