Wypluwa płyn chłodniczy po zgaszeniu rozgrzanego silnika ze zbiornika wyrownawczego
1, 2
Witam po dłuższym czasie.
Posiadam 323F BA '98 z silnikiem 1.8 16V BP(przebieg 173437). Od końca wiosny mam dość dziwny problem objawiający się "wypluwaniem" płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego po zgaszeniu(wyłączony zapłon) rozgrzanego silnika. Auto po odpalaniu zachowuje się całkiem normalnie, wentylator chłodzenia silnika załącza się bez problemu, nie ma skoków temperatury na wskaźniku(termostat wymieniony). Układ chłodzenia zalany już półrocznym płynem Prestone – nie rozcieńczany z wodą czy innymi płynami, nadal czysty bez osadów.
Jak zaleje na zimnym silniku zaleje do pełnego poziomu(FULL), po rozgrzaniu silnika następuje wyplucie płynu i poziom płynu na zimnym silniku wynosi minimum(MIN).
IMO po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka powinny załączać się wentylatory zapobiegające "spuchnięciu" silnika, w mojej Maździe tak się nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny?
Posiadam 323F BA '98 z silnikiem 1.8 16V BP(przebieg 173437). Od końca wiosny mam dość dziwny problem objawiający się "wypluwaniem" płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego po zgaszeniu(wyłączony zapłon) rozgrzanego silnika. Auto po odpalaniu zachowuje się całkiem normalnie, wentylator chłodzenia silnika załącza się bez problemu, nie ma skoków temperatury na wskaźniku(termostat wymieniony). Układ chłodzenia zalany już półrocznym płynem Prestone – nie rozcieńczany z wodą czy innymi płynami, nadal czysty bez osadów.
Jak zaleje na zimnym silniku zaleje do pełnego poziomu(FULL), po rozgrzaniu silnika następuje wyplucie płynu i poziom płynu na zimnym silniku wynosi minimum(MIN).
IMO po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka powinny załączać się wentylatory zapobiegające "spuchnięciu" silnika, w mojej Maździe tak się nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny?
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
don2x44 napisał(a):po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka powinny załączać się wentylatory
W żadnej maździe nie spotkałem się z tym, w polonezie owszem
don2x44 napisał(a):Jak zaleje na zimnym silniku zaleje do pełnego poziomu(FULL), po rozgrzaniu silnika następuje wyplucie płynu i poziom płynu na zimnym silniku wynosi minimum(MIN).
Masz gdzieś nieszczelność, wraz ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie i "nadmiar" rozprężonego płynu jest wypychany przez tą nieszczelność zamiast do zbiorniczka wyrównawczego, a w momencie stygnięcia zamiast zaciągać ze zbiorniczka płyn to woli ssać powietrze bo łatwiej.
Miałem podobny problem, okazało się że po za walniętą uszczelką pod głowicą nie działała pompa wody, tzn nie robił się obieg gdyż wszystkie łopatki korozja zjadła...Przy wymianie rozrządu wymień pompe wody. Zobacz czy podczas nagrzanego silnika i przy przegazowywaniu idą bombelki w zbiorniczku wyrównawczym. Jak tak to lipa... W najlepszym wypadku masz źle odpowietrzony układ.
- Od: 30 mar 2010, 14:46
- Posty: 29
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BA 95" 1.8
Jeżeli podczas pojawiania się pęcherzyków, i z chłodnicy i ze zbiorniczka nie czuć spalin to uszczelka powinna być ok.
Jak wyciek jest bardzo mały to ciężko jest go znaleźć bo wszystko zdąży odparować.
Możesz spróbować zagrzać silnik na postoju i obserwować czy gdzieś nie pojawia się dym.
Jak wyciek jest bardzo mały to ciężko jest go znaleźć bo wszystko zdąży odparować.
Możesz spróbować zagrzać silnik na postoju i obserwować czy gdzieś nie pojawia się dym.
Ja wymieniałem niedawno chłodnicę, więc wszystkie połączenia węży mam sprawdzone.. Ale problem z wywalaniem płynu miałem wcześniej.. I teraz też mam. Uszczelka chyba nieruszona, płyn chłodniczy mam czysty, na bagnecie nic nie widać. A płyn wysadza.. (jak odkręcę korek na rozgrzanym silniku)
Nie za bardzo chcę mi się wierzyć że mam nieszczelność ponieważ zrobiłem już 2000km na poziomie MIN – przestałem dolewać płyn do poziomu maksymalnego, i absolutnie NIC nie ubyło.
Silnik normalnie się zagrzewa, temperatura się nie wychyla, ew. milimetr ale to przy ostrej jeździe. Cały układ zachowuje się sprawnie, wentylator się załączy po dłuższym czasie itd itp.
Płyn jest czysty, nie czuć zapachu spalin.
IMO coś jest nie tak z elektryką, ponieważ wentylatory nie załączają się PO WYŁĄCZENIU zapłonu. Po przekręceniu raz kluczyka jest wszystko OK.
Silnik normalnie się zagrzewa, temperatura się nie wychyla, ew. milimetr ale to przy ostrej jeździe. Cały układ zachowuje się sprawnie, wentylator się załączy po dłuższym czasie itd itp.
Płyn jest czysty, nie czuć zapachu spalin.
IMO coś jest nie tak z elektryką, ponieważ wentylatory nie załączają się PO WYŁĄCZENIU zapłonu. Po przekręceniu raz kluczyka jest wszystko OK.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
U mnie nie zaobserwowałem przypadku w którym załączyłby się wentylator. Ale temperatura nigdy nie przekroczyła u mnie 90C. W płynie chłodniczym nic nie widać.. Jest idealnie przejrzysty. Olej tak samo. A płyn wysadza w dalszym ciągu
Zauważyłem kolejną anomalię... Dziwną Mianowicie, dziś rano (na zimnym silniku) odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i poszedłem po coś do garażu. Gdy wróciłem (po ok 3min.) zauważyłem że coś... kapie?! Kapało dosyć mocno, w okolicach napinacza paska klinowego, nie wchodziłem pod auto i nie mogę dokładnie sprecyzować miejsca. Podkreślam że nie ubywało mi płynu (nie licząc ilości które mi wysadziło po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku). Po odkręceniu korka nie odpalałem auta. Nie mam pojęcia dlaczego zaczęło kapać... Nawet nie wiem czy to płyn chłodniczy, no ale co innego?
don2x44 w twoim przypadku proponuję zmienić korek na chłodnicy
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
- Od: 18 cze 2007, 23:29
- Posty: 50
- Skąd: Sieradz łódzkie
- Auto: Chrysler NEON
Również , ten na silniku (termostaty w korkach słabo się w mazdach spisują)
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
- Od: 18 cze 2007, 23:29
- Posty: 50
- Skąd: Sieradz łódzkie
- Auto: Chrysler NEON
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości