M6 – silnik 2.0 czy 1.8 PB? Który wybrać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez woderek » 8 maja 2011, 12:39

witam
przymierzam się do zakupu mazdy 6 2004r w benzynie. może ktoś by mi podpowiedział czy jest jakaś różnica między silnikami 1,8 a 2,0 oczywiście oprócz mocy będę bardzo wdzięczny
pozdrawiam
woderek
 

Postprzez trebuh_b » 8 maja 2011, 18:57

Hey zapewne spalanie moja mania 1,8 benzyna pali ok7 trasa ok 8 miasto
dynamika hm.... jest szybciej niż poprzedni focus1,8 ale wolał bym coś mocniejszego nie jest źle
Szukałem min 2,0 ale weryfikacja autek szybko sprowadziła mnie na ziemię
Miałem kilka warunków 1 właściciel i tylko import prywatny Niemcy nie z komisu wiec się wybrałem i kupiłem po dłuuuugich kilometrach
powodzenia
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 20:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez zetek » 8 maja 2011, 19:39

Ja mam 2.0 i nie narzekam. Wyprzedzić można ostatnie średnie spalanie poniżej 8 litrów
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 8 maja 2011, 20:27

witam kolegow...
Na takie pytania jest specjalnie dzial: Kupuje Mazde, gdzie przenosze...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Heniekkk » 12 cze 2011, 23:17

Witam wszystkich użytkowników forum.
Zastanawiam się nad kupnem M6 z początków produkcji, ale nie wiem jaki silnik mam wybrać:/ zdecydowałem się na benzynowy dlatego, że słyszałem opinie o ich bezawaryjności w porównaniu z dieslem. Zdaję sobie sprawę z tego, że ten temat mógł być już poruszany ale proszę o opinie użytkowników tych właśnie modeli. Koszty eksploatacji, spalanie, najczęstsze usterki.
Pomóżcie bo już łeb mam wielki od czytania różnych testów i opinii i sam już nie wiem co wybrać.
Pomocy!!! PLIZ!!!
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 23:10
Posty: 8

Postprzez Pamek » 13 cze 2011, 07:21

Jeżeli kupisz zadbanego diesla, sam odpowiednio zadbasz (wszystko jest na forum) to będzie chodził tak jak benzyna, długo i bezawaryjnie.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 07:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Krzemol » 13 cze 2011, 11:58

Tylko też nie zawsze wiadomo jak dbał o niego poprzedni właściciel ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez adrian_rusinowicz » 13 cze 2011, 12:11

Ja mam w M3 2.0 150 KM, silnik jest OK, nie ma paska rozrządu tylko łańcuch, który wymienia się przy ok 300 tys. km. Kupując benzyne masz większe szanse, że auto będzie mniej wytłuczone, diesle kupują głównie firmy gdzie samochód nie jest po to żeby stał, więc kupno używanego diesla to jest loteria, chyba że masz pewne źródło to można brać. W dieslu masz koło dwumasowe~2000 zł, filtr DPF~5000 zł wymiana :| 1500 zł usunięcie, turbosprężarka~3000 zł, wtryski~2000 zł. Nie wiem czy warto pchać się w diesla, chyba że jeździsz więcej niż 30 000 km rocznie. Moja M3 pali ok 9l/100km i tyle minimum musisz przyjąć, na mniej nie licz, to ok 2l/100km więcej niż diesel. To 100zł na 1000km więcej ale masz święty spokój.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez bieski » 13 cze 2011, 12:19

adrian_rusinowicz napisał(a):DPF~5000 zł wymiana 1500 zł usunięcie,


Ciekawe skąd DPF w Mazdzie 6 z początków produkcji.

Widze ze najwięcej do powiedzenia na temat diesla mają ci, co go nie mają. Od razu wszystko musi się rozwalić w takim dieslu po zakupie.

Pozatym temat jest o benzynie, temat Diesel vs Benzyna juz jest i kolejny raczej nie potrzebny.

Heniekkk podobno 1.8 jest trochę za słabe na Mazde 6 i lepiej poszukać jakieś 2.0. Spalanie dużo większe nie jest. Najlepiej jakbyś znalazł jakieś egzemplarze i się przejechał.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez adrian_rusinowicz » 13 cze 2011, 13:32

Nie doczytałem, że z początku produkcji, ale tak czy siak benzyna jest mniej awaryjna niż diesel.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Heniekkk » 13 cze 2011, 16:50

Powiem Wam, że oglądałem te M3 i też niezła fura!!! Ten silnik 2.0 ze 150 KM brzmi obiecująco:) i podobno lepiej zabezpieczona przed korozją
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 23:10
Posty: 8

Postprzez adrian_rusinowicz » 13 cze 2011, 20:01

Brzmi fajnie a jeździ jeszcze lepiej, przy wysokich obrotach rewelacja :)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Dominator » 13 cze 2011, 20:06

bieski napisał(a):Heniekkk podobno 1.8 jest trochę za słabe na Mazde 6 i lepiej poszukać jakieś 2.0. Spalanie dużo większe nie jest. Najlepiej jakbyś znalazł jakieś egzemplarze i się przejechał.

Zgadzam się z bieskim, bierz 2.0, chyba ze nie zależy Ci na dobrej dynamice..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez maselek » 13 cze 2011, 20:09

adrian_rusinowicz napisał(a):(...) diesle kupują głównie firmy (...)


Ot wymyślił <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Heniekkk » 13 cze 2011, 22:06

A jak ze spalaniem? Dla M3 znalazłem coś takiego http://testy.mojeauto.pl/oceny/model/Ma ... /strona/2/ czyli w mieście 9l a w trasie 7.1l czyli myślę całkiem niezłe wyniki. W M6 pewnie wygląda to gorzej co? Pali jak smok? Nie mam wujka na CPN-ie:) a ceny jakie są każdy doskonale wie:/ Nogę mam raczej ciężką ale też bez przesady:) nie umiem jeździć ekonomicznie:) i zależy mi na dynamice więc w M6 chyba skłaniałbym się do silnika 2.0:)
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 23:10
Posty: 8

Postprzez bieski » 13 cze 2011, 22:13

......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Heniekkk » 13 cze 2011, 22:33

W sumie nie jest tragicznie. Sam już nie wiem. Mam kefir w głowie:/
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 23:10
Posty: 8

Postprzez Heniekkk » 14 cze 2011, 19:28

Chyba jednak zdecyduję się na M3:) jak myślicie? Który benzyniak będzie lepszy? Ten 1.6 da radę? Czy będzie się pocił? Szkoda, że nie ma 1.8:( to byłby złoty środek myślę. Piszcie swoje opinie
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 23:10
Posty: 8

Postprzez Dominator » 14 cze 2011, 19:34

Wspominałeś że zależy Ci na dynamice, więc wybór tylko jeden, 2.0-koniecznie. Swoją drogą to szybko zmieniasz decyzje co do samochodu :D M3 i M6 to jednak róznica :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Heniekkk » 14 cze 2011, 19:40

Wcześniej nie brałem pod uwagę M3 bo tak szczerze to zapomniałem o tym aucie. Może faktycznie dlatego, że bardzo mało go jeździ na naszych drogach. Tak szczerze to w M6 nie podobają mi się zbytnio tylne światła. Za bardzo a'la Lexus no i do takich tras jakie pokonuję myślę, że M3 w zupełności wystarczy. No i podobno w M3 lepiej blacha zabezpieczona przed korozją niż w starszej siostrze. A kto wie. Może później przesiądę się do M6.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 23:10
Posty: 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto