Wymiana paska rozrządu.
Strona 1 z 1
Witam.
Szukam dokładnego opisu wymiany paska rozrządu, a sprawa wygląda tak:
Na wiosnę moje autko straciło moc, co się najeździłem po warsztatach szkoda mówić . W końcu jeden z wielu znalazł przyczynę – przeskoczony pasek rozrządu. Nie wiem, czemu nie wymienił na nowy, no ale autko odzyskało moc, dopiero póżniej zauważyłem... że chyba nie pofatygował się do poprawnego jego ustawienia... – chyba... bo aparat zapłonowy znalazł się w krańcowym jego ustawieniu co znaczy, że dalsza regulacja jest już niemożliwa. Ostatnie dwa miesiące nie przebywałem w kraju...Autko miał brat, wsiadam w moją brykę, a tu powtórka z rozrywki z wiosny – chyba przeskoczył pasek. No cóż pora go wymienić, skoro ma skłonności... Pytanie od czego zacząć i jak to zrobić i napewno muszę wypośrodkować aparat zapłonowy, a potem dalej wymienić pasek.
Dzięki za podpowiedzi.
_________________
323 BF B6E 1,6 1989r.
Szukam dokładnego opisu wymiany paska rozrządu, a sprawa wygląda tak:
Na wiosnę moje autko straciło moc, co się najeździłem po warsztatach szkoda mówić . W końcu jeden z wielu znalazł przyczynę – przeskoczony pasek rozrządu. Nie wiem, czemu nie wymienił na nowy, no ale autko odzyskało moc, dopiero póżniej zauważyłem... że chyba nie pofatygował się do poprawnego jego ustawienia... – chyba... bo aparat zapłonowy znalazł się w krańcowym jego ustawieniu co znaczy, że dalsza regulacja jest już niemożliwa. Ostatnie dwa miesiące nie przebywałem w kraju...Autko miał brat, wsiadam w moją brykę, a tu powtórka z rozrywki z wiosny – chyba przeskoczył pasek. No cóż pora go wymienić, skoro ma skłonności... Pytanie od czego zacząć i jak to zrobić i napewno muszę wypośrodkować aparat zapłonowy, a potem dalej wymienić pasek.
Dzięki za podpowiedzi.
_________________
323 BF B6E 1,6 1989r.
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
A zaglądałeś do tematu:
Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.
Powodzenia.
Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.
Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam.
Moim zdaniem nie powinieneś zwlekać z kontrolą paska i ewentualną wymianą (całego rozrządu). Jeśli pęknie lub całkiem się ześlizgnie masz kilka tys. zł do tyłu (poważnie uszkodzi silnik). Ostatnio wymienialem rozrząd w serwisie Mazdy – 650zł. Widziałem, jak to robili od cholery roboty, trudny dostęp.
Pozdrawiam
Jacek
PS. Wymieniałem w 323F 1995r.
Moim zdaniem nie powinieneś zwlekać z kontrolą paska i ewentualną wymianą (całego rozrządu). Jeśli pęknie lub całkiem się ześlizgnie masz kilka tys. zł do tyłu (poważnie uszkodzi silnik). Ostatnio wymienialem rozrząd w serwisie Mazdy – 650zł. Widziałem, jak to robili od cholery roboty, trudny dostęp.
Pozdrawiam
Jacek
PS. Wymieniałem w 323F 1995r.
- Od: 26 wrz 2005, 21:03
- Posty: 10
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r
Takie to teraz auta produkują ciasno, że nie ma gdzie palca wcisnąć...jackk01 napisał(a):Widziałem, jak to robili od cholery roboty, trudny dostęp.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Odnosnik powinien być widoczny na pompie olejowej ( tam gdzie jest dolne koło rozrzadu ) Cięzko to wytłumaczyć przez net , moze ktoś ma jakis rysunek.afticn napisał(a):do czego je ustawić
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam.Po 3 godzinach rozkrecania mam otwarty dostep do paska rozrzadu...nareszcie:) nawet nadkole trzeba było sciągnać.Co widze:na dolnym kółku zebatym od wału jest nafrezowany rowek,który zapewne trzeba ustawic wzgledem odnosnika na korpusie silnika....jest tam odlany znaczek ..i tu wszystko jasne:)Ale mam problem z górnym kołem od wałka rozrzadu,bo tam sa dwie kreski na godzine 17;45:) i zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic....wzgledem jakiego odnosnika???/
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
Patrz ( od rozrządu ) na dekiel zaworowy ( w B6 i B3 jest tam odnosnik )afticn napisał(a):zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czesc.Poznałem mój problem dlaczego mnie rozrzad straszył:okazało sie po zdjeciu kola zebatego od wału korbowego,iz wyrąbany jest klin,a co najgorsze ze rowek czesciowo też jest uszkodzony,dam nowy klin na ciasno wbije...ale martwi mnie ten rowek w wale,wyjecie wału i zaspawanie oraz na nowo wyfrezowanie to juz robota nie dla mnie....i dosc kosztowna
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
Apropo tematu: "Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp" Jak mogę sie do niego dostać jestem zarejestrowanym użytkownikiem a po kliknięciu na link wyskakuje mi komunikat: "Przepraszamy, ale tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą czytać tematy na tym forum"!
-
fuckworld
fuckworld jesteś zarejestrowanym użytkownikiem ale nie jesteś klubowiczem. A tylko klubowicze mają dostęp do tego działu.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
afticn napisał(a):...Co widze:na dolnym kółku zebatym od wału jest nafrezowany rowek,który zapewne trzeba ustawic wzgledem odnosnika na korpusie silnika....jest tam odlany znaczek ..i tu wszystko jasne:)Ale mam problem z górnym kołem od wałka rozrzadu,bo tam sa dwie kreski na godzine 17;45:) i zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic....wzgledem jakiego odnosnika???/
Mam podobny problem chcę wymienić pasek ale nie wiem jak potem ustawić koła.
-
fuckworld
czemu nie mogę tego linka zobaczyć
* Zgłoś ten post
* Odpowiedz z cytatem
Postprzez GofNet » 05 paź 2005 19:55
A zaglądałeś do tematu:
Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.
Powodzenia.
pisze ze nie mam uprawnień
* Zgłoś ten post
* Odpowiedz z cytatem
Postprzez GofNet » 05 paź 2005 19:55
A zaglądałeś do tematu:
Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.
Powodzenia.
pisze ze nie mam uprawnień
-
Lukasz1985
bo kolego na mazdaspeed to trzeba być klubowiczem żeby mieć dostęp do takich rzeczy, a żeby być klubowiczem to trzeba mamone płacić... zobacz tutaj http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=9492/
- Od: 30 wrz 2007, 10:31
- Posty: 121
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości