Światła mijania włączające się po włączeniu stacyjki. Montaz DRL- możliwe?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bastt » 21 lip 2011, 11:48

Witam,
Czytam sobie nasze forum i coraz to bliżej jestem myśli zamontowania sobie świateł do jazdy dziennej.
Pytanie jest:
Moja Mazda automatycznie włącza światła mijania po przekręceniu stacyjnki – brak jest tylko podświetlenia zegarów i przycisków. Wieczorem przekręcam sobię gałkę na światła mijania i mam pięknie podświetlone zegary.
To chyba jednak troche komplikuje montaż świateł do jazdy dziennej.
Czy mozna wyłączyć automatycznie włączanie sie świateł mijania po wlaczeniu stacyjki? Czy jakieś inne, ale proste pomysły?

Mazda6 2003 2.0 , wersja skandynawska (bez czujnika zmierzchu)
Z góry dzięki
Ostatnio edytowano 7 mar 2013, 14:09 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 8 razy
Powód: poprawa tematu
bastt
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 08:29
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r.

Postprzez bieski » 21 lip 2011, 11:53

bastt napisał(a):kąplikuje

:|
bastt napisał(a):Czy mozna wyłączyć automatyczne włączanie świateł mijania?


To jakaś samoróba. Musiałbyś poszukać jak to jest zrobione.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez skorik » 24 lip 2011, 11:25

W wersji skandynawskiej tak jest i nie jest to żadna samoróba – też tak mam w aucie z Danii. Ktoś kto chciałby się tego pozbyć musiałby wymienić układ sterujący światłami lub prawdopodobnie wystarczy odłączyć przewód z napięciem po zapłonie który dochodzi do tego modułu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 22:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez skorik » 24 lip 2011, 19:44

Panowie – przejrzałem schematy i według mnie wystarczy wypiąć dwa przewody z modułu sterującego oświetleniem zewnętrznym i złączyć je razem aby światła mijania nie zapalały się już na zapłonie. Też mam wersję skandynawską i nie montuję na razie świateł dziennych bo takie działanie jak jest obecnie w moim aucie wyklucza podłączenie świateł dziennych.

Obrazek

W tej wtyczce należy wypiąć lub uciąć przewody K i M i złączyć je razem po za złączem.
Wtyczka jest pokazana od strony przewodów. Moduł znajduje się po stronie pasażera za schowkiem – oznaczony na rysunku numerkiem 2.

Obrazek

Jeżeli ktoś sprawdzi moja teorię niech da znać czy działa – według mnie powinno :)
Ja nie mam obecnie tyle czasu, aby to sprawdzić.

Edit:

Jeżeli się sprawdzi to dam opis też jak wyłączyć światła pozycyjne przednie i tylne oraz podświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 22:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez bastt » 28 lip 2011, 18:27

Skorik
Sprawdziłem Twoją teorię. W pewnym sensie działa, ale nie do końca:
– po odpięciu kabli K i M nie działają światła mijania niezależnie od położenia przełącznika
– po zwarciu odłączonych od kostki przewodów K i M światła mijania włączają się jedynie w pozycji "światła mijania włączone", światła postojowe i tylne światła oraz podświetlenie tablicy rej. świecą się w każdej pozycji przełącznika
PROBLEM: nie działają światła drogowe w jakiejkolwiek pozycji.

Mam nadzieję, że pomogłem. Nie ukrywam, że zależy mi bardzo na rozwiązaniu tej sprawy.

-bastt
bastt
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 08:29
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r.

Postprzez skorik » 28 lip 2011, 22:56

bastt a mam kilka pytań – mi to ułatwi opracowanie podłączenia aby wszystko dobrze działało.
Chodzi mi o to czy jak włączysz światła mijania to drogowe po włączeniu manetką (na stałe nie mrugniecie) się nie świecą?
Czy twoja wersja obsługuje czujnik zmierzchu i/lub czy masz opcje "Auto"?
Dodatkowo jak być coś robił jeszcze przy tym module to spisz jego oznaczenie. Z góry dzięki – mam mało czasu i sam nie mogę tego sprawdzić – no może w weekend znajdę trochę czasu i jak pogoda dopisze.

Już tłumaczę o co chodzi – według schematu wynika, że drogowe światła – chwilowo (mrugnąć) można tylko jak są mijania – nie można tego zrobić na pozycyjnych, ani na pozycji OFF (po mojej przeróbce lub w autach którym nie włączają się mijania na zapłonie) – tak według schematu. Powinno dać się załączyć (na stałe oraz chwilowo) światła drogowe na włączonych światłach mijania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 22:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez bastt » 29 lip 2011, 08:42

skorik napisał(a):bastt a mam kilka pytań – mi to ułatwi opracowanie podłączenia aby wszystko dobrze działało.
Chodzi mi o to czy jak włączysz światła mijania to drogowe po włączeniu manetką (na stałe nie mrugniecie) się nie świecą?


Nie świecą – nie ma jakiejkolwiek możliwości włączenia świateł drogowych.


skorik napisał(a):Czy twoja wersja obsługuje czujnik zmierzchu i/lub czy masz opcje "Auto"?


Nie posiadam czujnika zmierzchu. Nie mam opcji AUTO.

Na tę chwilę to wszystko co wiem. Co do modelu sterownika, to nie spisałem, ale da się to odczytać po zdjęciu schowka i odrobinie dodatkowego światła.

Pozdrawiam
bastt
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 08:29
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r.

Postprzez Wojtek » 29 lip 2011, 09:10

prosze pamietac, ze mamy jakby dwie wersje zalaczania swiatel...
– jedna kolegi bastt – wersja skandynawska
– druga to auta z czujnikiem zmierzchu... czyli jest dodatkowa pozycja na manetce swiatel: auto

w tych dwoch przypadkach beda sie roznic polaczenia w instalacji...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skorik » 29 lip 2011, 15:18

Gdyby ktoś miał chęć sprawdzić inny pomysł to poproszę o odłączenie przewodu E – jest to przewód na którym pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka na zapłon – więc teoretycznie światła się nie zapalą tylko ciekawe co z innymi światłami? Nie wiem czy to zadziała – ale może ktoś spróbuje.

PS.
Mój moduł ma oznaczenie: GJ6A 67 7RY – nie mam opcji auto, ale mam uruchamianie świateł mijania z zapłonem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 22:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez bastt » 30 lip 2011, 14:11

Mój moduł to również GJ6A 67 7RY
bastt
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 08:29
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r.

Postprzez bastt » 30 lip 2011, 14:45

skorik napisał(a):Gdyby ktoś miał chęć sprawdzić inny pomysł to poproszę o odłączenie przewodu E – jest to przewód na którym pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka na zapłon – więc teoretycznie światła się nie zapalą tylko ciekawe co z innymi światłami? Nie wiem czy to zadziała – ale może ktoś spróbuje.


Skorik
Twój ostatni pomysł to rozwiązanie tego problemu!!!
Po odpięciu przewodu E skandynawska opcja świateł mijania zostaje zneutralizowana.
Reszta świateł działa w zależności od ustawień przełącznika.

Dzięki :) Mogę przejść do kolejnego etapu – montażu świateł do jazdy dziennej.
bastt
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 08:29
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r.

Postprzez Wojtek » 30 lip 2011, 15:03

bastt napisał(a):Twój ostatni pomysł to rozwiązanie tego problemu!!!
Po odpięciu przewodu E skandynawska opcja świateł mijania zostaje zneutralizowana.

gratulacje!
...czyli wszystkie swiatla dzialaja jak powinny...
moze niech ktos jeszcze to sprawdzi i bedzie mozna montowac dzienne... <jupi>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skorik » 31 lip 2011, 15:00

To fajnie, że działa.
Dzięki bastt za sprawdzenie mojego pomysłu.
Ten przewód E można wykorzystać i podłączyć dzienne światła – ale tylko LED, aby za dużo prądu nie brały. Wtedy wystarczy dołożyć jeden przekaźnik aby rozłączał napięcie jak zapalimy dzienne – sygnał dla tego przekaźnika też można wziąć z modułu – nie trzeba gdzieś pod maską przy lampie szukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 22:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez Benek01 » 31 lip 2011, 18:32

skorik napisał(a):To fajnie, że działa.
Dzięki bastt za sprawdzenie mojego pomysłu.
Ten przewód E można wykorzystać i podłączyć dzienne światła – ale tylko LED, aby za dużo prądu nie brały. Wtedy wystarczy dołożyć jeden przekaźnik aby rozłączał napięcie jak zapalimy dzienne – sygnał dla tego przekaźnika też można wziąć z modułu – nie trzeba gdzieś pod maską przy lampie szukać.


A sprawdzał ktoś czy to obsługuje wersje z czujnikiem i manetką z pozycją AUTO ( bo takowe posiadam)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 10:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r

Postprzez glowasiek » 2 sie 2011, 08:07

no chlopaki czytam wasze poczynania bo mam u siebie ten sam dylemat i problem a nie chce placic krocia za nowy przekaznik/modul swiatel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Benek01 » 3 sie 2011, 09:22

Schemat świateł
Obrazek
W wersji skandynawskiej manetka w pozycji off jest zawsze włączona (7) oprócz pozycji postojowe
Poniżej jest ta wiązka (E)
Może to komuś coś pomoże
Ostatnio edytowano 3 sie 2011, 19:41 przez Benek01, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 10:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r

Postprzez skorik » 3 sie 2011, 14:17

Benek01 napisał(a):W wersji skandynawskiej manetka w pozycji off jest zawsze włączona oprócz pozycji postojowe (7)
Poniżej jest ta wiązka (E)


Powiem ci, że nie rozumiem tego stwierdzenia. Jeżeli coś jest off to jest wyłączone. Piszesz, że jest cały czas włączona – ale gdzie, albo co z czym jest połączone – wytłumacz bo jestem elektronikiem, ale nic nie rozumiem – tzn. schemat rozumiem tylko nie twoją wypowiedź.
Także pozycja 7 – przecież to nie są postojowe na tym schemacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 22:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez Wojtek » 3 sie 2011, 14:59

skorik napisał(a):Piszesz, że jest cały czas włączona – ale gdzie, albo co z czym jest połączone – wytłumacz bo jestem elektronikiem, ale nic nie rozumiem – tzn. schemat rozumiem tylko nie twoją wypowiedź.
Także pozycja 7 – przecież to nie są postojowe na tym schemacie.

... niestety jest to tylko czesc schematu... tlumaczacego zalaczanie sie swiatel w wersji standardowej...
nie mylic ze skandynawska i bez czujnika zmierzchu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Benek01 » 3 sie 2011, 19:38

Skorik W wersji skandynawskiej w pozycji OFF świecą światła mijania i nijak to wyłączyć.
Po prostu przekręcasz kluczyk i zapalają się xenony (i jak kabla nie utniesz to nie wyłączysz)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 10:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r

Postprzez skorik » 3 sie 2011, 19:52

A, no to o tym pisałem od samego początku. Myślałem, że jest może jakieś dziwne podłączenie o którym nie wiem. Czyli mówimy o tym samym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 22:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6