Jak zdjąć tylny zderzak Mazda 323 BJ
1, 2
Witam,
Mam znany problem z wodą w kufrze mojej madzi.
Chciałem dziś załatwić sprawę kompleksowo ale poddałem się na tylnym zderzaku.
Są tam śruby w nadkolach (po 3 szt klucz 8mm)
znalazłem 2 nakrętki (klucz 14) od zderzaka w komorze bagażnika – odkręciłem.
Są jeszcze 2 nakrętki (klucz 14) które wychodzą pod zderzakiem i z nimi mam kłopot.
Strasznie zardzewiałe śruby są zaczepione w plastikowych zamkach w zderzaku i przy próbie odkręcenia obracają się w zamkach, miejsca jest tam mało zwłaszcza po stronie tłumika.
Ma ktoś jakiś "patent" na te śruby bo nie zwykłem kapitulować w takich sprawach, a nie chcę wyrwać zaczepów bo mogę uszkodzić zderzak.
Są jeszcze jakieś inne mocowania zderzaka?
Proszę o pilną podpowiedź bo sprawa pili.
Mam znany problem z wodą w kufrze mojej madzi.
Chciałem dziś załatwić sprawę kompleksowo ale poddałem się na tylnym zderzaku.
Są tam śruby w nadkolach (po 3 szt klucz 8mm)
znalazłem 2 nakrętki (klucz 14) od zderzaka w komorze bagażnika – odkręciłem.
Są jeszcze 2 nakrętki (klucz 14) które wychodzą pod zderzakiem i z nimi mam kłopot.
Strasznie zardzewiałe śruby są zaczepione w plastikowych zamkach w zderzaku i przy próbie odkręcenia obracają się w zamkach, miejsca jest tam mało zwłaszcza po stronie tłumika.
Ma ktoś jakiś "patent" na te śruby bo nie zwykłem kapitulować w takich sprawach, a nie chcę wyrwać zaczepów bo mogę uszkodzić zderzak.
Są jeszcze jakieś inne mocowania zderzaka?
Proszę o pilną podpowiedź bo sprawa pili.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
- Od: 21 sty 2009, 20:09
- Posty: 46
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001
jest już temat o wodzie w bj i to tam powinieneś zapytać,
a swoją drogą to po co zdejmujesz ten zderzak ? prawdopodobnie leci ci koło lampy, wszystko jest w temacie.
a swoją drogą to po co zdejmujesz ten zderzak ? prawdopodobnie leci ci koło lampy, wszystko jest w temacie.
dziś wyjąłem wszystko z bagażnika i okazało się ze też mam wodę w tych zagłębieniach (przy zapasie sucho) fakt mało tej wody ale jest, chyba trzeba będzie przy atakować te kratki.
No z tym do nie popisali się trzeba przyznać
Wiem że to wtopa Mazdy, ale u mnie woda dostaje się raczej przez te kratki na bokach uszczelki wyglądają na spękane, więc bez zdjęcia tylnego zderzaka sie nie obejdzie tylko jak odkręcić te śruby.
Woda jest w tym wątku sprawą wtórną chodzi o jakiś patent na te śruby.
Coś mi się wydaje ze bez zerwania się nie obejdzie a nowy zderzak to troszkę zaboli.
Woda jest w tym wątku sprawą wtórną chodzi o jakiś patent na te śruby.
Coś mi się wydaje ze bez zerwania się nie obejdzie a nowy zderzak to troszkę zaboli.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
- Od: 21 sty 2009, 20:09
- Posty: 46
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001
I te koreczki mają mieć przepchane dziurki, czy trzeba je usunąć ?
Nie wydaje mi się, żeby te odpływy były do stałego odprowadzania wody, a jedynie w razie przypadków awaryjnych. Koreczek wystający jest, więc i tak cała woda automatycznie nie zejdzie, chyba że się go wyjmie... Nie jest to rozwiązanie problemu, moim zdaniem...
Ps: dlaczego kolega nie napisał tego w wątku "woda w bagazniku" ? Zrobił się OT. A ja tez chciałbym się dowiedzieć jak zdjąć zderzak.
Nie wydaje mi się, żeby te odpływy były do stałego odprowadzania wody, a jedynie w razie przypadków awaryjnych. Koreczek wystający jest, więc i tak cała woda automatycznie nie zejdzie, chyba że się go wyjmie... Nie jest to rozwiązanie problemu, moim zdaniem...
Ps: dlaczego kolega nie napisał tego w wątku "woda w bagazniku" ? Zrobił się OT. A ja tez chciałbym się dowiedzieć jak zdjąć zderzak.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
one maja byc drozne przez caly czas. Zrob sobie test umyj badz zlej samochod woda to zobaczysz ze raz dwa sie tam pojawi woda. Jesli dluzszy czas masz nie drozny kana to juz mogla sie tam pojawic rdza. Co ja mam ci napisac jak odkrecic zderzak??? nie widzac w czym masz problem. Bierzesz kombinerki, subokret sciskacz zapierasz i odkrecasz lub delikatnie wyrywasz badz rozwiercasz tyle. pozdro
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Jak u wszystkich, co piszą na ten temat na forum – woda zbiera się przede wszystkim po myciu bezdotykowym właśnie, a gdy to zauważyłem pierwszy raz było juz za późno – przerdzewiało na wylot...
A woda leci przez kratki, o których wszyscy piszemy. Niektórym także przez lampy.
Jak udrożnić te korki ? Teraz to u mnie są pod centymetrową warstwą podkładu epoksydowego....
A woda leci przez kratki, o których wszyscy piszemy. Niektórym także przez lampy.
Jak udrożnić te korki ? Teraz to u mnie są pod centymetrową warstwą podkładu epoksydowego....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Zrobienie zdjęcia nic nie da, jest tam bardzo mało miejsca (nawet kombinerki nie wejdą), chodziło mi raczej o poradę osób które już zdejmowały zderzak i jakoś ten kłopot rozwiązały. na razie na dworze jest mało ciekawie więc temat zamarł. Jak sie ociepli to podejdę do tematu ponownie.
Co do odpływów w tych kieszeniach bocznych to i owszem są korki plastikowe ale moim zdaniem producent nie przewidział drożności tych odpływów bo korki fabrycznie zatykają te otwory. i nawet przebicie ich nie wiele daje gdyz faktycznie są pokryte uszczelnieniem.
Co do odpływów w tych kieszeniach bocznych to i owszem są korki plastikowe ale moim zdaniem producent nie przewidział drożności tych odpływów bo korki fabrycznie zatykają te otwory. i nawet przebicie ich nie wiele daje gdyz faktycznie są pokryte uszczelnieniem.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
- Od: 21 sty 2009, 20:09
- Posty: 46
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001
pierwsze słysze żeby woda wlewała się przez lampy apropo wody w bagażniku to u mnie też była na boku i doszłem że blaszka przy nadkolu była wygięta poprostowałem i jest ok
- Od: 8 kwi 2009, 18:47
- Posty: 4
Właśnie dzisiaj walczyłem z tymi samymi nakrętkami.Jedna poszła po strasznej walce (patrząc od tyłu lewa) a druga kręci się w plastiku i dupa.Też potrzebuję zdjąć [jaki?] zderzak i za chiny ludowe nie dam rady tej jednej odkręcić.Miejsca mało nie ma jak złapać,plastik wyrobiony,chyba tylko przecinak i obciąć ją zostanie bo metodami bezinwazyjnymi się nie da...Jak ktoś ma jakiś patent to byłbym wdzięczny za pomoc jak i kolega Artek07 pewnie też.(No chyba że się udało odkręcić)
-
lolo 35
Też to dzisiaj przerabiałem, obie śruby od bagażnika poszły bez porblemu ale te dwie od podwozia się okrecaly w plastiku. Jako że mam spwarke wystarczyło cyknąc tą cześć śruby co siedzi w platiku do tej blachy co jest przykręcona do zderzaka. po tym zabiegu śruby poszły bez problemu i odrazu napisze, że nie ma co się martwić o plastik dookoła sruby bo i tak będzie już nie potrzebny, a po zdjęciu zderzaka najlepiej dobrze ją przyspawać a wtedy nie bedzie już z nią problemu nigdy.
Postaram sie zrobić kilka fotek co i jak, bo jeszcze go nie założyłem.
Postaram sie zrobić kilka fotek co i jak, bo jeszcze go nie założyłem.
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Nie wiem czy dam rade tym śrubom bo przecinać ją to ok 10 mm śruby i pewnie zderzak poleci. Niestety spawarki nie mam więc raczej będzie kiepsko w tym patentem ale wymyśliłem klej epoksydowy. Jak sie ociepli to spróbuję to wykorzystać. ale na razie nie mogę z tym powalczyć ze względu na pogodę.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
- Od: 21 sty 2009, 20:09
- Posty: 46
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości