Zawieszenie – czy faktycznie takie dobre?
Witam, ponownie mam problem z twardym zawieszeniem, po wymianie na letnie 17" (fabryczne Toyo) odczuwam każdy dołek. W M5 zawieszenie jest o niebo miększe (może dlatego, że wersja USA). Mam zamiar wymienić na 16" i opony, no właśnie jakie polecacie? Muszą choć trochę " zmiękczyć" M3.
- Od: 26 mar 2011, 11:11
- Posty: 42
- Auto: MAZDA 5 2.3 manual
Istnieje multum tematów o oponach. Proszę poszukaj ich ( nie tylko w działach modelowych ) i tam się dopisz z ewentualnym pytaniem jeśli same informacje z tematów nie rozwieją Twoich wątpliwości
linisko napisał(a):Witam, ponownie mam problem z twardym zawieszeniem, po wymianie na letnie 17" (fabryczne Toyo) odczuwam każdy dołek. W M5 zawieszenie jest o niebo miększe (może dlatego, że wersja USA). Mam zamiar wymienić na 16" i opony, no właśnie jakie polecacie? Muszą choć trochę " zmiękczyć" M3.
Wymiana na 16 cali pomoże a już to jaką markę opony założysz będzie miało na poprawę komfortu wtórne znaczenie – przy wyborze konkretnych "gum" sugeruję skupić się na ich jak najlepszej przyczepności na suchym i mokrym bo to ważniejsze. Propozycje godnych nabycia produktów znajdziesz m.in TUTAJ
Jak pisałam wcześniej, nie podobało mi się "falowanie" mazdy na prostej drodze, o co podejrzewałam miękkie zimówki. Nosiłam się z zamiarem zmiany na niższy profil (fabrycznie 50), ale ostatecznie wybrałam ten sam na twardej oponie. Są to potenzy re050a. Bujanie stało się mniej odczuwalne, aczkolwiek nadal istnieje. Mimo wszystko jest o niebo lepiej Mazda stała się bardziej przewidywalna, opona bardzo precyzyjna, choć dla niektórych może być za twarda – teraz czuję drogę każdą komórką ciała Na razie mi wystarczy, nie ma co oczekiwać mega sztywności od cywilnego auta kompaktowego Niedługo teścik torowy
- Od: 3 kwi 2012, 16:31
- Posty: 41
- Skąd: DW
- Auto: Mazda 3, 2.0 Activematic
barnaba200 napisał(a):Na razie mi wystarczy, nie ma co oczekiwać mega sztywności od cywilnego auta kompaktowego
Otóż to...chyba trochę szukałaś dziury w całym
Potenza, spoko opona. Fabryczne Toyo też są twarde. Czekam(y) na relację z toru
radzi89 napisał(a):Zmień koła na 16'' nic więcej nie możesz zrobić aby to było wciąż bezpieczne dla prowadzenia.
Czyli wymiana sprężyn na takie jak ma np. mój brat w volvo s40 nie wchodzi w grę? Jesli tak, to dlaczego?
Obaj w mijającym roku serwisowaliśmy swoje tylne zawieszenia. Obaj wymienialiśmy większość wahaczy i nawet zamawialiśmy te same. Zawieszenia te same, ale jednak volvo znacznie fajniej tłumi nierówności, a ja z kolei nie jeżdżę sportowo i chętnie bym swoje nieco zmiękczył. Dodatkowo wóz mi lekko ściąga na prawo i ściągał już po zakupie. Pomimo zrobionej geometrii nadal ściąga, a wczoraj przy wymianie łączników stabilizatora z tyłu zauważyłem, ze prawa sprężyna jest co najmniej o 1 cm bardziej ugnieciona i tutaj dostrzegam problem. Fakt, że bak jest przesunięty bardziej w prawo, ale jest obecnie zalany do połowy i nie wydaje mi się, żeby sam bak powodował tak spore różnice w ugnieceniu sprężyn (miałem je w łapach przy wymianie wahaczy i osobiście subiektywnie sprawdziłem, jak bardzo są twarde).
W związku z powyższym, jeśli okaże się, że sprężyny nadają się do wymiany, czy mogę założyć miękkszą wersję? Zaznaczam, że nie jeżdżę zbyt brawurowo, a po dziurach dość sporo.
Czy wpłynie to znacząco na właściwości jezdne? Czy wymieniać musiałbym od razu tył i przód, czy mogę sam tył?
Co do opon obecnie mam zimowe Nokiany WR D4 205/55 R16, a na lato 205/55 R17.
Odgrzewam kotleta.
Wczoraj wymieniłem tylne sprężyny na KYB i problem 2cm różnicy w ich długości pozostał. Jaka może być przyczyna?
Odrzucam opcję bicia/spawania, bo widziałem podwozie bardzo dokładnie – żadnych śladów ingerencji.
Jak jest u Was?
Wczoraj wymieniłem tylne sprężyny na KYB i problem 2cm różnicy w ich długości pozostał. Jaka może być przyczyna?
Odrzucam opcję bicia/spawania, bo widziałem podwozie bardzo dokładnie – żadnych śladów ingerencji.
Jak jest u Was?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość