Mazda 6 błąd U0155- interfejs komunikacyjny LPG
Strona 1 z 1
Dziś odebrałem auto z warsztatu montującego LPG. Niedługo po uruchomieniu silnika zaświeciła kontrolka Check engine. Gość podpiął komputer i odczytał usterkę z kodem jak wyżej. Opis brzmiał: Przerwa w komunikacji z modułem wskaźników IPC. Skasowanie błędu pomogło na krótko. Niedługo potem wyskoczył znów. Czy łączyć to z montażem instalacji LPG? Co ten błąd oznacza?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
artureck napisał(a):Poproszę o jakieś merytoryczne wskazówki.
Proszę bardzo... Do Madzi trzeba podejść z szacunkiem, a twoi gazownicy, nie wiedza co i jak.
artureck napisał(a):W mojej firmie jeżdżą auta zasilane CNG fabrycznie
Jakie to auta?
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Jest roznica pomiedzy CNG , a LPG
Blumek np. Mercedes Sprinter 1,8 Kompressor z CNG – wszystko fabryczne
Z tym bledem to bym jechal do gazownikow – nie wierze, ze to przypadek, powinni sie tym zajac.
PS: szkoda takiej Mazdy na gaz
Blumek np. Mercedes Sprinter 1,8 Kompressor z CNG – wszystko fabryczne
Z tym bledem to bym jechal do gazownikow – nie wierze, ze to przypadek, powinni sie tym zajac.
PS: szkoda takiej Mazdy na gaz
Droga to była instalacja? znanego producenta? montowana u pana Mietka czy zakładana w jakimś autoryzowanym przez producenta instalacji warsztacie?
Osobiście nie jestem uprzedzony do LPG i mam zamontowany gaz w swojej 3-ce ale do tematu podszedłem z nastawieniem że będzie mnie to kosztować bo nie chce mieć w przyszłości problemów z instalacją.
Może warto sobie odpowiedzieć na powyższe pytania? Tak jak poprzednicy dopatrywałbym się spartolonej roboty gazowników.
Osobiście nie jestem uprzedzony do LPG i mam zamontowany gaz w swojej 3-ce ale do tematu podszedłem z nastawieniem że będzie mnie to kosztować bo nie chce mieć w przyszłości problemów z instalacją.
Może warto sobie odpowiedzieć na powyższe pytania? Tak jak poprzednicy dopatrywałbym się spartolonej roboty gazowników.
Dziś rozmawiałem z kolegą, który ma znajomego instalatora (obaj są z innego miasta). Ów zasugerował, że to wina niekompatybilności elektroniki instalacji z elektroniką samochodu. Właściciel warsztatu od razu po zauważeniu przeze mnie usterki zaproponował wizytę we wtorek, jeśli CE nie zniknie. Do tego czasu będę jeździł na benzynie.
Sterownik to Stag 300-4 Premium. Instalacja kosztowała 3000. Dzwoniłem do kilku warsztatów. W każdym pytali o markę auta i pojemność silnika, po czym wyceniali robotę na tę właśnie cenę. Wybrałem warsztat, w którym koledzy montowali swoje instalacje.
Sterownik to Stag 300-4 Premium. Instalacja kosztowała 3000. Dzwoniłem do kilku warsztatów. W każdym pytali o markę auta i pojemność silnika, po czym wyceniali robotę na tę właśnie cenę. Wybrałem warsztat, w którym koledzy montowali swoje instalacje.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Dziś po wizycie w warsztacie znalazł się prawdopodobny winowajca. To moduł do komunikacji przez interfejs ODB (jeśli dobrze zrozumiałem wyjaśnienia pana instalatora) Stag ODB Adapter czy jakoś tak. Wymontował go i kazał pojeździć obserwując czy pojawi się znów CE. Zrobiłem paręnaście kilometrów i jak na razie żółty silniczek się nie zapalił. Mam się zgłosić za kilka dni, o ile nie zdarzy się nic niepokojącego. Dodam, że silnik pracuje bez zarzutu. O postępach "śledztwa" będę informował.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
radzi89 napisał(a):Jest roznica pomiedzy CNG , a LPG
Blumek np. Mercedes Sprinter 1,8 Kompressor z CNG – wszystko fabryczne
Ja tylko zapytałem jakie to auta, i wiem że różnica jest.
radzi89 napisał(a):PS: szkoda takiej Mazdy na gaz
OOO tak
artureck napisał(a):O postępach "śledztwa" będę informował.
Czekamy
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
To o roznicy CNG i LPG bylo do artureck
Winnym zamieszania okazał się adapter komunikacyjny (nie wiem czy to fachowa nazwa). Tydzień temu instalator wypiął go, kazał pojeździć kilka dni bacząc na deskę rozdzielczą czy błąd nie wróci. Wczoraj wpiął inny egzemplarz i jak na razie błędu nie ma.
Co do CNG i LPG, to zdaje się że ten pierwszy ma wyższe ciepło spalania, więc powinien być bardziej problematyczny od LPG. Mylę się? W mojej firmie jeżdżą fiaty doblo i ople combo zasilane CNG. Mają przebiegi po kilkadziesiąt tysięcy km. Pewnie to za mało, by coś miarodajnie ocenić, ale jeśli uda mi się tyle przejechać bezawaryjnie do następnej zmiany auta, to czym mam się martwić?
Co do CNG i LPG, to zdaje się że ten pierwszy ma wyższe ciepło spalania, więc powinien być bardziej problematyczny od LPG. Mylę się? W mojej firmie jeżdżą fiaty doblo i ople combo zasilane CNG. Mają przebiegi po kilkadziesiąt tysięcy km. Pewnie to za mało, by coś miarodajnie ocenić, ale jeśli uda mi się tyle przejechać bezawaryjnie do następnej zmiany auta, to czym mam się martwić?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Niech ten gaziarz da dodatkową masę z samochodu na brązowy kabel adaptera obd
po prostu brakuje czasami masy na sterowniku i stąd jaja
adapter będzie śmigał na 100%
pozdrawiam
po prostu brakuje czasami masy na sterowniku i stąd jaja
adapter będzie śmigał na 100%
pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości