Świece zapłonowe

Postprzez qwerty » 20 mar 2010, 20:15

oql – jeżeli nie pokonujesz znacznych dystansów każdego dnia, to polecam BKR5E-11. Potrzebują one mniej czasu (ze względu na wymagania temperaturowe) do zajścia "procesu samooczyszczania" więc w takim przypadku wydają się być lepszym rozwiązaniem.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2007, 10:00
Posty: 28
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323F BA 98r.

Postprzez MAJZOR » 13 lip 2010, 12:30

Ja polecam świece zapłonowe denso http://www.sklep.e24h.pl/index.php?main_page=index&cPath=107
u mie też sprawują się bardzo dobrze
MAJZOR
 

Postprzez micagh » 20 sty 2011, 11:51

Jak by ktoś szukał świeć do 6 po lifcie 147 km to polecam DENSO ITV16 z ngk są ILTR5A-13G o ile się nie mylę o czym przekonałem się po wykręceniu starych niestety i dzięki temu mam na zbyciu ITR6F-13 jak by ktoś potrzebował do przedlifta :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 15:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez BartMan » 15 kwi 2011, 15:59

Ja przymierzam się do zakupu nowych świec gdyż obecnie mam NGK ZFR6F-11 made in France. Problemy rozpoczęły się na gazie (strasznie szarpie). Nie wiem jakie siedziały wcześniej ponieważ wymienił je mechanik. Jak mnie zapewnia to nie wina świec bo te są świetne. Tylko że na starych z autem nie było żadnego problemu. Kazał mi jechać do gazowników

Więc myślę o zakupie BRISK Premium Silver (DOR15LGS type) Tylko czekam aż przyjdą nowe przewody WN do LPG i najpierw jeszcze sprawdzę te ngk ze zmniejszoną przerwą do 0.8. Jeżeli jednak nie będzie dobrze to co myślicie o powyższych świecach brisk? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT

W tej tabelce na tej aukcji jest zaznaczone, iż niklowe świece do LPG się nie nadają

pozdrawiam
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2011, 00:34
Posty: 27
Skąd: London UK
Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..

Postprzez devil-80 » 12 sie 2011, 10:12

Ja właśnie zakupiłem Denso K16PRU11 dziś jak mechanik będzie miał czas to je wymieni.
Ps czy to wina świec , że autko po naduszeniu gazu ma chwilkę muła czy raczej coś z przepływką?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 23:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez siemek55 » 5 lis 2011, 20:44

No to tylko dorzucę,.. szarpało na gazie przy 2-2,2 krpm. Wymiana świec(Denso irydowe) oraz kabli (NGK) i jak ręką odjął. Wkręca się jak za "starych" czasów. Dobrze jest to forum <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Radex » 13 gru 2011, 13:55

14/88 napisał(a):Witam. Jakie świece i kable do mazdy 626 2.0 benzyna 115km 2001r.? Najlepiej od razu linki z allegro :)

a może FRYTKI do tego? ;P

NGK RC-ZX49, szukaj se i nie ma za co :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez tadziomaru1 » 13 gru 2011, 22:24

Oryginalne świece do Twojego samochodu to platynowe Denso PKJ16CR8. Było to wiele razy pisane na forum, ale skoro nie chce Ci się szukać, to masz i odczep się. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez ghost-rider11 » 1 sty 2012, 14:43

Siema, zainteresowalem sie swiecami PULSTAR, wieksza iskra od nawet NGK

http://www.youtube.com/watch?v=Xt2z4vDl ... re=related

Nie moge ich znalesc w Polsce, a z checia bym je wymianil a NGK wywalil za siebie i nie patrzyl wiecej na nie

Na stronie http://www.pulstarplug.com/howtheywork.html pokazana jest praca świec Pulstar.
W skrócie chodzi o to że zwykła świeca daje impuls elektryczny o mocy 50 W natomiast Pulstar o mocy 1000000 W i to w krótszym czasie, co przekłada się na szybsze spalanie mieszanki w cylindrze i gwałtowniejsze uderzenie na tłok (przy naciśnięciu pedału gazu silnik od razu wchodzi na obroty) stąd też ten przyrost mocy.
Świece takie podobno są stosowane w autach Formuły I.

Moze ktos mial kontakt z nimi?


Dodatkowo znalazlem nietypowe swiece BRISK TUNING RACING i EXTRA, inne ulozenie koncowki, mi sie zdaje ze BRISk bije na glowe NGK

i jeszcze kapitalne u nas nie dostepne VTA 3D SPARK PLUG
http://www.youtube.com/watch?v=JqT833vfg1E
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez KZZK » 3 sty 2012, 20:06

Może nawet faktycznie dają lepszą, bardziej stabilną iskrę o większej mocy. Może faktycznie w jakiś sposób przekłada się to na tempo spalania mieszanki. Ale niestety muszę ostudzić nieco Twój zapał. Wątpię, aby miało to jakikolwiek wpływ na osiąganą przez silnik moc. Gdyby faktycznie tak było, ludzie nie zakuwali silników, nie wstawiali turbin itd, tylko wymieniali świece. Z jakiegoś powodu jednak tak nie jest.

Gdybym zobaczył testy tego samego silnika w tym samym samochodzie i tych samych warunkach na dwóch różnych zestawach świec, które ukazałyby jakąkolwiek różnicę w mocy (pomijając błędy związane z pomiarem) uwierzyłbym. Ale na sucho, to zwykłe świece :)

Poza tym NGK są naprawdę sprawdzone i chyba na forum jest aż nazbyt wiele dowodów, że się sprawdzają. A skoro nie widać różnicy...? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2011, 21:46
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: '97 626 GF
1.8/90KM

Postprzez henio3 » 15 sty 2012, 17:06

Kolego lepiej nie kombinuj, szukasz dobrej świecy to załóż świece irydowe albo irydowo-platynowe, oczywiście z Denso bo mają najmniejsza elektrodę środkową 0,4 mm średnicy cena ok 50 zł za szt ewentualnie jest seria TT dla tych co maja mniejsze fundusze – zapłonność prawie ta sama a cena ok 15-20 zł tylko starczą na 30k km a nie na 60-100k km.

w necie znalazłem:

http://www.warsztat.pl/pl/article/show/ ... lowe/nopub

http://motolargo.pl/pionierskie-swiece- ... t,229.html

wychodzi na to że są lepsze od standardowych Denso, NGK czy Boscha – sprawdzał ktoś ??
henio3
 

Postprzez Szyna » 23 sty 2012, 20:42

Najbardziej popularne i polecane:
NGK, Denso, Bosch

Niepolecane Brisk
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ghost-rider11 » 27 sty 2012, 23:38

Swiece Denso Irydowe :)
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez _Ciachacz626_ » 6 maja 2012, 19:41

NGK BKR6E. zalozylem jakies 10 miesiecy temu, ok. 5-6 tys km temu. troche tylko zmiejszylem odleglosc do lpg. rowno chodzi, zywo i zrywnie :)
cena tez smieszna bo ok. kilka zl za sztuke wiec mysle ze nie ma sie co zastanawiac.
przy wkrecaniu radze dac troche smaru do swiec na gwint. po co pozniej sie meczyc i denerwowac sie swieca nie chce sie odkrecic. pozatym warto raz na 3 miesiace raz na pol roku odkrecic i wkrecic zeby sie tak nie zapiekly dlugo nieodkrecane bo po co za 30 tys. km ja ukrecic i miec problem. a przy okazji mozna wtedy spojrzec w jakim jest stanie. Bynajmniej ja tak zawsze robie :]
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD

czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy

MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 14:36
Posty: 24
Skąd: Toruń
Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK

Postprzez Kosy » 16 cze 2012, 22:00

Jaka świeca Denso jest odpowiednikiem świecy NGK ITR6F – 13 dla Mazda 6 1.8 2004?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2012, 11:34
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM Sport Comfort 2004

Postprzez tadziomaru1 » 17 cze 2012, 10:58

Kosy napisał(a):Jaka świeca Denso jest odpowiednikiem świecy NGK ITR6F – 13 dla Mazda 6 1.8 2004?

Skąd mamy to wiedzieć? Znajdź sobie w necie tabelę porównawczą świec. Zajęło by Ci to mniej czasu niż napisanie tego posta :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Zigi86 » 23 paź 2012, 10:37

http://www.tuning1.com/info,47

Czy ktoś próbował takiego wynalazku ? czy faktycznie wymiana świec na takie może sprawić, że auto będzie szybciej wchodziło na obroty ? ciekaw jestem ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 13:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez sebek-71 » 23 paź 2012, 11:02

Myślę, że osiągów nie poprawi, zwykłe wyciąganie kasy od naiwnych :P
Lepiej kupić dobre japońskie Denso, albo NGK po ok.10zł i mieć spokój...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Zigi86 » 23 paź 2012, 11:36

Właśnie dlatego, żeby nie być naiwnym najpierw postanowiłem zapytać tutaj :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 13:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez Goth » 26 lis 2012, 09:48

Adaś napisał(a):na stornie NGK jest informacja jakie swiece do jakiego modelu auta



http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=323


Witam,
skorzystałem z tej strony i wychodzi na to, że standardowe świece do mojej Mazdy to ITR6F13.
Jednak chciałbym coś lepszego. W piątek będę miał montowaną instalację LPG więc muszą być odpowiednie pod tym kątem, no i dziennie pokonuję 70-80km, (30km w 1 stronę to trasa, 30km w drugą również, po mieście 10-20km).
Co byście doradzili? Interesuje mnie tylko NGK lub DENSO (NGK znam, DENSO nie).

Przed chwilą zadzwoniłem też do ASO. Podobno świece zależą od numeru nadwozia :P O tym nie słyszałem. Do tej pory wiedziałem, że filtr oleju zależy, ale rodzaj świec?
A tak swoją drogą, w ASO Wrocław świece irydowe 85zł/szt, a przewody WN 390zł ;)
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 12:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki