Czujniki temperatury cieczy, paliwa, powietrza itd. w DiTD

Postprzez Neonixos666 » 5 sty 2011, 23:14

bo to chodzi o opór elektryczny im większy opór tym temp jest niższa, a po odłączeniu komp czyta brak oporu i włącza wentylatory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gregory232 » 6 sty 2011, 10:45

ok zgadzam sie wiec jest tak ze czujnik w bloku jest na wentylatory na chłodnicy na zegary a na pompie od tem. chłodziwa
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 18:29
Posty: 22
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2000r

Postprzez Neonixos666 » 6 sty 2011, 13:22

na chłodnicy nie może być od wskaźnika bo nie pokazało by ci temp. na małym obiegu a przecież pokazuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez topik » 6 sty 2011, 13:27

gregory232 napisał(a):a na pompie od tem. chłodziwa


Witam. Nie. Pierwszy czujnik na pompie od strony rozrządu to: FLT sensor ( chyba czujnik temp. paliwa), drugi: czujnik obrotów pompy, trzeci: SPV. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Neonixos666 » 6 sty 2011, 13:43

No dobra tylko w epc jest jakiś sensor temp. coolant i myślę że do niego dochodzi tylko sygnał od czujnika w bloku silnika bo z tego co narysowali to to jest same podłączenie kostki. Pompa nie ma swojego czujnika tylko przyjmuje informacje z czujnika w bloku przetwarzając go na to aby zwiększyć dawkę paliwa gdy silnik jest zimny i odpowiednio zmniejszyć gdy już się rozgrzeje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gregory232 » 6 sty 2011, 13:54

to co ten opis pompy jest błędny????
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... blk=1362AB
ja się zastosuje do tego opisu juz zamówiłem czujnik tem chłodziwa i jutro wymieniam ten na pompie (pierwszy czujnik) i dam znać co i jak
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 18:29
Posty: 22
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2000r

Postprzez YgooR » 6 sty 2011, 14:08

Ale w którym miejscu na chłodnicy jest czujnik? Bo ja żadnego nie widziałem.
Czujnik na pompie opisany jest jako SENSOR WATER TEMP czyli zgadza się, ale jak tam dostaje się płyn chłodniczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 6 sty 2011, 14:47

tam dostaje się tylko sygnał o temp. cieczy z czujnika na bloku. Jak masz pompę na wykończeniu to odłączasz kostkę z czujnika i pompa myśli że jest -50 i daje taką dawkę że musi zapalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 6 sty 2011, 15:28

Neonixos666 napisał(a):tam dostaje się tylko sygnał o temp. cieczy z czujnika na bloku

Ale jaki jest sens podawania informacji z czujnika temp. na czujnik temp. to jest tylko czujnik a nie układ analizujący otrzymane dane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 6 sty 2011, 16:00

po prostu to coś na pompie odczytuje dane z czujnika na bliku ale nie tworzy sygnału parametrów bo od tego jest ten czujnik. Do czujnika na bloku dochodzi prąd im niższa temp tym jest większy opór im wyższa tym mniejszy, opór zmniejsza napięcie o odpowiednią wartość i płynie (chyba bo nie wiem czy nie przez ecu najpierw ) do pompy pompa sygnał odbiera i dobiera odpowiednie parametry. Bynajmniej tak mi się wydaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 6 sty 2011, 16:26

Neonixos666 napisał(a):po prostu to coś na pompie odczytuje dane z czujnika

Ok, zmierzam do tego że to coś na pompie wygląda jak zwykły czujnik który tylko odczytuje temperaturę i takie połączenie z innym czujnikiem nie ma sensu.
Masz jakieś potwierdzenie tego co piszesz czy tylko domyślasz się że tak to działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Bandit » 6 sty 2011, 17:15

YgooR napisał(a):Masz jakieś potwierdzenie tego co piszesz?

Wyczytał na forum <rotfl> <lol>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez poflek » 11 sty 2011, 02:11

1. Czujnik temp chłodziwa jest w głowicy i temperaturę odczytuje ECU. W trybie awaryjnym ECU przyjmuje coś około -40st (nie ma znaczenia czy czujnik jest zwarty czy rozwarty).
2. Na pompie jest czujnik temperatury paliwa i temperaturę również odczytuje ECU. Charakterystyka jest podobna (taka sama) jak czujnika chłodziwa.
Obrazek
3. Podczas startu:
a) im mniejsza temperatura chłodziwa tym większa dawka paliwa:
Obrazek
b) jeżeli któryś z tych dwóch czujników temperatury (chłodziwa lub paliwa) wskazuje temperaturę niższą niż -10st. dawka jest dzielona na dwie części (pilotująca i główna) – ułatwia start, ogranicza spalanie stukowe i biały dym.
c) czujnik temperatury paliwa nie ma wpływu na wielkość dawki podczas startu
4. Podczas normalnej pracy silnika:
a) czujnik temperatury chłodziwa pełni tą samą funkcję – im zimniej tym więcej paliwa aż do nagrzania silnika
b) czujnik temperatury paliwa – im zimniejsze paliwo tym mniej paliwa do wtrysku, cieplejsze paliwo = więcej
Pkt a i b są sprzeczne na pierwszy rzut oka ale są różne współczynniki korekcji.
Np. z powodu bardzo zimnego chłodziwa ECU pomnoży dawkę przez 3 a z powodu zimnego paliwa pomnoży przez 0.8 – więc i tak wyjdzie więcej niż normalnie ;)

Zatem oba czujniki służą do korekcji dawki paliwa. Dodatkowo ECU przesyła info do zestawu wskaźników o aktualnej temperaturze płynu chłodzącego (dane z czujnika w głowicy).
Jedynym chłodziwem i smarowidłem w pompie jest paliwo (może być rokiet fjuel jak kto woli :P).
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Neonixos666 » 11 sty 2011, 18:05

Ha na chłopski rozum to wziąłem i w sumie to o to mi chodziło, a tu proszę jak kolega ładnie opisał i już nie ma wątpliwości co i jak, tylko w tym EPC zamotali z tym oznaczeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Maciekwroclaw » 23 lut 2012, 00:17

Podepnę się pod temat. Chcę zrobić jakieś odcięcie czujnika temperatury cieczy aby auto odpalało na ciepłym silniku. Chodzi o to aby nie odpinać pod maską czujnika i po odpaleniu znowu podpinać tylko robić to na zasadzie włącznika w kabinie. Sąsiad ma tak w renault i jeździ już tak z dwa lata jak nie dłużej.

Do czujnika idą 3 kabelki , który według koloru jest za co odpowiedzialny?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:01
Posty: 6

Postprzez Neonixos666 » 23 lut 2012, 00:22

Maciekwroclaw napisał(a):Podepnę się pod temat. Chcę zrobić jakieś odcięcie czujnika temperatury cieczy aby auto odpalało na ciepłym silniku. Chodzi o to aby nie odpinać pod maską czujnika i po odpaleniu znowu podpinać tylko robić to na zasadzie włącznika w kabinie. Sąsiad ma tak w renault i jeździ już tak z dwa lata jak nie dłużej.


bierzesz przełącznik wpinasz się w jeden przewód i gotowe.

Nie licz że będziesz tak jeździł dwa lata. Nie lepiej pogrzebać w temacie i naprawić usterkę aby mazda żyła pełnia życia niż bawić się z przełącznikiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Maciekwroclaw » 1 mar 2012, 01:13

Mi nie odpala na ciepłym silniku. Więc z tego co tu na forum się dowiedziałem to winę za to ponosi pompa. Auto odpala idealnie po odpięciu czujnika cieczy.
Myślałem jeszcze nad zamontowaniem Chip ułatwiający rozruch , dostępne na allegro do opla vw
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:01
Posty: 6

Postprzez przemo12345 » 1 mar 2012, 07:47

więc chyba nie dokładnie czytałeś. mnie też nie odpalał na ciepłym i nie bawiłem się w przełączniki i też nie regenerowałem pompy. jak chcesz się bawić w przełączniki to wlutuj dodatkowo opornik żeby auto nie odpalało na max dawce bo to chyba nie jest dobre dla silnika (tak "ciężko" pracuje)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6