Grzeje się tunel środkowy, wysokie spalanie
1, 2
Mam pytanko, czy innym włascicielom RX8 tez tak sie grzeje tunel wewnątrz i wszsytkie schowki, moja pali jak smok jakies 18 , ale mam ciezką noge a temperatura troche mnie martwi, bez włączonej klimy jest jak w piecu
Pozdrawiam RONIN
Pozdrawiam RONIN
- Od: 13 sie 2005, 18:58
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda RX 8 231 km
moze masz dziurawy wydech. tez tak mialem. dziura dawala akurat w tunel co na postoju objawialo sie wspanialym i lekko otumaniajacym zapachem spalin w kabinie. W zimie to bylo to ok bo bez wlaczania ogrzewania mialem cieplutko w nogi ale w lecie..... jakbys w saunie siedzial.
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
Wybacz, ale trochę rozśmiesza mnie narzekanie na spalanie w sportowym aucie. Trochę przypomina mi to nasze krajowe żygliwe programy motoryzacyjne gdzie testują np 220 konnego Forestera, daja mu w palnik i później narzekaja na wysokie spalanie. 18/ 100 km to nie jest wcale tragedia. Jeździłem EVO VIII po mieście i mój rekord to 33 l/100 km i wcale mnie to nie zdziwiło.
Zapewne jakbyś spojrzał na auto od spodu i prześledził przebieg układu wydechowego to pewnie byś znalazł przyczynę rozgrzewania się auta.
Poza tym Twoje auto ma OBD-II i gdyby coś nie halo było ze spalinami natychmiast miałbyś świecący się CHECK ENGINE.
Masz klimę w aucie więc dobrym rozwiązaniem problemu może jest jej używanie?
No i jeszcze jedno. W mojej GE jak leci się na trasie 150 i więcej to w bagażniku robi sie ciepło a masa wygłuszająca na podłodze mięknie(nad tłumikiem mimo obecności osłony termicznej). To samo dzieje sie po dynamicznym lataniu po mieście.
Moim zdaniem z Twoim autem jest wszystko w porządku(chyba że odpadła jakaś osłona termiczna)
Zapewne jakbyś spojrzał na auto od spodu i prześledził przebieg układu wydechowego to pewnie byś znalazł przyczynę rozgrzewania się auta.
Poza tym Twoje auto ma OBD-II i gdyby coś nie halo było ze spalinami natychmiast miałbyś świecący się CHECK ENGINE.
Masz klimę w aucie więc dobrym rozwiązaniem problemu może jest jej używanie?
No i jeszcze jedno. W mojej GE jak leci się na trasie 150 i więcej to w bagażniku robi sie ciepło a masa wygłuszająca na podłodze mięknie(nad tłumikiem mimo obecności osłony termicznej). To samo dzieje sie po dynamicznym lataniu po mieście.
Moim zdaniem z Twoim autem jest wszystko w porządku(chyba że odpadła jakaś osłona termiczna)
RONIN napisał(a):moze masz racje, w kazdym razie ja nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18 , dziwne nie hehe, własciwie to moge ją przeliczyc na motogodziny, hehe
jeśli masz nowe auto to jest takie coś jeszcze jak docieranie silnika ..... naprawde
i wtedy różne rzeczy sie dzieją ... np: Honda civic mojego kierownika Silnik 1,4 przez 3 miechy paliła mu niezależnie od stylu jazdy powyżej 8 l benzyny na 100 km
po tym okresie spalanie zaczeło ewidentnie spadać ... i ciągle spada
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):jeśli masz nowe auto to jest takie coś jeszcze jak docieranie silnika
A ja myslalem, ze obecnie stosowane materialy i sposoby ich obrobki praktycznie wyeliminowaly cos takiego jak "docieranie". Dobry silnik po przebiegu 100kkm praktycznie nie wykazuje odchylek wymiarowych od norm fabrycznych.
the right man in the wrong place...
auto ma 33000 km wiec chyba nie ma mowy o docieraniu, w servisie powiedzieli ze to tak dziwny silnik, ze różne rzeczy robi w samej wawie sa takie co pala 11 albo 22 wiec i tak nie jest najgorzej, hehe, chyba musze sie do tego przyzwyczaic.
- Od: 13 sie 2005, 18:58
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda RX 8 231 km
Zainstaluj gaz.
No cóż ... decydując się na sportowy samochód można się było spodziewać wysokiego spalania. Wg. niemieckich prospektów, które posiadam wynika, ze werja, którą posiadasz spala ok. 16 – 17 litrów/100.
Ps. Ciesz się, ze masz wszytkie mniejsze opłaty (OC, ...) w końcu taki mały silnik
No cóż ... decydując się na sportowy samochód można się było spodziewać wysokiego spalania. Wg. niemieckich prospektów, które posiadam wynika, ze werja, którą posiadasz spala ok. 16 – 17 litrów/100.
Ps. Ciesz się, ze masz wszytkie mniejsze opłaty (OC, ...) w końcu taki mały silnik
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
hej ale ja nie nazekam na spalanie, gdybym miał sie ograniczac to nie kupiłbym takiego auta, ja tylko sie dziwie ze niewazne jak jezdze , czy w miscie czy w trasie spalanie jest takie samo, no nikt nie zaprzeczy ze jest to dziwne, pozdrawiam
- Od: 13 sie 2005, 18:58
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda RX 8 231 km
tco_tm napisał(a):A ja myslalem, ze obecnie stosowane materialy i sposoby ich obrobki praktycznie wyeliminowaly cos takiego jak "docieranie"
tak samo mówił mi kieras jak kupował auto, a jednak różnica miedzy początkiem eksloatacji a teraźniejszością jest spora. Tak w sumie zastanawiając sie .. to niekoiecznie sam silnik w jego przypadku musiał mieć wpływ na wysokie spalanie .. mogły to być równie dobrze jakieś opory toczenia, albo sam niewiem co.
Ale tutaj u RONINA ta informacja i tak się nie przyda skoro auto już ma coś tam nakulane
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Kiedyś było popularne stwierdzenie: spalanie w wanklu jest wprost proporcjonalne do prędkości, jedziesz 110km/h – spalasz 11L.
Wracając do sedna – nie wiem czy patrzyłeś na to jak jest zorganizowany Renesis. Jak już Tomek pisał nie osiągnąłeś górnej granicy. Wg użytkowników Rx7 potrafi spalać nawet i 10-11L, ale tylko jak się nie używa obrotów >3000-4000, tylko sam przyznasz co to za przyjemność jeździć na 30% możliwości
W Renesis jest kilka progów przy, których zmienia się ilość dostarczanej mieszanki więc może po prostu Twoje zużycie to w całości wynik Twojego stylu jazdy ?
Wracając do sedna – nie wiem czy patrzyłeś na to jak jest zorganizowany Renesis. Jak już Tomek pisał nie osiągnąłeś górnej granicy. Wg użytkowników Rx7 potrafi spalać nawet i 10-11L, ale tylko jak się nie używa obrotów >3000-4000, tylko sam przyznasz co to za przyjemność jeździć na 30% możliwości
W Renesis jest kilka progów przy, których zmienia się ilość dostarczanej mieszanki więc może po prostu Twoje zużycie to w całości wynik Twojego stylu jazdy ?
...emeryt style
- Od: 13 lip 2005, 11:53
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0CR (121KM, 2005)
Witaj Ronin,
u mnie tunel jest ciepławy, ale nie gorący. Pokrywa maski po ostrej jeździe jest za to bardzo gorąca.
Spalanie na autostradzie przy 180 – 190 km/h ok. 12.5 l / 100km, po mieście 14 – 15 l / 100 km. Silnik jest na dotarciu więc " staram " się nie przekraczać 4500 obr / min. Ważna rzecz – czy pamiętasz żeby regularnie co 2 tyś. km dolewać 0.5 l oleju ? Czy może wiesz jaką masz wersję firmware'u komputera. ( wersje od "m" wzwyż palą podobno trochę mniej i rzadziej dochodzi do " zalewania " silnika. ( ang. flooding )
Pozdro
u mnie tunel jest ciepławy, ale nie gorący. Pokrywa maski po ostrej jeździe jest za to bardzo gorąca.
Spalanie na autostradzie przy 180 – 190 km/h ok. 12.5 l / 100km, po mieście 14 – 15 l / 100 km. Silnik jest na dotarciu więc " staram " się nie przekraczać 4500 obr / min. Ważna rzecz – czy pamiętasz żeby regularnie co 2 tyś. km dolewać 0.5 l oleju ? Czy może wiesz jaką masz wersję firmware'u komputera. ( wersje od "m" wzwyż palą podobno trochę mniej i rzadziej dochodzi do " zalewania " silnika. ( ang. flooding )
Pozdro
- Od: 26 lip 2005, 01:34
- Posty: 39
- Skąd: Dólny Ślunsk
- Auto: RX-8 Revolution 231KM
Dormio napisał(a):Wg użytkowników Rx7 potrafi spalać nawet i 10-11L, ale tylko jak się nie używa obrotów >3000-4000, tylko sam przyznasz co to za przyjemność jeździć na 30% możliwości
Kolego sympatyczny o jakich 30% mówisz... chyba nie jeździłeś nigdy 7-ką. W mojej przy ok. 4tyś obr. mam 160 km/h, a sprężarka zaczyna tłoczyć od ok 3 tyś. w górę przy mocniejszym wciśnięciu gazu bo jest dwustopniowy.
RONIN napisał(a):nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18
Co do spalania to moja na trasie (miasto/częste wyprzedzanie/prędkość poza miastem do 140/klima) bierze 11,5 literka, a w mieście i 16 łyknie więc jest coś na rzeczy z Twoim spalaniem...zwłaszcza, że masz już przejechane ponad 30tyś. km więc powinno być już unormowane. Różnica między miastem, a trasą przy predkościach do 160 powinna być w granicach 3 – 5 litrów. W granicach 200 i powyżej spalanie drastycznie wzrośnie i może przekroczyć watrości przyjęte dla jazdy w mieście.
Co do grzania tunelu środkowego to w mojej nie odczuwam dyskomfortu z tego powodu chociaż, jest gorący jak dotykam ręką do obić (weź pod uwagę podwójny wydech)... i przyłóż rękę do końcówki tłumika. Spaliny nie będą gorące jak to zwykle bywa, ale bardzo gorące....... cóż taka uroda tego cudeńka...
A tak na marginesie to czy przypadkiem nie masz zasłoniętego grila przez tablicę rej. Kontrola komputera sterującego też by się przydała...
- Od: 7 cze 2004, 08:33
- Posty: 131
- Skąd: Opole
- Auto: RX-7 FC TII `91
RX8 ma potężnie gorące spaliny czuje si to jak się stoi za tym samochodem. Ciekawostka dotycząca tego efektu to to że początkowo nie miało być dwóch rur wydechowych z tyłu ale jedna na środku w kształcie rotoru (jest tam teraz ładne trójkąne światełko)a na tłumiku została blizna w miejscu pierotnego wyjścia, co można zobaczyć pod zderzakiem. m2o2 zmiana oprogramowania sterownika jest jednym ze sposobów na ograniczenie zalewania się silnika. Nowe oprogramownie zawiera także tryb suszenia świec w przypadku zalania. Oprogramowanie można zaktualizować w każdym serwisie mazdy uff...
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Mam RX-8 z 2004, 231KM roku na przejechane 11 000 km i jak jadę spokojnie na trasie to pali 11 litrów a po mieście jak się wciśnie, spalanie na poziomie 25-30 litrów to norma.
Więc nie masz czym się martwić zawsze może być gorzej
Jeżeli chodzi o tunel to może się delikatnie nagrzewa ale nie jest to grzejnik.
Więc nie masz czym się martwić zawsze może być gorzej
Jeżeli chodzi o tunel to może się delikatnie nagrzewa ale nie jest to grzejnik.
- Od: 11 lip 2004, 19:42
- Posty: 141
- Skąd: Łask
- Auto: CX 9
witam,
ja mam Rx8 od miesiaca na poczatku brala 17 teraz sie uklada (rozmawialem w serwisie w wanklu podobno jest bardzo wazne jak "kto go ułoży" ) obecnie zeszla na 13l i ciagle spada. Tunel bywa cieply ale nie do przesady za to jeszcze sie wszysko wygrzewa i czasami wali jak spalone zelasko
ja mam Rx8 od miesiaca na poczatku brala 17 teraz sie uklada (rozmawialem w serwisie w wanklu podobno jest bardzo wazne jak "kto go ułoży" ) obecnie zeszla na 13l i ciagle spada. Tunel bywa cieply ale nie do przesady za to jeszcze sie wszysko wygrzewa i czasami wali jak spalone zelasko
ZOOM-ZOOM
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości