JDM – części i akcesoria
Kupie dokadke Lip. Eunnos Presso ma moze ktos taka na zbyciu? a moze ktos posiada odew forme?
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
sorry ze tak post pod postem
ale znalazlem PRAWDZIWY JDM i to na sprzedarz
http://www.importconcern.ca/vehicles/in ... smo-jc3se/
kot
ale znalazlem PRAWDZIWY JDM i to na sprzedarz

http://www.importconcern.ca/vehicles/in ... smo-jc3se/
kot

Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
HKSze napisał(a):tylko dziwne ze to 13B REW a nie 20Bale i tak
W opisie jest błąd. W Cosmo nigdy nie występowały 13B-REW. To 13B-RE. Takie coś na pograniczu 13B Turbo z FC a REW z FD. Niemniej drugie na świecie auto (po Porsche 959) z sekwencyjnym TT i pierwsze na świecie z nawigacją
Pit napisał(a):HKSze napisał(a):tylko dziwne ze to 13B REW a nie 20Bale i tak
W opisie jest błąd. W Cosmo nigdy nie występowały 13B-REW. To 13B-RE. Takie coś na pograniczu 13B Turbo z FC a REW z FD.
wlasnie tez mnie to zdziwlo.
Pit napisał(a): Niemniej drugie na świecie auto (po Porsche 959) z sekwencyjnym TT i pierwsze na świecie z nawigacją
wiem o tym

Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
l3mur91 napisał(a):A z ciekawości w którym roku to było mniej więcej ?
AD 1990.
Jako ciekawostke dodam, ze nawigacja w Cosmo nie działała w oparciu o system gps 
sq2jul napisał(a):Jako ciekawostke dodam, ze nawigacja w Cosmo nie działała w oparciu o system gps
a o co
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
Pit napisał(a):W opisie jest błąd. W Cosmo nigdy nie występowały 13B-REW. To 13B-RE.
Sorry, że odgrzewam kotleta, ale poczuwam się do obowiązku sprostowania, że w opisie nie ma błędu, bo nigdy nie było takiego silnika jak 13B-RE. Dwurotorowa jednostka montowana w JC ma fabryczne oznaczenie 13B-REW. Potoczna nazwa, którą podał Pit najprawdopodobniej bierze się z napisu na kolektorze, który brzmi "13B RE", ale nie jest symbolem określającym ten silnik.
HKSze napisał(a):sq2jul napisał(a):Jako ciekawostke dodam, ze nawigacja w Cosmo nie działała w oparciu o system gps
a o co?
Nawigacja w Cosmo wykorzystywała GPS (nazywany wówczas GPSS od Global Positioning Satellite System). Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód na świecie z tym systemem. Antena w formie płaskiego pudełeczka była montowana na dachu, na krawędzi tylnej szyby.
Dotykowy ekran nawigacji, telefonu, systemu audio, tv, komputera pokładowego i klimatyzacji (uff):
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Sorry, że odgrzewam kotleta, ale poczuwam się do obowiązku sprostowania, że w opisie nie ma błędu, bo nigdy nie było takiego silnika jak 13B-RE. Dwurotorowa jednostka montowana w JC ma fabryczne oznaczenie 13B-REW. Potoczna nazwa, którą podał Pit najprawdopodobniej bierze się z napisu na kolektorze, który brzmi "13B RE", ale nie jest symbolem określającym ten silnik.
Nazwa 13B-RE jest nazwą zwyczajową obecną od dawien dawna w różnych opracowaniach. Służy temu, aby była możliwość formalnego odróżnienia silnika z sekwencyjnym TT montowanego w Cosmo ostatniej generacji (1990) od silnika z RX-7 FD (1992). Dlatego też przyjęło się stosować nazwy 13B-RE i 13B-REW. Ten pierwszy ma większe porty dolotowe od REW'a montowanego w FD. Ma też zupełnie inne turbiny.
Tco jako teoretyk, aczkolwiek świetnie zaznajomiony z oficjalnymi publikacjami internetowymi producenta, gdzie nazwa 13B-RE nie występuje, mógł faktycznie odnieść wrażenie, że to te same silniki i różni je tylko emblemat na kolektorze dolotowym. Oczywiście nie jest to prawdą...
Tak, oczywiście 13B-REW wkładane do FD i JC różnią się w wielu miejscach, podobnie jak różniły się np. wcześniejsze 12A i późniejsze 13B-MSP. Zwróciłem po prostu uwagę na prawidłowe nazewnictwo, o które uważam powinniśmy dbać, zamiast powielać błędy. 
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):...prawidłowe nazewnictwo, o które uważam powinniśmy dbać, zamiast powielać błędy.
Musisz więc zdefiniować termin "prawidłowe nazewnictwo" i zarządzić na swoim forum nakaz tylko takiego nazewnictwa stosowania.


Pit napisał(a):Dla przykładu nigdzie oficjalnie Mazda nie używa oznaczeń generacji swoich modeli: BA, GE, FD... Jako dyrektor nie powielaj więc błędów i stój na straży dbałości o ich nieużywanie!
Mylisz się Piotrze. W dokumentacjach technicznych oraz wykazie części, Mazda jak najbardziej używa symboli BA, GE i FD do określenia modeli. Swoją nazwę ma tam również mniejszy silnik Cosmo – "13B-REW". Jej stosowanie jest więc jak najbardziej prawidłowe, a nawet prawidłowsze niż "13B-RE" lub raczej "13B RE".
Nie wierzyłbym bezkrytycznie w wikipedię, internetowe fora i różne publikacje. Mam kilka niezależnych książek i albumów, a także tych wydanych pod patronatem Mazdy, w których co jakiś czas zdarzają się różne kwiatki. Sam zresztą łapię się na tym, że muszę weryfikować własną wiedzę. Jeśli będziemy takie rzeczy prostować zawczasu, kiedy jeszcze dostępne są źródła i osoby mogące w tym pomóc, wtedy jest szansa, że patrząc na te dane już jako historyczne, będziemy mogli je uznać za wartościowe. Wbrew pozorom oświecanie w dobie dostępu do informacji wcale nie jest bezcelowe, a w naszym przypadku zaczyna się od zwalczania poglądów jakoby np. "szóstka" była w rzeczywistości przemodelowanym "mondeo", a kończy na przykładowym "13B-RE".
the right man in the wrong place...
W EPC zgoda, oznaczenia modelowe są stosowane. Oficjalnie jednak na www Mazdy nie znajdziesz takich oznaczeń... Jeżeli (w co chciałbym wierzyć) nie jesteś czepliwym malkontentem, postaraj się oswoić z faktem, że nazwa 13B-RE jako oznaczenie specyficznej odmiany 13B właściwej dla ostatniego modelu Cosmo jest powszechnie w użyciu i w mojej ocenie absolutnie nie jest błędem.
Cześć wam
Słuchajcie czy nie macie lub wiecie może kto by miał tylną od strony kierowcy obudowę do reflektorów JDM (tych scalonych z kierunkami)?. Bo posiadam takie reflektory tylko ten jeden ma poniszczona ta obudowę w okolicach kierunku
Z góry dziękuję za odpowiedz
Słuchajcie czy nie macie lub wiecie może kto by miał tylną od strony kierowcy obudowę do reflektorów JDM (tych scalonych z kierunkami)?. Bo posiadam takie reflektory tylko ten jeden ma poniszczona ta obudowę w okolicach kierunku
Z góry dziękuję za odpowiedz
Poranna słoneczna jazda jest jak mazda hehe
- Od: 31 gru 2008, 11:16
- Posty: 13
- Skąd: torunporanna
- Auto: GE 94r 2.0L 16V BENZIN
Panowie a 20B też szło z Cosmo
z 13B-REW dają z rotory i te całe połączenia między nimi i co, tylko kwestia innego "wału" i można powiedzieć że jest 20B
z 13B-REW dają z rotory i te całe połączenia między nimi i co, tylko kwestia innego "wału" i można powiedzieć że jest 20B
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Mazda Lantis i jej akcesoria:
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje