Test sondy lambda (Mazda 3 1.6b 2005)
Strona 1 z 1
Witam forumowiczów
Mam maly problem mianowicie chce przetestowas sonde lambde w swojej madzi posiadam interface ELM 327 i do tego PCMSCAN jestem tam opcja testu lambdy i juz go przeprowadzalem tylko nie wiem jakie wartosci sa prawidlowe. Czy moglby mi ktos podac jakie powinny byc prawidlowe napiecia i na co zwrocic uwage.
Pozdrawiam
Mam maly problem mianowicie chce przetestowas sonde lambde w swojej madzi posiadam interface ELM 327 i do tego PCMSCAN jestem tam opcja testu lambdy i juz go przeprowadzalem tylko nie wiem jakie wartosci sa prawidlowe. Czy moglby mi ktos podac jakie powinny byc prawidlowe napiecia i na co zwrocic uwage.
Pozdrawiam
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
- Od: 14 lis 2009, 01:26
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005
to jest pewno 1 voltowa sonda
Należy uruchomić silnik i po nagrzaniu się sondy lambda ( około 10 min przy 1000 obr/min) testera będzie wskazywał wtedy zmieniające się napięcie od 0,2 V do 0,8 V (dla sondy cyrkonowej 1v) i zmiany te powinny następować około 1 raz w ciągu sekundy. Jeżeli napięcie nie przekracza 0,5 V lub jego zmiany są zbyt wolne oznacza to, że sonda lambda jest zużyta i należy ją wymienić. Należy jednak pamiętać, że jakiekolwiek zwarcia w obwodzie sondy lambda spowodują brak jej sygnału mimo, że sama sonda może być jeszcze w dobrym stanie.
Należy uruchomić silnik i po nagrzaniu się sondy lambda ( około 10 min przy 1000 obr/min) testera będzie wskazywał wtedy zmieniające się napięcie od 0,2 V do 0,8 V (dla sondy cyrkonowej 1v) i zmiany te powinny następować około 1 raz w ciągu sekundy. Jeżeli napięcie nie przekracza 0,5 V lub jego zmiany są zbyt wolne oznacza to, że sonda lambda jest zużyta i należy ją wymienić. Należy jednak pamiętać, że jakiekolwiek zwarcia w obwodzie sondy lambda spowodują brak jej sygnału mimo, że sama sonda może być jeszcze w dobrym stanie.
dzieki za pomoc wlasnie sprawdzilem no i napiecie jest prawidlowe waha sie od 0,164V do 0,840V ale pely(?) cykl zmiany od min do max wydaje mi sie dluzszy niz jedna sekunda :/
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
- Od: 14 lis 2009, 01:26
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005
raczej tak, silnik chodzil ok 15 wiec powinnien sie nagrzac. Zreszta i tak bardziej chodzi mi o to jakie sa wzkazania na zimnym silniku bo z tym mam problem strasznie mi duzo pali zanim sie nagrzeje i wogole jakies zamulone mam autko szczegolnie na 4 i 5 biegu nie ma za bardzo ochoty sie rozpedzac no i paliworzerna sie zrobila. Jednym z moich podejrzanych byla sonda lambda bo wydeszek jakis taki okopcony jest
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
- Od: 14 lis 2009, 01:26
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005
przeplywka byla glownym podejrzanym ale najpierw zostala wyczyszczona i jak nie bylo poprawy to ja wymienilem no i nic :/ szukam dalej
Znasz moze wrtosci dla przeplywki to sobie ja zeskanuje moze jednak tam lezy problem
Znasz moze wrtosci dla przeplywki to sobie ja zeskanuje moze jednak tam lezy problem
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
- Od: 14 lis 2009, 01:26
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005
dokladnie co potem, najlepiej wymienic odrazu samochod :/
co mi sie dzieje a no polecialem na urlop do polski, samochod stal 2 i pol tygodnia na parkingu po powrocie nie poznalem samochodu. Zamulony byl strasznie nie chcial przyspieszac i szarpal w zakresie 2500-2800 begin_of_the_skype_highlighting 2500-2800 end_of_the_skype_highlighting obrotow. Wiec piersza mysl przeplywomierz, wyciagnalem przeczyscilem no i szarpanie ustalo zamochod zrobil sie bardziej elastyczny i odzyskal troche mocy ale tylko do 3 biegu jak tylko wrzucam 4 to jest zamula i brak mocy chyba ze na trojce go wkrece na 4000 obrotow :/ no i zaczal palic wiecej szczegulnie na zimnym silniku. Z tym 4 i 5 biegiem wyglada tak ze im bardziej wcisne gaz tym bardziej sie zamula, na 1, 2 i trojce wszystko jest ok bardzo szybko silnik sie wkrece na obroty i jest bardzo zrywny.
Najchetniej to bym go oddal jakiemus fachowcowi do obejrzenia ale serwisy mazdy w angli sa strasznie drogie no i nie jestem pewnien ich fachowosci a zadnego warsztatu za bardzo nie znam tutaj, zebym wiedzial ze zrobia dobrze :/
myshouek napisał(a): PS-co Ci się dzieje z Mazdą reinmeiker?
co mi sie dzieje a no polecialem na urlop do polski, samochod stal 2 i pol tygodnia na parkingu po powrocie nie poznalem samochodu. Zamulony byl strasznie nie chcial przyspieszac i szarpal w zakresie 2500-2800 begin_of_the_skype_highlighting 2500-2800 end_of_the_skype_highlighting obrotow. Wiec piersza mysl przeplywomierz, wyciagnalem przeczyscilem no i szarpanie ustalo zamochod zrobil sie bardziej elastyczny i odzyskal troche mocy ale tylko do 3 biegu jak tylko wrzucam 4 to jest zamula i brak mocy chyba ze na trojce go wkrece na 4000 obrotow :/ no i zaczal palic wiecej szczegulnie na zimnym silniku. Z tym 4 i 5 biegiem wyglada tak ze im bardziej wcisne gaz tym bardziej sie zamula, na 1, 2 i trojce wszystko jest ok bardzo szybko silnik sie wkrece na obroty i jest bardzo zrywny.
Najchetniej to bym go oddal jakiemus fachowcowi do obejrzenia ale serwisy mazdy w angli sa strasznie drogie no i nie jestem pewnien ich fachowosci a zadnego warsztatu za bardzo nie znam tutaj, zebym wiedzial ze zrobia dobrze :/
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
- Od: 14 lis 2009, 01:26
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005
Mibay napisał(a):Panowie, gdzie się znajduje taka sonda Reinmeiker, jak duże wychodziło CI to spalanie ?
masz dwie sondy tak jakby z tylu silnika jedna zaraz na poczatku a druga dosyc gleboko z tylu
. spalanie wychodzi mi 12l na 100 mil jako ze w angli jestem i w milach mi pokazuje a wczesniej bylo 10,4-10,7l na 100 mil
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
- Od: 14 lis 2009, 01:26
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005
niestety pojawiła się pomarańczowa lampka Check Engine
program PCMSCAN odczytał błędy:
P0031 – obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2S) – niska wartość
P00328 – obwód czujnika spalania stukowego nr1(blok cylindrów nr 1 lub pojedyńczy czujnik – wysoki sygnał wyjściowy
skasowałem błędy programem lampka CE zgasła, ale po ponownym odpaleniu silnika lampka CE pojawia się znowu i program odczytuje ponownie błąd P0031, błędu P00328 już nie ma
przebieg 148 tys, średnie spalanie OK, podczas zeszłotygodniowej trasy przy stałej prękości przy zejściu obrotami w okolice 2000-2500 zamuliło silnikiem i przy dodawaniu gazu zaczęło dławić, po przejechaniu kilku km na wyższych obrotach tych objawó już nie było, wczorajasza trasa 200 km bez żadnych objawów, spalanie 6,9, silnik żwawy, zapala normalnie
co może być do wymiany, sonda ? ( czytałem że są jakieś 4 i 5 kablowe, co sprawdzić, jaką kupić jak do wymiany ?)
program PCMSCAN odczytał błędy:
P0031 – obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2S) – niska wartość
P00328 – obwód czujnika spalania stukowego nr1(blok cylindrów nr 1 lub pojedyńczy czujnik – wysoki sygnał wyjściowy
skasowałem błędy programem lampka CE zgasła, ale po ponownym odpaleniu silnika lampka CE pojawia się znowu i program odczytuje ponownie błąd P0031, błędu P00328 już nie ma
przebieg 148 tys, średnie spalanie OK, podczas zeszłotygodniowej trasy przy stałej prękości przy zejściu obrotami w okolice 2000-2500 zamuliło silnikiem i przy dodawaniu gazu zaczęło dławić, po przejechaniu kilku km na wyższych obrotach tych objawó już nie było, wczorajasza trasa 200 km bez żadnych objawów, spalanie 6,9, silnik żwawy, zapala normalnie
co może być do wymiany, sonda ? ( czytałem że są jakieś 4 i 5 kablowe, co sprawdzić, jaką kupić jak do wymiany ?)
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
w sondzie padła grzałka
w 1,6 benzyna 2004 była sonda 4 biegunowa DENSO
została wymieniona na DENSO Dox-0331 za 250 PLN.
w 1,6 benzyna 2004 była sonda 4 biegunowa DENSO
została wymieniona na DENSO Dox-0331 za 250 PLN.
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
Witam,
A co w przypadku gdy po wymianie sondy lambda przy uruchamianiu silnika wysakuje P0031? Jak skasuje to już się nie poajwia w czasie jazdy. Tylko przy uruchamianiu zimnego silonika . Sonda oryginał Denso DOX-0331.
A co w przypadku gdy po wymianie sondy lambda przy uruchamianiu silnika wysakuje P0031? Jak skasuje to już się nie poajwia w czasie jazdy. Tylko przy uruchamianiu zimnego silonika . Sonda oryginał Denso DOX-0331.
- Od: 4 gru 2012, 12:38
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 HB benzyna +gaz
2004
Witam
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc zapytam w tym.
Jestem obecnie na urlopie i po drodze zapaliła mi się kontrolka Check, pojechałem do tutejszego mechanika, na diagnostyce wykazało błąd P0031 awaria grzałki sondy lambda.
Mam do domu jakieś 450 km, auto śmiga bez problemu, pytanie – Czy dam rade wrócić do domu?
Mechanik twierdzi że dojadę i spokojnie wymienię na miejscu.
Pozdrawiam i dziękuje.
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc zapytam w tym.
Jestem obecnie na urlopie i po drodze zapaliła mi się kontrolka Check, pojechałem do tutejszego mechanika, na diagnostyce wykazało błąd P0031 awaria grzałki sondy lambda.
Mam do domu jakieś 450 km, auto śmiga bez problemu, pytanie – Czy dam rade wrócić do domu?
Mechanik twierdzi że dojadę i spokojnie wymienię na miejscu.
Pozdrawiam i dziękuje.
- Od: 11 cze 2012, 20:52
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości