Wymiana oleju w skrzyni biegow – opinie, sugestie, porady.
No własnie kupie ten Valvoline DuraBlend 75W/90 GL -4 bo słyszałem że z GL -5 są problemy zimą.
Ale po prostu dziwi mnie zachowanie tej skrzyni bo w większości przypadków zimna chodzi beznadziejnie a po rozgrzaniu jest git.
Pamiętam że zimą też czasami jak 2 dni postał to chodziła ciężej ale to raczej był czuć że olej jest za gęsty a teraz wszystko chodzi normalnie jak zrobie 30-40 km to zarzyna trzeć o coś , tak jakby nie było oleju w ogóle, na początku myślałem że zrobił mi się wyciek, ale zaparkowałem wieczorem, rano wsiadam i wszystko było normalnie, i tak w koło macieja.
Ale po prostu dziwi mnie zachowanie tej skrzyni bo w większości przypadków zimna chodzi beznadziejnie a po rozgrzaniu jest git.
Pamiętam że zimą też czasami jak 2 dni postał to chodziła ciężej ale to raczej był czuć że olej jest za gęsty a teraz wszystko chodzi normalnie jak zrobie 30-40 km to zarzyna trzeć o coś , tak jakby nie było oleju w ogóle, na początku myślałem że zrobił mi się wyciek, ale zaparkowałem wieczorem, rano wsiadam i wszystko było normalnie, i tak w koło macieja.
-
Kasper323
Ja w styczniu wymienilem olej w skrzyni na GM SAE 75W-85 ; API GL 4 ;
Stary byl metny, nie byl czarny jak zurzyty z silnika, ale wiele mu nie brakowalo.
Na nowym oleju w zime jedynka lepiej wchodzila i szybciej skrzynia "miękła".
Biegi lepiej chodza, ale docisk skrzegla mam do wymiany i czasami zacharczy
skrzynia jak za szybko chce zmienic na 2 bieg. Wsteczny wchodzi za kazdym razem
wczesniej czasem nie chcial.
Stary byl metny, nie byl czarny jak zurzyty z silnika, ale wiele mu nie brakowalo.
Na nowym oleju w zime jedynka lepiej wchodzila i szybciej skrzynia "miękła".
Biegi lepiej chodza, ale docisk skrzegla mam do wymiany i czasami zacharczy
skrzynia jak za szybko chce zmienic na 2 bieg. Wsteczny wchodzi za kazdym razem
wczesniej czasem nie chcial.
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
LPG
9l/100km
- Od: 12 sty 2010, 17:54
- Posty: 43
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG
Dzisaj jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów miałem zalany Orlen Platinum Gear 75W90 GL-5 teraz po 25tysia km i nie pasującym dla mnie tym olejku przyszedł czas na Valvoline Durablend 75W90 GL-4 powiem odrazu jest lepiej precyzyjniej lekko. Mam nadzieję też że zimą będzie oki a nie tak jak przez kilkanaście mroźnych dni.
Wymiana podyktowana była tym że na Platinum Gear 75W90 GL-5 skrzynia pracowała mi jakoś tak z lekkim oporem, biegi oczywiście zmieniało się oki ale tak jakby olej był świerzy i gęsty a zimą musiałem rozgrzać silnik by biegi nie wchodziły jak na chama. Temperatura lekko ponad minus 5 i miałem taki kłopot jakby olej gęstniał mocno...
Nic do Orlenu i ich oleji nie mam może to wina tego że różnią się aprobatą GL-5 a GL-4.
Słyszałem też że oleje GL-5 mają inne dodatki niż GL-4 i mogą reagować z metalami
kolorowymi, z jakich zrobione są synchronizatory. To mogła być wina tego jak u mnie pracowała skrzynia na GL-5. A kupiłem taki wcześniej z braku kasy i dla tego że producent MAZDA CORP. zaleca do 323 F BA obok GL-4 też GL-5 ale jak widać nie do naszych skrzyń.
Wymiana podyktowana była tym że na Platinum Gear 75W90 GL-5 skrzynia pracowała mi jakoś tak z lekkim oporem, biegi oczywiście zmieniało się oki ale tak jakby olej był świerzy i gęsty a zimą musiałem rozgrzać silnik by biegi nie wchodziły jak na chama. Temperatura lekko ponad minus 5 i miałem taki kłopot jakby olej gęstniał mocno...
Nic do Orlenu i ich oleji nie mam może to wina tego że różnią się aprobatą GL-5 a GL-4.
Słyszałem też że oleje GL-5 mają inne dodatki niż GL-4 i mogą reagować z metalami
kolorowymi, z jakich zrobione są synchronizatory. To mogła być wina tego jak u mnie pracowała skrzynia na GL-5. A kupiłem taki wcześniej z braku kasy i dla tego że producent MAZDA CORP. zaleca do 323 F BA obok GL-4 też GL-5 ale jak widać nie do naszych skrzyń.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Witam
Noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni manualnej w maździe 626 gw po lifcie silnik 1.8 (101KM) benzyna.
Autko ma nalatane już prawie 170kkm i oleju pewnie nikt wcześniej nie wymieniał, bo czasami biegi ciężej wchodzą i czasami sobie lekko zgrzytnie ale to są sporadyczne zachowania.
Zastanawiam się nad olejem syntetycznym 75W90 Mobil MobiLube 1 SHC lub Valvoline Durablend.
Mam problem czy wybrać olej GL-4 czy GL-5, bo podobno mobil jest dla obu GL a valvoline albo GL-4 albo GL-5 i jeszcze czym się różni ten valvoline który jest w jasno niebieskiej butelce od tego w ciemnogranatowej (poniżej linki).
http://www.bmoto.home.pl/images/olej/vlv75w90gl4.jpg
http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/47/99/99/1847999965
Macie może jakieś doświadczenie z tymi olejami w maździe 626 lub może wybrać jakiś inny olej.
Liczę na Waszą pomoc.
Noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni manualnej w maździe 626 gw po lifcie silnik 1.8 (101KM) benzyna.
Autko ma nalatane już prawie 170kkm i oleju pewnie nikt wcześniej nie wymieniał, bo czasami biegi ciężej wchodzą i czasami sobie lekko zgrzytnie ale to są sporadyczne zachowania.
Zastanawiam się nad olejem syntetycznym 75W90 Mobil MobiLube 1 SHC lub Valvoline Durablend.
Mam problem czy wybrać olej GL-4 czy GL-5, bo podobno mobil jest dla obu GL a valvoline albo GL-4 albo GL-5 i jeszcze czym się różni ten valvoline który jest w jasno niebieskiej butelce od tego w ciemnogranatowej (poniżej linki).
http://www.bmoto.home.pl/images/olej/vlv75w90gl4.jpg
http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/47/99/99/1847999965
Macie może jakieś doświadczenie z tymi olejami w maździe 626 lub może wybrać jakiś inny olej.
Liczę na Waszą pomoc.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Madziek napisał(a):jeszcze czym się różni ten valvoline który jest w jasno niebieskiej butelce od tego w ciemnogranatowej (poniżej linki).
http://www.bmoto.home.pl/images/olej/vlv75w90gl4.jpg
http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/47/99/99/1847999965
Macie może jakieś doświadczenie z tymi olejami w maździe 626 lub może wybrać jakiś inny olej.
Liczę na Waszą pomoc.
Po prostu Valvolin zmienia szatę graficzną swoich olei, ten pierwszy to stary wzór, a ten drugi to nowy disain.
Co do tego, czy ma być GL-4 czy GL-5 to nie ma to większego znaczenia, oba będą dobre najważniejsze aby były 74W90. Ja mam w swojej BJ zalany valvoline, jak na razie skrzynia działa
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
A który Fiodor masz zalany GL4 czy GL5, bo jak czytałem ten wątek to opinie o GL5 nie są pochlebne, a nie chciałbym żeby skrzynia zaczęła się bardziej "haczyć".
Odnośnie kolorów butelek to na aledrogo twierdzą sprzedający, że ten w jaśniejszej butelce jest nowszy.
Odnośnie kolorów butelek to na aledrogo twierdzą sprzedający, że ten w jaśniejszej butelce jest nowszy.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Ja mam GL-4. Może jest odwrotnie niż napisałem, z tymi butelkami ale nie wydaje mi się bo te w tych ciemnych plastikach widzę od niedawna a tamte pamiętam, że były wcześniej. No ale może się mylę, ale wiem, że na pewno zmieniają wzór opakowań.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Witam
Dzisiaj przyszedł kurierem olejek Valvoline DuraBlend GL-4 i potwierdzam, że w jasno niebieskiej butelce jest nowszy o tego w ciemnej butelce.
Olej zmienię jak znajdę trochę czasu i dam znać jak się sprawuje.
----------------------------------------------------------
Edit
Tak jak pisałem jestem już jakiś czas po wymianie oleju w skrzyni (ok. 1000 km) i powiem tak robiłem sam, weszło prawie 3L oleju (zostało ledwie może z 50ml licząc z tym co wyleciało górą po zalaniu na max) autko stało na równej powierzchni i zalałem aż zaczęło się pomału wylewać z otworu kontrolnego. Odczekałem aż wszystek nadmiar wyleciał i przestało kapać.
Pierwsze kilometry w mieście to były masakra biegi się haczyły bardziej niż przed wymianą, ale po przejechaniu trasy po ok. 100 km robiło się coraz lepiej a po ok. 200 km było już ok. (pewnie olej musiał się "dogadać" ze skrzynią. Teraz jest już malinka i lepiej niż przed wymianą. Wsteczny i jedynka już praktycznie przestały się stawiać przy włączaniu (wcześniej bywało z tym różnie) skrzynia chodzi jakby płynniej i ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Pozdro
Dzisiaj przyszedł kurierem olejek Valvoline DuraBlend GL-4 i potwierdzam, że w jasno niebieskiej butelce jest nowszy o tego w ciemnej butelce.
Olej zmienię jak znajdę trochę czasu i dam znać jak się sprawuje.
----------------------------------------------------------
Edit
Tak jak pisałem jestem już jakiś czas po wymianie oleju w skrzyni (ok. 1000 km) i powiem tak robiłem sam, weszło prawie 3L oleju (zostało ledwie może z 50ml licząc z tym co wyleciało górą po zalaniu na max) autko stało na równej powierzchni i zalałem aż zaczęło się pomału wylewać z otworu kontrolnego. Odczekałem aż wszystek nadmiar wyleciał i przestało kapać.
Pierwsze kilometry w mieście to były masakra biegi się haczyły bardziej niż przed wymianą, ale po przejechaniu trasy po ok. 100 km robiło się coraz lepiej a po ok. 200 km było już ok. (pewnie olej musiał się "dogadać" ze skrzynią. Teraz jest już malinka i lepiej niż przed wymianą. Wsteczny i jedynka już praktycznie przestały się stawiać przy włączaniu (wcześniej bywało z tym różnie) skrzynia chodzi jakby płynniej i ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Na luzie przy manewrowaniu lewarkiem czuję lekki opór (jest ciężej niż w poprzednim autku renault 19), po rozgrzaniu samochodu w trasie czasami się zakleszcza 2 i 3/4 (nie pamiętam dokładnie który).
Myślę nad zmianą oleju. Domyślam się, że pomoże to na opór lewarka na luzie, a zakleszczanie powoduje zły stan tulei?
Myślę nad zmianą oleju. Domyślam się, że pomoże to na opór lewarka na luzie, a zakleszczanie powoduje zły stan tulei?
- Od: 12 kwi 2012, 21:59
- Posty: 71
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: 626 GW 116KM 98r
har7ok myśle, ze powinno pomóc, ale przejedz po zmianie ze 100-200 km i potem zdaj relacje z pracy skrzyni. Stary olej na śrubach i uszczelkach musi sie rozrzadzic.
hexis ja nie wiem popytaj w dziale Mazda 3, albo poczytaj uważnie poradniki, tam na pewno to zapisali.
hexis ja nie wiem popytaj w dziale Mazda 3, albo poczytaj uważnie poradniki, tam na pewno to zapisali.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
kubsztyk napisał(a):Skrzynia będzie pracowała z większymi oporami, będą ciężej wchodzić biegi po nocnym postoju i będzie miała nieodpowiednie smarowanie. Tak według mnie przynajmniej.
Teoretycznie na zimno oba mają taką samą lepkość: 75W
W temperaturze prracy: 90W – wyższa lepkość – lepsza ochrona.
Więc ?
wymiana, 3litry oleju nie kosztują majątku a wymiana w GE jest prosta korki są na wierzchu, dostęp dobry tylko lejek z długim cienkim wężykiem, odczujesz różnicę w pracy skrzyni od razu, znacznie lepiej będzie po 200-500km, chyba że już ci zgrzyta przy zmianie biegów to wymiana pomoże niewiele
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
problemy są na zimnej skrzyni, jak się rozgrzeje całkiem przyjemnie biegi wchodzą.. póki co jestem na bezrobociu dlatego staram się najmniejszym kosztem, tylko z doświadczenia wiem, że lepiej porządnie zrobić bo potem oszczędności się mszczą ;p
- Od: 13 kwi 2012, 17:39
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 1996
dolewka byłaby bez sensu, a jeśli masz takie objawy to zapewne olej już jest stary i zużyty
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ja mam od 12mcy super dobry Motul Gear 75W90.
I niestety będę wymieniał, ten w/w jest po prostu za dobry. Wleję coś LM4434 Hochleistungs-Getriebeöl 75W90 + LM1040 Getriebeol Ol Additive i po tym będzie masełko. A jak z tym LM4434 będzie za drogo lub z dostępnością problem to pójdzie Castrol SyntransTransaxl 75W90+LM1040.
Ogólnie trzeba się po starać, aby wlać coś co się sprawdzi bo można łatwo przedobrzyć.
Znajomy mechanik klientowi zalał ATF Mobila (taki do automatów), bo klient wcześniej miała jakiegoś super Schella z którym wytrzymał tylko 2 tygodnie. Jak tak pomyślę – hmmm ja to jednak anielską cierpliwość.
I niestety będę wymieniał, ten w/w jest po prostu za dobry. Wleję coś LM4434 Hochleistungs-Getriebeöl 75W90 + LM1040 Getriebeol Ol Additive i po tym będzie masełko. A jak z tym LM4434 będzie za drogo lub z dostępnością problem to pójdzie Castrol SyntransTransaxl 75W90+LM1040.
Ogólnie trzeba się po starać, aby wlać coś co się sprawdzi bo można łatwo przedobrzyć.
Znajomy mechanik klientowi zalał ATF Mobila (taki do automatów), bo klient wcześniej miała jakiegoś super Schella z którym wytrzymał tylko 2 tygodnie. Jak tak pomyślę – hmmm ja to jednak anielską cierpliwość.
Ja mam ten sam problem co maziadm , zalałem w grudniu zeszłego roku Motul MotylGear 75w-90 GL5/GL4 , teraz nad ranem zanim się skrzynia nie rozgrzeje też mam problem z wrzucaniem biegów, szczególnie 1 i 2 reszta jak już auto się kula idzie lżej. Zastanawiam się czy to nie wina właśnie tego oleju, może lepszy byłby np GL-4 np od Valvoline.
Sprzęgło nowe, pompa sprzęgła i wysprzęglik chodzą idealnie, raczej nie sądzę że to synchronizatory bo latem chodziła idealnie a teraz w tą pogodę jesienną po rozgrzaniu/przejechaniu kilku km biegi normalnie wchodzą. Czy wymiana by tu pomogła ..?
Sprzęgło nowe, pompa sprzęgła i wysprzęglik chodzą idealnie, raczej nie sądzę że to synchronizatory bo latem chodziła idealnie a teraz w tą pogodę jesienną po rozgrzaniu/przejechaniu kilku km biegi normalnie wchodzą. Czy wymiana by tu pomogła ..?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki