Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania
TAK konczac temat w moim przypadku, bylem w ASO MAZDA w Warszawie na Liwskiej i tam zrobilem wymiane oleju i filtra powietrza i wyresetowalem komputer (po zakupie byl tam maly balagan) w celu ponownego sprawdzenia. po 2 tygodniach problem z wylaczaniem sie wspomagania sam zanikl i sie rozwiazal, gosc powiedzial mi ze byc moze jakis styk byl niedomkniety , sprawdzili czy wszsytko bylo podociskane i chyba to pomoglo bo Mazda mi smiga az milo i moje podejrzenia ze jest to wada fabryczna rozwialy sie, Mam nadzieje ze w przyszlosci bedzie OK.
A-N-D-R-Z-E-J
chrzanek82 napisał(a):Witam, dziś "grzebałem" troszkę pod maską mojej madzi i po odpaleniu na postoju autka usłyszałem cichy szum pompy wspomagania (wcześniej tego nie słyszałem, lub nie zwróciłem na ten odgłos uwagi).Mam pytanko czy ta pompa pracuje non stop, czy tylko przy ruszaniu kierownicą. Czy to normalne że po odpaleniu auta ona od razu się załącza. Przy otwartej masce praca pompy jest wyraźnie słyszalna z odległości 1,5-2m od samochodu, a w dalszej odległości jest już zagłuszana przez pracę silnika. Czy to normalne?? Czy ta pompa ma jakiś przekaźnik, który mógł się "skleić"
u mnie pompa jest slyszalna tylko przy poruszaniu kierownica gdy silnik ma male obroty, wydaje mi sie ze gdy nie poruszasz kierownica pompa nie powinna byc slyszalna , u mnie w MAzdzie 3 z 2008 przynajmniej nic oprocz pracy silnika nie slysze , pozdr
A-N-D-R-Z-E-J
Z tego co wiem w Mazdzie ten czujnik znajduje sie w tasmie kierownicy. Sprawdz to ale ostatnio wymienialem u siebie tasme i pytali sie czy mam z czujnikiem czy bez... Za tasme zaplacilem 450 zl
bury79 napisał(a):A gdzie dokladnie znajduje sie ten czujnik kąta skrętu??
Przy kierownicy czy moze gdzies pod maska???
No to juz wszyscy "jestesmy w domu"... wyjasnione patrz post wyzej
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Generalnie przestrzegam przed zakupem uzywek. Jest to element, ktory bardzo latwo mozna uszkodzic...
Trzeba rowniez uwazac przy montazu aby tasma byla w neutralnej pozycji, a w przypadku uzywanych elementow pewnie malo kto pamietal o tym zeby tasme zablokowac....
Trzeba rowniez uwazac przy montazu aby tasma byla w neutralnej pozycji, a w przypadku uzywanych elementow pewnie malo kto pamietal o tym zeby tasme zablokowac....
Drodzy koledzy, każda mazda 3 i 5 których numer VIN jest ujęty w akcji serwisowej niezależnie od tego czy kupiona w Nemczech, Francji, USA, Kanada jest serwisowana w Polsce!!!
Akcją objęta jest wymiana pompy wraz z przewodami hydraulicznymi oraz płynem wspomagania.
UWAGA: Cała pompa wspomagania składa się jak gdyby z dwóch elementów:
1. Pompy – około 500zł – bez akcji – ten element widać zaraz pod prawym reflektorem, ma kolor żółto pomarańczowy
2. Układu sterowania pompą – około 7000zł – bez akcji
Poz 1 i 2 są ze sobą zespolone tworząc całą pompę wspomagania.
Serwis wymienia tylko poz 1. Pompę a układ sterowania wspomagania pozostawiają bez zmian.
NIe dajcie sobie wcisnąć kitu!!! Jeżeli wasze auto jest z USA, Kanady i numer VIN objęty jest akcją to muszą wam to wymienić.
Problem z wyłączaniem się pompy w trakcje jazdy (wiadomość głównie dla właścicieli mazd 3 starszych niż 2007 którzy nie mogą skorzystać z akcji serwisowej) polega również na tym że pompa wspomagania umieszczona jest zaraz za zderzakiem przy prawym przednim kole. Jeżeli macie nieszczelne nadkola cały syf – błoto, woda – bryzga na – 2. Układ sterowania pompą – a w nim wtyczki nie są izolowane, dochodzi do zwarcia i układ rozłącza. Wyłączenie auta i ponowne jego uruchomienie powoduje reset. Tak więc Panowie i Panie sprawdźcie szczelność nadkoli czy oby czasem woda nie bryzga wam na styki i powinno być tylko lepiej.
Myślę że to trochę pomogło i uderzać na akcję bo miejsce pochodzenia auta nie ma znaczenia.
Pozdrawiam
Łukasz
Akcją objęta jest wymiana pompy wraz z przewodami hydraulicznymi oraz płynem wspomagania.
UWAGA: Cała pompa wspomagania składa się jak gdyby z dwóch elementów:
1. Pompy – około 500zł – bez akcji – ten element widać zaraz pod prawym reflektorem, ma kolor żółto pomarańczowy
2. Układu sterowania pompą – około 7000zł – bez akcji
Poz 1 i 2 są ze sobą zespolone tworząc całą pompę wspomagania.
Serwis wymienia tylko poz 1. Pompę a układ sterowania wspomagania pozostawiają bez zmian.
NIe dajcie sobie wcisnąć kitu!!! Jeżeli wasze auto jest z USA, Kanady i numer VIN objęty jest akcją to muszą wam to wymienić.
Problem z wyłączaniem się pompy w trakcje jazdy (wiadomość głównie dla właścicieli mazd 3 starszych niż 2007 którzy nie mogą skorzystać z akcji serwisowej) polega również na tym że pompa wspomagania umieszczona jest zaraz za zderzakiem przy prawym przednim kole. Jeżeli macie nieszczelne nadkola cały syf – błoto, woda – bryzga na – 2. Układ sterowania pompą – a w nim wtyczki nie są izolowane, dochodzi do zwarcia i układ rozłącza. Wyłączenie auta i ponowne jego uruchomienie powoduje reset. Tak więc Panowie i Panie sprawdźcie szczelność nadkoli czy oby czasem woda nie bryzga wam na styki i powinno być tylko lepiej.
Myślę że to trochę pomogło i uderzać na akcję bo miejsce pochodzenia auta nie ma znaczenia.
Pozdrawiam
Łukasz
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Hej Hej, czy wam też Pompa ryczy jak stara k....... jak są ujemne temperatury?
masakra 4 auto i w czwartym mam problemy z układem kierowniczym – dodam że z niczym więcej tylko z układem kierowniczym jakieś fatum czy co

masakra 4 auto i w czwartym mam problemy z układem kierowniczym – dodam że z niczym więcej tylko z układem kierowniczym jakieś fatum czy co

- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Ze swoim cudownym szczęściem w kwestii auta,pojawił się kolejny już problem.
Ostatnio robiłem pompę wspomagania,wymieniono uszczelkę,ponieważ płyn wyciekał i jeździło się po tym bardzo dobrze.Po jakimś miesiącu,dzisiaj po kręceniu się po mieście,gdy dojeżdżałem już do domu,nagle poczułem opór w kierownicy i padło..nie szło praktycznie skręcać,udało mi się pokonać uliczkę,zaparkowałem i koniec.Na zegarach mam ikonę kierownicy z wykrzyknikiem,aby skręcić kierownicę trzeba włożyć naprawdę dużo siły.Zgasiłem auto,odpaliłem i nic,odpiąłem akumulator i nic.Czy ktoś z was się z tym spotkał?Co to może być?Może coś się zapowietrzyło..?!
Teraz pozostaje mi zorganizowanie lawety i odstawienie auta do mechanika.
Zastanawiam się czy ten worek o nazwie mazda ma jakieś dno...
Ostatnio robiłem pompę wspomagania,wymieniono uszczelkę,ponieważ płyn wyciekał i jeździło się po tym bardzo dobrze.Po jakimś miesiącu,dzisiaj po kręceniu się po mieście,gdy dojeżdżałem już do domu,nagle poczułem opór w kierownicy i padło..nie szło praktycznie skręcać,udało mi się pokonać uliczkę,zaparkowałem i koniec.Na zegarach mam ikonę kierownicy z wykrzyknikiem,aby skręcić kierownicę trzeba włożyć naprawdę dużo siły.Zgasiłem auto,odpaliłem i nic,odpiąłem akumulator i nic.Czy ktoś z was się z tym spotkał?Co to może być?Może coś się zapowietrzyło..?!
Teraz pozostaje mi zorganizowanie lawety i odstawienie auta do mechanika.
Zastanawiam się czy ten worek o nazwie mazda ma jakieś dno...
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
To jest oczywiste,jutro będzie sprawdzone.Chodziło mi o jakieś może wstępne diagnozy.Może jakiś przewód odpadł,czy coś..może ktoś miał podobnie.Auto nadaje się na lawetę.To już czwarta rzecz,która wynikła w aucie i muszę ją robić w ciągu 5 miesięcy.
Japońska niezawodność u mnie się nie sprawdza.
Japońska niezawodność u mnie się nie sprawdza.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Jakieś podejrzane dźwięki pompa wydawała ? To niestety jest dość delikatny i bardzo kosztowny element.
Gdyby jakiś wąż odpadł to by się zatarła ale wcześniej byś to dobrze słyszał. Wypiąć się nic nie miało prawa , te wtyczki wchodzą bardzo ciasno....
Gdyby jakiś wąż odpadł to by się zatarła ale wcześniej byś to dobrze słyszał. Wypiąć się nic nie miało prawa , te wtyczki wchodzą bardzo ciasno....
Rozumiem -Walu$– bo sporo przechodzi z tym autem ale moim zdaniem trafił bardzo słaby egzemplarz albo ma niesamowitego pecha
Jeszcze chyba nikt tak nie walczył z M3 na naszym forum. Ja od zakupu auta czyli prawie 4 lata temu miałem jedną usterkę i to raczej dość przypadkową bo nie słyszałem o takim przypadku awarii jak mój
Ale koniec OT, potem to sprzątnę
Ale koniec OT, potem to sprzątnę
Ale za to pewnie samochód kupiłeś okazyjnie 
Spokojnie, na pewno da się naprawić ale tym razem zrób to dobrze.
A słyszałeś o akcji serwisowej na wymianę przewodów wspomagania i płukaniu układu kierowniczego, która była jakiś czas temu? Serwisujesz auto w ASO że domagasz się niezawodności?
Spokojnie, na pewno da się naprawić ale tym razem zrób to dobrze.
A słyszałeś o akcji serwisowej na wymianę przewodów wspomagania i płukaniu układu kierowniczego, która była jakiś czas temu? Serwisujesz auto w ASO że domagasz się niezawodności?
w 2.0 jest ta sama pompa co w Dieslu, oprócz hydrauliki może szwankować coś z elektroniki, jest chyba oddzielny moduł EPS do sterowania wspomaganiem
wg instrukcji nr2 (P/ST) jest od elektrycznego wspomagania, nr 25 (P/ST IG) zasila moduł sterowania EPS
kezój20ms napisał(a):Sprawdź bezpiecznik nr.10 w komorze silnika.
wg instrukcji nr2 (P/ST) jest od elektrycznego wspomagania, nr 25 (P/ST IG) zasila moduł sterowania EPS
Auto nie okazyjne... dalem 35k,byla stuknieta w prawy bok kolo lampy.Dostala wlasciwie sama lampa i pompa wspomagania reszta jest cacy plus wymienioni blotnik.Pompa ostatnio zostala zrobiona,auto bylo rozebrane i sprawdzone,plyn nie ucieka,auto jezdzilo pieknie przez kilka tyg.Serwisuje u znajomego mechanika,ktory serwisuje rowniez inne mazdy uzytkownikow z forum.W aso rowniez auto juz siedzialo.Tez cos mi sie wydaje,ze moglo nieco pokrzaczyc z tym modulem elektro ^ Zadnych dziwnych odglosow nie uslyszalem.Jezdzilem z 30min na miescie,dojezdzam do domu i nagle kierownica dala opor i koniec.Laweta jest,jutro w poludnie odstawiam auto.
Heh no troche z nia mam ekscesow,zona ma juz dosyc tego auta
walnieta pompa wspomagania,ktora zaczela przeciekac,sonda lambda i kosmiczne spalanie plus dlawienie sie,zamarzniety plyn wspomagania i klima dmuchajaca tylko zimnym,a teraz nie dzialajace wspomaganie.
Jak sie wyjasni,bedzie kolejny ciekawy problem rozwiazany w temacie.
Heh no troche z nia mam ekscesow,zona ma juz dosyc tego auta
Jak sie wyjasni,bedzie kolejny ciekawy problem rozwiazany w temacie.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
akostarek napisał(a):w 2.0 jest ta sama pompa co w Dieslu, oprócz hydrauliki może szwankować coś z elektroniki, jest chyba oddzielny moduł EPS do sterowania wspomaganiem
Jesteś pewien ? Z tego co wiem to w 2.0 i 2.3 są zupełnie inne pompy niż w reszcie

Przynajmniej tak mi mówili jak szukałem do naszej byłej 2.3 pompy...
nie wiem jak w 2.3, ale 2.0 i diesel Y6 mają tą samą pompę wg katalogu
POWER STEERING SYSTEM (GASOLINE)(2000CC)(DIESEL) nr BP4L-32-600 do vinu -273631, potem wsadzali chyba jakieś poprawione C238-32-600B i C (te same co w maździe 5), ale nadal nie ma rozróżnienia Y6 LF
POWER STEERING SYSTEM (GASOLINE)(2000CC)(DIESEL) nr BP4L-32-600 do vinu -273631, potem wsadzali chyba jakieś poprawione C238-32-600B i C (te same co w maździe 5), ale nadal nie ma rozróżnienia Y6 LF
-Waluś- sprawdź czy twoje auto nie łapało się na akcje serwisową pompy wspomagnia:
viewtopic.php?f=120&t=103351
Skorzystałem z powyższej akcji serwisowej, choć z pompą nie miałem problemów – ale warto dmuchać na zimne
Swoją drogą współczuje problemów z autem bo z tego co czytam masz ich co nie miara.
U mnie już ponad 3 lata i absolutnie żadnej usterki.
viewtopic.php?f=120&t=103351
Skorzystałem z powyższej akcji serwisowej, choć z pompą nie miałem problemów – ale warto dmuchać na zimne
Swoją drogą współczuje problemów z autem bo z tego co czytam masz ich co nie miara.
U mnie już ponad 3 lata i absolutnie żadnej usterki.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości