Arek_78 napisał(a):tym przekaźnikiem na pewno tego nie rozwiążesz
musisz kupić przekaźnik z 5 nóżkami
Ciekawe dlaczego, spróbuj to jakoś uzasadnić.
www.mazdaspeed.pl
Arek_78 napisał(a):tym przekaźnikiem na pewno tego nie rozwiążesz
musisz kupić przekaźnik z 5 nóżkami
Chyba że się spalą żarówki, wtedy dzienne się nie załączą. Bezpieczniejsze będzie zastosowanie przekaźnika "z 5 nóżkami".Po wyłączeniu świateł (+) lampy będzie spolaryzowany ujemnie i załączy się przekaźnik z dziennymi.
Czy to by oznaczało, że dioda wytwarza napięcie?mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32
Irek.k napisał(a):Chyba że się spalą żarówki, wtedy dzienne się nie załączą. Bezpieczniejsze będzie zastosowanie przekaźnika "z 5 nóżkami".
Irek.k napisał(a):Czy to by oznaczało, że dioda wytwarza napięcie?
Pawko_6 napisał(a):Oczywiście, że nie, ale w tym przypadku jak połączysz końcówkę przełącznika przed diodę do nawet pewnej masy 0V, to na diodzie będzie właśnie ok. 0.7V, czyli to z czym walczy autor tematu.
67igor1 napisał(a):Co ty pleciesz?
Na diodzie bedzie spadek napiecia 0,7V !
Jezeli + z mijania jest warunkiem wylaczenia dziennych, to w obwodzie mamy:
+12V (dalej dioda ) -0,7V i dalej na wejscie na wlacznik swiatel dziennych (czyli sterowanie dziennymi) = +11,3V
A o to przeciez chodzi...
Jezeli swiatla mijania sa wylaczone i masz napiecie "szczatkowe" rzedu 0,6V, to w ukladzie bedzie:
+0,6V – 0,7V (spadek napiecia na diodzie) = 0V
, czyli swiatla dzienne beda wlaczone
Pawko_6 napisał(a):Miałem nadzieję, że się pomyliłeś, a Ty nie rozumiesz zagadnienia, tkwisz w błędzie ...
Pawko_6 napisał(a):...i wypowiadasz się w aroganckim i lekceważącym tonie.
Pawko_6 napisał(a):Prosta sprawa, a może ogłupić. Jak zdobyć wiedzę wiesz, tylko jak wykorzystać, nie bardzo.
Pawko_6 napisał(a):...Mam ostatnią nadzieję, że rysunek vegasnight9-a, wyjaśnia Ci zasadę podłączenia, ze szczególną uwagą na żółty przewód, ...
Pawko_6 napisał(a): ...bo to co napisałeś wyżej to, z całym szacunkiem...przemilczę.
67igor1 napisał(a):W ktorym miejscu sie myle? Podaj konkrety... wlacznie ze schematami (jak mozesz). Mysle, ze zasada dzialania diody nie zmienila sie przez ostatnie lata...
67igor1 napisał(a):Pokaz gdzie wypowiadam sie w taki sposob? A moze to:
"Co ty pleciesz? " – to byl szok na twoja wypowiedz...
...chyba, ze miales na mysli swoja wypowiedz kilka postow wczesniej:
67igor1 napisał(a):I tytaj bym sie zastanowil... myslalem ze pisales o sobie .
... mowia, ze nauka ( ) to do wiedzy klucz... czlowiek uczy sie cale zycie... a ty chyba szybko ja zakonczyles.
67igor1 napisał(a):Nie, nie wyjasnia, poniewaz nie jest nigdzie podlaczony na wyzej wymienionym rysunku (a nawet go tam nie ma). Jest tylko napisane, gdzie go podlaczyc... a w moim opisie:
sterowanie swiatlami dziennymi = zolty przewod (to tak dla tych, ktorzy nie zrozumieli jeszcze poprzedniej mojej wypowiedzi)
67igor1 napisał(a):I tu sie z toba zgadzam! Nie powinienes zabierac glosu... Proponuje mala powtorke z elektroniki (jej pojec)...
Tak samo jak wciskac komus cos, czego nie zrobil. Nie obrazaj innych, a zwlaszcza tych, ktorzy chca pomoc. Moja poprzednia wypowiedz miala na celu w sposob przystepny wyjasnienie idei zastosowania diody w tym ukladzie.
Wiecej ...
Pawko_6 napisał(a):Tak jak napisałem, bo nie rozumiesz zagadnienia, nie miałeś styczności, nie wiesz o co chodzi...
A temat jest prosty są trzy przewody do (+), (–) i trzeci do (+) lampy, gdzie po wyłączeniu musi być 0V. Nie 0.6, 0,7, 12V tylko 0, bo inaczej nie włączą się dzienne. Miałem wrażenie, że do tego przewodu chcesz łączyć diodą do (+) lampy, bo tylko o tym był temat. Więc jak to 0,62V chciałeś zlikwidować, diodą. Podłącz diodę przez rezystor do dowolnego napięcia, zawsze na niej będzie ok.0,7V.
Natomiast jeżeli chciałeś łączyć diodę w zasilanie, to jawny dowód na nieznajomość zagadnienia. Co byś uzyskał, obniżenie napięcia o 0,7V ? Po co, po uruchomieniu silnika wzrośnie o prawie 2V, a na przewodzie lampy nadal będzie przynajmniej 0,62V.
To jest właśnie pomiar spadku napięcia na diodzie.Podłącz diodę przez rezystor do dowolnego napięcia, zawsze na niej będzie ok.0,7V.
Napięcie jakie wyliczyłeś będzie występować tylko w przypadku napięcia pochodzącego od świateł dziennych, którego teoretycznie nie powinno być.0.62+0.7=1.32
67igor1 napisał(a):Gratuluje znajomosci elektroniki
Sam w kwietniu tego roku napisales, ze "...nie znasz sie na technice diodowej..."
Nic ta wypowiedzia nie wniosles do tematu... zenada...
Nie wytlumaczyles tez swojego punktu rozumowania: dlaczego nie dioda, a o rozumieniu wypowiedzi innych juz nie wspomne...
Zajrzyj do podrecznika malego elektronika, a potem zabieraj glos.
67igor1 napisał(a):Ja podalem "szybki" i niekosztowny sposob wykonania polaczen, aby urzadzenie (elektroniczny) wlacznik swiatel dziennych spelnial swoje zadanie... a ty tylko mieszasz...
Powodzenia zycze...
Ps Jakie masz osiagniecia z wykorzystaniem diod?
Irek.k napisał(a):To jest właśnie pomiar spadku napięcia na diodzie.Podłącz diodę przez rezystor do dowolnego napięcia, zawsze na niej będzie ok.0,7V.
Irek.k napisał(a):Napięcie jakie wyliczyłeś będzie występować tylko w przypadku napięcia pochodzącego od świateł dziennych, którego teoretycznie nie powinno być.0.62+0.7=1.32
Arek_78 napisał(a):Wy się chłopaki dalej sprzeczajcie kto ma rację, a ja postaram się pomóc naszemu koledze. Po co mieszać w głowach polaryzacjami, diodami, rezystorami jak podłączenie świateł do jazdy dziennej jest tak proste jak budowa cepa
vegasnight9 – kup przekaźnik 12V o takim schemacie:
podłączasz go w taki sposób:
30 – bieżesz napięcie ze świateł postojowych (dzięki temu światła do jazdy dziennej będą świeciły zgodnie z prawem – czyli wtedy kiedy palą się światła postojowe z tyłu)
87a – zailanie (+12V) świateł jazdy dziennej
87 – zostawiasz wolne
86 – bieżesz zasilanie ze świateł mijania (dzięki temu po zapaleniu świateł mijania zgasną światła do jazdy dziennej)
85 – masa
dobrze jest też umieścić przełącznik (on/off) w kabinie żeby można było wyłączyć światła dzienne jak np. zostawisz auto na poboczu i będziesz chciał włączyć światła postojowe.
W tym celu przewód masy świateł przepuść przez przełącznik i to wszystko – pociągniesz tylko jeden kabel z kabiny do komory silnika bo mase weźmiesz z kabiny.
Ot i cała filozofia.
Masz rację, przyznaję się do błędu.Irek.k niestety prad nie poplynie przez diode w kierunku zaporowym...
Irek.k napisał(a):...Nie znam Mazdy 6, czy ma ona sygnalizację spalonych żarówek mijania....
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6