Jaki akumulator do Premacy? (DITD i PB)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gawell2 » 26 paź 2011, 15:47

Witam szanownych forumowiczów i klubowiczów.
Ja mam zas takie pytanie czy po tym jak akumulator wyzionoł ducha jest sens go ładować czy lepiej od razu kupić nowy przed zimą.? Moja Madzia jest z 2001r Ver. po lifcie 101KM a ten aku to orginał Panasonic-a 95D31L.
Wszystkim którzy odpowiadają na moje pytania -czasami niezbyt mądre, dziękuje!
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 15:28
Posty: 22
Auto: Magda sprzedana. Niestety mimo miłości- rdza, rdza, rdza. Aż głowa boli. Służyła bardzo dobrze ale już nigdy więcej. Wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

Postprzez Boss429 » 26 paź 2011, 17:46

Od razu kup nowy a najlepiej taki sam jaki masz. Na lato może mógłbyś coś kombinować z naprawianiem go ale teraz nie warto ryzykować.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 13:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez gawell2 » 27 paź 2011, 19:49

Ładowałem go niespełna 16 godzin więc zobaczymy ile wytrzyma , ale biorę juz na poważnie co napisał mi Boss429 i zaczynam rozglądać się i szukać nowego aku. Czy może ktoś jednoznacznie powiedzieć mi jaki aku kupić czy obsługowy taki jak był ten oryg. czy bezobsługowy z konkretnym wskazaniem producenta i modelu no i niechciałbym tam widzieć żadnych kołków itp. Ma być mega profesjonalnie praktycznie jak i technicznie.


Po tym ładowaniu 16 godzinnym udało sie odpalić ale resztką tchu jaki w sobie miał. :(
Ostatnio edytowano 28 paź 2011, 16:05 przez gawell2, łącznie edytowano 1 raz
Wszystkim którzy odpowiadają na moje pytania -czasami niezbyt mądre, dziękuje!
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 15:28
Posty: 22
Auto: Magda sprzedana. Niestety mimo miłości- rdza, rdza, rdza. Aż głowa boli. Służyła bardzo dobrze ale już nigdy więcej. Wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

Postprzez Boss429 » 27 paź 2011, 21:37

Myślę że najlepiej jak kupisz taki sam ale z tego co widzę ciężko go dostać. Na ceneo np. takiego nie ma. Dobrze by było jakbyś kupił taki przeznaczony do samochodów japońskich. Ma trochę inne rozmiary niż te do europejskich i wtedy ładnie można go dokręcić. Ciężko stwierdzić natomiast której firmy będzie najlepszy bo tu zdania są bardzo podzielone. Staraj się na pewno aby były spełnione parametry czyli 95Ah i jak najwyższy prąd.
Zobacz ten myślę że cena jest całkiem przyzwoita:
http://allegro.pl/akumulator-panasonic- ... 33502.html. Sam osobiście jako zamiennik polecam vartę i molla, a najlepiej ten:
http://allegro.pl/akumulator-panasonic- ... 07339.html.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 13:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez gawell2 » 28 paź 2011, 15:56

Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Idealnym pod względem rozmiarów jak i parametrów jest na pewno m.in. Bosch S4028 dokładny model 0092S40280 koszt w sklepie 450zł cena z 28.10.2011. A opisany przez Boss429 aku. Panasonica byłby idealny gdyby nie cena zresztą i Bosch-a również.I tak biorąc wszystkie aspekty sprawy, które brałem pod uwagę zwyciężył akumulator ukraiński WESTA seria FireBall 74 Ah 720 A za jedyne 260zł, czyli o 50% tańszy. Jeśli ten aku daje rade na mroźnej Syberii to da rade również w zimnych Bieszczadach. nawet, jeśli wytrzyma połowę tego, co Panasonic to i tak będę miał zaoszczędzone 50% na zakup kolejnego za 5lat. Przeczytałem bardzo dużo negatywnych opinii na różnych innych forach niż nasze o aku Boscha i to, co piszą utwierdza mnie w przekonaniu, że lepiej kupić Panasonica. Przy zakupie warto wziąść pod uwagę pokonywane odcinki chodzi o to, aby aku był zawsze naładowany a nie tylko doładowywany wtedy na pewno starczy na dłużej. Jeśli komukolwiek pomogłem to proszę bardzo.
Podaje wymiary zakupionego FireBalla:
długość 275mm, szerokość 175mm, wysokość 190mm
<oczko>
Wszystkim którzy odpowiadają na moje pytania -czasami niezbyt mądre, dziękuje!
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 15:28
Posty: 22
Auto: Magda sprzedana. Niestety mimo miłości- rdza, rdza, rdza. Aż głowa boli. Służyła bardzo dobrze ale już nigdy więcej. Wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

Postprzez Luki82 » 20 lis 2011, 18:11

Wszystko fajnie. Piszecie tutaj o akumulatorze Panasonica 95D31L – FS do kupienia w sieci itd. Też mi się tak wydaje, że jakieś 3 lata temu wymieniałem akumulator na AutoParta i chodził bez szwanku do 1 listopada 2011 r. Przed nim był chyba też Panasonic i teraz też chciałbym założyć taki jak był kiedyś. Zastanawiam się jednak nad mocami twórczymi naszych alternatorów w DiTD 101 KM. Czy te maszynki prądotwórcze pozwolą doładować tak dużą baterię na full? Nie ukrywam, że zastanawiam się również nad modelem 105 o pojemności 90 Ah. Ponoć fabryczne były 95 Ah.
Czy ktoś wie jak duży akumulator nasz alternator jest w stanie naładować?
I jaki powinien być minimalny prąd rozruchowy na start, żeby naszego diesla uciągnął?
Obecnie mam założonego AutoParta o pojemności 75 Ah i prądzie 800 A (EN)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 20:54
Posty: 14
Skąd: Wieluń
Auto: MAZDA PREMACY 2002 r DiTD

Postprzez say » 20 lis 2011, 18:23

Pamiętajmy o jednym, gdy nasze auta były produkowane, nikomu nie śniło się, że będą jeździć 24h na światłach :). Dlatego uważam, że powinno zakładać się aku o mniejszej pojemności.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Luki82 » 20 lis 2011, 18:51

ale co masz na myśli mówiąc o mniejszej pojemności? Ten z 80 AH 622 A byłby Ok?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 20:54
Posty: 14
Skąd: Wieluń
Auto: MAZDA PREMACY 2002 r DiTD

Postprzez say » 20 lis 2011, 19:29

Bardziej myślę o np. Centra Futura P+ 65Ah/680A lub 72Ah/720A. Twoja propozycja zapewne też jest dobra. Ważny jest ten drugi parametr (prąd rozruchowy). Oczywiście zależy w jakich warunkach jeździsz, bardziej miasto czy jednak częste, długie trasy. W pierwszym przypadku brałbym mniejszą pojemność, w drugim większą. Pewnie zaraz zaczną się riposty, że odwrotnie powinienem myśleć, będę twardy :), dlaczego? Bo uważam, że łatwiej naładować mniejszą pojemność w trybie miejskim, większa pojemność w trasę bo mniejsze prawdopodobieństwo przeładowania. Przyznam, że nie wiem czy nasze auta mają jakieś układy sterowania ładowaniem, które zapobiegają przeładowaniu akumulatora – sądzę, że nie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Enzoo » 21 lis 2011, 08:56

say napisał(a):Pamiętajmy o jednym, gdy nasze auta były produkowane, nikomu nie śniło się, że będą jeździć 24h na światłach :). Dlatego uważam, że powinno zakładać się aku o mniejszej pojemności.


Say, to jeszcze nie założyłeś dziennych? A takie ładne listwy miałeś na oku..
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez say » 21 lis 2011, 09:07

Nie, więc aku cały czas po celach dostaje :D...nadal ory.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Luki82 » 21 lis 2011, 21:58

Dzwoniłem do serwisu mazdy i doradzono mi Panasonica 95D31L-FS taki jak na pierwszy montaż czyli 95 Ah i 680 A rozruchu [EN] lub Centrę Plus 21CP o pojemności 70 Ah i 540 A. Skłaniam się raczej do tej drugiej sztuki z Centry z 3 latami gwarancji, która jest dodatkowo wymiarami zbliżona do oryginału. Ma wymiary 266 (D) x 173 (S) x 223 (W) – jest tylko o 33 milimetry niższa niż standardowe baterie o tej podstawie. Facet stwierdził, że ten panasonic nadal jest montowany w fabrykach m.in. w mazdach 6. Koszt tego egzemplarza to 370 zł z przekładką. No i chyba mam odpowiedni model
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 20:54
Posty: 14
Skąd: Wieluń
Auto: MAZDA PREMACY 2002 r DiTD

Postprzez Marianek » 22 lis 2011, 06:15

Luki82 napisał(a):w mazdach 6.

Sprawdzę jak zona wróci z pracy
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Luki82 » 23 lis 2011, 06:53

Mam pytanie: na jakich bateriach obecnie jeździcie? Jakiej marki, pojemności, a najbardziej interesują mnie prądy rozruchowe? Zastanawiam się czy 540 A w zimie to nie będzie za mało do naszych szanownych diesli?
I jeszcze jedno – gdy silnik musi trochę dłużej, mniej więcej o 1 sekundę na zimnym silniku po całej nocy stania pokręcić zanim załapie, to czy jest to wina akumulatora (maszynka do mierzenia pokazuje 12,3)????? Czy może coś z rozrusznikiem, który zaczyna stawiać większy opór? Na ciepłym silniku pali od dotyku jak trochę pojeżdżę. Jaki są wasze opinie?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 20:54
Posty: 14
Skąd: Wieluń
Auto: MAZDA PREMACY 2002 r DiTD

Postprzez Boss429 » 23 lis 2011, 20:41

Ja przy -10 czekam dwie sekundy i tras odpala...chyba te 900A rozruchu tez się przydaje.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 13:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Luki82 » 24 lis 2011, 06:39

Czyli uważasz, że te 540 A to będzie za mało skoro oryginał na pierwszy montaż ma 620?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 20:54
Posty: 14
Skąd: Wieluń
Auto: MAZDA PREMACY 2002 r DiTD

Postprzez tasek » 24 lis 2011, 10:51

Centra plus 70Ah 540A (EN) pali na dotyk bez żadnych problemów, a mam go od sierpnia ubiegłego roku czyli jedną zimę ma już za sobą. Jeżeli chodzi o wymiary to pasuje bez kombinowania z jakimiś deseczkami czy tam innymi patentami. ;)
green devil
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2010, 10:39
Posty: 66
Skąd: toruń
Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003

Postprzez Andi_79 » 24 lis 2011, 19:18

Witam wszystkich
Stoję przed koniecznością zakupu akumulatora do Madzi 1,8 z roku 2002 po licie.
Przeczytałem instrukcję i zapis dotyczący akumulatora to 40AH/5HR oraz 48AH/5HR.
Na odmianę producenci akumulatorów Centra, Bosch, ZAP Piastów proponują 60 AH.
Wiem że za duży akumulator może być nie doładowany a to nie dobrze.
Proszę o info na czym jeździcie?.
Przeszukałem forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem więc pytam.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 12:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez koss » 25 lis 2011, 10:42

kup zalecany przez producenta. jesli bedzie problem z zapalaniem to bedziesz musial szukac usterki w ukladzie elektrycznym silnika/ukladzie ladowania akumulatora. silnik benzynowy odpalilem kiedys po trzech tygodniach postoju na mrozie. z dizlami sa podobno wieksze jaja.
 
Od: 29 gru 2010, 14:14
Posty: 66

Postprzez damage.inc » 25 lis 2011, 17:36

zobacz tutaj:

http://www.fixparts.de/index.php?cat=c87_Batterien.html&XTCsid=ca33deb2e13d534cdfc640af4bca676f

takie akumulatory oryginał mazda są do premacy.
Ja w benzynie mam ten większy (FE05-18-520 -9D) 60ah, taki wsadzili w serwisie mazdy w berlinie.
Ma 20HR, 5HR to na nasze warunki za mało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy