Grzeje się tunel środkowy, wysokie spalanie

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez RONIN » 25 sie 2005, 19:25

Mam pytanko, czy innym włascicielom RX8 tez tak sie grzeje tunel wewnątrz i wszsytkie schowki, moja pali jak smok jakies 18 , ale mam ciezką noge a temperatura troche mnie martwi, bez włączonej klimy jest jak w piecu
Pozdrawiam RONIN
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 18:58
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX 8 231 km

Postprzez ptrklm » 26 sie 2005, 12:47

moze masz dziurawy wydech. tez tak mialem. dziura dawala akurat w tunel co na postoju objawialo sie wspanialym i lekko otumaniajacym zapachem spalin w kabinie. W zimie to bylo to ok bo bez wlaczania ogrzewania mialem cieplutko w nogi ale w lecie..... jakbys w saunie siedzial.
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez RONIN » 26 sie 2005, 13:05

nie nie to nie dziura w tłumiku, a i ile innym spala rx8 bo mnie załamuje to auto, pali mi tyle co chevy 5.7, i na wolnych obrotach dopala tłumiku, tak jakby za duzo wachy dostawał
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 18:58
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX 8 231 km

Postprzez tomekrvf » 26 sie 2005, 14:15

Wybacz, ale trochę rozśmiesza mnie narzekanie na spalanie w sportowym aucie. Trochę przypomina mi to nasze krajowe żygliwe programy motoryzacyjne gdzie testują np 220 konnego Forestera, daja mu w palnik i później narzekaja na wysokie spalanie. 18/ 100 km to nie jest wcale tragedia. Jeździłem EVO VIII po mieście i mój rekord to 33 l/100 km i wcale mnie to nie zdziwiło.
Zapewne jakbyś spojrzał na auto od spodu i prześledził przebieg układu wydechowego to pewnie byś znalazł przyczynę rozgrzewania się auta.
Poza tym Twoje auto ma OBD-II i gdyby coś nie halo było ze spalinami natychmiast miałbyś świecący się CHECK ENGINE.
Masz klimę w aucie więc dobrym rozwiązaniem problemu może jest jej używanie? :D
No i jeszcze jedno. W mojej GE jak leci się na trasie 150 i więcej to w bagażniku robi sie ciepło a masa wygłuszająca na podłodze mięknie(nad tłumikiem mimo obecności osłony termicznej). To samo dzieje sie po dynamicznym lataniu po mieście.
Moim zdaniem z Twoim autem jest wszystko w porządku(chyba że odpadła jakaś osłona termiczna)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez RONIN » 26 sie 2005, 19:48

moze masz racje, w kazdym razie ja nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18 , dziwne nie hehe, własciwie to moge ją przeliczyc na motogodziny, hehe
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 18:58
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX 8 231 km

Postprzez Bimbak » 27 sie 2005, 14:51

RONIN napisał(a):moze masz racje, w kazdym razie ja nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18 , dziwne nie hehe, własciwie to moge ją przeliczyc na motogodziny, hehe


jeśli masz nowe auto to jest takie coś jeszcze jak docieranie silnika :)..... naprawde :P
i wtedy różne rzeczy sie dzieją ... np: Honda civic mojego kierownika Silnik 1,4 przez 3 miechy paliła mu niezależnie od stylu jazdy powyżej 8 l benzyny na 100 km
po tym okresie spalanie zaczeło ewidentnie spadać ... i ciągle spada :)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Paweł » 27 sie 2005, 18:06

Bimbak napisał(a):jeśli masz nowe auto to jest takie coś jeszcze jak docieranie silnika

A ja myslalem, ze obecnie stosowane materialy i sposoby ich obrobki praktycznie wyeliminowaly cos takiego jak "docieranie". Dobry silnik po przebiegu 100kkm praktycznie nie wykazuje odchylek wymiarowych od norm fabrycznych.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/913)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez RONIN » 27 sie 2005, 18:47

auto ma 33000 km wiec chyba nie ma mowy o docieraniu, w servisie powiedzieli ze to tak dziwny silnik, ze różne rzeczy robi w samej wawie sa takie co pala 11 albo 22 wiec i tak nie jest najgorzej, hehe, chyba musze sie do tego przyzwyczaic.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 18:58
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX 8 231 km

Postprzez Puhcio » 27 sie 2005, 19:39

Zainstaluj gaz. <lol>

No cóż ... decydując się na sportowy samochód można się było spodziewać wysokiego spalania. Wg. niemieckich prospektów, które posiadam wynika, ze werja, którą posiadasz spala ok. 16 – 17 litrów/100.

Ps. Ciesz się, ze masz wszytkie mniejsze opłaty (OC, ...) w końcu taki mały silnik ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez RONIN » 27 sie 2005, 20:00

hej ale ja nie nazekam na spalanie, gdybym miał sie ograniczac to nie kupiłbym takiego auta, ja tylko sie dziwie ze niewazne jak jezdze , czy w miscie czy w trasie spalanie jest takie samo, no nikt nie zaprzeczy ze jest to dziwne, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 18:58
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX 8 231 km

Postprzez Puhcio » 27 sie 2005, 20:29

RONIN napisał(a):czy w miscie czy w trasie spalanie jest takie samo, no nikt nie zaprzeczy ze jest to dziwne


Nom ... :]
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Bimbak » 27 sie 2005, 21:56

tco_tm napisał(a):A ja myslalem, ze obecnie stosowane materialy i sposoby ich obrobki praktycznie wyeliminowaly cos takiego jak "docieranie"


tak samo mówił mi kieras jak kupował auto, a jednak różnica miedzy początkiem eksloatacji a teraźniejszością jest spora. Tak w sumie zastanawiając sie .. to niekoiecznie sam silnik w jego przypadku musiał mieć wpływ na wysokie spalanie .. mogły to być równie dobrze jakieś opory toczenia, albo sam niewiem co.
Ale tutaj u RONINA ta informacja i tak się nie przyda skoro auto już ma coś tam nakulane
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez tomekrvf » 28 sie 2005, 13:46

Każde auto trzeba docierać. RONIN, ze spalaniem u Ciebie jest pewnie taka sytuacja że nie osiągnąłeś górnego pułapu. Stawiam na jakieś 25-28/100
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Dormio » 29 sie 2005, 11:17

Kiedyś było popularne stwierdzenie: spalanie w wanklu jest wprost proporcjonalne do prędkości, jedziesz 110km/h – spalasz 11L.
Wracając do sedna – nie wiem czy patrzyłeś na to jak jest zorganizowany Renesis. Jak już Tomek pisał nie osiągnąłeś górnej granicy. Wg użytkowników Rx7 potrafi spalać nawet i 10-11L, ale tylko jak się nie używa obrotów >3000-4000, tylko sam przyznasz co to za przyjemność jeździć na 30% możliwości :(
W Renesis jest kilka progów przy, których zmienia się ilość dostarczanej mieszanki więc może po prostu Twoje zużycie to w całości wynik Twojego stylu jazdy ?
...emeryt style
Początkujący
 
Od: 13 lip 2005, 11:53
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0CR (121KM, 2005)

Postprzez Mox » 31 sie 2005, 10:59

witaj,

mam mx-5 i również grzeje się dość mocno tunel. Sprawdz, czy masz wszystkie osłony w części, gdzie się grzeje.
Okreśł dokładnie temp tunelu, po jakim czasie się nagrzewa?
pozdróvka
Rad
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2004, 23:12
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: MX-5 `95 black&tan NA

Postprzez m2o2 » 8 wrz 2005, 21:14

Witaj Ronin,
u mnie tunel jest ciepławy, ale nie gorący. Pokrywa maski po ostrej jeździe jest za to bardzo gorąca.
Spalanie na autostradzie przy 180 – 190 km/h ok. 12.5 l / 100km, po mieście 14 – 15 l / 100 km. Silnik jest na dotarciu więc " staram " się nie przekraczać 4500 obr / min. Ważna rzecz – czy pamiętasz żeby regularnie co 2 tyś. km dolewać 0.5 l oleju ? Czy może wiesz jaką masz wersję firmware'u komputera. ( wersje od "m" wzwyż palą podobno trochę mniej i rzadziej dochodzi do " zalewania " silnika. ( ang. flooding )
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2005, 01:34
Posty: 39
Skąd: Dólny Ślunsk
Auto: RX-8 Revolution 231KM

Postprzez Janusz » 9 wrz 2005, 22:45

Dormio napisał(a):Wg użytkowników Rx7 potrafi spalać nawet i 10-11L, ale tylko jak się nie używa obrotów >3000-4000, tylko sam przyznasz co to za przyjemność jeździć na 30% możliwości


Kolego sympatyczny o jakich 30% mówisz... chyba nie jeździłeś nigdy 7-ką. W mojej przy ok. 4tyś obr. mam 160 km/h, a sprężarka zaczyna tłoczyć od ok 3 tyś. w górę przy mocniejszym wciśnięciu gazu bo jest dwustopniowy.

RONIN napisał(a):nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18


Co do spalania to moja na trasie (miasto/częste wyprzedzanie/prędkość poza miastem do 140/klima) bierze 11,5 literka, a w mieście i 16 łyknie więc jest coś na rzeczy z Twoim spalaniem...zwłaszcza, że masz już przejechane ponad 30tyś. km więc powinno być już unormowane. Różnica między miastem, a trasą przy predkościach do 160 powinna być w granicach 3 – 5 litrów. W granicach 200 i powyżej spalanie drastycznie wzrośnie i może przekroczyć watrości przyjęte dla jazdy w mieście.

Co do grzania tunelu środkowego to w mojej nie odczuwam dyskomfortu z tego powodu chociaż, jest gorący jak dotykam ręką do obić (weź pod uwagę podwójny wydech)... i przyłóż rękę do końcówki tłumika. Spaliny nie będą gorące jak to zwykle bywa, ale bardzo gorące....... cóż taka uroda tego cudeńka...
A tak na marginesie to czy przypadkiem nie masz zasłoniętego grila przez tablicę rej. <faja> Kontrola komputera sterującego też by się przydała...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez Długi » 27 paź 2005, 21:08

RX8 ma potężnie gorące spaliny czuje si to jak się stoi za tym samochodem. Ciekawostka dotycząca tego efektu to to że początkowo nie miało być dwóch rur wydechowych z tyłu ale jedna na środku w kształcie rotoru (jest tam teraz ładne trójkąne światełko)a na tłumiku została blizna w miejscu pierotnego wyjścia, co można zobaczyć pod zderzakiem. m2o2 zmiana oprogramowania sterownika jest jednym ze sposobów na ograniczenie zalewania się silnika. Nowe oprogramownie zawiera także tryb suszenia świec w przypadku zalania. Oprogramowanie można zaktualizować w każdym serwisie mazdy uff...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez ZK33 » 21 lis 2005, 00:29

Mam RX-8 z 2004, 231KM roku na przejechane 11 000 km i jak jadę spokojnie na trasie to pali 11 litrów a po mieście jak się wciśnie, spalanie na poziomie 25-30 litrów to norma.
Więc nie masz czym się martwić zawsze może być gorzej <lol>
Jeżeli chodzi o tunel to może się delikatnie nagrzewa ale nie jest to grzejnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez MKG » 24 lis 2005, 12:43

witam,

ja mam Rx8 od miesiaca na poczatku brala 17 teraz sie uklada (rozmawialem w serwisie w wanklu podobno jest bardzo wazne jak "kto go ułoży" ) obecnie zeszla na 13l i ciagle spada. Tunel bywa cieply ale nie do przesady za to jeszcze sie wszysko wygrzewa i czasami wali jak spalone zelasko :)
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7