Światła do jazdy dziennej (DRL) w BJ'ce (umiejscowienie, montaż)
to wtedy trzeba podpiac pod stacyjke chyba. zreszta jak masz automat to tam jest chyba instrukcja obslugi jak podlaczyc. a jak niemasz to kabel do srodka i zrob sobie osobny przycisk i sam bedziesz wlaczal kiedy chcesz
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
mam automat, będę kombinował. Zobaczymy jak wyjdzie. Pewnie się nie spodoba bo będzie kiepsko wyglądało dla niektórych pedantów ale swoją funkcję spełni, nie będzie tunningiem, ale będzie schludnie
tak sie zastanawiam, a nie mam siły iść do auta, może ktoś wie, czy klakson działa bez kluczyka? może tam będzie dobry +12v po przekręceniu kluczyka?
tak sie zastanawiam, a nie mam siły iść do auta, może ktoś wie, czy klakson działa bez kluczyka? może tam będzie dobry +12v po przekręceniu kluczyka?
- Od: 22 lip 2011, 16:35
- Posty: 96
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5
Ja w poprzednim samochodzie Honda Civic podłączyłem do sterowania szyb elektrycznych a przy tych które do Madzi kupiłem jest taki automat, że załącza je dopiero gdy prąd w instalacji wzrośnie do 13V więc podłącza się go pod akumulator a załączają się gdy alternator zacznie dawać prąd.
- Od: 21 lut 2011, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM
Ja w poprzednim samochodzie ( VOLVO S60 ) zapialem sie na cienki przewod jaki idzie z alternatora, bo jest taki. Pojawia sie tam napiecie dopiero po uruchomieniu silnika. Problem byl rozwiązany. Drugi przewód od swiateł dziennych dalem pod postojówke w kloszu. Przy zalaczaniu swiatel w nocy, automatycznie gasną wtedy dzienne – bo przeciez tak ma to działac
Gdy zakladalem w mazdzie, alternator wydal mi sie troche za daleko i poprowadzilem przewod pod zapalniczke wewnatrz auta. Napiecie pojawia sie tam po przekreceniu kluczyka na ZAPŁON. Jedyny minus na chwile obecna to taki, ze stojac np. na parkingu i sluchajac radia swieca mi sie dzienne ( LED-y ). Z tym tez sie uporam, bo przepne radio na inne zasilanie i bedzie oki, tylko pogoda mnie odstrasza jak narazie
Gdy zakladalem w mazdzie, alternator wydal mi sie troche za daleko i poprowadzilem przewod pod zapalniczke wewnatrz auta. Napiecie pojawia sie tam po przekreceniu kluczyka na ZAPŁON. Jedyny minus na chwile obecna to taki, ze stojac np. na parkingu i sluchajac radia swieca mi sie dzienne ( LED-y ). Z tym tez sie uporam, bo przepne radio na inne zasilanie i bedzie oki, tylko pogoda mnie odstrasza jak narazie
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
mtpagan napisał(a):alternator, to gdzieś koło aku szukać?
raczej przy silniku napędzany paskiem
Do alternatora masz troszke klopotliwy dostep – ale sie da.
Ja wprowadzilem przewod zasialajacy swiatla przez otwor w okolicy kolumny kierowniczej ( przechodzi tam juz jakas fabryczna wiazka ). Mam zalozone LPG i widze, ze przy montazu tez wprowadzili mi wiazke przewodów przez ten otwor. To taki uszczelniony czarną gumą – dosc dobre dojscie. Wchodzisz do wnetrza auta pod kierownica i tam juz nie ma problemu ...
Ja wprowadzilem przewod zasialajacy swiatla przez otwor w okolicy kolumny kierowniczej ( przechodzi tam juz jakas fabryczna wiazka ). Mam zalozone LPG i widze, ze przy montazu tez wprowadzili mi wiazke przewodów przez ten otwor. To taki uszczelniony czarną gumą – dosc dobre dojscie. Wchodzisz do wnetrza auta pod kierownica i tam juz nie ma problemu ...
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
alan78 napisał(a): Wchodzisz do wnetrza auta pod kierownica i tam juz nie ma problemu ...
a pod maską jest on pod silniczkiem od wycieraczek, też tam kable pchałem do wskaźnika i przełącznika.
Dokładnie, zrobiłem w tej gumie dziurę i przepchałem do środka przewód. W aucie nic nie rozbierałem. Wyciągnąłem wtyczkę z przewodami do grzania zapalniczki i podpiąłem się. Kabelek pod plastikami schowałem i jest ok.
- Od: 22 lip 2011, 16:35
- Posty: 96
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5
Znalazłem odpowiedni kabel pod maską. Kostka od silniczka wycieraczek ma 4 piny i na jednym pinie pojawia sie zasilanie tylko gdy przekręcimy kluczyk na dwa razy. Myślę że właśnie tam podepnę się z moimi światłami. Teraz planuję odkręcić zaślepki halogenów wyciąć w nich odpowiednie otwory i zamontować lampy.
- Od: 12 lis 2011, 15:07
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM
w takim razie czekamy na fotki
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Ty się nie pytaj czy się chwalić tylko zapodaj foto bezie dla potomnych
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
mtpagan napisał(a):pochwalic sie?
Daj fotki bo niektórzy (w tym ja) nie wiedzą gdzie założyć.
Każdy pomysł na wagę złota
- Od: 22 lip 2011, 16:35
- Posty: 96
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość