Witam wszystkich!
Po diagnozach 4 warsztatów, jednej naprawie wykonanej i drugiej prawie wykonanej (diagnoza brzmiała – poduszka skrzyni biegów, już-już ją kupowałem ;o/) i wydanych 500 zł psu w... na budę, odnalazłem z moim rodzicielem przyczynę irytującego łomotania gdzieś w przednim zawieszeniu. Okazało się bowiem, że przekładnia kierownicza ma luzy i porządnie stuka na nierównościach, przy zmianie biegów i gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła.
Stąd pytanie i ambaras – co da się zrobić z taką przekładnią? Zregenerować? Wymienić? Czy istnieją jakieś zamienniki bądź pasujące od innych model Mazdy?
Stukająca przekładnia kierownicza-zamienniki, regeneracja?
Strona 1 z 1
- Od: 12 lis 2010, 15:57
- Posty: 8
- Skąd: Elbląg
- Auto: MAZDA MPV 2.0 2000 r. benzyna/gaz CANDY COLOUR EDITION
Skąd my zwykli śmiertelnicy mamy wiedzieć czy i co pasuje skoro przez wrodzony brak jasnowidzenia nie wiemy CO TY TAM MASZ, JAKIE AUTO?
Nie ma profilu, nie ma gadania.
Nie ma profilu, nie ma gadania.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Kurcze, może założyć nowy wątek do którego admin będzie przenosił nowe posty użytkowników bez uzupełnionego profilu. Tam będziemy mogli do woli zgadywać o jakie auto chodzi . Ja strzelam MPV LW bo ten dział, jak problemy nie z silnikiem to znaczy benzyna, rok 2001 tak sądzę...
Kolego tak na poważnie, szukaj używki najtaniej i najszybciej jeśli jesteś pewien.
Kolego tak na poważnie, szukaj używki najtaniej i najszybciej jeśli jesteś pewien.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Gratuluję spostrzegawczym! Tak to mazda MPV 2.0 w benzynie! Nagrodą w konkursie jest zdrapka umieszczona na zadku słonia w Gdańskim ZOO
Przepraszam – gapa jestem. Z tym profilem już nadrobiłem – teraz wszyscy wiedzą czym wożę ...rodzinę
Co do sworzni – szarpaki i łomik nie stwierdziły żadnego luzu na zawieszeniu, a więc na sworzniach, tulejach i stabilizatorze. Za to po podniesieniu auta na (fabrycznym ) lewarku i szarpaniu za koło prawo-lewo słychać wyraźnie stuki, zwłaszcza kiedy przytrzymamy kierownicę. Te objawy pozwalają mi sądzic, że problemem jest wyrobiona listwa zębata kolumny kierowniczej/przekładni.
Czy do MPV pasuje przekładnia z mazdy 6? 626?
Tych jest znacznie więcej na rynku niż tych naszych rodzynków, wiec i poszukiwania byłyby łatwiejsze.
Przepraszam – gapa jestem. Z tym profilem już nadrobiłem – teraz wszyscy wiedzą czym wożę ...rodzinę
Co do sworzni – szarpaki i łomik nie stwierdziły żadnego luzu na zawieszeniu, a więc na sworzniach, tulejach i stabilizatorze. Za to po podniesieniu auta na (fabrycznym ) lewarku i szarpaniu za koło prawo-lewo słychać wyraźnie stuki, zwłaszcza kiedy przytrzymamy kierownicę. Te objawy pozwalają mi sądzic, że problemem jest wyrobiona listwa zębata kolumny kierowniczej/przekładni.
Czy do MPV pasuje przekładnia z mazdy 6? 626?
Tych jest znacznie więcej na rynku niż tych naszych rodzynków, wiec i poszukiwania byłyby łatwiejsze.
- Od: 12 lis 2010, 15:57
- Posty: 8
- Skąd: Elbląg
- Auto: MAZDA MPV 2.0 2000 r. benzyna/gaz CANDY COLOUR EDITION
No to ładnie Oczywiście sponsor wycieczki z Legnicy do Gdańska na podrapanie słonia wie o tym? Teraz już wiem bo znalazłem na forum nawet jaki masz kolor autobusu
Nie obstawałbym przy maglownicy. Sprawdź czy luzy czy stuki pojawiają się w skrajnych położeniach kierownicy.
Zobacz co jeszcze może stukać
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=3220A
Nie obstawałbym przy maglownicy. Sprawdź czy luzy czy stuki pojawiają się w skrajnych położeniach kierownicy.
Zobacz co jeszcze może stukać
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=3220A
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Stuki minimalne zawsze będą Co do maglownicy to mam kumpla który zrobil 340 tys km mpv w tym 250 po ukrainie, a tam są wertepy i nic nie robil z maglownicą .
Co do sprawdzania sworzni to mi aso mazda też sprawdzala sworznie i powiedzieli ze niema luzów pojechałem do faceta ktory siedzi od 15 lat w japonskich autach i on jeszcze raz sprawdzil wahacze i powiedzial, że od strony kierowcy jest wybity i stuka podczas ruszania puszczania sprzęgła i na podjazdach. Na początku stukalo cicho na samych dolkach potem sie wybilo i podczas ruszania zaczelo glosniej stukac. Jesli jest takie puk puuu to się powiękasza luz.
Pisales że cos ci w kole stuka obstawiam jescze końcówki drazka te które idą od maglownicy.
Ja na początku wymienilem kąncówki drazka to nie pomoglo i wymienilem sworznie.
Mówią ze w mazdach sworznie wytrzymuja 200 -250 tys km.
W orginale niema sworzni wystepuja w zamienniku. Kost sworznia to 45 zl a wymiana 150. TYlko warto odac tam gdzie mają specjalna praske bo są magicy którzy robią to mlotem i przecinkiem, ale to partacze i taki swarzem szybko sie wybije. Bo jak sie wali mlotem to mozna zniszczych gnizdo w którym siedzi sworzen.
21 wrz 2011 21:58 Edit:
oto link do filmu gdzie jest pokazane jak wyglada luz na sworzniu i jak go slychac. Czasami trudno jest wymacac jak wszystko jest złożone, a ten film dobrze przedstawia.
http://www.youtube.com/watch?v=EfBq8zn7 ... re=related
22 wrz 2011 14:46 Edit:
Za to po podniesieniu auta na (fabrycznym ) lewarku i szarpaniu za koło prawo-lewo słychać wyraźnie stuki, zwłaszcza kiedy przytrzymamy kierownicę.
I teraz pomysl ruszasz kolem i trzymasz kierownice czyli zwrotnica jest zablokowana(bo trzymasz kierownice) a ty ruszasz kolem i sa stuki czyli dla mnie to może byc sworzeń. Zobacz sobie dokladnie ten film który umiescilem. Możesz sprawdzic z drugiej strony jesli to maglownica to zdrugiej tez powinno tak byc jak piszesz.
Nie piszemy postu pod swoim postem, jeśli jest ostatni. Edytujemy istniejący.
say
Co do sprawdzania sworzni to mi aso mazda też sprawdzala sworznie i powiedzieli ze niema luzów pojechałem do faceta ktory siedzi od 15 lat w japonskich autach i on jeszcze raz sprawdzil wahacze i powiedzial, że od strony kierowcy jest wybity i stuka podczas ruszania puszczania sprzęgła i na podjazdach. Na początku stukalo cicho na samych dolkach potem sie wybilo i podczas ruszania zaczelo glosniej stukac. Jesli jest takie puk puuu to się powiękasza luz.
Pisales że cos ci w kole stuka obstawiam jescze końcówki drazka te które idą od maglownicy.
Ja na początku wymienilem kąncówki drazka to nie pomoglo i wymienilem sworznie.
Mówią ze w mazdach sworznie wytrzymuja 200 -250 tys km.
W orginale niema sworzni wystepuja w zamienniku. Kost sworznia to 45 zl a wymiana 150. TYlko warto odac tam gdzie mają specjalna praske bo są magicy którzy robią to mlotem i przecinkiem, ale to partacze i taki swarzem szybko sie wybije. Bo jak sie wali mlotem to mozna zniszczych gnizdo w którym siedzi sworzen.
21 wrz 2011 21:58 Edit:
oto link do filmu gdzie jest pokazane jak wyglada luz na sworzniu i jak go slychac. Czasami trudno jest wymacac jak wszystko jest złożone, a ten film dobrze przedstawia.
http://www.youtube.com/watch?v=EfBq8zn7 ... re=related
22 wrz 2011 14:46 Edit:
Za to po podniesieniu auta na (fabrycznym ) lewarku i szarpaniu za koło prawo-lewo słychać wyraźnie stuki, zwłaszcza kiedy przytrzymamy kierownicę.
I teraz pomysl ruszasz kolem i trzymasz kierownice czyli zwrotnica jest zablokowana(bo trzymasz kierownice) a ty ruszasz kolem i sa stuki czyli dla mnie to może byc sworzeń. Zobacz sobie dokladnie ten film który umiescilem. Możesz sprawdzic z drugiej strony jesli to maglownica to zdrugiej tez powinno tak byc jak piszesz.
Nie piszemy postu pod swoim postem, jeśli jest ostatni. Edytujemy istniejący.
say
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
A ja troche odgrzebie temat ja mam podobnie choc nie wiem czy tak samo. Mianowicie stuki podczas skrecania i zawsze na jakis wybojach typu kostka brukowa czy ogolnie dziurawa nawierzchnia i zawsze od strony pasazera.bylem na stacji obbadal prawie wszystko od amorow po [waaaco?] i co?nico nie znalazl koles mechanik mowi ze jak stacja tego nie wie to on tym bardziej pokazalem mu stuki az wsiad do mojej mpvki uslyszal i dalej nie wiedzial co to jest. Jutro sprawdze na tym ori podnosniku z kiera trzymana prze zonke moze mi to wyjasni jak koledze wyzej bo te atuki sa irytujace.
A pytanko czy jest mozliwe ze slysze u pasazera a przegub walniety od kierowcy?
Szkoda ze filmik nie dziala to bym obejrzał
A pytanko czy jest mozliwe ze slysze u pasazera a przegub walniety od kierowcy?
Szkoda ze filmik nie dziala to bym obejrzał
-
sebakoz
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości