Mazda3 2.0 – Jaką instalację założyć?
Witam
Mam pytanie do właścicieli instalacji gazowych w swoich trójkach.Napiszcie prosze wasze opinie i odczucia czy jestescie zadowoleni czy moze nie!.Powiem szczerze ze moja Mazdunia ma przejechane 25 tys. i rozmyslam o instalacji gazowej. Mam dylemat poniewaz spotkałem sie z wieloma opiniami jedni twierdza ze gaz zabija samochod, drudzy ze jest ok.Rozmawiałem dzisiaj z goscie który zajmuje się instalacjami i pokazał mi goscia który zamontował sobie instalacje w Porsche Cayenn-dla mnie to głupota bo jesli kogos stac na autko za 300 tys to chyba na wache tez, ja chciałbym zredukować koszty tylko czy nie zwiekszy to ryzyka ze zniszczeniem silnika.
Moze jeszcze ktos poradzi gdzie najlepiej zamontowac butle – korek od gazu chce umiescic obok wlewu paliwa.?
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie
Mam pytanie do właścicieli instalacji gazowych w swoich trójkach.Napiszcie prosze wasze opinie i odczucia czy jestescie zadowoleni czy moze nie!.Powiem szczerze ze moja Mazdunia ma przejechane 25 tys. i rozmyslam o instalacji gazowej. Mam dylemat poniewaz spotkałem sie z wieloma opiniami jedni twierdza ze gaz zabija samochod, drudzy ze jest ok.Rozmawiałem dzisiaj z goscie który zajmuje się instalacjami i pokazał mi goscia który zamontował sobie instalacje w Porsche Cayenn-dla mnie to głupota bo jesli kogos stac na autko za 300 tys to chyba na wache tez, ja chciałbym zredukować koszty tylko czy nie zwiekszy to ryzyka ze zniszczeniem silnika.
Moze jeszcze ktos poradzi gdzie najlepiej zamontowac butle – korek od gazu chce umiescic obok wlewu paliwa.?
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie
Ostatnio edytowano 11 lut 2017, 09:04 przez Anonymous, łącznie edytowano 4 razy
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 8 lut 2009, 15:46
- Posty: 14
- Auto: mazda 3 2007 150km 2,0L
Kazdy bedzie chwalil swoje – tak to zazwyczaj bywa. Ja mam w Jeepie zalaozna instalacje ale z nia go kupilem, sam nigdy bym jej nie zalozyl. Jedni twierdza, ze gaz jest super ale jednak wiekszosc mechanikow uwaza , ze zabija on silnik w aucie. Tym bardziej, ze nie zawsze jest on w pelni poprawnie zamontowany. Do Mazdy nigdy bym gazu nie zalozyl ale sa na forum ludzie , ktorzy go maja i chwala to sobie. Moj kuzyn ma warsztat zajmujacy si emontazem instalazji gazowych i on sam uwaza, ze nie jest to najlepszy sposob na uzytkowanie samochodu ale niektorzy to lubia.
Co do montazu najlepsza opcja jest chyba butla w kole zapasowym, a wlew pod klapka wlewu paliwa...
PS: jesli nie musisz to nie zakladaj gazu Madzia to zbyt fajne autko
Co do montazu najlepsza opcja jest chyba butla w kole zapasowym, a wlew pod klapka wlewu paliwa...
PS: jesli nie musisz to nie zakladaj gazu Madzia to zbyt fajne autko
Jakby moja żona kazała mi założyć gazz, to od razu bym ją wyrzucił z domu . Gaz nie ma żadnych właściwości smarujących i ja jestem ANTY. Owszem mnóstwo osób jest zadowolonych z gazu, ale myślę, ze większość z nich zmienia auta co 2-3 lata.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Przejechałem na instalacji niespełna 10 tys kilometrów, jak było jeszcze około 10 stopni na plusie i nawet w te 20 stopniowe mrozy cały czas jeździłem (samochód stoi pod chmurką). Fajnie bo szybko się to wszystko nagrzewa i bardzo płynnie sobie śmiga.
Instalacja jest założona bardzo schludnie, nawet zmieściło się to wszystko pod oryginalnym plastikiem pokrywy silnika, nie ma żadnych "drutów" na wierzchu -wygląda jak standard.
Instalacja jest w gruncie rzeczy bezobsługowa sama przełącza na gaz gdy nagrzeje się silnik i sama przełącza na benzynę gdy ciśnienie gazu w zbiorniku będzie za niskie. Oparta jest na sterowniku STAG 300premium, reduktorze Zavoli i listwie Dream. W środku w aucie znajduje się mały przełącznik do wyłączenia instalacji i zespolony z nim również malutki diodowy wyświetlacz poziomu gazu.
Swoją drogą gdzieś mi się obiło o uszy że LPG ma nawet lepsze właściwości smarujące jak Pb ( to że wysusza silnik uległo zmianie w cyklu produkcyjnym LPG) i to że nie zaleca się montażu LPG w autach już z dużym przebiegiem bodajże powyżej 200k km bo LPG ma też właściwości czyszczące i może się zdarzyć że wyczyści nagromadzoną sadzę i nagar z pierścieni tłokowych co tym samym doprowadzi do rozszczelnienia komór spalania a może to wynik wyższej temperatury spalania
Nie udało mi się jednak tego nigdzie w googlach potwierdzić
Instalacja jest założona bardzo schludnie, nawet zmieściło się to wszystko pod oryginalnym plastikiem pokrywy silnika, nie ma żadnych "drutów" na wierzchu -wygląda jak standard.
Instalacja jest w gruncie rzeczy bezobsługowa sama przełącza na gaz gdy nagrzeje się silnik i sama przełącza na benzynę gdy ciśnienie gazu w zbiorniku będzie za niskie. Oparta jest na sterowniku STAG 300premium, reduktorze Zavoli i listwie Dream. W środku w aucie znajduje się mały przełącznik do wyłączenia instalacji i zespolony z nim również malutki diodowy wyświetlacz poziomu gazu.
Swoją drogą gdzieś mi się obiło o uszy że LPG ma nawet lepsze właściwości smarujące jak Pb ( to że wysusza silnik uległo zmianie w cyklu produkcyjnym LPG) i to że nie zaleca się montażu LPG w autach już z dużym przebiegiem bodajże powyżej 200k km bo LPG ma też właściwości czyszczące i może się zdarzyć że wyczyści nagromadzoną sadzę i nagar z pierścieni tłokowych co tym samym doprowadzi do rozszczelnienia komór spalania a może to wynik wyższej temperatury spalania
Nie udało mi się jednak tego nigdzie w googlach potwierdzić
U mnie Peugeot 206 na gazie (BRC) IVgen) prześmigał już 110kkm – i śmiga dalej. Regularne serwisowanie, dobry olej (nie z LIDL'a) a pewnie pojeździ jeszcze sporo.
Miałem również golfa II siln 1.3 na pełnym wtrysku, sprzedałem go bratu, a on założył gaz przy 273 tys. km – zrobił na tym jeszcze chyba z 50 tys. zanim mu jakiś pacan do drzwi nie wjechał. Z tego, co wiem, po kolizji autko zrobione i jakiś smyk z okolic Wodzisławia jeszcze jakiś czas temu nim pomykał.
Nie przebieg więc, a stan silnika ważny jest.
Możesz mieć 200kkm – i silnik w dobrym stanie, a możesz 50kkm i silnik "zajechany".
Za instalację zapłacisz pewno niecałe 3000 pln. Zakładając, ża utko pali obecnie 10l-Pb, będzie paliło 12l-LPG, to uwzględniając tylko różnicę w km oraz ceny (5,09, 2.68), instalacja "zwróci się po cca. 16. tys km. Jak doliczysz koszty przeglądów, wymiany filtrów, tłumików, oraz tego, że troszkę na paliwie też pojeździsz. to po 18-19 tys.
Zastanów się więc ile km robisz rocznie? I wybierz opcję, która najbardziej będzie się opłacała
Miałem również golfa II siln 1.3 na pełnym wtrysku, sprzedałem go bratu, a on założył gaz przy 273 tys. km – zrobił na tym jeszcze chyba z 50 tys. zanim mu jakiś pacan do drzwi nie wjechał. Z tego, co wiem, po kolizji autko zrobione i jakiś smyk z okolic Wodzisławia jeszcze jakiś czas temu nim pomykał.
Nie przebieg więc, a stan silnika ważny jest.
Możesz mieć 200kkm – i silnik w dobrym stanie, a możesz 50kkm i silnik "zajechany".
Za instalację zapłacisz pewno niecałe 3000 pln. Zakładając, ża utko pali obecnie 10l-Pb, będzie paliło 12l-LPG, to uwzględniając tylko różnicę w km oraz ceny (5,09, 2.68), instalacja "zwróci się po cca. 16. tys km. Jak doliczysz koszty przeglądów, wymiany filtrów, tłumików, oraz tego, że troszkę na paliwie też pojeździsz. to po 18-19 tys.
Zastanów się więc ile km robisz rocznie? I wybierz opcję, która najbardziej będzie się opłacała
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Witam
Dzieki za odpowiedzi zarowno te pozytywne jak i negatywne.Powiem szczerze ze kompletna instalacja bedzie mnie kosztowala 1800 zl-zaraz pewno napiszecie ze jakas lipna ale powiem tylko ze po znajomosci i praktycznie po kosztach.Gdybym mial zaplacic 3000 tys to niezdecydowałbym sie na montaz gdyz jezdze zbyt malo zeby sie to zwrocilo.
Czekam na opinie posiadacy modeli z rocznika 2004-2009 moze oni sie wypowiedza na temat swoich instalacji w madzi.
PS. Kocham ten samochod uwielbiam jego przyspieszenie i jestem zadowolony ale autko ma tylko 25tys przebiegu i jeszcze ma przed soba daleka droge czy bedzie wyboista po montazu gazu???
Pozdrawiam
Dzieki za odpowiedzi zarowno te pozytywne jak i negatywne.Powiem szczerze ze kompletna instalacja bedzie mnie kosztowala 1800 zl-zaraz pewno napiszecie ze jakas lipna ale powiem tylko ze po znajomosci i praktycznie po kosztach.Gdybym mial zaplacic 3000 tys to niezdecydowałbym sie na montaz gdyz jezdze zbyt malo zeby sie to zwrocilo.
Czekam na opinie posiadacy modeli z rocznika 2004-2009 moze oni sie wypowiedza na temat swoich instalacji w madzi.
PS. Kocham ten samochod uwielbiam jego przyspieszenie i jestem zadowolony ale autko ma tylko 25tys przebiegu i jeszcze ma przed soba daleka droge czy bedzie wyboista po montazu gazu???
Pozdrawiam
martin_302
- Od: 8 lut 2009, 15:46
- Posty: 14
- Auto: mazda 3 2007 150km 2,0L
Jesli za ten 1500 zl wiecej instalacjaby Ci sie nie zwrocila to moim zdaniem bez sensu jest niszczenie w ten sposob autka.. Jezdzisz niewiele , masz malutki przebieg... Mazda malo pali , po co takie zabawy?
ok 6 tys.km rocznie ? To nie ma sensu ja robię 12 tys i się waham.
ja w 2 lata zrobilem 30 tys i nigdy nawet mi przez mysl nie przeszlo gazowanie Mazdy
Tak ale tankowanie 2.50 zł zamiast 5 zł jest kuszące , u mnie w kalkulatorze lpg wyszło zwrot instalacji po 16 mies z przeglądami filtrami ,rozruchem na Pb itd.Pozostaje kwestia ile auto jeszcze będzie w naszych rekach ,przy moich obliczeniach jeśli Madzia by została 5 lat to przez ten okres "zostaje " w kieszeni 17.5 tys. zł.
Biorac pod uwage, ze nie wprowadza nowych cen gazu, a tak planuja z tego co wiem;p
wtedy w zaden sposob to nie bedzie sie oplacalo;p
wtedy w zaden sposob to nie bedzie sie oplacalo;p
gaz? – nigdy
po co kupowac auto 2.0 benzyna ktory pali 10l i wkladac gaz?
jezeli kupuje 2.0 to uwazam ze stac mnie na jego utrzymanie, jezeli by tak nie bylo kupil bym polo 1.0 LPG lub lupo3L i jezdzil pol darmo.
LPG- koszty instalacji, przeglad kosztuje wiecej, dodatkowe filtry itp, psucie auta, spadek wartosci auta, benyzne czasem trzeba i tak zalac, zaplajace sie "check engine", dasz mu ostrzej gazu i tak przerzuci Ci na benzyne... itd
Kazdy patrzy bo pali mniej ale obsluga dodatkowa gazu i tak wyjdzie podobnie.
pzdr
po co kupowac auto 2.0 benzyna ktory pali 10l i wkladac gaz?
jezeli kupuje 2.0 to uwazam ze stac mnie na jego utrzymanie, jezeli by tak nie bylo kupil bym polo 1.0 LPG lub lupo3L i jezdzil pol darmo.
LPG- koszty instalacji, przeglad kosztuje wiecej, dodatkowe filtry itp, psucie auta, spadek wartosci auta, benyzne czasem trzeba i tak zalac, zaplajace sie "check engine", dasz mu ostrzej gazu i tak przerzuci Ci na benzyne... itd
Kazdy patrzy bo pali mniej ale obsluga dodatkowa gazu i tak wyjdzie podobnie.
pzdr
- Od: 26 cze 2008, 23:55
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport
w odpowiedzi dostałem info
" W odpowiedzi na Pana zapytanie, uprzejmie informuję, że cena instalacji gazowej do Pańskiego samochodu wynosi 2600-3000zł. za włoską instalację sekwencyjną IV generacji Stella Nord, Pover lub Exclusive firmy Elpigaz, lub 2300zł. za instalację polską Stag 4, Dodatkowo do silników Mazdy zalecany jest montaż zestawu do smarowania głowicy FlaschLub, jest to dodatkowy koszt 300zł. Na obie instalacje udzielamy 2 lata gwarancji, podane ceny są cenami brutto i wliczony jest zbiornik w miejsce koła zapasowego."
' i co Wy na to ?
" W odpowiedzi na Pana zapytanie, uprzejmie informuję, że cena instalacji gazowej do Pańskiego samochodu wynosi 2600-3000zł. za włoską instalację sekwencyjną IV generacji Stella Nord, Pover lub Exclusive firmy Elpigaz, lub 2300zł. za instalację polską Stag 4, Dodatkowo do silników Mazdy zalecany jest montaż zestawu do smarowania głowicy FlaschLub, jest to dodatkowy koszt 300zł. Na obie instalacje udzielamy 2 lata gwarancji, podane ceny są cenami brutto i wliczony jest zbiornik w miejsce koła zapasowego."
' i co Wy na to ?
marcin255: mnie również polecano STAG IV – zwłaszcza, że obsługuje tzw zubażanie mazda. Czy ta lubryfikacja (smarowanie gniazd zaworów ssących) ma sens? Nie jestem przekonany.
Temat był wielokrotnie wałkowany tutaj oraz na forach o lpg.
Nikt na razie nie udowodnił, że jest potrzebne. Nie udowodniono również, że jest niepotrzebne. Po co więc kasę wyrzucać?
Temat był wielokrotnie wałkowany tutaj oraz na forach o lpg.
Nikt na razie nie udowodnił, że jest potrzebne. Nie udowodniono również, że jest niepotrzebne. Po co więc kasę wyrzucać?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
dlatego pytam ,czyli 2300 zł cena atrakcyjna ,podobno ten stag 4 jest ok ?
Moja instalacja kosztowała 3000 zł. Oparta jest na sterowniku Stag 300-4 Premium i ma to smarowanie z powyższego postu. Taką samą cenę podano mi w kilku innych warsztatach.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości