Czołem, zerwał mi się pasek alternatora, kupiłem nowy, sprawdziłem jak poluzować alternator i niby wszystko gra, ale... zawadza mi pasek wspomagania+klimy. Jest od zewnątrz na osi napędu i nie mam jak przełożyć nowego paska alternatora, chyba, że zdejmę drugi pasek albo jest jakiś knif, którego nie znam.
Postanowiłem zluzować i zdjąć pasek wspomagania+klimy, ale nie mogę dobrać się od góry do śruby regulującej naciąg. Da się to zrobić od góry, czy muszę na kanał, zdjąć pokrywę osłaniającą od podwozia i dobrać się do tego od dołu? A może jednak da się założyć ten pasek alternatora bez sciągania drugiego?
Pozdrawiam, Aph
PS. Probowałem szukać, czy ktoś już pisał o takim problemie, ale nie znalazłem.
Wymiana paska alternatora, silnik 1.6 – problem rozwiązany
Strona 1 z 1
Możesz zrobić bez kanału.
Wyposaż się w grzechotkę i nasadki chyba 14 i 12, może być konieczna jakaś przedłużka ramienia.
1. wrzuć 5 i przepchnij auto tak byś widział srubę A, poluźnij,
2. poluźnij nakrętkę C
3. poluźnij nakrętkę B
4. poluzuj tak by zdjąć pasek nakrętkę naciągu D, przykręcona jest od "przodu" auta,
5. wymień oba paski bo pewnie ten od klimy wkrótce pęknie.
do wszystkich punktów jest dostęp z góry, z boku i z przodu, nie widać ich więc musisz wymacać gdzie klucz przyłożyć
pozdrawiam
Sławek
Wyposaż się w grzechotkę i nasadki chyba 14 i 12, może być konieczna jakaś przedłużka ramienia.
1. wrzuć 5 i przepchnij auto tak byś widział srubę A, poluźnij,
2. poluźnij nakrętkę C
3. poluźnij nakrętkę B
4. poluzuj tak by zdjąć pasek nakrętkę naciągu D, przykręcona jest od "przodu" auta,
5. wymień oba paski bo pewnie ten od klimy wkrótce pęknie.
do wszystkich punktów jest dostęp z góry, z boku i z przodu, nie widać ich więc musisz wymacać gdzie klucz przyłożyć
pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Wielkie dzięki za dokładną instrukcję. Czyli jednak dam radę przy odrobinie zdolności "ginekologicznych". Szczególnie przepchnięcie na piątce to cenna rada, bo nie miałem pojęcia, że mogę tak zrobić, a na bank będę musiał – koło pasowe jest tak ustawione, że z marszu do śruby A się nie dobiorę.
Edit:
W końcu udało się zmienić ten pasek. Kanał mimo wszystko się przydał odrobinę, a pasek z klimy zdjąłem podważając lekko łyżką, i wten sam sposób założyłem, bo był problem z odkręceniem śrub mocujących. Przynajmniej alternator dał się poluzować bez problemu. Teraz wszystko śmiga bez zarzutu.
Edit:
W końcu udało się zmienić ten pasek. Kanał mimo wszystko się przydał odrobinę, a pasek z klimy zdjąłem podważając lekko łyżką, i wten sam sposób założyłem, bo był problem z odkręceniem śrub mocujących. Przynajmniej alternator dał się poluzować bez problemu. Teraz wszystko śmiga bez zarzutu.
- Od: 14 cze 2008, 12:30
- Posty: 91
- Skąd: Bytom
- Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6