Wycięcie katalizatora
wiesz ja tam nie widziałem dalej żadnego kata. nawet nie wiem jak wygląda. tylko środkowy i końcowy i dalej nic. może masz fotkę tego kata to proszę prześlij mi na maila szumi0@amorki.pl bo za hu nie wiem gdzie on się mieści a może ktoś go już dawno wyciął i tylko ja o tym nie wiem pozdrawiam
Tylko Chuck Norris wie ze moja mazda jest szybsza od jego kopnięcia :D
- Od: 6 maja 2010, 16:48
- Posty: 16
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 323F 1.8 16v 91r. 103 km
zajrzyj pod auto katalizator powinien byc przyczepiony do rury kolektorowej – a wyglada to mniej wiecej tak:
http://allegro.pl/item1035590324_katali ... pelny.html
http://allegro.pl/item1030342970_zamien ... 8_zam.html
http://allegro.pl/item1034306537_mazda_ ... zator.html
pozdrawiam
http://allegro.pl/item1035590324_katali ... pelny.html
http://allegro.pl/item1030342970_zamien ... 8_zam.html
http://allegro.pl/item1034306537_mazda_ ... zator.html
pozdrawiam
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
a ja chciałbym zapytać co z sondą lambda za katem?
u mnie są 2: jedna w kolektorze, a druga tuż za kolankiem za katalizatorem. Jakbym wstawił rurę, samą puszkę od kata, strumienicę czy co kolwiek to bez kata zmienią się parametry spalin, czujnik to wychwyci i od razu zaświaci sie żółta kontrolka.
co z nią zrobić? jak ją "oszukać"?
u mnie są 2: jedna w kolektorze, a druga tuż za kolankiem za katalizatorem. Jakbym wstawił rurę, samą puszkę od kata, strumienicę czy co kolwiek to bez kata zmienią się parametry spalin, czujnik to wychwyci i od razu zaświaci sie żółta kontrolka.
co z nią zrobić? jak ją "oszukać"?
..
Ostatnio edytowano 17 lis 2013, 21:45 przez Arkadius 73, łącznie edytowano 1 raz
-
Arkadius 73
w sumie w bardzo prosty sposób udało ci się obejść elektronikę, ale zastanawiam się jakim cudem to działa
samo "odsunięcie" sondy od nie zmienia składu spalin i czujnik powinien to wychwycić i wskazać błąd. no ale cóż
prędzej się bym spodziewał podłączenia w miejsce sondy jakiejś "kostki" ale nie zwykłej rurki.
samo "odsunięcie" sondy od nie zmienia składu spalin i czujnik powinien to wychwycić i wskazać błąd. no ale cóż
prędzej się bym spodziewał podłączenia w miejsce sondy jakiejś "kostki" ale nie zwykłej rurki.
Też nie bardzo wierzyłem w ten patent ale kolega zamontował u siebie i zadziałało więc też to zamontowałem.
-
Arkadius 73
nie mam powodów, żeby nie wierzyć, ale jest to dla mnie nieprawdopodobne . powiedz mi w takim razie, coś o tym emulatorze.
czy to jest zwykły kawałek rurki ok. 5 cm, która z jednej strony ma gwint do wkręcenia w miejsce sondy a z drugiej przyspawaną nakrętkę, w którą wkrecamy sonde? czy może ma jakieś zwężenie w środku?
pytam dlatego, że na allegro kosztuje ona 99 zł. uważam, że to o 60 zł. za dużo. mam zwykły tłumik. wystarczy mi zwykły emulator. nie musi być z kwasówki. znajdę mechanika, który zrobi mi taki emulator za pare zeta.
czy to jest zwykły kawałek rurki ok. 5 cm, która z jednej strony ma gwint do wkręcenia w miejsce sondy a z drugiej przyspawaną nakrętkę, w którą wkrecamy sonde? czy może ma jakieś zwężenie w środku?
pytam dlatego, że na allegro kosztuje ona 99 zł. uważam, że to o 60 zł. za dużo. mam zwykły tłumik. wystarczy mi zwykły emulator. nie musi być z kwasówki. znajdę mechanika, który zrobi mi taki emulator za pare zeta.
Artur S napisał(a):nie mam powodów, żeby nie wierzyć, ale jest to dla mnie nieprawdopodobne . powiedz mi w takim razie, coś o tym emulatorze.
czy to jest zwykły kawałek rurki ok. 5 cm, która z jednej strony ma gwint do wkręcenia w miejsce sondy a z drugiej przyspawaną nakrętkę, w którą wkrecamy sonde? czy może ma jakieś zwężenie w środku?
pytam dlatego, że na allegro kosztuje ona 99 zł. uważam, że to o 60 zł. za dużo. mam zwykły tłumik. wystarczy mi zwykły emulator. nie musi być z kwasówki. znajdę mechanika, który zrobi mi taki emulator za pare zeta.
tak, jest to kawałek zwykłej rurki z gwintem pod sondę.
Każdy tłumnikarz powinien sobie z tym poradzić.
No nie wiem czy sobie poradzi podobno jest to odpowiedni stop metalu nie jest na pełnym przelocie z drugiej strony ma małą dziurkę.
-
Arkadius 73
Ja też będę usuwał katy w GG AJ. Wrzucę dokładniejsze fotki tych emulatorów, jak wrócę z roboty
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Siw-y napisał(a):Ta rureczka może mieć w sobie wkład katalityczny, który filtruje spaliny docierające do sondy dlatego odbiera ona prawidłowy ich skład.
Jest to zwykla rurka, ktora odsuwa czujnik sondy od glownego strumienia spalin dzieki czemu nie odczytuje prawdziwego skladu mieszanki. Dzialac bedzie nawet gdy zrobi sie ja z kartonu. Co prawda tylko chwile bo karton sie zjara ale material jako taki jest zupelnei obojetny. Ponoc rurka skutecznie rozwiazuej problem sondy za katalizatorem
Less roof, more fun
Fiveopac napisał(a):Jest to zwykla rurka, ktora odsuwa czujnik sondy od glownego strumienia spalin dzieki czemu nie odczytuje prawdziwego skladu mieszanki.
Czyli sonda odsunięta od głównego strumienia spalin pokazuje błędne odczyty? Dziwne. Ciekawe dlaczego w takim razie Innovate zaleca montaż sondy szerokopasmowej właśnie w takiej tulejce?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
zaleca w tulei ktora bedzie izolowac termicznie od rury by sonda sie nie przegrzewala.ale sama sonda ( nie korpus ) musi byc w strudze spalin.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Jacek176 napisał(a):Ciekawe dlaczego w takim razie Innovate zaleca montaż sondy szerokopasmowej właśnie w takiej tulejce?
Nie doczytales / zle przetlumaczyles instrukcje. Inn. zaleca montaz sondy w rurze wydechowej w okreslonej odlgelosci, z oslonka termiczna, na pozycji godizny 12.00 ( pionowo ) oraz bla bla bla, piszac o rurce masz na mysli pomiar w aucie w ktorym nie ma miejsce na sonde w wydechu i trzeba w rure wydechowac wsadzic rurke o mniejszej srednicy z sonda sterczaca pionowo. W instrukcji nie ma slowa o odsunieciu sondy od strumienia spalin, jesli jzu to w kontekscie zlego odczytu.
Less roof, more fun
najważniejsze, że wiemy o co chodzi (przynajmniej ja się dowiedziałem).
mogę spokojnie wyciąć kata wstawić w jego miejsce w jego obudowie zwykłą rurę a jeżeli chodzi o sondę lambda to dać zwykłą przedłużkę odsuwając jej główny rdzeń ze środka rury wydechowej na jej brzeg.
mogę spokojnie wyciąć kata wstawić w jego miejsce w jego obudowie zwykłą rurę a jeżeli chodzi o sondę lambda to dać zwykłą przedłużkę odsuwając jej główny rdzeń ze środka rury wydechowej na jej brzeg.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje