Mazda6 czy Vectra C – prośba o pomoc przy wyborze samochodu.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Borys » 14 lut 2011, 17:08

Podepnę się pod temat. Potrzebne jest kombi w dieslu do ok 25 tys. zł. Rocznikowo ok 6-7 lat by swobodnie dało się ubezpieczyć AC i za 2-3 lata jeszcze sprzedać. Japończyki cenowo odpadają niestety :(
Czy Vectra C z fiatowskim 1.9 to dobry wybór? Mięliście styczność? Jak czytam fora oplowskie to tam, aż roi się od usterek, ale jak to na każdym forum ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez teti » 14 lut 2011, 20:18

Borys napisał(a):Czy Vectra C z fiatowskim 1.9 to dobry wybór? Mięliście styczność?

Mieliśmy :D i fiatowski 1,9cdti w tym samochodzie to chyba najrozsądniejsza decyzja. Silnik ogólnie mało awaryjny, wiadomo turbo, wtryski, koło 2M może dać o sobie znać jak w każdym dieselku ale w porównaniu z oplowskimi 2.0 i 2,2 dti to super silniczek, a najlepiej w wersji 150ps wtedy naprawde daje rade <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 19:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Hubix » 14 lut 2011, 22:04

Tak CDTI to najlepszy Diesel w Vectrze C.

2.2 DTI jest słabym motorem, nie mówiąc już o 2.0 DTI.

Jako ciekawostkę dodam, że 2.0 DTI było również w OMEDZE <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Fans » 24 lut 2011, 14:13

Wydaje mi się, że części eksploatacyjne będą o wiele tańsze w oplu niż w przypadku mazdy.
25 tyś. to mało na mazdę 6.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 11:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez jokansen » 2 mar 2011, 08:52

Na Vectrę zresztą też :) Jeździłem dość sporo Vectrą C z dieslem 2.0 DTI. Silnik zdecydowanie za słaby do tego auta w dodatku paskudnie klekoczący. Ogólnie samochód niezły i gdyby nie paskudne (dla mnie) wnętrze sam bym pewnie w taką Viki celował. Egzemplarz którym jeździłem przez ok 2 lata był dość ostro eksploatowany przez kilka osób (auto służbowe) a mimo to nic ponad sprawy eksploatacyjne się z nim nie działo a nalatane miał ponad 250 tyś km.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 13:12
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback

Postprzez Hubix » 2 mar 2011, 09:43

2.2 DTI jest słabiutki

2.0 DTI jeszcze gorzej

W Vectrze B był Diesel o mocy 75 koni

W Omedze był też wkładany 2.0 DTI.

Jak widać Diesel i Opel nie idzie ze sobą w parze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez adamb » 2 mar 2011, 09:52

silnik vectry 1.9 cdti (150km) super, malo pali, kopa ma ale z jakoscia podzespolow to troche blado wypada. moja ma 133000mil i nadal na orginalnym 2m, glownie tasy,
ostatnio chcialem ja zamienic na m6 to gosciu pokazal mi ze auto z 2004r 1.9cdti powinno miec 66000mil, a ze moj ma dwarazy tyle to chcial urwac mocno z ceny, kulturalnie zasmialem sie mu w twarz i dalem se siana. ;P <rotfl> ;P : <rotfl> ;P <rotfl>
Mialem 6 2.0d (121km) slabszy silnik, palila podobnie no i najwazniejsze "0" zero problemow.
;P
tylko niech ktos nie pisze potem ze kupil 6-7 letniego diesla z 150000km i ciagle sie psuje, po te 150kkm to ma napewno conajmniej na kazda os!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 21:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez teti » 2 mar 2011, 12:11

Hubix napisał(a):Tak CDTI to najlepszy Diesel w Vectrze C.

Hubix napisał(a):Jak widać Diesel i Opel nie idzie ze sobą w parze.


?? ?? ??
Czyli jak to w końcu jest

Bo moim zdaniem CDTI to nie tylko nalepszy silnik w Vektrze C ale jeden z najlepszych silników diesla obecnych na rynku montowany również w Fiatach i Alfach.

Czyli jednak Opel i Diesel mogą, a nawet powinny iść w parze pod warunkiem, że tworzyć ją będą z pominięciem własnych konstrukcji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 19:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Borys » 2 mar 2011, 15:41

ciach do kosza
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Hubix » 2 mar 2011, 23:51

CDTI to silnik FIATA.

DTI to silniki Opla.

Nie sztuką jest kupić świetny silnik i włożyć go do innego pojazdu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez grabu122 » 3 mar 2011, 00:03

Dla potencjalnego użytkownika to chyba nie powód do zmartwień :D
Zresztą w dzisiejszym świecie motoryzacji to normalka.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez teti » 3 mar 2011, 07:33

grabu122 napisał(a):Dla potencjalnego użytkownika to chyba nie powód do zmartwień Zresztą w dzisiejszym świecie motoryzacji to normalka.

<spoko> <spoko> <spoko>
Jak najbardziej, zresztą mazda rownież stosuje silniki PSA, a czemu ?? .......... doświadczenie robi swoje.

Czyli wracając do tematu jeżeli ma to być Diesel to zdecydowanie Opel Vectra z silnikiem CDTI :) poprostu brak w tej jednostce "patentów" utrudniających życie stosowanych w dieslu Mazdy 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 19:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez adamb » 3 mar 2011, 08:55

teti napisał(a):Czyli wracając do tematu jeżeli ma to być Diesel to zdecydowanie Opel Vectra z silnikiem CDTI :) poprostu brak w tej jednostce "patentów" utrudniających życie stosowanych w dieslu Mazdy 6.


chyba nie miales watpliwej przyjemnosci uzywania takiego Hopla?
egr, klapy wirowe, cim-y nie dzialajace lub gubiace komunikacje i nawet jak za glosno piardniesz w vc to ci jakis komunikat wywali i zapisze blad, ktory bedzie notorycznie i wk....... przypominany przez komputer hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 21:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Hubix » 3 mar 2011, 13:45

1,9 CDTI świetny silnik

3,0 CDTI kupa – silini z ciężarówki , przekonstruowany tak aby zmieścił się w aucie osobowym, ze złym bilansem cieplnym, jego żywot to 180- 250 tyś km, potem tuleje tłokowe obniżają się na tyle, że powstają przecieki płynu do wnętrza silnika , lub uszkadza się uszczelka głowicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez adamb » 3 mar 2011, 13:50

Hubix napisał(a):3,0 CDTI kupa – silini z ciężarówki , przekonstruowany tak aby zmieścił się w aucie osobowym, ze złym bilansem cieplnym, jego żywot to 180- 250 tyś km, potem tuleje tłokowe obniżają się na tyle, że powstają przecieki płynu do wnętrza silnika , lub uszkadza się uszczelka głowicy

chcieli blysnac dieslem v6 no i sie nie zmiescil wiec "opcieli" miske olejowa <rotfl>
podobno ten co ma 180km koniec 2006 roku jest poprawiony hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 21:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez yasko » 2 lut 2018, 11:02

Pewnie dostanę złotą łopatę, ale napiszę coś dla potomnych, bo trochę przejechałem tymi autami, a teraz nawet stoją koło siebie...

Porównanie 2 kombi z mocą około 170 KM:
Vectra C 2.0T 175 KM vs. Mazda 6 GH 2.5l 170 KM
Auta z podobnego rocznika, ale zupełnie inne:
– wygląd bryły i środka auta pozostawiam każdemu do oceny – jak dla mnie mazda wygrywa obie kategorie,
– układ napędowy
Dzięki turbo Vectra wydaję się przyspieszać lepiej, ma dłuższe przełożenia skrzyni biegów i mniej pali. Przy prędkości przelotowej 120 kmh jest też ciszej, ale tu dużo zależy od opon. Mazda ciągnie do końca obrotów, czyli na torze mogłaby być szybsza, ale w codziennej jeździe turbo jest wygodniejsze.
– hamulce
Mazdą miałem awaryjne hamowanie i było OK, vectra nie miała takiego testu, ale hamulce słabe nie są.
– prowadzenie
W Vectrze czuć wymiary auta, mazda lepiej reaguje na ruchy kierownicą i jest bardziej zwinna.
– ilość miejsca
Vectra wygrywa o 2 długości, 4 19'' koła zapełniają całkowicie bagażnik mazdy, a do vectry jeszcze weszły 3 małe walizki.
Wyposażenie
– dość podobne, w Vectrze nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera co dla osób z małymi dziecmi może być poważną wadą.
Światła:
ciężko porównać bo 6 jest mocno doposażona w AFL z ksenonem co ciężko porównać do H7.

Jak dla mnie to są zupełnie 2 różne auta, dla zupełnie innych osób.
W kategorii cena/auto Vectra wygrywa, ale nie powala designem i nie ma tego czegoś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 21:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez mad_man » 2 lut 2018, 18:43

Łapaj zatem:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez rav 75 » 4 lut 2018, 13:08

Vectrę porównuj z GG/GY. Do GH porównaj Insignię.
rav 75
 

Postprzez yasko » 6 lut 2018, 10:06

Masz trochę racji.
Po opiniach Insigni z początku produkcji pewnie nie będę miał możliwości pojeździć takim autem, ale GY z 2.3 jak najbardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 21:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Neonixos666 » 8 lut 2018, 15:50

yasko napisał(a):Po opiniach Insigni z początku produkcji


a co to za opinie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto