Już kilka razy mi się zdarzyło że wyłączył mi się TCS i zapaliła się kontrolka awarii systemu trakcji (samochód w poślizgu). Zabrałem samochód do serwis z komputera odczytali kod że nastąpiła chwilowa niesprawność kontroli trakcji ale z powodu braku problemu w danej chwili nie mogli tego zdiagnozować w danym momencie. Trochę zagłębiłem się w temat i widać że nie jestem w tym problemie osamotniony o to moje wnioski na temat tej usterki:
– sprawdzić prawidłowość podłączenia haka holowniczego, ( hak montowany w serwisie wiec tu istnieje duże prawdopodobieństwo że coś sknocili,
– BCM moduł mogla dostać się woda, (sprawdź czy kontrolka się zapala w trakcie deszczu lub po myciu)
– ABS moduł wymaga przeprogramowania lub wymiany ( tak wyczytałem na jednym z amerykańskim forum)
– sensor szczek hamulców,
– zbiornik płynu hamulcowego, główny cylinder (master cylinder), wspomaganie (booster) zmiana części (dotyczy modelu z 2008)
– sprawdzić ilość płyny hamulcowego, (to raczej nie bo by kontrolka hamulca tez się paliła)
Może ktoś z was się już spotkał z tym problemem?
Problemy z TCS
Strona 1 z 1
Znalazłem ten problem na amerykańskim forum mazdy, według nich mazda wypuściła serwisowy biuletyn TSB 04-002/11 by w takich wypadkach wymienić hydraulic/ABS control unit.
http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123790522-TCS-lights-stay-on-for-no-reason
Jest tez coś takiego
2010 Mazda Cx-9 Service Brakes, Hydraulic Service Bulletin 155824
NHTSA: Action Number: 10034127 Service Bulletin Number: 155824
* Report Date:
Jun 16, 2010
* Component:
Service Brakes, Hydraulic
Summary: Mazda: dsc activation while turning at slow speeds. A metallic crunching/shudder affect when attempting left or right turning with slight road incline to decline (or vice versa) at slow speeds (less than 9mph/15km/h). *pe
http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123790522-TCS-lights-stay-on-for-no-reason
Jest tez coś takiego
2010 Mazda Cx-9 Service Brakes, Hydraulic Service Bulletin 155824
NHTSA: Action Number: 10034127 Service Bulletin Number: 155824
* Report Date:
Jun 16, 2010
* Component:
Service Brakes, Hydraulic
Summary: Mazda: dsc activation while turning at slow speeds. A metallic crunching/shudder affect when attempting left or right turning with slight road incline to decline (or vice versa) at slow speeds (less than 9mph/15km/h). *pe
- Od: 23 maja 2010, 11:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
W serwisie nie znaleźli TSB z tym numerem, wiec skontaktowałem się z Mazda Polska tam Pan twierdzi ze Mazda dwukrotnie zaznaczyła, ze ten TSB dotyczy tylko amerykańskiej wersji nie europejskiej i znowu wysłał mnie do ASO.
Edit: Nie zajechałem drugi raz do serwisu, bo od czasu pierwszej wizyty w ASO tylko raz wystąpił ten problem (tego samego dnia). Czyli od prawie trzem miesięcy nie mam problemów z TCS
Edit: Nie zajechałem drugi raz do serwisu, bo od czasu pierwszej wizyty w ASO tylko raz wystąpił ten problem (tego samego dnia). Czyli od prawie trzem miesięcy nie mam problemów z TCS
- Od: 23 maja 2010, 11:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
witam ma problem z abs i tcs zaczęło się tak rano odpaliłem wszystko ok zrobiłem 500 metrów i odczułem jak załącza sie abs ale nie miał prawa jade dalej zapaliły się3 kontrolki abs tcs ikontrola trakcji
jadę dalej pali cały czas gasi się i zapala potem zaczeła migać kontrolka 4awd no w czasie jazdy przychamowywał koła i potem stała awaria kontrolki na stałe palą się oprucz 4wd
jadę dalej pali cały czas gasi się i zapala potem zaczeła migać kontrolka 4awd no w czasie jazdy przychamowywał koła i potem stała awaria kontrolki na stałe palą się oprucz 4wd
-
lisek1980
sztuczki nie pomagają może sa jakieś typowe usterki tych aut
Dopisano 3 sty 2017, 07:18:
dzisiaj jadąc zauważyłe że abs działa mimo że kontrolki sie palą nie działa trakcja a 4wd nie wiem bo odrazu koła zrywają przyczepność
Dopisano 3 sty 2017, 07:18:
dzisiaj jadąc zauważyłe że abs działa mimo że kontrolki sie palą nie działa trakcja a 4wd nie wiem bo odrazu koła zrywają przyczepność
-
lisek1980
Watek już była na forum – poszukajcie...
Miałem podobnie – błędy z kontrolą trakcji, ABS-em itp... straszyli mnie wymiana pompy ABS za dziesiąt tysięcy złoty , a skończyło się na aktualizacji oprogramowania za 200zł
Temat ogarniają i znają ta przypadłość w ASO w Opolu...
Miałem podobnie – błędy z kontrolą trakcji, ABS-em itp... straszyli mnie wymiana pompy ABS za dziesiąt tysięcy złoty , a skończyło się na aktualizacji oprogramowania za 200zł
Temat ogarniają i znają ta przypadłość w ASO w Opolu...
Podepnę się pod temat problemu ABS/TCS. Po wymianie łożyska w prawym przednim kole zaczęły świecić kontrolki od ABS/TCS, przy niższych prędkościach jest ok, tak do 80 km/h. Powyżej zaczynają wskakiwać błędy. Czujnik jest delikatnie puknięty co widać po jego metalowej tulei, pewnie podczas demontażu łożyska delikatnie dostał.
Teraz jednak najważniejsze wymieniłem czujnik na tzw. zamiennik firmy NTY (jakiś koreański), najwięcej ich jest dostępnych wiadomo gdzie i niestety problem się pogłębił bo błąd świeci cały czas, a nie tak jak wcześniej przy wyższych prędkościach.
Zacząłem drążyć mierzyć, czujnik zdemontowany i czujnik w kole lewym przednim (ten dobry) i mają wartości na poziomie 4,7 MOhm i jeden i drugi. Natomiast czujnik NTY ma wartość 0,453 MOhm, czyli 10 razy mniejszą. Dzisiaj umówiłem się z mechanikiem, który wymieniał łożysko w owym kole i załatwił czujnik, też zamiennik firmy ABE (droższy dwa razy od tego NTY) i niestety też pokazuje wartość na poziomie 0,460 MOhma, więc nawet go nie montowaliśmy.
Czy mógłbym prosić kogoś z was, kto ma chwilkę chęci i miernik aby sprawdził, któryś ze swoich czujników przednich jaką ma wartość na ustawieniu oporności?
Być może mam pecha i problem polega na tym, że i czujnik prawy padł i lewy też, dlatego mierząc je mają takie zawyżone wartości od tych zamienników.
Pytanie drugie, czy ktoś wymieniał czujnik ABS na czujnik nie oryginalny i po wymianie wszystko było OK?
Tak informacyjnie rozbieżność między cenami czujnika oryginalnego ABS, a zamiennika też jest ok. 10 krotna:) oczywiście na niekorzyść oryginalnego.
Proszę o pomoc – trochę się rozpisałem ale nie chciałem czegoś pominąć
Teraz jednak najważniejsze wymieniłem czujnik na tzw. zamiennik firmy NTY (jakiś koreański), najwięcej ich jest dostępnych wiadomo gdzie i niestety problem się pogłębił bo błąd świeci cały czas, a nie tak jak wcześniej przy wyższych prędkościach.
Zacząłem drążyć mierzyć, czujnik zdemontowany i czujnik w kole lewym przednim (ten dobry) i mają wartości na poziomie 4,7 MOhm i jeden i drugi. Natomiast czujnik NTY ma wartość 0,453 MOhm, czyli 10 razy mniejszą. Dzisiaj umówiłem się z mechanikiem, który wymieniał łożysko w owym kole i załatwił czujnik, też zamiennik firmy ABE (droższy dwa razy od tego NTY) i niestety też pokazuje wartość na poziomie 0,460 MOhma, więc nawet go nie montowaliśmy.
Czy mógłbym prosić kogoś z was, kto ma chwilkę chęci i miernik aby sprawdził, któryś ze swoich czujników przednich jaką ma wartość na ustawieniu oporności?
Być może mam pecha i problem polega na tym, że i czujnik prawy padł i lewy też, dlatego mierząc je mają takie zawyżone wartości od tych zamienników.
Pytanie drugie, czy ktoś wymieniał czujnik ABS na czujnik nie oryginalny i po wymianie wszystko było OK?
Tak informacyjnie rozbieżność między cenami czujnika oryginalnego ABS, a zamiennika też jest ok. 10 krotna:) oczywiście na niekorzyść oryginalnego.
Proszę o pomoc – trochę się rozpisałem ale nie chciałem czegoś pominąć
Mechanik zdemontował czujnik firmy NTY przeczyścił górę gniazda, do którego wchodzi czujnik aby ten mógł być bliżej koronki na piaście.
Zamontował stary czujnik i wszystko działa jak przed wymianą łożyska.
Ostrzegam przed czujnikami ABS zamiennikami, bo nie wszystkie są kompatybilne.
Sprawa rozwiązana.
Zamontował stary czujnik i wszystko działa jak przed wymianą łożyska.
Ostrzegam przed czujnikami ABS zamiennikami, bo nie wszystkie są kompatybilne.
Sprawa rozwiązana.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9