Szarpie na niskich obrotach
Witam,
Poczytałem trochę o wpływie świec i przewodów WN na szarpanie samochodem, ale wydaje mi się, że to może być ciut inny problem u mnie.
Jeśli jadąc na benzynie przy niskich obrotach, dopiero startując wciskam do dechy dwójkę to moja GF 2.0 115KM ładnie płynnie rwie do przodu, ale jeśli zrobię to samo już na gazie to ostro szarpie (po depnięciu do dechy), podobnie jest po depnięciu do dechy na niższych obrotach przy kolejnych wyższych biegach aż do 5ki włącznie – a na benzynie wolno bo wolno ale z piątki płynnie przyspiesza..
Czy ten problem to też podpada pod świece albo przewody?
I tak jutro idę do gazowników bo instalacja dopiero 1000 km przejechała, więc i tak konieczny jest obowiązkowy przegląd i regulacja, zobaczymy co powiedzą.
Poczytałem trochę o wpływie świec i przewodów WN na szarpanie samochodem, ale wydaje mi się, że to może być ciut inny problem u mnie.
Jeśli jadąc na benzynie przy niskich obrotach, dopiero startując wciskam do dechy dwójkę to moja GF 2.0 115KM ładnie płynnie rwie do przodu, ale jeśli zrobię to samo już na gazie to ostro szarpie (po depnięciu do dechy), podobnie jest po depnięciu do dechy na niższych obrotach przy kolejnych wyższych biegach aż do 5ki włącznie – a na benzynie wolno bo wolno ale z piątki płynnie przyspiesza..
Czy ten problem to też podpada pod świece albo przewody?
I tak jutro idę do gazowników bo instalacja dopiero 1000 km przejechała, więc i tak konieczny jest obowiązkowy przegląd i regulacja, zobaczymy co powiedzą.
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 00:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
z tego co slyszalem to problem na lpg moze wystepowac taki dlatego ze świece ktore masz w silniku przeznaczone sa do benzyny.
na lpg powinny byc chyba inne przerwy, ale auto jest zrobione pod benzyne wiec zmienic ich nie mozna, pozostaje chyba jedynie regulacja sekwencji
tym bardziej ze dopiero co zalozyles lpg.
na razie sie nie przejmuj, jeszcze Ci podreguluje gazownik wszystko. instalacja musi sie ulozyc.
na lpg powinny byc chyba inne przerwy, ale auto jest zrobione pod benzyne wiec zmienic ich nie mozna, pozostaje chyba jedynie regulacja sekwencji
tym bardziej ze dopiero co zalozyles lpg.
na razie sie nie przejmuj, jeszcze Ci podreguluje gazownik wszystko. instalacja musi sie ulozyc.
oby dziękuję zobaczymy jak będzie po regulacji..Radex napisał(a):na razie sie nie przejmuj, jeszcze Ci podreguluje gazownik wszystko. instalacja musi sie ulozyc.
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 00:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
właśnie uświadomiłem sobie istnienie takiego działu. Najmocniej przepraszam i proszę o przeniesienie + usunięcie tego wpisu. Z góry dziękuję..Grzyby napisał(a):Ktoś zamknął dział LPG?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 00:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
u mnie też tak było, także po wymianie świec.Na benzynie ok,a na gazie szarpało w trakcie przyspieszania.Wymieniłem przewody WN na SENTECH do Lpg i jak ręką odjął.Też myślałem,że gazownik coś spierdzielił.
-
Kornacki
byłem u gazownika na pierwszym przeglądzie, wszystko wyregulował, dodał trochę więcej gazu na niższych biegach/obrotach ale wyjechałem z garażu i dalej to samo... wziąłem go do auta – przejechał się i mówi że jak wymienię świece to będzie dobrze kupiłem dziś świece – NGK platynowe – jutro wymienię i zobaczymy jak będzie... tak się po cichu spodziewam, że pewnie jeszcze kable WN będą do wymiany.. ale zobaczymy
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 00:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
a są jakieś przewody lepsze do gazu? Czy po prostu Sentech dobrze z gazem działa? Ile zapłaciłeś?Kornacki napisał(a):Wymieniłem przewody WN na SENTECH do Lpg i jak ręką odjął.Też myślałem,że gazownik coś spierdzielił.
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 00:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
>>> LPG
radoo napisał(a):a są jakieś przewody lepsze do gazu? Czy po prostu Sentech dobrze z gazem działa? Ile zapłaciłeś?Kornacki napisał(a):Wymieniłem przewody WN na SENTECH do Lpg i jak ręką odjął.Też myślałem,że gazownik coś spierdzielił.
Zanim wezmiesz sie za wymiane odpal auto po ciemku i podnies maske – zly przewod, bedzie swiecil, jak neonowka.
Mazda jest rocznik 1998 z listopada, ale zarejestrowana dopiero w lutym 99r. więc chyba przed FL
Co do reduktora to nie bardzo przyznam się znam.. ale.. patrząc na wyciąg z homologacji to jest:
Reduktor ZAVOLI
Jutro – za nim zabiorę się za kable – jadę zostawić auto do gazownika, mówił, że wszystko przejrzy i pojeździ z komputerem i posprawdza.
Wczoraj wymieniłem świece na zalecane platynówki NGK – po dużych rabatach w hurtowni motoryzacyjnej 43 zł za sztukę.. i nic.. szarpie bez zmian :/ mogłem świec nie zmieniać, ale pocieszam się chociaż tym, że mam już wymienione
Co do reduktora to nie bardzo przyznam się znam.. ale.. patrząc na wyciąg z homologacji to jest:
Reduktor ZAVOLI
Jutro – za nim zabiorę się za kable – jadę zostawić auto do gazownika, mówił, że wszystko przejrzy i pojeździ z komputerem i posprawdza.
Wczoraj wymieniłem świece na zalecane platynówki NGK – po dużych rabatach w hurtowni motoryzacyjnej 43 zł za sztukę.. i nic.. szarpie bez zmian :/ mogłem świec nie zmieniać, ale pocieszam się chociaż tym, że mam już wymienione
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 00:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
kurczaki... a jak to sprawdzić jaki ZAVOLI? Przepraszam, ale naprawdę się nie znam ... liczę na wyrozumiałoć...
Dodam jeszcze może w celu wyjaśnienia, że te szarpania na gazie to występują:
1. wyłącznie na gazie
2. wyłącznie przy przyspieszaniu
3. wyłącznie na obrotach poniżej 1500.
4. wyłącznie gdy wrzucę bieg "niższy niż powinien być do konkretnych obrotów"
Po za tymi przypadkami autko zarówno na benzynie jak i na gazie przyspiesza bez zarzutu, bez najmniejszego szarpnięcia. Żadne krztuszenie się, czy szarpanie nie występuje na wyższych obrotach
Dodam jeszcze może w celu wyjaśnienia, że te szarpania na gazie to występują:
1. wyłącznie na gazie
2. wyłącznie przy przyspieszaniu
3. wyłącznie na obrotach poniżej 1500.
4. wyłącznie gdy wrzucę bieg "niższy niż powinien być do konkretnych obrotów"
Po za tymi przypadkami autko zarówno na benzynie jak i na gazie przyspiesza bez zarzutu, bez najmniejszego szarpnięcia. Żadne krztuszenie się, czy szarpanie nie występuje na wyższych obrotach
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 00:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości