Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez dobrzyn22 » 8 gru 2011, 23:28

a masz przekręcony kluczyk w stacyjce?? bo z tego co kojarzę,to jest konieczny warunek do prawidłowego połączenia...(ale mogę się mylić)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ombre84 » 9 gru 2011, 16:25

tak kluczyk jest przekręcony do pozycji On, pewnie nic z tego nie będzie, trzeba będzie znaleźć nowego nabywce na elma327 albo wymienić "6" na nowszą :)
ombre84
 

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2011, 17:14

ogólnie wiem,że bywały u niektórych problemy z komunikacją.Najlepiej by było,jakbyś dorwał kogoś z M6 z okolicy i u niego spróbował się połączyć(wykluczyło by to usterkę ELMa).
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez theboost » 13 gru 2011, 01:14

Witam!
Koledzy na jakim protokole łączy się mazda? Pamiętam, że niektóre elm'y nie łączyły się np. z fordem ale chłopaki z forum przerobili płytkę przystosowując ją do pracy z tym protokołem. Postaram się odnaleźć jak to sprawdzić i podrzucę na forum.


EDIT:

Tutaj jest jak sprawdzić ELM 327 dla protokołu J1850PWM. Ale nie wiam jakiego używa mazda.

Skrócona instrukcja jak przetestować poprawność działania ELMa 327 1.4 z protokołem J1850 PWM.

1) Należy podpiąć interfejs do auta, aby było zasilanie +12V na Elma.

2) Uruchomić na komputerze pod Windowsem Hyperterminal.

3) Zrobić nowe połączenie
– połącz używając wybrać np. COM1 (w zależności, na którym COMie jest widziany interfejs)
– Liczba bitów na sekundę: 38400
– Bity danych: 8
– Parzystość: Brak
– Bity stopu: 1
– Sterowanie przepływem: Brak

4) W HyperTerminalu warto też zaznaczyć w Ustawienia ASCII: Dołącz znaki nowego wiersza do końców przychodzących wierszy

5) Po tym komputer powinien się połączyć z interfejsem (w dolnym pasku HyperTerminala powinno być: połączony i parametry 38400 8-N-1)
Jeśli tak jest to można przystąpić do wydawania z klawiatury komend do interfejsu.

6) Najpierw dla protokołu J1850 PWM, wpisać po kolei z klawiatury (po każdej wpisanej linii enter):

ATZ
AT SP1
0100

i następnie zrobić to dla protokołu J1850 VPW:

AT SP2
0100

Interfejs po każdej komendzie powinien odpowiedzieć odpowiednim komunikatem. Jeśli dla protokołu J1850 PWM po komendzie 0100 jest FB Error, a dla protokołu J1850 VPW po komendzie 0100 jest NO DATA to płytka do przeróbki.

7) Dla upewnienia się jeszcze, że ELM dostaje napięcie zasilające z auta (ok. +12V), można wydać komendę:
AT RV

W odpowiedzi powinniśmy otrzymać przybliżone napięcie akumulatora zmierzone przez ELMa.

tekst zapożyczony z forum mondeoklubpolska.pl

Nie wiem czy się to przyda po prostu sobie to przypomniałem.
Chciałem tylko pomóc :) .
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 10:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez maniek28 » 8 lut 2012, 17:06

<nauka>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 10:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez rumunn95 » 8 lut 2012, 19:31

J1850 PWM takiego protokolu uzywaja 626 benzynki po 98roku
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez seba1177 » 17 lut 2012, 12:28

Witam! Chciałbym się dowiedzieć jaki program diagnostyczny będzie najlepszy do mazdy, zna ktoś jakieś dobre i rozsadne programy? dzięki za pomoc...
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 20:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez dobrzyn22 » 17 lut 2012, 12:49

seba1177 napisał(a):jaki program diagnostyczny będzie najlepszy do mazdy, zna ktoś jakieś dobre i rozsadne programy?


wystarczy poszukać...wszystko masz w tym wątku <oczy>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez seba1177 » 17 lut 2012, 20:52

Tak znalezłem jest kilka, ale skoro pisze to chciałbym się dowiedzieć jaki najbardziej użytkownicy polecaja!!!
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 20:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez rumunn95 » 17 lut 2012, 22:35

Scan Xl professional
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Wojtek » 18 lut 2012, 01:33

rumunn95 napisał(a):Scan Xl professional

w sumie, to bez roznicy, czy ScanXL Pro czy STD... polecam STD, poniewaz przecietny uzytkownik nie ma szans na uzycie wszystkiego co jest... w bogatszej wersji programu...

moim zdaniem wystarczajacy jest w wersji standard... no i jego licencja jest tansza ;)
... a do kompletu potrzebna jest jeszcze czesc... dodatkowa... przeznaczona dla Mazdy...
tez ma swoja licencje (oddzielna)... ale o tym juz bylo w watku ;P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rumunn95 » 18 lut 2012, 09:23

tak tylko w wersji profi nie ma denerwujacego czekania na wszystko i nie wyskakuja tylko kody bledow ale i ich opis ;)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez naiLo » 31 mar 2012, 20:59

Witam chciałem się dowiedzieć czy INTERFEJS ELM 327 współpracuje z programem BOSCH ESI TRONIC 2012
bo według użytkownika cristow z postu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=42498&p=2248041#p2248041
daje możliwość kasowania inspekcji olejowej w Mazda 5
ktoś się orientuje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 19:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez mnieteczek » 31 mar 2012, 21:46

Program może i daje możliwość kasowania inspekcji,ale nie interfejs(elm) do tego potrzebny jest KTS.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 18:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez BUBER » 15 maja 2012, 12:41

Witam mam problem z połączeniem się z mazdą6 2006 przez Elm327 1.4 .
Jak podłączam interfejs do obd na desce zaczyna migać kontrolka dsc, abs, rys.auta(esp), kontrolka key, i obrotomierz delikatnie skacze.
Dodam że ze smartem interfejs łączy się bez problemu.
Ma ktoś w Warszawie taki program żeby zdiagnozować u mnie i sprawdzić mój program.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 21:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez mscorp » 26 maja 2012, 13:28

Wyszperałem w sieci taką oto instrukcję i konfiguracja powinna "pasować" pod nasze mazdy.
instrukcja instalacji elm327 1,4 usb
mscorp
 

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2012, 10:20

jest to instrukcja, którą powinno się dostawać standardowo kupując ELM-a...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mscorp » 28 maja 2012, 18:05

i tak jest! :)
mscorp
 

Postprzez dawidekch » 13 cze 2012, 18:46

Witam

Kupiłem na allegro interfejs diagnostyczny ELM 327 v 1.4a (link do aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=2377706857 ) i mam problem z komunikacją.
Wszystkie steroeniki są zainstalowane tak jak trzeba. wszystko robię zgodnie z instrukcją.

Screen z programu:
Obrazek

Po podłączeniu interfejsu do auta migają przez chwilę lampki na zielono jedna cały czas świeci się na czerwono. (link do filmiku jak zachowuje się interfejs http://youtu.be/RAq2yIk5Sbo )

Pozostałe ustawienia:
Obrazek

Dodam że interfejs jak jest podłączony tylko pod usb albo pod wtyczkę w aucie świeci się tylko na czerwono.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2012, 17:48
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0d 120KM 2003r

Postprzez mscorp » 21 cze 2012, 05:49

Zmien "liczba bitów na sekunde" z 9600 na 38400 i sprawdz, a jak nie pomoze to zmien jeszcze w zakładce zaawansowane ustawienia dla com1, Ustaw wiekszą wartość aby zwiekszyc wydajnosc z 512 na 4096bajtów i powinno dzialac.
Jak nie pomoze to zrestartuj kompa, odlacz i podlacz kabel do usb i auta.
mscorp
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6