Ulatnia się gaz, instalacja Koltec butla GZWM

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez luki_92_92 » 28 gru 2010, 20:27

Panowie pomocy, nie wiem co się dzieje... Zawsze jak się tankuje gaz do pełna to jest takie "trrrrr" na końcu, dzisiaj jak tankowałem to tego nie było słychać (było coś podobnego ale cichsze i krótsze). Przed chwilą byłem w aucie wziąć coś z bagażnika i poczułem zapach gazu. Zdjąłem ten plastikowy dekiel z zaworu na butli i słychać, że gaz się ulatnia, śmierdzi jak cholera. Zakręciłem ten zaworek na przewodzie na butli ale niestety gaz nadal się ulatnia, więc to nie to. Butla była tankowana do pełna (weszło 38l) – do rana prawdopodobnie gaz ulotni się cały, ale tu nie chodzi o pieniądze. Będzie mi coś groziło jeśli wsiądę do auta i będę chciał jechać? Gdzie się z tym udać? Co się mogło zepsuć i jakie mogą być koszta naprawy? Na obecną chwilę boję się do auta wsiadać a co dopiero mówić o jeżdżeniu.

Bardzo proszę o pomoc

Instalację gazową mam firmy KOLTEC holenderską, założoną w 1998r natomiast butlę mam firmy GZWM z wielozaworem Tomasetto, zamontowana w paździeniku roku 2008, takie coś mam na butli:

Obrazek
Zakręciłem zawór (to takie chropowate pokrętełko) ale dalej syczy czyli dalej się ulatnia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez roberto81 » 29 gru 2010, 08:26

Człowieku, jak najszybciej ściągnij gazownika do siebie i niech to zobaczy. Pod żadnym pozorem nie jeździj furą!!! Niech będzie zakręcony ten zawór chropowaty. Możliwe że przepuszcza któryś z przewodów miedzianych co tam masz. Spróbuj je delikatnie dokręcić. Klucz chyba 12? Ale jak się na tym nie znasz to lepiej gazownika ściągnij.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez niedzwiadek833 » 29 gru 2010, 13:33

Można samemu sprawdzić skąd ucieka pianką do golenia. Trzeba posmarować złączki przewodów pianką i jak się ulatnia gaz to pojawią się bąble. Jeśli gaz ucieka z przewodu tankowania to ucieknie ci tylko tyle gazu co jest w przewodzie do tankowania. jeśli zaś z przewodu zasilania to po zakręceniu tego zaworka co pisałeś to gaz musi uciec z całego przewodu a tego gazu tam trochę jest więc to trochę potrwa. Zostaw auto w przewiewnym miejscu i jak gaz ucieknie będziesz mógł na PB jechać do gaziarza. Jest jeszcze możliwość uszkodzenia wielozaworu ale raczej wątpię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 11:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez luki_92_92 » 29 gru 2010, 18:12

Już naprawione, naprawa polegała na dokręceniu nakrętki przy wężu od tankowania (bo tutaj uciekało), naprawa trwała jakieś 2 minuty i kosztowała mnie 7zł 5gr (a konkretniej naprawa nic ale kazał mi zatankować gaz żeby zobaczyć czy z przewodu ucieka)

Koledzy a powiedzcie mi, dlaczego mi falują obroty na gazie? Na benzynie są ok, a na gazie falują, trochę to jest uciążliwe bo jak się w korku stoi to nie można samym sprzęgłem sobie podjechać do przodu tylko z gazem trzeba bo inaczej gaśnie, nie wiem czemu się tak dzieje. Gazownika zapytałem to powiedział że jak mam instalację koltec to on z tym nic nie zrobi i że najbliższy serwis gdzie kolteca robią to jest kraków albo częstochowa :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez roberto81 » 29 gru 2010, 19:26

Pewnie masz membrany w parowniku do wymiany. Są już twarde. Musisz poszukać na allegro zestawu naprawczego do tego parownika, albo nowy parownik kup.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez luki_92_92 » 29 gru 2010, 19:37

A skąd mam wiedzieć jaki mam model tego parownika/rozdzielacza czy jak to się tam jeszcze zwie? Wiem tylko że KOLTEC ale jaki model to ni cholery nie wiem, skąd mam to wziąć?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez roberto81 » 29 gru 2010, 20:15

Oznaczenie powinieneś mieć na samym parowniku/reduktorze. Wiesz gdzie on się znajduje? Instalacja jest sekwencyjna czy zwykła II generacja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez niedzwiadek833 » 29 gru 2010, 20:32

A może by zacząć od podstawowych spraw typu: wymiana filterka, spuszczenia szlamu z parownika, sprawdzenia czy silnik nie bierze lewego powietrza , ustawienia gazu, a potem za wymianę membran.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 11:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez luki_92_92 » 29 gru 2010, 21:25

Instalacja to jest III generacja wg. gościa z allegro, który z tego co widzę zna się na koltecu (pokazałem mu zdjęcie silnika i mi powiedział jaki mam model instalacji itp.), nawet ten gościu napisał poradnik pt. "naprawiam i serwisuję instalacje koltec". Zastanawiam się nad zakupem.

Co do lewego powietrza > nie możliwe skoro na benzynie chodzi normalnie, miałem czyścić silniczek krokowy i przepustnicę ale okazało się że na benzynie chodzi normalnie i mechanik powiedział że w takim razie jest ok tylko z gazem coś nie tak. Mówił coś o jakichś mapach spalania czy coś, teraz się okazuje że membranka rzeczywiście jest do wymiany.


Ma ktoś może dostęp do tego poradnika "naprawiam i serwisuję instalacje koltec egi"? Jak tak to proszę o kontakt na maila.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez bilusko » 29 gru 2010, 21:39

luki mam identyczne problemy z instalacja koltec. trzeba poszukac na necie jeszcze innych warsztatow i udac sie na przeglad instalacji. mysle ze sami tu nic nie wymyslimy, skoro nawet gazownicy sie za to nie chca wziac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 13:06
Posty: 105
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: Mazda 323F BA 1.8

Postprzez luki_92_92 » 29 gru 2010, 22:50

No ten gościu mi mówi że reduktor do czyszczenia i regeneracji (do wymiany membrana + jakieś oringi itd.), zestaw naprawczy kosztuje 29zł, gościu ma też książkę swojego autorstwa jak to serwisować, też za 29zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez roberto81 » 30 gru 2010, 07:53

Jeżeli od 1998r nie wymieniałeś membran w parowniku to one już zapewne są w nieciekawym stanie. Sama regeneracja nie jest trudna – mówię na przykładzie parownika Lovato który ja mam. Nie wiem jak wygląda Twój, ale myślę że zasada wymiany jest podobna. Gorzej będzie z właściwą regulacją po oczyszczeniu, skoro nawet gazownicy nie chcą się dotykać do tego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez luki_92_92 » 30 gru 2010, 10:55

Jeśli chodzi o regulację to raz że można kupić ten poradnik i tam podobno jest wszystko opisane, a po drugie czytałem gdzieś, że koltec "sam się reguluje" podobno, tzn. że można nic nie regulować a on po jakimś czasie sam powinien zacząć dobierać dawkowanie gazu czy czego tam jeszcze, tak na jakimś forum opla pisali jak gościu miał membrany do wymiany w koltecu, właśnie tam pisało że mu muli auto po wymianie i mówili że to się samo ułoży po jakimś tam czasie i będzie śmigać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez roberto81 » 30 gru 2010, 12:05

Wiesz ta III generacja LPG to trochę egzotyka u nas. Może samo się wyreguluje, ale nie powiem Ci czy na 100%. Może faktycznie zacznij od wymiany filtrów. Pewnie też są w kiepskim stanie. Każdy gazownik powinien Ci to zrobić za niewielkie pieniądze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez luki_92_92 » 30 gru 2010, 14:04

Filtr gazu akurat miałem już wymieniany rok temu także narazie chyba nie będę zmieniał ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Ania69 » 30 gru 2010, 20:58

Nacisnij chamulec i sprawdz czy bedzie roznica w obrotach.Przeczysc przepustnice bo to istotna rzecz majaca wplyw na falowanie nalpg a czesto lekcowazona
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 14:11
Posty: 378

Postprzez luki_92_92 » 30 gru 2010, 21:00

OK sprawdzę jutro i dam znać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez bilusko » 31 gru 2010, 00:21

Ania69 napisał(a):Nacisnij chamulec i sprawdz czy bedzie roznica w obrotach.Przeczysc przepustnice bo to istotna rzecz majaca wplyw na falowanie nalpg a czesto lekcowazona

jeżeli chodzi o ten hamulec to ja mam taki sam problem i jak hamuje to obroty wariuja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 13:06
Posty: 105
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: Mazda 323F BA 1.8

Postprzez YaRQ » 31 gru 2010, 00:37

dolot szczelny?
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 13:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez luki_92_92 » 31 gru 2010, 12:36

U mnie była karbowana rura w jednym miejscu pęknięta ale mam to teraz owinięte bardzo dokładnie i bardzo szczelnie dwie warstwy jedną izolacją, później dwie warstwy inną i na koniec jeszcze dwie warstwy jeszcze inną także powinno być szczelne, owinąłem nie tylko tu gdzie jest pęknięcie ale całą rurę. Na benzynie nie falują obroty więc to chyba nie to.


Co do hamulca > normalnie falują delikatnie a jak wcisnę hamulec to powoli opadają opadają, tak do ok. 300 i nagle słychać jakby ktoś dodał gazu i podskakują do 1200, opadają do normalnych ~850, chwila jest normalnie i znów zaczyna opadać, i tak w kółko, nawet film nagrałem jak coś to mogę pokazać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG