Wymiana tylnych amortyzatorów
Minęła zima i pozostawiła mi po sobie niemiłą niespodziankę w postaci rozwalonych amortyzatorów. Lewy rozszczelnił się jako pierwszy informując mnie plamą oleju na posadzce w garażu.
Jako że zrobiło się już troszkę cieplej i że komfort jazdy pozostawiał wiele do życzenia postanowiłem zabrać się za wymianę padniętych amortyzatorów.
Zakupiłem oczywiście 2 szt. amortyzatorów KYB nr kat. 343412 oraz obowiązkowo zestaw odbojów/osłon KYB nr kat. 915400.
Poniżej przedstawiam fotorelację z wymiany amortyzatorów tylnych:
1. Auto zostawiamy z wrzuconym biegiem i zaciągniętym ręcznym. Podnosimy tył auta i ściągamy koło.
2. Przed rozpoczęciem odkręcania śrub mocujących amortyzator dobrze jest je potraktować szczotką drucianą oraz jakim środkiem luzującym.
3. Kluczem nasadowym 12mm przedłużanym (musi to być długa nasadka, bo krótka nam nie złapie nakrętki na wystającej szpilce) oraz wykorzystując przedłużką do nasadek odkręcamy dwie nakrętki górnego mocowania amortyzatora.
4. Kluczem nasadowym 17mm odkręcamy śrubę mocującą dolne ucho amortyzatora.
5. Wyjmujemy śrubę a następnie podpychamy dolną część amortyzatora do góry (1), aby wyszedł on z uchwytu mocującego i wyciągamy go(2).
6. Teraz musimy zdemontować górne mocowanie (poduszkę) amortyzatora. Wkręcamy końcówkę tłoczyska do imadła i kluczem widlastym 13mm odkręcamy nakrętkę.
7. Zdejmujemy osłonę z amortyzatora a następnie wyciągamy odbój z poduszki amortyzatora.
8. Odbój jest już nie do użytku tak, więc dobrze, że zakupiłem nowy zestaw ochronny
9. To jest wszystko szmelc, więc poddajemy go utylizacji.
10. Poduszkę czyścimy z zabrudzeń oraz sprawdzamy czy guma nie jest popękana. U mnie jest ok. więc można ją bez obaw ponownie zamontować.
11. Zabieramy się za wypakowanie nowych elementów
12. Wraz z amortyzatorem dostajemy nakrętkę do przykręcenia go do poduszki oraz instrukcję obrazkową
13. Łączymy odbój z osłoną. Trzeba mocno wcisnąć tak, aby pokryły się te dwie miejsca zaznaczone liniami.
14. Następnie drugi koniec odboju wciskamy do gniazda poduszki.
15. Rozcinamy taśmę blokującą tłok amortyzatora i „przepompowujemy” (wciskamy i wyciągamy tłok) trzykrotnie. W trakcje tej czynności zwracajmy uwagę żeby nie uszkodzić ani nie zabrudzić tłoczyska amortyzatora.
16. Na przepompowany amortyzator zakładamy osłonę wraz z odbojem i poduszką. Nakręcamy nową nakrętkę otrzymaną wraz z amortyzatorem. Procedura dokręcania jest taka sama jak przy odkręcaniu, czyli końcówka w imadło i kluczem widlastym, ale tym razem 12mm dokręcamy tą nakrętkę.
17. Skompletowany amortyzator montujemy w aucie.
18. Zakręcamy dolną śrubę amortyzatora z momentem od 80 do 100Nm a górne nakrętki z momentem 25Nm.
19. I gotowa jedna strona
20. Drugą stronę wykonujemy analogicznie
Pozdrawiam i uważajcie na dziury, bo amortyzator łatwo uszkodzić na naszych drogach
Jako że zrobiło się już troszkę cieplej i że komfort jazdy pozostawiał wiele do życzenia postanowiłem zabrać się za wymianę padniętych amortyzatorów.
Zakupiłem oczywiście 2 szt. amortyzatorów KYB nr kat. 343412 oraz obowiązkowo zestaw odbojów/osłon KYB nr kat. 915400.
Poniżej przedstawiam fotorelację z wymiany amortyzatorów tylnych:
1. Auto zostawiamy z wrzuconym biegiem i zaciągniętym ręcznym. Podnosimy tył auta i ściągamy koło.
2. Przed rozpoczęciem odkręcania śrub mocujących amortyzator dobrze jest je potraktować szczotką drucianą oraz jakim środkiem luzującym.
3. Kluczem nasadowym 12mm przedłużanym (musi to być długa nasadka, bo krótka nam nie złapie nakrętki na wystającej szpilce) oraz wykorzystując przedłużką do nasadek odkręcamy dwie nakrętki górnego mocowania amortyzatora.
4. Kluczem nasadowym 17mm odkręcamy śrubę mocującą dolne ucho amortyzatora.
5. Wyjmujemy śrubę a następnie podpychamy dolną część amortyzatora do góry (1), aby wyszedł on z uchwytu mocującego i wyciągamy go(2).
6. Teraz musimy zdemontować górne mocowanie (poduszkę) amortyzatora. Wkręcamy końcówkę tłoczyska do imadła i kluczem widlastym 13mm odkręcamy nakrętkę.
7. Zdejmujemy osłonę z amortyzatora a następnie wyciągamy odbój z poduszki amortyzatora.
8. Odbój jest już nie do użytku tak, więc dobrze, że zakupiłem nowy zestaw ochronny
9. To jest wszystko szmelc, więc poddajemy go utylizacji.
10. Poduszkę czyścimy z zabrudzeń oraz sprawdzamy czy guma nie jest popękana. U mnie jest ok. więc można ją bez obaw ponownie zamontować.
11. Zabieramy się za wypakowanie nowych elementów
12. Wraz z amortyzatorem dostajemy nakrętkę do przykręcenia go do poduszki oraz instrukcję obrazkową
13. Łączymy odbój z osłoną. Trzeba mocno wcisnąć tak, aby pokryły się te dwie miejsca zaznaczone liniami.
14. Następnie drugi koniec odboju wciskamy do gniazda poduszki.
15. Rozcinamy taśmę blokującą tłok amortyzatora i „przepompowujemy” (wciskamy i wyciągamy tłok) trzykrotnie. W trakcje tej czynności zwracajmy uwagę żeby nie uszkodzić ani nie zabrudzić tłoczyska amortyzatora.
16. Na przepompowany amortyzator zakładamy osłonę wraz z odbojem i poduszką. Nakręcamy nową nakrętkę otrzymaną wraz z amortyzatorem. Procedura dokręcania jest taka sama jak przy odkręcaniu, czyli końcówka w imadło i kluczem widlastym, ale tym razem 12mm dokręcamy tą nakrętkę.
17. Skompletowany amortyzator montujemy w aucie.
18. Zakręcamy dolną śrubę amortyzatora z momentem od 80 do 100Nm a górne nakrętki z momentem 25Nm.
19. I gotowa jedna strona
20. Drugą stronę wykonujemy analogicznie
Pozdrawiam i uważajcie na dziury, bo amortyzator łatwo uszkodzić na naszych drogach
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Odnośnie punktu 10 – "Poduszkę czyścimy z zabrudzeń oraz sprawdzamy czy guma nie jest popękana. U mnie jest ok. więc można ją bez obaw ponownie zamontować" – zwróćcie na to szczególną uwagę – u mnie 2 tygodnie temu podczas wymiany amortyzatorów (nota bene na identyczne jak w fotorelacji) mechanik zaryzykował i widząc, że guma w poduszce jest tylko lekko popękana (wyrobiona) nie wymieniał poduszki amortyzatora. Po wymianie jednak na drugi dzień poduszka zaczęła mocno skrzeczeć na nierównościach. Po wymianie na nową (koszt niewielki – chyba około 60 pln) nastała cisza.
- Od: 6 cze 2010, 14:12
- Posty: 93
- Skąd: Garwolin
- Auto: w poszukiwaniu modelu BL
Części zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym.
Pewnie na Allegro kupiłbym parę złotych taniej,
ale trzeba by było jeszcze zapłacić za przesyłkę.
No i jeszcze czas. W sklepie towar zamowiłem rano i popołudniu już go miałem
Pewnie na Allegro kupiłbym parę złotych taniej,
ale trzeba by było jeszcze zapłacić za przesyłkę.
No i jeszcze czas. W sklepie towar zamowiłem rano i popołudniu już go miałem
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Bardzo fajna fotorelacja tylko jedna sugestia wymieniajcie wszystko łacznie z poduszka amortyzatora chyba ze za jakis czas chcecie kolejny raz rozbierac.
U mnie po przebiegu 184tyś amorki maja sprawnosc 78-84% ostatnio zaczło mi cos stukac posprawdzałem zawieszenie wszystko ok a mimo to stuki byly wiec padlo na poduszke kupilem nowa koszt 70zl zdemontowalem w sobote co trzeba. Poduszka wygladala identycznie jak na zdjeciach nie byla popekana ani nic mimo to wstawilem nowa stuki ustaly wiec radze wymieniac bo to nie taki tragiczny koszt a nie wszystko mozna wizualnie zauwazyc ze jest juz zużyte.
U mnie po przebiegu 184tyś amorki maja sprawnosc 78-84% ostatnio zaczło mi cos stukac posprawdzałem zawieszenie wszystko ok a mimo to stuki byly wiec padlo na poduszke kupilem nowa koszt 70zl zdemontowalem w sobote co trzeba. Poduszka wygladala identycznie jak na zdjeciach nie byla popekana ani nic mimo to wstawilem nowa stuki ustaly wiec radze wymieniac bo to nie taki tragiczny koszt a nie wszystko mozna wizualnie zauwazyc ze jest juz zużyte.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Tak u mnie jeszcze sa fabryczne tez już myslalem ze to amory padły jak zaczły sie stuki. Chyba jedyne wytlumaczenie jest takie ze auto zrobilo 130tys. po holandi a w polsce bardzo malo po dziurach akurat mam dobry dostep do A1 i nie musze tluc po dziurach puki darmowa Jedynie jakis wypad na weekend czy cos to zaliczam nim dziury Dlatego zawieszenie sie trzymie bo dobrze wiemy ze co jak co ale zawieszenie w mazdzie nie lubi polskich drog i dziur.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Się podepnę bo temat pokrewny. Jakie mamy drogi to wiadomo – są "super"
Efekt taki że przedni amortyzator puścił farbę z nosa
No więc pytanie co dokładnie kupić do wymiany poza samymi amortyzatorami.
Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB – Przód
Numer katalogowy KYB Part
334700 Excel-G
334701 Excel-G
te dwa u góry to oczywista oczywistość, ale czy coś jeszcze będzie potrzebne? Kolega rafals przy fotorelacji z wymiany tylnych amo wspominał o jakiś odbojach i poduszkach
Czyli dokupuje jeszcze to:
910026 Protection Kit (ile tych odbojów jest w środku – są dwa czy trzeba kupić to 2x)
A na koniec chciałbym dopytać co to jest to – katalog kayaby podaje taka pozycję na liście http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/catalogue.asp
SM5589 Suspension Mounting Kit
Co to ? I co zrobić jak bede miał zużyte poduszki amortyzatorów? Ktoś mi może podać na wszelki wypadek numer części tych poduszek. I Ile takie ustrojstwo może kosztować ?
Efekt taki że przedni amortyzator puścił farbę z nosa
No więc pytanie co dokładnie kupić do wymiany poza samymi amortyzatorami.
Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB – Przód
Numer katalogowy KYB Part
334700 Excel-G
334701 Excel-G
te dwa u góry to oczywista oczywistość, ale czy coś jeszcze będzie potrzebne? Kolega rafals przy fotorelacji z wymiany tylnych amo wspominał o jakiś odbojach i poduszkach
Czyli dokupuje jeszcze to:
910026 Protection Kit (ile tych odbojów jest w środku – są dwa czy trzeba kupić to 2x)
A na koniec chciałbym dopytać co to jest to – katalog kayaby podaje taka pozycję na liście http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/catalogue.asp
SM5589 Suspension Mounting Kit
Co to ? I co zrobić jak bede miał zużyte poduszki amortyzatorów? Ktoś mi może podać na wszelki wypadek numer części tych poduszek. I Ile takie ustrojstwo może kosztować ?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Do wymiany potrzebujesz komplet 2x amortyzator (2x plastikowa oslona 2x odboj – to kupuje sie juz w komplecie po 2 sz) i jesli masz juz wybite to poduszki amortyzatora zazwyczaj szybciej z tylu padna niz z przodu ale koszt nie jest kosmiczny na allegro 80zl w sklepie od forda spokojnie za 100zl kupisz
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
czyli w 910026 Protection Kit jest 1x osłona +1x odbój. czy tak?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
ODBÓJ/OSŁONA AMORTYZATORA – PRZÓD FORD FOCUS II MAZDA 3/5 VOLVO S40 KPL KAYABA 910026
@ http://motobajery.pl/odbojoslona-amorty ... -6849.html
@ http://motobajery.pl/odbojoslona-amorty ... -6849.html
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość