Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 13:58

Arek_78 napisał(a):tym przekaźnikiem na pewno tego nie rozwiążesz :)

musisz kupić przekaźnik z 5 nóżkami

Ciekawe dlaczego, spróbuj to jakoś uzasadnić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Arek_78 » 1 paź 2010, 14:04

Bo to jest przekaźnik załączający. A potrzebny jest przekaźnik który odłaczy światła do jazdy dziennej przy przełączeniu na światła mijania.

Tak czy inaczej będzie potrzebny dodatkowy przycisk do załączenia świateł dziennych, chyba że chcesz aby świeciły zawsze z postojowymi, co jest niezgodne z prawem.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 14:17

Nic bardziej mylnego. Potrzebny jest przekaźnik załączający. Uzwojenie przekaźnika łączymy z (+) drugą końcówkę z (+) lampy. Po wyłączeniu świateł (+) lampy będzie spolaryzowany ujemnie i załączy się przekaźnik z dziennymi. Na tej samej zasadzie miały działać opisane tutaj dzienne, ale powstał problem z polaryzacją ujemną, gdzie przełącznik elektroniczny jej nie widział, każdy rezystor czy dioda dodatkowo "izolowałyby"(polaryzowały dodatnio).
Także nawet z trzema końcówkami, wspólny plus wystarczyłby.
Dodam jeszcze, że tego połączenia nie wolno stosować do lamp ksenonowych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Irek.k » 1 paź 2010, 14:42

Po wyłączeniu świateł (+) lampy będzie spolaryzowany ujemnie i załączy się przekaźnik z dziennymi.
Chyba że się spalą żarówki, wtedy dzienne się nie załączą. Bezpieczniejsze będzie zastosowanie przekaźnika "z 5 nóżkami".
mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32
Czy to by oznaczało, że dioda wytwarza napięcie?
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 19:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 15:01

Irek.k napisał(a):Chyba że się spalą żarówki, wtedy dzienne się nie załączą. Bezpieczniejsze będzie zastosowanie przekaźnika "z 5 nóżkami".

Wystarczy, że jedna będzie sprawna.
Irek.k napisał(a):Czy to by oznaczało, że dioda wytwarza napięcie?

Tak jak ją oświetlisz. :) Oczywiście, że nie, ale w tym przypadku jak połączysz końcówkę przełącznika przed diodę do nawet pewnej masy 0V, to na diodzie będzie właśnie ok. 0.7V, czyli to z czym walczy autor tematu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez vegasnight9 » 1 paź 2010, 15:23

Hmmm tak myślę że najprościej by było znaleźć przyczyne skąd to napięcie 0,62V sie bierze i ją wyeliminować. Zrobić tak żeby po wyłączeniu świateł było 0.0 V.
Zresztą dziwna sprawa bo na postojówkach jest 0.0 V po wyłączeniu, na przeciwmgielnych też. Tylko na mijiania cyrki...
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Wojtek » 1 paź 2010, 16:02

Pawko_6 napisał(a):Oczywiście, że nie, ale w tym przypadku jak połączysz końcówkę przełącznika przed diodę do nawet pewnej masy 0V, to na diodzie będzie właśnie ok. 0.7V, czyli to z czym walczy autor tematu.


Co ty pleciesz? :| :| :| <rotfl> <rotfl> :> :> :>
Na diodzie bedzie spadek napiecia 0,7V !!!
Jezeli + z mijania jest warunkiem wylaczenia dziennych, to w obwodzie mamy:

+12V (dalej dioda ) -0,7V i dalej na wejscie na wlacznik swiatel dziennych (czyli sterowanie dziennymi) = +11,3V
A o to przeciez chodzi...
Jezeli swiatla mijania sa wylaczone i masz napiecie "szczatkowe" rzedu 0,6V, to w ukladzie bedzie:
+0,6V – 0,7V (spadek napiecia na diodzie) = 0V
, czyli swiatla dzienne beda wlaczone ;P ;P ;P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez vegasnight9 » 1 paź 2010, 18:14

Obrazek
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 19:03

67igor1 napisał(a):Co ty pleciesz? :| :| :| <rotfl> <rotfl> :> :> :>
Na diodzie bedzie spadek napiecia 0,7V !!!
Jezeli + z mijania jest warunkiem wylaczenia dziennych, to w obwodzie mamy:

+12V (dalej dioda ) -0,7V i dalej na wejscie na wlacznik swiatel dziennych (czyli sterowanie dziennymi) = +11,3V
A o to przeciez chodzi...
Jezeli swiatla mijania sa wylaczone i masz napiecie "szczatkowe" rzedu 0,6V, to w ukladzie bedzie:
+0,6V – 0,7V (spadek napiecia na diodzie) = 0V
, czyli swiatla dzienne beda wlaczone ;P ;P ;P

Miałem nadzieję, że się pomyliłeś, a Ty nie rozumiesz zagadnienia, tkwisz w błędzie i wypowiadasz się w aroganckim i lekceważącym tonie. Mam ostatnią nadzieję, że rysunek vegasnight9-a, wyjaśnia Ci zasadę podłączenia, ze szczególną uwagą na żółty przewód, bo to co napisałeś wyżej to, z całym szacunkiem...przemilczę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Wojtek » 1 paź 2010, 19:50

Pawko_6 napisał(a):Miałem nadzieję, że się pomyliłeś, a Ty nie rozumiesz zagadnienia, tkwisz w błędzie ...

:| ? W ktorym miejscu sie myle? Podaj konkrety... wlacznie ze schematami (jak mozesz). Mysle, ze zasada dzialania diody nie zmienila sie przez ostatnie lata...

Pawko_6 napisał(a):...i wypowiadasz się w aroganckim i lekceważącym tonie.


Pokaz gdzie wypowiadam sie w taki sposob? A moze to:
"Co ty pleciesz? " – to byl szok na twoja wypowiedz... <nie powiem>
...chyba, ze miales na mysli swoja wypowiedz kilka postow wczesniej:

Pawko_6 napisał(a):Prosta sprawa, a może ogłupić. Jak zdobyć wiedzę wiesz, tylko jak wykorzystać, nie bardzo.

I tytaj bym sie zastanowil... myslalem ze pisales o sobie :D .
... mowia, ze nauka ( <nauka> ) to do wiedzy klucz... czlowiek uczy sie cale zycie... a ty chyba szybko ja zakonczyles.

Pawko_6 napisał(a):...Mam ostatnią nadzieję, że rysunek vegasnight9-a, wyjaśnia Ci zasadę podłączenia, ze szczególną uwagą na żółty przewód, ...


Nie, nie wyjasnia, poniewaz nie jest nigdzie podlaczony na wyzej wymienionym rysunku (a nawet go tam nie ma). Jest tylko napisane, gdzie go podlaczyc... a w moim opisie:
sterowanie swiatlami dziennymi = zolty przewod (to tak dla tych, ktorzy nie zrozumieli jeszcze poprzedniej mojej wypowiedzi) :D

Pawko_6 napisał(a): ...bo to co napisałeś wyżej to, z całym szacunkiem...przemilczę.


I tu sie z toba zgadzam! Nie powinienes zabierac glosu... Proponuje mala powtorke z elektroniki (jej pojec)...
Tak samo jak wciskac komus cos, czego nie zrobil. Nie obrazaj innych, a zwlaszcza tych, ktorzy chca pomoc. Moja poprzednia wypowiedz miala na celu w sposob przystepny wyjasnienie idei zastosowania diody w tym ukladzie.
Wiecej ...
<nie powiem> <nie powiem> <nie powiem> <nie powiem> <nie powiem>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 20:51

67igor1 napisał(a):W ktorym miejscu sie myle? Podaj konkrety... wlacznie ze schematami (jak mozesz). Mysle, ze zasada dzialania diody nie zmienila sie przez ostatnie lata...

Zasada nie zmieniła się, ale bez sensu jest jej stosowanie w tym przypadku.
67igor1 napisał(a):Pokaz gdzie wypowiadam sie w taki sposob? A moze to:
"Co ty pleciesz? " – to byl szok na twoja wypowiedz... <nie powiem>
...chyba, ze miales na mysli swoja wypowiedz kilka postow wczesniej:

Twoje wypowiedzi tak odebrałem.
67igor1 napisał(a):I tytaj bym sie zastanowil... myslalem ze pisales o sobie :D .
... mowia, ze nauka ( <nauka> ) to do wiedzy klucz... czlowiek uczy sie cale zycie... a ty chyba szybko ja zakonczyles.

Wysoki poziom wypowiedzi, gratuluję.
67igor1 napisał(a):Nie, nie wyjasnia, poniewaz nie jest nigdzie podlaczony na wyzej wymienionym rysunku (a nawet go tam nie ma). Jest tylko napisane, gdzie go podlaczyc... a w moim opisie:
sterowanie swiatlami dziennymi = zolty przewod (to tak dla tych, ktorzy nie zrozumieli jeszcze poprzedniej mojej wypowiedzi) :D

Tak jak napisałem, bo nie rozumiesz zagadnienia, nie miałeś styczności, nie wiesz o co chodzi...
A temat jest prosty są trzy przewody do (+), (–) i trzeci do (+) lampy, gdzie po wyłączeniu musi być 0V. Nie 0.6, 0,7, 12V tylko 0, bo inaczej nie włączą się dzienne. Miałem wrażenie, że do tego przewodu chcesz łączyć diodą do (+) lampy, bo tylko o tym był temat. Więc jak to 0,62V chciałeś zlikwidować, diodą. Podłącz diodę przez rezystor do dowolnego napięcia, zawsze na niej będzie ok.0,7V.
Natomiast jeżeli chciałeś łączyć diodę w zasilanie, to jawny dowód na nieznajomość zagadnienia. Co byś uzyskał, obniżenie napięcia o 0,7V ? Po co, po uruchomieniu silnika wzrośnie o prawie 2V, a na przewodzie lampy nadal będzie przynajmniej 0,62V.
67igor1 napisał(a):I tu sie z toba zgadzam! Nie powinienes zabierac glosu... Proponuje mala powtorke z elektroniki (jej pojec)...
Tak samo jak wciskac komus cos, czego nie zrobil. Nie obrazaj innych, a zwlaszcza tych, ktorzy chca pomoc. Moja poprzednia wypowiedz miala na celu w sposob przystepny wyjasnienie idei zastosowania diody w tym ukladzie.
Wiecej ...

Znowu wypowiedz <spoko> . Chcesz pomóc, to proszę pokaż gdzie się mylę, żeby było jasne dla wszystkich, tylko rzeczowo. Epitetów o braku wiedzy oszczędźmy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Wojtek » 1 paź 2010, 21:12

Pawko_6 napisał(a):Tak jak napisałem, bo nie rozumiesz zagadnienia, nie miałeś styczności, nie wiesz o co chodzi...
A temat jest prosty są trzy przewody do (+), (–) i trzeci do (+) lampy, gdzie po wyłączeniu musi być 0V. Nie 0.6, 0,7, 12V tylko 0, bo inaczej nie włączą się dzienne. Miałem wrażenie, że do tego przewodu chcesz łączyć diodą do (+) lampy, bo tylko o tym był temat. Więc jak to 0,62V chciałeś zlikwidować, diodą. Podłącz diodę przez rezystor do dowolnego napięcia, zawsze na niej będzie ok.0,7V.
Natomiast jeżeli chciałeś łączyć diodę w zasilanie, to jawny dowód na nieznajomość zagadnienia. Co byś uzyskał, obniżenie napięcia o 0,7V ? Po co, po uruchomieniu silnika wzrośnie o prawie 2V, a na przewodzie lampy nadal będzie przynajmniej 0,62V.

Gratuluje znajomosci elektroniki <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Sam w kwietniu tego roku napisales, ze "...nie znasz sie na technice diodowej..."
Nic ta wypowiedzia nie wniosles do tematu... zenada...
Nie wytlumaczyles tez swojego punktu rozumowania: dlaczego nie dioda, a o rozumieniu wypowiedzi innych juz nie wspomne...
Zajrzyj do podrecznika malego elektronika, a potem zabieraj glos.

Ja podalem "szybki" i niekosztowny sposob wykonania polaczen, aby urzadzenie (elektroniczny) wlacznik swiatel dziennych spelnial swoje zadanie... a ty tylko mieszasz...
Powodzenia zycze...
Ps Jakie masz osiagniecia z wykorzystaniem diod?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Irek.k » 1 paź 2010, 21:22

Podłącz diodę przez rezystor do dowolnego napięcia, zawsze na niej będzie ok.0,7V.
To jest właśnie pomiar spadku napięcia na diodzie.

0.62+0.7=1.32
Napięcie jakie wyliczyłeś będzie występować tylko w przypadku napięcia pochodzącego od świateł dziennych, którego teoretycznie nie powinno być.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 19:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 21:43

67igor1 napisał(a):Gratuluje znajomosci elektroniki <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Sam w kwietniu tego roku napisales, ze "...nie znasz sie na technice diodowej..."
Nic ta wypowiedzia nie wniosles do tematu... zenada...
Nie wytlumaczyles tez swojego punktu rozumowania: dlaczego nie dioda, a o rozumieniu wypowiedzi innych juz nie wspomne...
Zajrzyj do podrecznika malego elektronika, a potem zabieraj glos.

Nie będę się doszukiwał z jakiego kontekstu to wygrzebałeś. Jako praktykujący elektronik doskonale sobie radzę, jak nie to się przyznaję i uczę. Tak, taki temat jest prosty i wielokrotnie przerabiany, czuję się zażenowany tłumaczeniem. Tobie już widzę argumentów rzeczowych brakuje.
67igor1 napisał(a):Ja podalem "szybki" i niekosztowny sposob wykonania polaczen, aby urzadzenie (elektroniczny) wlacznik swiatel dziennych spelnial swoje zadanie... a ty tylko mieszasz...
Powodzenia zycze...
Ps Jakie masz osiagniecia z wykorzystaniem diod?

Sprawa prosta, niech vegasnight9 wstawi diodę według Twoich zaleceń, żeby obwód w tych warunkach zadziałał, ja twierdzę , że nie zadziała, a przegrany zwróci mu koszt lamp. Zobaczymy kto chciał pomóc, a kto powymądrzać. Wchodzisz ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Wojtek » 2 paź 2010, 00:06

Irek.k napisał(a):
Podłącz diodę przez rezystor do dowolnego napięcia, zawsze na niej będzie ok.0,7V.
To jest właśnie pomiar spadku napięcia na diodzie.

Tu sie zgadzam.

Irek.k napisał(a):
0.62+0.7=1.32
Napięcie jakie wyliczyłeś będzie występować tylko w przypadku napięcia pochodzącego od świateł dziennych, którego teoretycznie nie powinno być.


Tutaj, Panowie... nie oslabiajcie... jak mozecie dodac napiecie wejsciowe obwodu ze spadkiem napiecia?
Z powyzszej idei wynika, ze dioda jest drugim zrodlem zasilania...
Irek.k niestety prad nie poplynie przez diode w kierunku zaporowym... chyba, ze przebicie nastapi (spali ja). Tu masz racje taka sytuacja nie nastapi. Obwod, o ktorym mowa (zolty przewod) jest obwodem sterujacym, a nie pradowym. Steruje wlaczeniem lub wylaczeniem swiatel dziennych. Nie plyna w nim zadne duze prady.
Poprawnie jest:
napiecie wejsciowe (0,65V) – spadek napiecia na diodzie (0,7V) = 0V

vegasnight9 podlacz diode (np.15V, 1A) do swiatel mijania i zmierz napiecie jakie bedzie w obwodzie przy wylaczonych swiatlach (za dioda, w stosunku do masy)...
Napisz ile jest Volt. OK?

Proponuje dwa rozwiazania problemu:
Obrazek
Obwod nr 1 powinien wystarczyc.
Obwod nr 2 wstawilbym rezystorek 220 Ohm razem z dioda, aby miec pewnosc, ze nic sie nie bedzie wzbudzac...

Na tym koncze ... <nie powiem> <nie powiem> <nie powiem>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arek_78 » 2 paź 2010, 01:43

Wy się chłopaki dalej sprzeczajcie kto ma rację, a ja postaram się pomóc naszemu koledze. Po co mieszać w głowach polaryzacjami, diodami, rezystorami jak podłączenie świateł do jazdy dziennej jest tak proste jak budowa cepa :)

vegasnight9 – kup przekaźnik 12V o takim schemacie:

Obrazek

podłączasz go w taki sposób:
30 – bieżesz napięcie ze świateł postojowych (dzięki temu światła do jazdy dziennej będą świeciły zgodnie z prawem – czyli wtedy kiedy palą się światła postojowe z tyłu)
87a – zailanie (+12V) świateł jazdy dziennej
87 – zostawiasz wolne
86 – bieżesz zasilanie ze świateł mijania (dzięki temu po zapaleniu świateł mijania zgasną światła do jazdy dziennej)
85 – masa

dobrze jest też umieścić przełącznik (on/off) w kabinie żeby można było wyłączyć światła dzienne jak np. zostawisz auto na poboczu i będziesz chciał włączyć światła postojowe.
W tym celu przewód masy świateł przepuść przez przełącznik i to wszystko – pociągniesz tylko jeden kabel z kabiny do komory silnika bo mase weźmiesz z kabiny.

Ot i cała filozofia.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez vegasnight9 » 2 paź 2010, 05:06

Arek_78 napisał(a):Wy się chłopaki dalej sprzeczajcie kto ma rację, a ja postaram się pomóc naszemu koledze. Po co mieszać w głowach polaryzacjami, diodami, rezystorami jak podłączenie świateł do jazdy dziennej jest tak proste jak budowa cepa :)

vegasnight9 – kup przekaźnik 12V o takim schemacie:

Obrazek

podłączasz go w taki sposób:
30 – bieżesz napięcie ze świateł postojowych (dzięki temu światła do jazdy dziennej będą świeciły zgodnie z prawem – czyli wtedy kiedy palą się światła postojowe z tyłu)
87a – zailanie (+12V) świateł jazdy dziennej
87 – zostawiasz wolne
86 – bieżesz zasilanie ze świateł mijania (dzięki temu po zapaleniu świateł mijania zgasną światła do jazdy dziennej)
85 – masa

dobrze jest też umieścić przełącznik (on/off) w kabinie żeby można było wyłączyć światła dzienne jak np. zostawisz auto na poboczu i będziesz chciał włączyć światła postojowe.
W tym celu przewód masy świateł przepuść przez przełącznik i to wszystko – pociągniesz tylko jeden kabel z kabiny do komory silnika bo mase weźmiesz z kabiny.

Ot i cała filozofia.


87a – pod "plus po stacyjce" i jeszcze prościej :)

Tak zrobię. Dzięki za pomoc. Widzę że wyniknęła ładna dyskusja wyżej :) I Dobrze. W końcu od czego mamy to forum :)
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Irek.k » 2 paź 2010, 07:04

Irek.k niestety prad nie poplynie przez diode w kierunku zaporowym...
Masz rację, przyznaję się do błędu.

Jeszcze jedna sprawa. Nie znam Mazdy 6, czy ma ona sygnalizację spalonych żarówek mijania. Może to występujące tam napięcie jest wykorzystywane do kontroli stanu żarówki? Gdyby tak było, to czy przekaźnik podłączony w tym miejscu nie będzie tego zakłócał?
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 19:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Enduro » 2 paź 2010, 08:55

Irek.k napisał(a):...Nie znam Mazdy 6, czy ma ona sygnalizację spalonych żarówek mijania....

nie ma!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Arek_78 » 2 paź 2010, 08:58

87a – nie po stacyjce !! !! !! tylko podłączasz kabel zasilający światła jazdy dzienej !! !! !!
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6