Ściąganie auta na prawo – co to może być?
Zastanawiam się jeszcze o tym co mi powiedzieli w ASO Mazda tj. tak ustawić zbieżność, aby auto miało tendencję do lekkiego ściągania w lewo (oczywiście wszystko w granicach normy ) – czyli po tzw. mazdowemu . Czy to coś poprawi?
- Od: 14 lut 2011, 20:11
- Posty: 13
- Skąd: Dzierżoniów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007
Mnie w polsce tez sciagalo, jak mialem kierownice ustawiona idelanie na wprost to samochod lecial na prawo. Na poczatku myslalem ze cos mi sie przestawilo po wjechaniu w wielka dziure ale jednak juz na niemieckich autostradach bylo normalnie, auto szlo prosto wiec to wina drog. pozdrawiam
kolo1 napisał(a):Zastanawiam się jeszcze o tym co mi powiedzieli w ASO Mazda tj. tak ustawić zbieżność, aby auto miało tendencję do lekkiego ściągania w lewo (oczywiście wszystko w granicach normy ) – czyli po tzw. mazdowemu . Czy to coś poprawi?
Na moje oko może i coś poprawi z prawej strony ( bo będzie ściągało w lewo ), ale jak będziesz mijał to jeszcze bardziej będzie ciągnęło Cie na pobocze w lewą stronę więc lepiej zostawić tak jak jest . Po prostu Japońce zrobiły zbyt czułe zawieszenie przy projektowaniu na pewno nie myśleli o Polskich drogach
- Od: 18 mar 2010, 12:12
- Posty: 63
- Skąd: Ostrołęka/Okolice
- Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.
Rozmawiałem z "magikiem" od zawieszeń i zbieżności (naprawdę dobrym z wieloletnim stażem). Mówiłem mu o problemach ze ściąganiem w prawo i kilkukrotnej pozytywnej kontroli zbieżności; również o tym że na prawym pasie auto ciągnie w prawo natomiast na lewym pasie ciągnie w lewo. Facet naprawdę się zaangażował w problem i postawił jedną diagnozę – jeżeli nie było bite, to przyczyną ściągania jest najprawdopodobniej – wspomaganie kierownicy,pompa lub "maglownica". Chociaż maglownica u mnie odpada bo kierownica by drgała przy większych prędkościach. Czy ktoś miał problem ze wspomaganiem i wie jak to sprawdzić i czy ma ono wpływ na to cholerne ściąganie???? Nie wiem jak Wy ale ja tak łatwo nie odpuszczę.
- Od: 14 lut 2011, 20:11
- Posty: 13
- Skąd: Dzierżoniów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007
Panowie jedyny ratunek to http://www.geometria-podwozi.pl/Polecam bo sam tam byłem i jestem 100% zadowolony z usługi.Zwiedziłem większość tego typu warsztatów w mojej okolicy ale po tym co zobaczyłem w w wyżej wymienionym warsztacie trudno mi nazwać okolicznych "fachowców" fachowcami.Mieszkam w Zamościu i nie żałuję przejechanych 420 kilometrów w jedną stronę.O tym warsztacie dowiedziałem się na tym forum ,ktoś go polecał a teraz ja polecam.
- Od: 31 paź 2010, 10:04
- Posty: 8
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 Kombi `05 2.0 136KM
Jeżeli to rozwiązuje problem ściągania jak piszą w biuletynie MAZDA (pokazanym przez Arkadius 73) to pewnie chodzi o słynne "luzowanie zawieszenia". Zastanawiam się czy była na to jakaś akcja serwisowa. No bo po co mam ze swojej kasy bulić.
- Od: 14 lut 2011, 20:11
- Posty: 13
- Skąd: Dzierżoniów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007
Rozmawiałem w serwisie ASO Mazdy Długołęka. Rozumieją i znają problem. Twierdzą ze kilka takich Mazd naprawili poprzez regulację zawieszenia tj. regulację jak to określili "kołyski" pewnie tak jak u P Dudy. Podobno po tych naprawach efekt 100%. Chyba zaryzykuję.
- Od: 14 lut 2011, 20:11
- Posty: 13
- Skąd: Dzierżoniów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007
Kafela napisał(a):Panowie jedyny ratunek to http://www.geometria-podwozi.pl/Polecam bo sam tam byłem i jestem 100% zadowolony z usługi.Zwiedziłem większość tego typu warsztatów w mojej okolicy ale po tym co zobaczyłem w w wyżej wymienionym warsztacie trudno mi nazwać okolicznych "fachowców" fachowcami.Mieszkam w Zamościu i nie żałuję przejechanych 420 kilometrów w jedną stronę.O tym warsztacie dowiedziałem się na tym forum ,ktoś go polecał a teraz ja polecam.
hehe... w czasie kiedy pisałeś tego posta ja właśnie czekałem na swoją kolej u nich;)...
Powiem tak.. fachowe podejście mają na pewno i wiedzę sporą... problem z M6 również znają.
U mnie po wizycie u nich ściąganie zmniejszyło się znacząco, co nie oznacza całkowicie...
Dowiedziałem się przynajmniej, że poprzedni właściciel musiał wpaść w solidną dziurę ponieważ prawe koło stoi 3mm w tył od lewego i jest lekko przechylone na bok przez najprawdopodobniej lekko ugiętą zwrotnice.
W każdym razie z tego co mi powiedzieli można jeszcze spróbować zrobić tak, żeby prawe koło lekko wyprzedzało lewe... podobno to może pomóc jednak jak na razie to jak ustawili zawias mi wystarcza.
W każdym razie również przeczytałem o nich tu na forum i również mogę polecić ten warsztat... bardzo zdrowe podejście do wykonywanej pracy i klienta.
- Od: 7 wrz 2010, 18:28
- Posty: 18
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: M6 2.0i 16V 141KM `04
Miałem podobny problem – przy zakupie wszystko oki (auto stało na zimówkach), z czasem (gdy nastała pora letnia) pojawiło się wyczuwalne ściąganie na prawo (zwłaszcza przy dużej prędkości np autostrada 140 km/h). Diagnoza w ASO – luzy na przednim zawieszeniu i ustawienie zgodnie z odpowiednią procedurą geometrii. Po naprawie zawieszenia (Wrocław – nie w ASO ale specjalizujący się w Madziach – koszt 1200 zł) geometria kół (też Wrocław – nie w ASO, bardzo polecany do Madzi – 70 zł) efekt troszkę się zmniejszył.
Zgadnijcie co pomogło ?
Zmiana kół przednich z lewego na prawe.
Opony CONTINENTAL ContiPremiumContact 2 zakupione w sklepie, nowe – bierznik asymetryczny (opony prawidło zamontowane,prawidłowe ciśnienie,wyrównoważone). Po przełożeniu wszystko wróciło do normy. Z rozmowy z uznanym wrocławskim specem od ustawiana Mazd który robił geometrię dowiedziałem się, że owszem cała ta specjalna procedura często pomaga (ale ktoś stworzył z niej niezłą legendę) ale należy zacząć od prozaicznej zamiany tylko opon przednich stronami, bo to nie problemy z zawieszeniem a sam bieżnik opony (minimalne deformacje przy produkcji,zły stan opony,wewnętrzne niewidoczne uszkodzenia wynikłe z eksploatacji – dziura) bardzo często jest przyczyną ściągania samochodu – nie tylko Mazd.
Tak więc zafundowałem sobie naprawę zawieszenia (fabryczne,przebieg 149 tys,nie było żadnych odczuć, że jest uszkodzone, żadnych stuków, ale po zdemontowaniu niestety potwierdziło się, że przy zawieszeniu wielowachaczowym to, że nic nie stuka i na szarpakach jest oki,nie oznacza, że wszystko jest tak całkiem oki oki – widoczne zużycie elementów) i geometrię a tu taka niespodzianka. Wyjaśniło to dlaczego przy zakupie (inne opony zimowe) auto prowadziło się jak po sznurku.
Zgadnijcie co pomogło ?
Zmiana kół przednich z lewego na prawe.
Opony CONTINENTAL ContiPremiumContact 2 zakupione w sklepie, nowe – bierznik asymetryczny (opony prawidło zamontowane,prawidłowe ciśnienie,wyrównoważone). Po przełożeniu wszystko wróciło do normy. Z rozmowy z uznanym wrocławskim specem od ustawiana Mazd który robił geometrię dowiedziałem się, że owszem cała ta specjalna procedura często pomaga (ale ktoś stworzył z niej niezłą legendę) ale należy zacząć od prozaicznej zamiany tylko opon przednich stronami, bo to nie problemy z zawieszeniem a sam bieżnik opony (minimalne deformacje przy produkcji,zły stan opony,wewnętrzne niewidoczne uszkodzenia wynikłe z eksploatacji – dziura) bardzo często jest przyczyną ściągania samochodu – nie tylko Mazd.
Tak więc zafundowałem sobie naprawę zawieszenia (fabryczne,przebieg 149 tys,nie było żadnych odczuć, że jest uszkodzone, żadnych stuków, ale po zdemontowaniu niestety potwierdziło się, że przy zawieszeniu wielowachaczowym to, że nic nie stuka i na szarpakach jest oki,nie oznacza, że wszystko jest tak całkiem oki oki – widoczne zużycie elementów) i geometrię a tu taka niespodzianka. Wyjaśniło to dlaczego przy zakupie (inne opony zimowe) auto prowadziło się jak po sznurku.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
Miałem ten sam problem
i już go nie mam
wymiana tulei wahacza przedniego + dopiero geometria
Problem znikł
i już go nie mam
wymiana tulei wahacza przedniego + dopiero geometria
Problem znikł
- Od: 9 sie 2011, 18:42
- Posty: 5
- Skąd: MAZOWIECKIE
- Auto: Mazda 6 KOMBI SPORT EXCLUSIVE
rocznik 2004
silnik 2.0 MZR-CD
moc 136 KM
przebieg 200k
No więc tak.. jestem po wizycie w ASO Mazda Długołeka ws ściągania w prawo. Temat ten jak mówiłem wcześniej jest im znany. Wg nich kolejność naprawy tego typu problemu i zgodnie z Biuletynem Mazdy dla M6 (2003-2007) jest mianowicie taka (jeżeli oczywiście geometria OK, auto nie było bite, amortyzatory i wahacze OK, luzów brak itp.):
1. Zamiana kół LP, LT na PP, PT. Jeżeli nie pomaga to:
2. Regulacja zawieszenia tj. regulacja "kołyski" zawieszenia i maksymalne podciągnięcie do takiego stopnia aby nie było uczucia ściągania. Jeżeli to nie daje rezultatu to:
3. Wymiana górnego ułożyskowania amortyzatorów.
U mnie efekt ściągania po przeprowadzeniu pkt.2 znacząco ale to naprawdę znacząco (90% na 100) się zmniejszył i dał b.wyraźne uczucie komfortu prowadzenia auta – choć nie pełne. Także jestem w 90% usatysfakcjonowany i wiem, że warto było to zrobić. Pozdrawiam.
1. Zamiana kół LP, LT na PP, PT. Jeżeli nie pomaga to:
2. Regulacja zawieszenia tj. regulacja "kołyski" zawieszenia i maksymalne podciągnięcie do takiego stopnia aby nie było uczucia ściągania. Jeżeli to nie daje rezultatu to:
3. Wymiana górnego ułożyskowania amortyzatorów.
U mnie efekt ściągania po przeprowadzeniu pkt.2 znacząco ale to naprawdę znacząco (90% na 100) się zmniejszył i dał b.wyraźne uczucie komfortu prowadzenia auta – choć nie pełne. Także jestem w 90% usatysfakcjonowany i wiem, że warto było to zrobić. Pozdrawiam.
- Od: 14 lut 2011, 20:11
- Posty: 13
- Skąd: Dzierżoniów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007
Witam. Jestem posiadaczem mazdy 6 od roku. I na samym poczatku sciaganie w prawo bylo minimalne, takze nic z tym nie robilem, okolo 3 miesiace temu wyminiana była koncówka drązka po czym ustawiana zbieznośc w tym samym zakładzie. Po wyjechaniu okazalo sie ze bardzo sciaga w prawo, wrocilem do zakladu i ponownie sprawdzili zbieznosc i stwierdzili ze dobrze jest ustawiona i nic z tym nie moga zrobic. I tak zaczeło sie moje szukanie co jest nie tak, trafilem a forum gdzie twierdzicie ze to problem fabryczny i zastosowalem sie do biuletynu mazdy i przeprowadziłem rozprężenie zawieszenia co nic nie pomoglo. Po jakims czasie postawnowilem jechac do innego warsztatu na ustawienie zbieżnosci. Tam pan swtierdzil ze to napewno problem zbierznosci albo koł a nie fabryczny.
Po zmianie koł przednie prawe na lewo a lewe na prawo i ustawienu zbiężnosci problem znikł całkowicie mazde prowadzie sie jak po sznurku bez trzymanki.
Takze polecam dobry warsztat z dobrym sprzetem do ustawiana zbierznosci zanim bedziecie sie pchac w wieksze koszta!
Autko na alu felgach orginalnych oponki Dunlop 205/55/16 , A przypomnie jeszcze ze na stalowych zimowkach tez lekko sciagalo na prawo, takze kwestia zle ustawionej geometri kół, a w poprzednim warsztacie twierdzili ze jest dobrze ustawiona a w drugim okazalo sie ze minimalnie bylo zle co powodowalo sciaganie.
Po zmianie koł przednie prawe na lewo a lewe na prawo i ustawienu zbiężnosci problem znikł całkowicie mazde prowadzie sie jak po sznurku bez trzymanki.
Takze polecam dobry warsztat z dobrym sprzetem do ustawiana zbierznosci zanim bedziecie sie pchac w wieksze koszta!
Autko na alu felgach orginalnych oponki Dunlop 205/55/16 , A przypomnie jeszcze ze na stalowych zimowkach tez lekko sciagalo na prawo, takze kwestia zle ustawionej geometri kół, a w poprzednim warsztacie twierdzili ze jest dobrze ustawiona a w drugim okazalo sie ze minimalnie bylo zle co powodowalo sciaganie.
- Od: 8 wrz 2011, 15:16
- Posty: 10
- Skąd: Busko-Zdroj
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 Citd 136KM
Piszesz ze wymieniałeś końcówkę drążka i problem ściągania pojawił się po wymianie. Wygląda na to, że ścięło ci którąś oponę jeszcze przed wymianą drążka. Po wymianie geometria została ustawiona poprawnie, a problemem ściągania pewnie była opona. Przechodziłem dokładnie to samo w poprzednim aucie.
- Od: 20 cze 2010, 19:13
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 GG LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6