Końcówka drążka kierowniczego – luz

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zurekk » 10 mar 2011, 06:40

Witam
Jakie są objawy padniętej końcówki drążka?
U mnie są następujące:
– jak ruszam kołem przednim w płaszczyźnie poziomej to czuć lekki luz,
– jak zejdę pod kanał i ruszam kołem a drugą ręką chwycę drążek to też czuję luz, ale nei potrafię go zlokalizować czy to sama końcówka czy przegub kulowy drążka.
– na lewej końcówce wyszedł smar, czyli i tak będzie pewnie do wymiany.

Czy przy ewentualnej zmianie końcówek trzeba robić zbieżność? Pewnie tak.
I czy w komplecie zmienić też same drążki? Jakie macie doświadczenia, psują się te drążki u was czy są raczej trwałe?

Pozdrawiam
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 12:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez Micha3l » 10 mar 2011, 07:38

objawy:
– większe zużycie opony od wewnątrz lub zwenątrz
– dragania kierowniczy
– tak jak napisałeś wyczuwlany luz na kole po uniesieniu samochodu

Te same objawy występują przy zużyciu zużyciu sworznia wahacza, także też bym to sprawdził

Skoro wyszedł ci smar z końcówki tzn że masz uszkodzoną osłone, także i tak trzba wymienić

Jeżeli chodzi o ustawianie zbieżności po wyminienie, to jeżeli przy odkręcaniu policzy się ile razy obróciła się stara końcówka, i nową obrócisz tyle samo razy, może się obyć bez ustawiania zbieżności ale sprawdzić i tak trzeba
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 11:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez zurekk » 10 mar 2011, 08:05

Micha3l napisał(a):objawy:
– większe zużycie opony od wewnątrz lub zwenątrz
– dragania kierowniczy
– tak jak napisałeś wyczuwlany luz na kole po uniesieniu samochodu

Te same objawy występują przy zużyciu zużyciu sworznia wahacza, także też bym to sprawdził


Nie ma zużycia opony i drgań kierownicy, kołem ruszam w płaszczyźnie poziomej (w osi roboczej sworznia).
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 12:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez Micha3l » 10 mar 2011, 09:23

Sokro nie ma jeszcze tych dwóch pierwszych objawóe to lepiej dla Ciebie (mniej kosztów), także wymiana końcówek powinna załatwić sprawe.

PS. swoją drogą końcówka drążka tak jak i sworzeń wahacza pracują w trzech płaszczyznach :P
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 11:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez zurekk » 10 mar 2011, 09:58

Micha3l napisał(a):Sokro nie ma jeszcze tych dwóch pierwszych objawóe to lepiej dla Ciebie (mniej kosztów), także wymiana końcówek powinna załatwić sprawe.

PS. swoją drogą końcówka drążka tak jak i sworzeń wahacza pracują w trzech płaszczyznach :P

No w sumie tak ;)
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 12:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323