Witam;
podczas skrętu kierownicą (na postoju, w obie strony) słychać stuk z okolic filtra powietrza. Co to może być według Was, drodzy Mazdomaniacy??? Zastanawiam się czy to coś poważnego zanim kupię ten egzemplarz (hatchback, 2000r, 2.0 benzyna).
Pozdrawiam:)
Stuk podczas skrętu kierownicą (nie przeguby)
Strona 1 z 1
Hmmm, no to szkoda, że nikt nie wie. Trudno, popytam jeszcze mechaników – może oni coś będą wiedzieć (chociaż z nimi to różnie bywa;) )
Żeby to dochodziło z kół itp, to rozumiem, ale z okolic filtra powietrza???
Piszcie jeśli coś podejrzewacie:)
Żeby to dochodziło z kół itp, to rozumiem, ale z okolic filtra powietrza???
Piszcie jeśli coś podejrzewacie:)
- Od: 25 paź 2011, 07:12
- Posty: 27
- Skąd: Wałcz
- Auto: Były:
Mazda 626 GE 2.0 PB 94r.
Mazda 626 GF 2.0 PB 99r. lift
Jest:
Mazda 6 GY 2.0 PB 07r.
Może to być górne łożysko kolumny macpersona (amorka). Zaczynają się pewnie sypać kulki i jest do wymiany.
U mnie mam podobnie tylko nie tak zaawansowany stopień. Stuka tylko jak kręcę kierownicą jak mam podniesione auto z przodu z lewej strony.
U mnie mam podobnie tylko nie tak zaawansowany stopień. Stuka tylko jak kręcę kierownicą jak mam podniesione auto z przodu z lewej strony.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
rafal700 napisał(a):jak otworzysz filter powietrza to ten stuk będzie większy to będzie coś nie związanego ze wspomaganiem w aucie w pracy czyli w skodzie tez jest to samo
Próbowaliście coś z tym zrobić??? Czy nie da rady?!
- Od: 25 paź 2011, 07:12
- Posty: 27
- Skąd: Wałcz
- Auto: Były:
Mazda 626 GE 2.0 PB 94r.
Mazda 626 GF 2.0 PB 99r. lift
Jest:
Mazda 6 GY 2.0 PB 07r.
Madziek napisał(a):Może to być górne łożysko kolumny macpersona (amorka). Zaczynają się pewnie sypać kulki i jest do wymiany.
U mnie mam podobnie tylko nie tak zaawansowany stopień. Stuka tylko jak kręcę kierownicą jak mam podniesione auto z przodu z lewej strony.
Ewidentnie stuka z okolicy filtra powietrza. Jak ściągnałem cały dolot powietrza to jest to samo, więc to będzie coś nie tak przed dolotem powietrza. I to jest taki głuchy stuk coś a`la "pierdzenie" przepraszam za wyrażenie ;p
Dziś znajomy trochę posłuchał i stwierdził, iż coś nie tak z układem kierowniczym. A mianowicie odgłosy są z maglownicy, może to być za małe ciśnienie z pompy, bo słychać tylko na wolnych obrotach. Gdy przekręcę kierownicę na wyższych – nic nie słychać. Jeszcze co zauważyliśmy: gdy kręcę kierownicą na wolnych, obroty delikatnie spadają do momentu pojawienia się dźwięku i zaraz po nim wracają do normy. Co to może być??? Czy pompa wytwarza za małe ciśnienie, czy może coś z zaworkami? Jeśli tak to czy w takim przypadku cała maglownica do wymiany? Czy jest to poważna usterka czy można z tym jeździć?
- Od: 25 paź 2011, 07:12
- Posty: 27
- Skąd: Wałcz
- Auto: Były:
Mazda 626 GE 2.0 PB 94r.
Mazda 626 GF 2.0 PB 99r. lift
Jest:
Mazda 6 GY 2.0 PB 07r.
Objawy spadających obrotów po skręceniu kół na maksa są normalne – pompa wspomagania ma wtedy maksymalny wydatek i otwiera się zawór przelewowy – zwrotny – do uruchomienia zaworu potrzeba energii stąd spadek obrotów.
W twoim przypadku stawiałbym na zużyte łożyska kolumn McPersona.
W twoim przypadku stawiałbym na zużyte łożyska kolumn McPersona.
- Od: 14 maja 2010, 18:01
- Posty: 164
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG
gdy kręcę kierownicą na wolnych, obroty delikatnie spadają do momentu pojawienia się dźwięku i zaraz po nim wracają do normy
Nawet nie skręcę maksymalnie kół a obroty i tak spadają.
- Od: 25 paź 2011, 07:12
- Posty: 27
- Skąd: Wałcz
- Auto: Były:
Mazda 626 GE 2.0 PB 94r.
Mazda 626 GF 2.0 PB 99r. lift
Jest:
Mazda 6 GY 2.0 PB 07r.
Tomcio napisał(a):gdy kręcę kierownicą na wolnych, obroty delikatnie spadają do momentu pojawienia się dźwięku i zaraz po nim wracają do normy
Nawet nie skręcę maksymalnie kół a obroty i tak spadają.
to zupelnie normalny objaw – wspomaganie bierze naped z silnika a pompa potrzebuje siły wiec silnik dostaje obciazenie jak przy sprzegle
zajmij sie stukiem i tak jak sugeruje kolega przyjrzyj sie albo l;ozyskom kolumn mcphersona albo ktoras koncówka drazka jest juz troche wybita ew krzyzak na maglownicy jest wyrobiony i stuka
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Mozesz tez sie przy okazji przyjerzec sworzniom w wahaczach u mnie tez te stuki wystepowaly. Najpierw zmienilem prawy stuki ustaly, po roku stuki wrocily i wymienilem lewy. Brak stukow w ogole.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6